Fragmety "Pod osłoną miasta" - część dla graczy, wersja poprawiona
W działach: Pod osłoną miasta, rpg, scenariusze | Odsłony: 3Słowo się rzekło, kobyłka u płotu a ja obiecałem dziś fragmenty z poprawionej wersji "Pod osłoną miasta".
Pierwszy fragment dotyczy odwiecznego pytania o sens 7/6:
str. 10
PotencjałKażda pula ma obok nazwy przypisaną liczbę — jest to jej potencjał. Potencjał reprezentuje, jak mocno można wykorzystywać tę pulę — czy to przy zdawaniu testów, unikaniu szkód, czy generowaniu punktów wyzwania (pozwalają dłużej utrzymać się w konfrontacjach — str. 13).
W trakcie gry będziesz używać puli (patrz poniżej) i kłaść na niej punkty obciążenia (reprezentowane czy to przez żetony, czy kostki — ustalcie to przed grą, ja będę się posługiwac terminem „żetony”). Na danej puli nie może znajdować się więcej punktów obciążenia niż wynosi jej potencjał i nie możesz użyć puli, gdyby spowodowałoby to przekroczenie limitu. |
str. 16-17
Kolejny fragment pokazuje straszliwą matematykę testu:
str. 7
A na koniec fragment pokazujący, że nie obejdzie się bez kilku wiader kości:
str. 7-8
4.3. KomplikacjeNiektóre akcje wymagają od bohatera znacznie większych starań, nakładów energii, koncentracji itp. Często to wynika z faktu, że chcą wykonać czynność normalnie wymagającą więcej czasu do spokojnego jej przeprowadzenia. W takich sytaucjach prowadzący może dodać do testu tzw. komplikacje. Są to dodatkowe kości dodawane do puli kości rzucanych przez gracza i każdą z nich traktuje się tak, jak kość bardzo trudnego działania. Żeby działanie się w pełni udało, trzeba zdać na każdej wyrzuconej kości (czyli kości trudności i kościach komplikacji). Prowadzący może — jeśli uważa, że wynika to z opisu i jest stosowne — przyjąć zdanie testu kiedy tylko niektóre kości przyniosły sukces, ale o znacznie mniejszym efekcie końcowym. By określić, ile kości komplikacji należy dodać do testu, należy się odwołać do tabeli Komplikacje.
Warto pamiętać, że prowadzący może zawsze zadeklarować, że dana akcja może się po prostu nie udać ze względu na warunki (np. człowiek nie przeciśnie się między kratami, ale zwinnik już tak i będzie to dodatkowa jedna komplikacja — rasowa). |
Uprzedzając pytania, te tajemnicze dziedziny to sprawność, umysł, duch i osobowość. Chyba ich nazwy mówią same za siebie :).
Zainteresowanych zapraszam do mojego poprzedniego wpisu - pomóżcie wybrać, jak będą wyglądać karty postaci!