» Dla Mistrzów Podziemi » Przygody i lokacje » Forgotten Realms: Ostoja

Forgotten Realms: Ostoja


wersja do druku

Krasnoludzka osada na dzikim pograniczu

Redakcja: Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus

Ostoja: Niestandardowe; Char PN; Limit 150sz; Zasoby 1100sz; Populacja 106, mieszana (tarczowe krasnoludy 95%, ludzie 4%, inni 1%). Przedstawiciel władzy: Kapitan Bruno Granitowa Twarz, PN mężczyzna tarczowy krasnolud, Trp3/Wjk4/ZaG 3 Chauntei - najstarszy, doświadczony wojownik spośród wszystkich mieszkańców Ostoi. Ważne postacie: Sierżant Mika z klanu Hammerstriker, PD mężczyzna tarczowy krasnolud, Pal3/ Wjk3 Clangeddina Srebrnobrodego - rycerz i bezpośredni zastępca Brunona; Ritho z Cytadeli Felbarr, N mężczyzna tarczowy krasnolud Wjk4 - dowódca obrony muru, przełożony kuszników Ostoi; Henk Pobożny, PD mężczyzna tarczowy krasnolud Kap6 Moradina - jedyny w Ostoi kapłan, zajmuje się nabożeństwami i duchowym wsparciem mieszkańców strażnicy; Samuel Melodyjne Usta, CN mężczyzna człowiek Zak7 - jeden z kilku przedstawicieli rasy ludzi w Ostoi, zajmuje się magicznym aspektem jej obronności; Czarka z klanu Brownbeer, N kobieta złoty krasnolud, Brd3/Fach2 - jedyna w warowni kobieta, zajmuje się drobnym handlem z mieszkańcami Ostoi i zatrzymującymi się w niej podróżnikami. Strażnicy muru: Wjk4 (6), Wjk3 (2), Wjk1 (3). Patrole okolicy: Wjk4 (5), Wjk 3 (10), Trp5 (7). Pozostali: Fach3 (12), Zbr4 (24), Zbr3 (11), Zbr2 (7), Zbr1 (13) Na zachodnich krańcach Gór Nether, gdzie natura zdaje się z całych sił przeciwstawiać postępowi cywilizacji, a dzikie zwierzęta i śmiertelnie niebezpieczne potwory czyhają na nierozważnych podróżników na każdym kroku, znajdują się dwie zaprzyjaźnione z sobą ostoje spokoju – Silverymoon i Everlund. Te jedne z najważniejszych miast Srebrnych Marchii wspomagają się wzajemnie pod niemal każdym względem, doceniając ścisłą współpracę między sobą. Są bardzo ważnymi punktami na handlowych szlakach całej Północy. Między miastami funkcjonują dwa szlaki, którymi wędrują karawany z takimi towarami jak przede wszystkim węgiel drzewny, broń, ziarna, skóry, oraz rudy metali. Logika, zdrowy rozsądek, oraz doświadczenie każdego szanującego się kupca nakazuje wybrać łatwiejszą, a co za tym idzie lepszą, drogę. Nie od dziś wiadomo, że Przełęcz Everlund jest bardzo ciężkim do pokonania terenem, pełnym niebezpieczeństw, potworów i naturalnych przeszkód. Już dawno temu handlarze i kupcy zaczęli doceniać praktyczność Rzeki Rauvin, bezpośrednio łączącej zaprzyjaźnione miasta. To spływ barkami okazał się tańszym w utrzymaniu i odrobinę szybszym sposobem na pokonanie drogi je łączącej. Długi czas podróż ta okazywała się dla wędrowców i handlarzy równie niebezpieczną, co szlak przez Przełęcz Everlund. W końcu w 1369 roku Rachuby Dolin, Everlund i Klejnot Północy doszły do porozumienia w sprawie bezpieczeństwa tego szlaku handlowego i przyrzekły przed sobą wspólnie o niego dbać. Jednym z pierwszych postanowień było zbudowanie niewielkiej warowni z przystanią na rzece, trzy dni drogi od Progu Maszerującego Giganta. Budowa tego ośrodka trwała trzy lata, lecz jego koszty już się zwróciły. Miejsce to nazwano Ostoją, a jej mieszkańców Strażnikami rzeki. Dowodzą i zarządzają nią krasnoludy, które jak powszechnie wiadomo specjalizują się w walce z licznymi w tych okolicach trollami i gigantami.
