» Blog » Galaktyczna Wojna na Savage Worlds
20-05-2012 13:28

Galaktyczna Wojna na Savage Worlds

W działach: Galaktyczna Wojna | Odsłony: 8

Galaktyczna Wojna na Savage Worlds
Jakieś sześć lat temu napisałem małą grę, w teorii sf, na Nibykonkurs. Opowiadała ona o walce ludzi i kosmicznych robotów, a opierała się na kompletnie niegrywalnej mechanice (tzn. jeśli korzysta się z k4 mających kształt inny niż czworościan to zyskuje trochę na grywalności, ale nie oszukujmy się, jest mocno średnia). Mniej wiecej rok później wpadłem na wspaniały pomysł zrobienia kolejnej edycji i przepisania mechaniki na inną kość. Chwaliłem się tą ideą na Polterze, ale jak zwykle kiedy ktoś pisze o własnej autorce bez żadnych konkretów, nie dostałem prawie żadnego feedbacku. Co wciąż mnie niezmiernie zadziwia, gierkę co jakiś czas ktoś ściągnie (a przynajmniej maile z serwisu box.net każą mi w to wierzyć). I tak od jakiegoś czasu dręczy mnie uporczywa myśl "no weź zrób jakieś własne sf", więc czemu by nie spróbować podnieść tego projektu z grobu?

Oczywiście nie będę się teraz silił na opracowanie od podstaw własnej mechaniki. Do mojej wizji tej gry najlepiej pasuje uniwersalne Savage Worlds, między innymi dlatego, że napisano do niego bardzo dużo materiałów, którymi mogę się inspirować.

Całość do przeczytania na moim blogu.

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dołóż do tego Savage Space http://chaosmeister.wordpress.com/ 2011/08/26/savage-worlds-savage-space-space-opera-sci-fi-supplement-pdf-release/#comment-1606
albo Savage Worlds SciFi Toolkits (te są płatne) i będzie cacy. Oba polecam - z toolkits korzystał z np Enc przy pisaniu Nemezis.

20-05-2012 13:39
Behir
   
Ocena:
0
Savage Space dzisiaj sobie po łebkach przejrzałem :). Jeśli chodzi o część rozwiązań, będę się wzorował na Nemezis i Interface Zero. Na przykład w tej chwili nie wyobrażam sobie mojego settingu bez jakiegoś odpowiednika WPD z opcją podłączania się "na twardo" do różnych urządzeń.
20-05-2012 13:43
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Pamiętaj prosze o li..aaaa, juz jest.Okej:D
20-05-2012 13:51
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No wiec wlasnie mowie - zamiast wzorowac sie na nemezis, ktore opiera sie na toolkits w niektorych miejscach, skocz od razu do źródła :)
Masz tam worldbuilder, gm toolkit (najlepszy chyba) i jeszce jeden, teraz z głowy nie pamiętam.

No i dodałem link do twojego bloga na moim blogu :) będę śledził postępy ;)
20-05-2012 13:54
Petra Bootmann
   
Ocena:
+1
"(tzn. jeśli korzysta się z k4 mających kształt inny niż czworościan to zyskuje trochę na grywalności, ale nie oszukujmy się, jest mocno średnia)"

Możesz rozwinąć? Można przecież na k12 zrobić po 3 ścianki każdego rodzaju (albo wziąć beczułkowate k4) - ale fascynuje mnie, w jaki sposób kształt kostki wpływa na grywalność.
20-05-2012 14:00
Behir
   
Ocena:
0
@ Petra

Mam taką fajną k4, która się normalnie toczy (wygląda jak prostopadłościan z piramidami zamiast podstaw, tylko na ścianach bocznych są cyferki). Zwykła k4 generalnie spada od razu na ściankę, bez toczenia się. No i mechanika oparta na testach przeciwstawnych, w których rzuca się k4 wygląda generalnie mocno średnio.

@ zigzak

Gdyby to było dostępne w druku to bym chętnie kupił, ale w takiej formie w jakiej sprzedawane są pdfy nie za bardzo mi to odpowiada. Z tego co gdzieś czytałem, są plany przerobienia też tych Toolkitów na Companiona (jak Supers, Fantasy i Horror, mam dwa pierwsze), a to na pewno kupię.

Może się okazać, że pierwszą notkę o jakimś szczególe mechaniki puszczę jeszcze dzisiaj, jeśli będę chciał prokrastynować zamiast pisać research paper na academic writing (który jest nomen omen o prokrastynacji) ;).

Edit: No i rozpisałem już jeden drobny, bardzo szczegółowy element mechaniki, ale to już wrzucę jutro.
20-05-2012 14:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.