» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Galant

Galant


wersja do druku

Fircyk z klasą

Redakcja: Piotr 'Cahir' Wiankowski

Krainy nie znają chyba bohatera tak niewinnego i romantycznego jak galant. Podróżuje on na skrzydłach prawdziwej miłości i romantyzmu, skradając serca młodym i rozpalając umysły starszych. W głębi serca jest czarującym estetą nie zważającym na powszedniość dnia codziennego, obrońcą czystości i miłości oraz wielbicielem piękna poezji, sztuki i romantyczności. Galant zazwyczaj nie garnie się do czytania ksiąg, nie interesuje się również polityką. Wykazuje przy tym niebywałą ignorancję w stosunku do otaczającego go świata, choć nie zawsze można o nim powiedzieć, że jest zupełnie naiwny. Poza swoimi pasjami nie traktuje on życia poważnie, niemniej jednak jego działania, lub równie często ich całkowity brak, sprowadzają na niego wszelakie kłopoty.

Galant podróżuje po świecie w poszukiwaniu piękna, przygód i prawdziwej miłości. Jego romantyczna natura sprawia, że za każdym zakrętem czy górskim grzbietem oczekuje czegoś pięknego lub niewinnego. Galant nie lubi przesiadywać w jednym miejscu, a jego nogi niosą go po całym świecie, zwykle od jednego turnieju do kolejnego, gdzie gotów dedykować swą miłość do urodziwych przedstawili płci przeciwnej. I choć z reguły to inni zwyciężają w tychże konkursach, przeważnie to galant zdobywa serce upatrzonej, zwykle kibicującej osoby i skrada chwałę zwycięzcy. Zazwyczaj powoduje to oczywiście napięcia pomiędzy sprytnym galantem a zazdrosnym herosem. Galant podróżuje często po to, aby spełnić obietnicę złożoną swej sympatii, polegającą zazwyczaj na odnalezieniu pięknego klejnotu, zagubionego dzieła sztuki, symbolu wiecznej miłości, lub też z zupełnie innych powodów, choćby z wrodzonej chęci przeżywania romantycznych przygód. W tychże sytuacjach galant przyjmuje rolę bohaterskiego wojownika, niebacznego na czyhające nań niebezpieczeństwa.

Galantami zostają przeważnie arystokraci, bardowie, paladyni i łotrzykowie, aczkolwiek kapłani Milila i Sune również wstępują niekiedy na tą ścieżkę. Przedstawicielom innych klas ciężko jest zwykle zaakceptować czy choćby zrozumieć styl życia, które wiedzie galant. Niektórzy galanci, przeważnie arystokraci/galanci oraz bogaci łotrzykowie/galanci zwani są również dandysami.
Kości Wytrzymałości: k8.

Tabela 1-1: Galant
Poziom Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne
Wytrwałość Refleks Wolę
1 +0 +0 +0 +2 Błogosławiony, Esencja czystości, Kodeks postępowania, Urok poety
2 +1 +0 +0 +3 Brawura
3 +2 +1 +1 +3 Krystalicznie czysty, Zmierzch niewinności


Wymagania

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać galantem.
Bazowa premia do ataku: +3.
Charakter: Dowolny nie-zły.
Dyplomacja: Ranga 8+.
Jeździectwo: Ranga 2+.
Występy: Ranga 4+.
Atuty: Biegłość w broni żołnierskiej (długi miecz, krótki miecz lub rapier), Skupienie na umiejętności (Dyplomacja), Skupienie na umiejętności (Występy).
Specjalne: Musi wziąć udział (niekoniecznie zwyciężyć) w publicznym turnieju lub zawodach i zadedykować swe uczestnictwo wybranej osobie płci przeciwnej. Musi być piśmienny i znać przynajmniej jeden egzotyczny i/lub piękny język, w którym często pisze się poezję (np. elfi).