Kapitan Bruno Granitowa Twarz Mężczyzna tarczowy krasnolud Trp3/Wjk4/ZaG3 Chauntei: SW 11; średni humanoid; KW 3k8+6 plus 4k10+8 plus 3k10+6; pw 74; Init +0; Szyb 4,5m; KP 22 (dotyk 10, nieprzygotowany 22); Atak +17/+12/+7 wręcz (1k8+7/x3, Zguba trolli); SC krasnoludzkie cechy rasowe, Więź z dziczą, Preferowany wróg (trolle), Wiedza o gigantach +2, Redukcja obrażeń 1/-; SA Styl walki (dwiema broniami), Ugodzenie olbrzyma; Char PN; MRO Wytrw +11, Ref +6, Wola +4; S 17, Zr 13, Bd 14, Int 13, Rzt 12, Cha 9. Umiejętności i atuty: Koncentracja +10, Leczenie +11, Nasłuchiwanie +11, Spostrzegawczość +10, Sztuka przetrwania +13, Ukrywanie się -2, Wiedza (geografia) +13; Doskonalsza szarża byka, Potężny atak, Ruchliwość, Skupienie na broni (topór), Specjalizacja w broni (topór), Uniki, Twardość. Ważniejszy ekwipunek: Zguba trolli (topór +2, Zguby trolli), Magiczna wielka tarcza +3, Zbroja półpłytowa. Bruno Granitowa Twarz był od zawsze szanowanym przez swych pobratymców z Cytadeli Felbarr. Jednak nie tylko krasnoludy widziały w nim mężnego wojownika z wielkim doświadczeniem. Bruno miał wielu przyjaciół wśród ludzi, gnomów a nawet elfów. Krasnolud ten przeżył już ponad dwa i pół wieku i dawno temu zrozumiał, że tylko współpraca ras Północy, może przynieść skutek w postaci bezpieczeństwa i spokoju. Bruno był jednym z najlepszych kandydatów na miano dowódcy Ostoi, lecz ostatecznie to na wybór jego osoby naciskała Pani Alustriel i dlatego też został wybrany. Przydomek Granitowa Twarz wziął się od hełmu Brunona, który ma maskę przedstawiającą twarz kamiennego golema. Choć wojownik ten specjalizuje się w walce jednoręcznym toporem, to nie wstydzi się walki żadną inną bronią, doceniając zalety każdego jej rodzaju. W Ostoi przylgnęła do niego etykieta rozsądnego dowódcy, który stawia bezpieczeństwo szlaku ponad wszystko. Pracuje on z zaufanymi osobami, dzięki czemu nierzadko rusza z patrolami w teren. W wolnych chwilach Granitowa Twarz prowadzi dodatkowe treningi dla tych krasnoludów, które chciałyby się nauczyć czegoś więcej o walce z trollami i gigantami. Jego jedyną słabością jest Czarka z klanu Brownbeer, od dłuższego czasu darzy kobietę płomiennym uczuciem, co konsekwentnie skrywa przed wszystkimi. Każdej nocy i każdego dnia obawia się, że podczas jednego z ataków potworów na Ostoję, może ucierpieć na tym jego ukochana. Wolałby, aby opuściła strażnicę dla swego bezpieczeństwa, ale jednocześnie chciałby by została, aby móc ją widywać.
Budowa Ostoi rozpoczęła się mroźną zimą 1370 roku Rachuby Dolin, pod dowództwem Rurika Dzierżącego Berło. Krasnolud ten został poproszony o pomoc i specjalnie ściągnięty z Mithrilowej Hali, wraz z grupą zaufanych robotników, którzy pracowali przy ubezpieczaniu chodników w kopalniach Cytadeli klanu Battlehammer. Układ Everlund i Silverymoon od początku zakładał że to właśnie krasnoludy będą zamieszkiwać Ostoję i dbać o jej bezpieczeństwo, zatem uznano, że powinna być wybudowana w najwygodniejszy dla krasnoludów sposób. Na samym początku zbudowano niewielką przystań, do której dostarczano liczne kamienne bloki do budowy warowni. Pierwszym budynkiem, który został postawiony była Główna komnata, gdzie z początku mieszkali budowniczowie oraz pierwsi wojownicy. Następnymi budynkami, które powstały były prywatne kwatery w których zamieszkali kolejni wojownicy ściągnięci do Ostoi. Później krasnoludy zbudowały warsztat stolarski i niewielką kuźnię. Z biegiem czasu, gdy do warowni ściągano kolejnych brodaczy, powstał jeszcze kamienny mur i niewielki budynek gospodarczy w którym zamieszkała Czarka z klanu Brownbeer. Na samym końcu w Ostoi zbudowano magazyn przy przystani. Przez kilka lat, które przetrwała nadrzeczna warownia, miało miejsce sporo ataków potworów z Srebrnej Puszczy. Konsekwentna budowa muru pomogła krasnoludom skutecznie obronić się nawet przed grupą trolli, które pewnego dnia zawiązały z sobą pakt, próbując zniszczyć Ostoję. Spośród grupy agresorów udało się przeżyć tylko dwóm trollom, które poprzysięgły sobie nawzajem odzyskać siłę i ponownie zaatakować strażnicę, lecz kolejny raz miał być bardziej skuteczny. Po trollach zaginął ślad i nie sposób uzyskać o nich jakiekolwiek wieści, jednak krasnoludy zawsze są gotowe by odeprzeć kolejny atak. Czasem też do Ostoi docierały pojedyncze giganty z Przełęczy Everlund. Ostatnimi czasy do Strażników rzeki przybyła kilkuosobowa grupa fachowców, mających za zadanie zbudować karczmę z noclegiem dla gości warowni, którzy nierzadko chcą zatrzymać się w podróży, choćby na jedną noc aby odpocząć.
