» World of Warcraft TCG » Talie » Frost Mage

Frost Mage

Frost Mage
Witam was serdecznie w kolejnej odsłonie serii, w której przedstawiam najpopularniejsze obecnie talie do gry World of Warcraft TCG. Jest już prawie miesiąc po premierze nowego dodatku, pora więc aktualizować pulę kart.

Najnowszy dodatek dość mocno zmienia rozkład sił w karciance, wzmacnia on bardzo mocno talie kontrolne i promuje styl gry bez stworów. Idąc za sugestią jednego z komentarzy, które zamieszczacie pod tekstami, dzisiaj pod lupę wezmę maga.

Dokładnie 11 lutego odbył się turniej zorganizowany przez właściciela dużego sklepu karcianego, w Phoenix (Arizona). Tam też wyłoniła się talia maga, która jest bardzo ciekawa i obiecująca:


Hero: 
1 Zumix of Kezan

Allies: 26
Baxtan Herald of the Flame
Sava'gin the Reckless
Edwin Vancleef
Timriv the Enforcer
Vanessa Vancleef
Cairne, Earthmother's Chosen
Mazu'kon

Abilities: 23
Flame Lance
Frost Blast
Overload
Mana Agate
Ripple
Ice Barrier
Shroud of the Archmage

Equipment: 7
Miniature Voodoo Mask
Bottled Knowledge

Locations: 4
Kor'kron Vanguard


Po kolei: heros to mag z Class Decka, opcją jest również Drazul the Molten, którego flip jest w stanie wygrać grę lub też dobić dużego stwora. Argumentem przemawiającym za Zumixem jest lepszy matchup z priestem, który wyrzuca karty z ręki. Dociąg dwóch kart często jest w tym wypadku wyborem między być a nie być.


Krótki przegląd najważniejszych kart:

Cairne i Savagin - powody, dla których są oni podstawą każdej hordowej talii, przedstawiłem w poprzednich tekstach - każdy lubi dostawać jakiś efekt za darmo.

Baxtan Herald of the Flame - sam w sobie jest powodem do grania Hordą. Dzięki niemu możliwe jest zniszczenie kilku kreatur, a dodatkowo dostajemy jeszcze stwora, który swoim atakiem jest sam w stanie skrócić przeszkadzającego potwora. Do tego bardzo dobrze łączy się z Timriv the Enforcer.

Edwin VanCleef i Vanessa VanCleef - tutaj dochodzimy do kart, na które składa się 60% kosztu talii. Edwin jest praktycznie doskonałym stworem - jest neutralny, więc może używać go absolutnie każda talia, a za cenę czterech zasobów dostajemy łącznie stwory z siedmioma punktami ataku i pięcioma życia. Sam Edwin jest też bardzo trudny do zabicia, przed abilitkami chroni go Untargetable, a przed atakami przeciwnika jego tokeny. Nic dziwnego, że jest on obecnie kartą wartą ponad 100 dolarów. Jego córka, Vanessa, jest jak wisienka na torcie - jeśli uda nam się ją wprowadzić efektem Edwina, zyskujemy znaczną przewagę.

Mazu’kon - jedna z najlepszych dostępnych hordowych opcji. Ten shaman jest jedną z kart, które pozwolą nam odnieść zwycięstwo - gdy już wejdzie do gry, przeciwnik musi się bardzo wysilić, by go zniszczyć.

Timriv the Enforcer - dzięki wielu kartom, które zadają po jednym obrażeniu kilku stworom, jest on niezwykle efektywny przy tworzeniu bardzo korzystnych wymian. Skutecznym zagraniem jest zastopowanie ofensywy za pomocą Frost Blast, a następnie zniszczenie jej Timrivem w kolejnej turze.

Flame Lance i Frost Blast - umiejętności te mają na celu stopowanie agresji wrażych stworów. Lanca pozwala w pierwszych turach zabić praktycznie każdą kreaturę, która nie ma Abberation, a Frost Blast natomiast potrafi powstrzymać wysyp nieprzyjaciół i umożliwia efektywne zagranie Timriva.

Ice Barrier - w zasadzie kluczowa karta w tej talii. Pełni rolę zarówno zbroi, która chroni wątłe życie naszego maga, jak również potrafi zadać spore obrażenia, jeśli zostanie zignorowana. Często udaje się nam oczyścić stół z pierwszo i drugoturowych stworów, a wtedy bariera zagrana na puste pole gry potrafi sama zapewnić zwycięstwo.

Overload - bardzo mocna karta, a to ze względu na to, że większość talii w obecnym formacie core gra na znacznej ilości stworów, a ta karta potrafi za dwa zasoby zniwelować zagrożenie.

Miniature Voodoo Mask - sprawia, że jest w ogóle sens grać klasami, które mogą ją używać. W obecnym stanie gry, kiedy talie opierają się na jednej kluczowej karcie, możemy kosztem jednego zasobu zniwelować całą strategię przeciwnika. Przed wyjściem Crown of the Heavens, magowie mieli ogromne problemy z takimi kartami jak Grand Crusader lub Aspect of the Wild, a dzięki trinketowi, zagrożenie z ich strony nie jest już tak wielkie.


To dzięki połączeniu kart, które efektywnie niszczą stwory, neutralizują zagrożenia oraz dociągają karty, mag na chwilę obecną stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń. Dzięki elementom kontroli, jak kontry na karty sojuszników i draw, talia rzadko kiedy zawodzi.

Decki, które mogą sprawić pewne trudności takiemu magowi to te oparte na dużej liczbie ekwipunku, bo opisana talia nie posiada żadnycyh odpowiedzi, które mogą je zniszczyć, a strategie oparte na broniach i pancerzach mogą skutecznie powstrzymać napór ally’ów maga.


W ostatnich słowach chciałbym was gorąco zaprosić na turniej MazuCon, organizowany na tegorocznym Pyrkonie w dniach 23-25 marca w Poznaniu. Niezależnie od tego, czy jesteście wyjadaczami, czy nowicjuszami chcącymi zacząć przygodę w świecie WoW`a, czeka tam na was wiele atrakcji.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


XLs
   
Ocena:
0
Dzieki:] ja sobie chyba zaczne powoli jakas kontrolke skladać
12-03-2012 10:59

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.