18-05-2013 12:09
Game Chef 2013 wystartował
W działach: gamedesign, Game Chef | Odsłony: 1
Dziś coś z zupełnie innej beczki, albowiem chciałem poinformować wszystkich niepoinformowanych łonabi gamedesignerów, że wczoraj ruszył prestiżowy doroczny konkurs Game Chef.
Przez lata było to wyzwanie dla autorów, a zarazem przyczynek do powstania wielu ciekawych projektów, w tym pierwszych draftów uznanych potem gier, w kategorii dziwnych, nietypowych, oryginalnych, odważnych, gier względnie narracyjnych.
Sporo na temat ostatniej edycji, wraz z polską wersją zwycięskiego draftu udostępnioną przeze mnie i autora w gramach DDGF znajdziecie na grynarracyjne.pl.
Tak BTW, czy wiesz już co przygotujesz na Dzień Darmowych Gier Fabularnych w tym roku?
Obecna edycja GC idzie jeszcze dalej i mowa w niej wprost o grach analogowych. Z całym szacunkiem dla Pana Borejki i rad językowych, można rozumieć to jako spojrzenie jeszcze bardziej z góry na tworzenie gier, likwidacja kolejnych podziałów, ograniczeń. Gra analogowa to gra nieelektroniczna - tyle. Wszystko co uznasz za grę, co nie potrzebuje żadnego specjalnego oprogramowania - jest grą analogową, dla któłrej znajdzie się miejsce w Game Chefie.
Do tego, po wprowadzonej rok temu edycji włoskojęzycznej edycja obecna odbywa się aż w czterech - oprócz angielskiego - językach. Niestety, nie po polsku (jeszcze?).
Ograniczeń jest parę, m.in. objętość do 4k słów i termin 9 dni. Do tego gra powinna nawiązywać do tematu przewodniego, oraz wybranych "składników". I tu kolejna niespodzianka tej edycji, bowiem wszystkie one zostały podane w formie wieloznacznych w interpretacji ikonek - ta określająca temat przewodni ilustruje ten post.
Przez lata było to wyzwanie dla autorów, a zarazem przyczynek do powstania wielu ciekawych projektów, w tym pierwszych draftów uznanych potem gier, w kategorii dziwnych, nietypowych, oryginalnych, odważnych, gier względnie narracyjnych.
Sporo na temat ostatniej edycji, wraz z polską wersją zwycięskiego draftu udostępnioną przeze mnie i autora w gramach DDGF znajdziecie na grynarracyjne.pl.
Tak BTW, czy wiesz już co przygotujesz na Dzień Darmowych Gier Fabularnych w tym roku?
Obecna edycja GC idzie jeszcze dalej i mowa w niej wprost o grach analogowych. Z całym szacunkiem dla Pana Borejki i rad językowych, można rozumieć to jako spojrzenie jeszcze bardziej z góry na tworzenie gier, likwidacja kolejnych podziałów, ograniczeń. Gra analogowa to gra nieelektroniczna - tyle. Wszystko co uznasz za grę, co nie potrzebuje żadnego specjalnego oprogramowania - jest grą analogową, dla któłrej znajdzie się miejsce w Game Chefie.
Do tego, po wprowadzonej rok temu edycji włoskojęzycznej edycja obecna odbywa się aż w czterech - oprócz angielskiego - językach. Niestety, nie po polsku (jeszcze?).
Ograniczeń jest parę, m.in. objętość do 4k słów i termin 9 dni. Do tego gra powinna nawiązywać do tematu przewodniego, oraz wybranych "składników". I tu kolejna niespodzianka tej edycji, bowiem wszystkie one zostały podane w formie wieloznacznych w interpretacji ikonek - ta określająca temat przewodni ilustruje ten post.