Sierżant Mika z klanu Hammerstriker Mężczyzna tarczowy krasnolud Pal3/Wjk3 Clangeddina Srebrnobrodego: SW 6; średni humanoid; KW 3k10+3k10+18; pw 53; Init +1; Szyb 4,5m; KP 22 (dotyk 11, nieprzygotowany 21); Atak +12/+7 wręcz (1k8+5/x2, Sprawiedliwość Srebrnobrodego), lub +7 na dystans (1k10/x3, Ciężka kusza); SC Rasowe cechy krasnoluda, Aura dobra, Boska łaska, Aura odwagi, Boskie zdrowie, Nakładanie rąk; SA Ugodzenie zła; Char PD; MRO Wytrw +11, Ref +5, Wola +5; S 18, Zr 12, Bd 16, Int 12, Rzt 12, Cha 14. Umiejętności i atuty: Dyplomacja +9, Jeździectwo +8 (kuc bojowy), Koncentracja +6, Leczenie +6, Wiedza (religia) +5, Wyczucie pobudek +5; Atak w przelocie, Bezpośredni strzał, Doskonalsze uderzenie tarczą, Skupienie na broni (Buzdygan), Walka z wierzchowca. Ważniejszy ekwipunek: Zbroja płytowa +1, Sprawiedliwość Srebrnobrodego (buzdygan +1), Rękawice ogrowej siły +2, Brosza charyzmy +2. Mika z klanu Hammerstriker jest drugą w hierarchii Ostoi osobą, zaraz po Granitowej Twarzy. Bojowy krasnolud jest nie tylko dobrym wojownikiem, ale i duchowym wsparciem patroli okolicznych terenów, za które głównie odpowiada. Przeważnie udaje się na obchód wraz z swoimi ludźmi. Mika ma pogodne i ciepłe usposobienie, lubi pożartować i napić się piwa, lecz nie odpuszcza żadnej porannej modlitwy i nieustannie wierzy iż w walce może mu pomóc tylko jego patron - Srebrnobrody. Mika był jednym z kandydatów na stanowisko głównego dowódcy jednak przeważył w tej kwestii wiek Brunona, sierżant jest znacznie młodszy od swego przełożonego. Jego magiczna zbroja była darem świątyni dla której służył. Gdy kapłani dowiedzieli się iż Mika będzie pełnił tak odpowiedzialną funkcję podarowali mu ów pancerz. Jego stosunki z żołnierzami Ostoi są raczej przyjacielskie, nie wywyższa się ani nie obnosi z swoją rangą, tamci zaś szanują go za to. Krasnolud docenia zalety jazdy na wierzchowcu, zaś swego kuca Olbrzyma bardzo kocha i dba o niego. Mika nie czuje strachu przed żadnym wrogiem i nie stroni od walki, lecz nie jest głupi i wie kiedy należy się wycofać aby nie stracić żadnego z swych ludzi w czasie zwiadu.
Ostoja przypomina wyglądem typowy fort, z wysokim, grubym murem, oraz prostymi, pełniący niezbędne funkcje budynkami. Najważniejszym budynkiem w Ostoi jest Główna komnata (A), czyli miejsce gdzie swe prywatne kwatery mają najważniejsi Strażnicy rzeki. Tutaj odbywają się ważne narady i spotkania. W piwnicach Głównej komnaty znajduje się niewielki areszt, oraz zbrojownia. W holu budynku zaś stoi wielki posąg Moradina, do którego modli się wielu mieszkańców Ostoi. Największe w strażnicy są Prywatne komnaty (D), gdzie obecnie zamieszkuje większość krasnoludzkich żołnierzy. Mają tu swoją jadalnię, salę ćwiczeń z manekinami. Budynek ten jest przeznaczony wyłącznie dla mieszkańców Ostoi i podróżnikom, przybywającym na terenie fortu nie wolno do niego wchodzić. Drugi, co do wielkości jest magazyn. Tutaj przetrzymywane jest drewno, broń, zapasy żywności, a także oliwa, pitna woda i wiele innych rzeczy. Towary są pilnowane przez kilku strażników, którzy dbają o ich stan. Najmniejszy z kolei budynek (E), to dom i niewielki kram Czarki z klanu Brownbeer. Na parterze znajduje się sklep z ladą i zapleczem, zaś na piętrze jej prywatna kwatera. Obok nich w forcie znajduje się kuźnia (F) i warsztat stolarski (G). Kuźnia pracuje nieustannie, pracując nad pancerzami, bronią i wzmocnieniami bramy. Pracuje tu kilku krasnoludzkich kowali, oraz jeden ślusarz człowiek. Warsztat stolarski jest zajmowany przez