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe galanta (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Blefowanie (Cha), Dyplomacja (Cha), Jeździectwo (Zr), Język obcy (-), Leczenie (Rzt), Pływanie (S), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Przebieranie (Cha), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Szacowanie (Int), Używanie magicznych urządzeń (Cha), Wiedza (historia) (Int), Wiedza (miejscowa) (Int), Wiedza (religia) (Int), Wiedza (szlachta i władcy) (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Występy (Cha), Zawód (Rzt), Zbieranie informacji (Cha), Zwinność (Zr). Opisy tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Galant biegle posługuje się wszystkimi rodzajami broni prostej i żołnierskiej oraz lekkim pancerzem.
Błogosławiony: Galant może bez przeszkód łączyć się z klasą paladyna bez kar wynikających z wieloklasowości. Galant może dodać swój poziom w tej klasie prestiżowej do poziomu kapłana i/lub paladyna przy określaniu działania nakładania rąk i odpędzania nieumarłych.
Kodeks postępowania: Kodeks postępowania galanta głosi by ten: nigdy nie nadużywał gościny w dowolnym miejscu, nigdy nie brał ślubu, stawał w obronie kochanków, osób niewinnych oraz przedstawicieli płci przeciwnej i pomagał im w potrzebie (chyba że są wrogami lub są wrogo nastawieni), nigdy nie uciekał z pola walki, dopóki sojusznik płci przeciwnej nie zrobi tego pierwszy (chyba że jest on również galantem), a nadto - zawsze wydawał pieniądze zgodnie z duchem czystości i romantyczności.
Esencja czystości (zw): Galanci natchnieni są nieskończoną miłością, pięknem, i dążeniem do romantyczności. Począwszy od 1. poziomu galant dodaje modyfikator z Charyzmy (jeśli jest dodatni) do modyfikatora z Budowy w dowolnej sytuacji, na przykład ustalając liczbę dodatkowych punktów wytrzymałości, wysokość premii do rzutów obronnych na Wytrwałość, testów Koncentracji czy też testów Budowy. Dodatkowe punkty wytrzymałości zyskane dzięki modyfikatorowi z Charyzmy otrzymywane są po osiągnięciu kolejnego poziomu w klasie galanta.
Uwaga: Modyfikator z Charyzmy uzyskany dzięki tej zdolności nie sumuje się z podobnymi modyfikatorami dodawanymi do testów opartych na Budowie, jak na przykład premia do rzutów obronnych na Wytrwałość uzyskana dzięki zdolności paladyna - łaska objawiona.
Urok poety (zw): Galanci to jedni z najbardziej czarujących i dziarskich bohaterów. Począwszy od 1. poziomu galanta efektywny modyfikator z Charyzmy (jeśli jest dodatni) stosowany do wszelkich testów opartych na Charyzmie zostaje podwojony.
Brawura (zw): Galant posiada wewnętrzną pewność siebie i spokój, co pozwala mu czynić niemożliwe sytuacje możliwymi. Począwszy od 2. poziomu może dodać swój modyfikator z Charyzmy (jeśli jest dodatni) do: pojedynczego testu ataku, pojedynczego rzutu na obrażenia, KP na okres jednej rundy, wszystkich rzutów obronnych na okres jednej rundy, wszystkich testów Siły na okres jednej rundy, testów umiejętności opartych na Sile na okres jednej rundy, testów Zręczności na okres jednej rundy lub testów umiejętności opartych na Zręczności na okres jednej rundy. Premia uzyskana dzięki tej zdolności jest premią z morale. Galant może użyć tej zdolności 3 + modyfikator z Charyzmy razy dziennie. Postać musi zadeklarować wykorzystanie zdolności na początku rundy, przed wykonaniem jakiegokolwiek rzutu. Uwaga: Zdolność ta kumuluje się z innymi zdolnościami klasowymi galanta.
Zmierzch niewinności (zw): Galant trzyma się życia zębami i pazurami, zwłaszcza w momentach gdzie inni dawno by odpuścili. Począwszy od 3. poziomu galant może jeden raz ponowić dowolny nieudany rzut obronny, który spowodowałby jego śmierć.
Krystalicznie czysty (zw): Na 3. poziomie niewinność galanta jest tak wielka, że nie ginie on gdy jego punkty wytrzymałości spadną do -10, lecz dopiero przy wartości -10 - modyfikator z Charyzmy (lub -10, jeśli modyfikator nie jest dodatni). Ponadto, jeśli wykona udany test Występów (ST 15), może kontynuować walkę nawet jeśli jest unieszkodliwiony lub umierający (patrz Podręcznik Gracza str. 145) - zwykle recytując przy tym ostatni w życiu tragiczny poemat dla tych, którzy są w stanie go słuchać. Zdolność ta nie powoduje stabilizacji galanta. Po przekroczeniu -10 punktów wytrzymałości, galant traci przytomność i jest umierający jak w normalnych okolicznościach.
Uwaga: Zdolność ta nie odnosi się do postaci, które są oszołomione lub nieprzytomne po otrzymaniu odpowiedniej ilości stłuczeń (patrz Podręcznik Gracza str. 146), aczkolwiek zadziała gdy postać nagle zostanie unieszkodliwiona lub będzie umierająca, umożliwiając przy tym wykonanie testu Występów jak zaznaczono wyżej.

