Najnowszy dodatek dość mocno zmienia rozkład sił w karciance, wzmacnia on bardzo mocno talie kontrolne i promuje styl gry bez stworów. Idąc za sugestią jednego z komentarzy, które zamieszczacie pod tekstami, dzisiaj pod lupę wezmę maga.
Dokładnie 11 lutego odbył się turniej zorganizowany przez właściciela dużego sklepu karcianego, w Phoenix (Arizona). Tam też wyłoniła się talia maga, która jest bardzo ciekawa i obiecująca:
Hero:
1 Zumix of Kezan
Allies: 26
4 Baxtan Herald of the Flame
4 Sava'gin the Reckless
4 Edwin Vancleef
4 Timriv the Enforcer
2 Vanessa Vancleef
4 Cairne, Earthmother's Chosen
4 Mazu'kon
Abilities: 23
3 Flame Lance
4 Frost Blast
4 Overload
4 Mana Agate
2 Ripple
4 Ice Barrier
2 Shroud of the Archmage
Equipment: 7
4 Miniature Voodoo Mask
3 Bottled Knowledge
Locations: 4
4 Kor'kron Vanguard
Po kolei: heros to mag z Class Decka, opcją jest również Drazul the Molten, którego flip jest w stanie wygrać grę lub też dobić dużego stwora. Argumentem przemawiającym za Zumixem jest lepszy matchup z priestem, który wyrzuca karty z ręki. Dociąg dwóch kart często jest w tym wypadku wyborem między być a nie być.
Krótki przegląd najważniejszych kart:
Cairne i Savagin - powody, dla których są oni podstawą każdej hordowej talii, przedstawiłem w poprzednich tekstach - każdy lubi dostawać jakiś efekt za darmo.
Baxtan Herald of the Flame - sam w sobie jest powodem do grania Hordą. Dzięki niemu możliwe jest zniszczenie kilku kreatur, a dodatkowo dostajemy jeszcze stwora, który swoim atakiem jest sam w stanie skrócić przeszkadzającego potwora. Do tego bardzo dobrze łączy się z Timriv the Enforcer.
Edwin VanCleef i Vanessa VanCleef - tutaj dochodzimy do kart, na które składa się 60% kosztu talii. Edwin jest praktycznie doskonałym stworem - jest neutralny, więc może używać go absolutnie każda talia, a za cenę czterech zasobów dostajemy łącznie stwory z siedmioma punktami ataku i pięcioma życia. Sam Edwin jest też bardzo trudny do zabicia, przed abilitkami chroni go Untargetable, a przed atakami przeciwnika jego tokeny. Nic dziwnego, że jest on obecnie kartą wartą ponad 100 dolarów. Jego córka, Vanessa, jest jak wisienka na torcie - jeśli uda nam się ją wprowadzić efektem Edwina, zyskujemy znaczną przewagę.
Mazu’kon - jedna z najlepszych dostępnych hordowych opcji. Ten shaman jest jedną z kart, które pozwolą nam odnieść zwycięstwo - gdy już wejdzie do gry, przeciwnik musi się bardzo wysilić, by go zniszczyć.
Timriv the Enforcer - dzięki wielu kartom, które zadają po jednym obrażeniu kilku stworom, jest on niezwykle efektywny przy tworzeniu bardzo korzystnych wymian. Skutecznym zagraniem jest zastopowanie ofensywy za pomocą Frost Blast, a następnie zniszczenie jej Timrivem w kolejnej turze.
Flame Lance i Frost Blast - umiejętności te mają na celu stopowanie agresji wrażych stworów. Lanca pozwala w pierwszych turach zabić praktycznie każdą kreaturę, która nie ma Abberation, a Frost Blast natomiast potrafi powstrzymać wysyp nieprzyjaciół i umożliwia efektywne zagranie Timriva.
Ice Barrier - w zasadzie kluczowa karta w tej talii. Pełni rolę zarówno zbroi, która chroni wątłe życie naszego maga, jak również potrafi zadać spore obrażenia, jeśli zostanie zignorowana. Często udaje się nam oczyścić stół z pierwszo i drugoturowych stworów, a wtedy bariera zagrana na puste pole gry potrafi sama zapewnić zwycięstwo.
Overload - bardzo mocna karta, a to ze względu na to, że większość talii w obecnym formacie core gra na znacznej ilości stworów, a ta karta potrafi za dwa zasoby zniwelować zagrożenie.
Miniature Voodoo Mask - sprawia, że jest w ogóle sens grać klasami, które mogą ją używać. W obecnym stanie gry, kiedy talie opierają się na jednej kluczowej karcie, możemy kosztem jednego zasobu zniwelować całą strategię przeciwnika. Przed wyjściem Crown of the Heavens, magowie mieli ogromne problemy z takimi kartami jak Grand Crusader lub Aspect of the Wild, a dzięki trinketowi, zagrożenie z ich strony nie jest już tak wielkie.
To dzięki połączeniu kart, które efektywnie niszczą stwory, neutralizują zagrożenia oraz dociągają karty, mag na chwilę obecną stanowi jedno z najpoważniejszych zagrożeń. Dzięki elementom kontroli, jak kontry na karty sojuszników i draw, talia rzadko kiedy zawodzi.
Decki, które mogą sprawić pewne trudności takiemu magowi to te oparte na dużej liczbie ekwipunku, bo opisana talia nie posiada żadnycyh odpowiedzi, które mogą je zniszczyć, a strategie oparte na broniach i pancerzach mogą skutecznie powstrzymać napór ally’ów maga.
W ostatnich słowach chciałbym was gorąco zaprosić na turniej MazuCon, organizowany na tegorocznym Pyrkonie w dniach 23-25 marca w Poznaniu. Niezależnie od tego, czy jesteście wyjadaczami, czy nowicjuszami chcącymi zacząć przygodę w świecie WoW`a, czeka tam na was wiele atrakcji.