liczniejszą grupę pracowników. Większość z nich pracuje nad wytwarzaniem desek na potrzeby budowy nowych budynków lub składowania ich. Czasem jednak, gdy w Ostoi zatrzymuje się uszkodzona barka, rzemieślnicy, cieśle i stolarze są w stanie pracować przez nawet i trzy doby bez przerwy aby naprawić usterki, za odpowiednią zapłatą rzecz jasna. Między magazynem a Główną komnatą powstaje właśnie nowy budynek (B), który będzie karczmą z pokojami dla gości, obiadami i alkoholem. Bruno przez długi czas był przeciwny budowie karczmy, jednak ostatecznie zgodził się po namowie Czarki i Miki. W północno-zachodnim spojeniu murów znajduje się wysoka na dziesięć metrów wieża obserwacyjna (I). Znajduje się w niej posterunek kuszników oraz ich podręczny arsenał. Jest jeszcze drewniane molo (H), przy którym zatrzymują się barki i łodzie. Mola strzegą dwaj strażnicy kusznicy.
Henk Pobożny Mężczyzna tarczowy krasnolud Kap6 Moradina: SW 6; średni humanoid; KW 6k8+12; pw 40; Init +1; Szyb 4,5m; KP 17 (dotykowy 11, nieprzygotowany 16); Atak wręcz +7 (1k8+3/x3, Młot bojowy prawa +1); SC Cechy rasowe krasnoludów; SA Odegnanie nieumarłych; Char PD; MRO Wytrw +7, Ref +3, Wola +9; S 14, Bd 15, Zr 13, Int 14, Rzt 18, Cha 10. Umiejętności i atuty: Czarostwo +8, Dyplomacja +4, Koncentracja +13, Leczenie +10, Wiedza (religia) +9, Wiedza (tajemna) +7; Przedłużenie czaru, Przenikanie czarem, Skupienie na umiejętności (koncentracja). Czary kapłana: 5/4/4/3. Henk z zasady korzysta z czarów wspomagających inne krasnoludy w razie ewentualnej walki. Często są to zaklęcia wzmacniające siłę wojowników, ich wytrwałość i gibkość. Wykorzystuje także modlitwy, które wspomagają kompanów i dodają im woli walki. Jego domeny to Ochrona i Dobro. Ważniejszy ekwipunek: Młot bojowy prawa +1, Pierścień zdrowia +2, Brosza mądrości +2. Henk będący jedynym kapłanem w Ostoi ma masę obowiązków. Co prawda Mika trochę mu pomaga, jednak gdy przychodzi do leczenia rannych, to właśnie Pobożny ma najwięcej roboty. Ten miły i uprzejmy kapłan niemal nigdy nie opuszcza murów fortu. Często można go znaleźć w głównej komnacie, gdzie klęczy przed pomnikiem Moradina. Henk zna się na wojaczce, lecz w razie ataków na Ostoję raczej stoi za plecami wojowników i wspomaga ich różnymi zaklęciami, później zaś zajmuje się ich leczeniem. Krasnolud często wita nowych gości, którzy chcą zatrzymać się na odpoczynek, oferując im ciepłą strawę, oraz duchowe wsparcie. Henk przyjaźni się z Miką mimo iż nie oddają czci temu samemu bóstwu. Pobożny ma także pełne zaufanie do Brunona i popiera go w każdej sytuacji.
Intrygi i plotki.
  • Patrol Strażników rzeki natrafił niedawno na ślady sporego zwierzęcia żyjącego w Rauvin, oraz na szczątki ludzi dzień drogi na północ od Ostoi, tuż przy samym brzegu.
  • Grupa najemników chroniących barkę, która zatrzymała się w Ostoi poinformowała Mikę iż nocą, na wschodnim brzegu nieopodal Przełęczy Everlund widzieli czarnego jak smoła konia, którego grzywa płonęła. Bestię dosiadał dziwaczny jeździec okuty łańcuchami.
  • Jedno z plemion barbarzyńców chce zawrzeć sojusz z krasnoludami ze strażnicy, jednak aby do tego doszło oczekują prezentu w postaci odciętego łba wywerny, potępionego przez plemię stworzenia.
  • Wataha worgów ze Srebrnej Puszczy, ostatnimi czasy podchodzi coraz bliżej murów strażnicy.
  • Brat Brunona Granitowej Twarzy zginął w walce z orkami. Bruno zastanawia się nad opuszczeniem Ostoi i kilkudniowym powrotem do rodzinnych stron.
  • Wędrowny tropiciel, który zatrzymał się w Ostoi na noc, poinformował kuszników z muru, o tym że widział kilka trolli obozujących dekadzień drogi od warowni.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak się robi jakiś artykuł oparty na świecie to powinien być oficjalny. Np. przy orkach to było po prostu śmieszne
13-09-2010 16:25
Zireael
   
