Gamedev część pierwsza

Glosariusz

Autor: Michał 'shergar' Tronina

Gamedev część pierwsza
Wielu z nas spotkało się z zagadnieniem game devu czy też game artu. Często używamy tych określeń, niezupełnie zdając sobie sprawę z ich znaczeń i ogromu pracy, która im towarzyszy. Chciałbym bliżej przedstawić czytelnikom Poltera problematykę fanowskiej twórczości, która często wykracza poza "robienie" modów. Cykl artykułów chciałbym rozpocząć od podstawowych definicji używanych w game devie.



Glosariusz


Tym razem glosariusz pojawi się na początku, głównie dlatego, aby podczas czytania kolejnych tekstów nie było wątpliwości "co jest co".

































Podsumowanie


Powyższy zbiór definicji zawiera tylko podstawowe określenie, wszystko starałem się przedstawić możliwie przystępnie, tak, aby osoby niezwiązane z branżą game devu nie zagubiły się w gąszczu informacji. Zastrzegam, że jest to moja własna interpretacja powyższych zagadnień, bardziej profesjonalne i szczegółowe opisy znajdziecie korzystając z zasobów google. Zapewne nie wymieniłem też wszystkich istotnych określeń, jeżeli macie sugestie co do zawartości glosariusza, to proszę wpisujcie je w komentarzach, a ja, w miarę możliwości, uzupełnię powyższą listę.

Artykuł ten zapoczątkuje dłuższy cykl związany z branżą fanowskiej produkcji. Kolejny tekst przybliży Wam problematykę związaną z projektowaniem grafiki do gier. Z czasem pokażę także jak wygląda proces tworzenia gier przez niekomercyjne zespoły od strony kuchni.