Game dev - jak zacząć?
Odsłony: 838Hej!
Dziś grając z Grzesiem w Civilization doszedłem do wniosku, że przecież można by było stworzyć "Civilization - strategic game" przypominającą nieco typową grę strategiczną/rpg. Można by było zrobić drzewka technologii, jakiś sposób generowania mapy, inne takie itp. Gdybym (słowo-klucz) stworzył taką grę, to mógłbym nawet opublikować ją na licencji Creative Commons i by było fajne :D
Jest tylko jeden dość duży problem - choć moje doświadczenie ogólno-erpegeowe sprawia, że jestem w stanie na pierwszy rzut oka odróznić mechanikę fajną od niefajnej, to nijak nie pomaga mi ono w TWORZENIU własciwej mechaniki. I stąd moje pytanie - jak zacząć przygodę z game developmentem? Są jakieś materiały w internecie? Moze publikacje naukowe lub specjalistyczne? Jedyne, co mi przychodzi do głowy to książką "RPG design patterns" wydana na licencji CC, ale ona podsumowywała i porównywała różne mechaniki, o ich tworzeniu nie było ani mowy.
W wielkim skrócie - jak stworzyć mechanikę tak, żeby była fajna?