Ocena:
+3
Artykuł ładnie napisany i zachowujący klimat świata. Pojawiły się pojedyncze literówki w nazwach własnych, ale nie przeszkadzają w czytaniu.
13-09-2010 17:06
Breeg
    Nic ciekawego.
Ocena:
0
"Czarka z klanu Brownbeer, N kobieta złoty krasnolud, Brd3/Fach2 - jedyna w warowni kobieta, zajmuje się drobnym handlem z mieszkańcami Ostoi i zatrzymującymi się w niej podróżnikami."
To musi być bardzo sfrustrowana seksualnie społeczność... = (
Zasadniczo nie odnajduję nic ciekawego w powyższym artykule. Jest on raczej stereotypową warownią, którą można wykorzystać w dowolnej chwili naprędce niż czymś wartościowym, co stanowiłoby moment przełomowy scenariusza.
Ergo: Bardzo stereotypowe podejście do świata i rzemieślnicza robota.
Dziękuję za uwagę.
14-09-2010 15:21
Llewelyn_MT
   
Ocena:
+3

@Zir: Dzięki za konstruktywną krytykę.


@Breeg: Krasnoludy bardzo często tworzą takie, jak to określiłeś, "sfrustrowane seksualnie społeczności". Wydaje mi się, że kwestia seksualności krasnoludów jest Ci obca.

> Bardzo stereotypowe podejście do świata

Muszę przyznać że to niezwykle ciekawe podsumowanie opisu krasnoludzkiej osady strażników rzeki.

Jeśli masz ciekawe i niestereotypowe pomysły to zapraszam do współpracy z działem.
14-09-2010 17:12
Breeg
   
Ocena:
0
"Jeśli masz ciekawe i niestereotypowe pomysły to zapraszam do współpracy z działem."
Za jakiś czas, sir.
15-09-2010 10:09
Eugenes
   
Ocena:
+2
A ja się ciesze bo brakowało naprawdę "stereotypowej osady krasnoludów".
Wplatanie takich lokacji w przygody graczy nawet jako krótki postój w głównej przygodzie sprawia że świat żyje.
16-09-2010 21:05

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.