Byli galanci: Galant, którego charakter zmieni się na zły, lub który poważnie pogwałcił kodeks postępowania traci wszystkie zdolności klasowe galanta (łącznie z dodatkowymi punktami wytrzymałości wynikającymi ze zdolności esencja czystości), z wyjątkiem biegłości w broni i pancerzu. Może odzyskać stracone zdolności (łącznie z punktami wytrzymałości) i możliwość dalszego awansu w tej klasie jeśli odpokutuje pogwałcenie kodeksu (patrz czar pokuta - Podręcznik Gracza str. 237). Galant który weźmie ślub nie może kontynuować awansu w tej klasie, jednak zachowuje wszystkie zdolności klasowe. Jeśli jednak weźmie rozwód lub owdowieje, a następnie odprawi pokutę, może znów awansować w tej klasie.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


smiechan
   
Ocena:
0
Klasa bardzo silna, choć rekompensują to wymagania.
Czyli na poziomie ;)
28-11-2006 12:04
~Darth Legolas

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
szkoda tylko że tak mało poziomów... z 5 jednak mogło by być

Tłumaczenie też niczego sobie, bardzo fajnie się czyta
28-11-2006 13:51
Bagaż
   
Ocena:
0
Niezłe. Dla paladynów piekielnie(/niebiańsko) przydatne.
28-11-2006 14:25
Rayen
   
Ocena:
0
Zapachniało mi Don Kichotem...

Klasa mechanicznie i fabularnie bardzo dobra, nie mam zastrzeżeń. Choć to nie moje klimaty.

Tłumaczenie bez zarzutu, czyta się przyjemnie.
28-11-2006 19:01
~Spacer

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wspaniała klasa prestizowa. Długo szukałem tej przeznaczonej dla mnie. bo jest ich bardzo dużo. W koncu znalazłem. Szkoda, że tylko 3 poziomy...
30-11-2006 14:14
Kot
    Najbardziej podoba mi sie...
Ocena:
0
... te kilka punktow ujemnych HP na recytacje finalowego poematu przedsmiertnego.
30-11-2006 15:43
~qba-green

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
dodać wątek z nieszczęśliwą miłością i mamy Wertera w Zapomnianych Krainach ... xD
30-11-2006 21:31
Radnon
    Dobre
Ocena:
0
Bardzo miła i przyjemna klasa prestiżowa. Lubię tego typu klimatyczne profesje. Jedna z wielu udanych prac pana Costy, której tłumaczenie w żadnym stopniu nie wpłynęło ujemnie na jej wygląd. Gratuluję i czekam na kolejne prace z tego cyklu.

Jednocześnie mam dwa pytania:
1. Czemu te tłumaczone prace są publikowane tylko na stronie a nie tak jak inne w ostatnim czasie w PDF-ie?
2. Zmierzch niewinności. Przy opisie tej zdolności mamy, że galant może raz przerzucić jeden rzut obronny. Zabrakło jednak informacji jak często może to robić, tzn. raz dziennie czy częściej lub rzadziej.
07-12-2006 11:21
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Radnon - w kwestii Zmierzchu niewinności porównywałem specjalnie z wersją oryginalną. Tam jednak również nie zostało to sprecyzowane. Proponuję jednak przyjąć odmienną od standardowej interpretację tego zdania:

"galant może jeden raz ponowić dowolny nieudany rzut obronny, który spowodowałby jego śmierć"

Innymi słowy: za każdym razem, gdy galantowi nie powiedzie się rzut obronny, wskutek czego niechybnie by zginął, należy ponowić rzut (ale nie więcej, niż jeden raz w danym przypadku). Czyni to ową zdolność bardzo silną, jednak wydaje się być uzasadnione.

Co zaś się tyczy PDF-a, to klasa ta jest na to zwyczajnie za krótka. PDF-y wolimy stosować dla pełnych rozpisek, klas podstawowych i prestiżowych ze wszystkimi dodatkami - nie ma takiej konieczności w przypadku zwyczajnych, krótkich rozpisek.
08-12-2006 21:54
~Yarpen

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Przeróbka 2-edycyjnej podklasy na prestiżówkę. :P Taki rycerz-bard. Dobre w połączeniu barda z rycerzem Purpurowego Smoka :)
10-12-2006 20:21
Seygram
    hmm
Ocena:
0
Mroczny Pomiocie, jaki znowu paladyn-łotrzyk ?
Normalnie ogarnia mnie rozpacz, kiedy widzę, co ludzie mogą robić z klasami. T.T Paladyn kwitesencja dobra połączona z łotrzykiem, to nie paladyn, a jakiś pomiot. T.T
^^
30-04-2009 11:45

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.