» Final Fantasy I

Final Fantasy I

Dodała: DearYou

Final Fantasy I
8.5
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 2
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Final Fantasy I
Seria wydawnicza: Final Fantasy
Producent: Square Enix
Wydawca: Square Enix
Data premiery (świat): 12 lipca 1990
Platformy: GBA

Świat w grze Final Fantasy I składa się z trzech kontynentów. Siły elementarne świata opierają się na mocy czterech kryształów: Ognia, Wody, Ziemi i Wiatru. Tysiące lat przed rozpoczęciem gry kryształy tracą swoją moc i blakną. Z czasem ziemia zaczyna gnić, woda ustaje, wiatr cichnie, a ogień wygasa. Prorok Lukahn pojawia się z przepowiednią, że czwórka Wojowników Światła przybędzie z kryształami, aby odzyskać ich blask.

Pojawiają się oni w królestwie Coneria, gdzie właśnie jeden z lojalnych rycerzy króla, Garland, zdradził go i porwał jego córkę, księżniczkę Sarah. Wojownicy Światła udają się na północ do Świątyni Chaosu, gdzie pokonują Garlanda i ratują księżniczkę. W ramach wdzięczności, król buduje dla nich most, dzięki któremu wojownicy mogą dalej podróżować. Na wschodzie w mieście Pravoca okazuje się, że piraci zaatakowali miasto i dręczą jego mieszkańców. Pokonując piratów bohaterowie uzyskują dostęp do ich statku, dzięki któremu mogą podróżować przez ocean.

W królestwie Elfheim zamieszkanym przez elfów, zły elf Astos uśpił księcia i uciekł wraz z koroną pewnego króla, który mieszkał w północnym zamku. Wojownicy odnajdują koronę i zwracają ją królowi, jednak okazuje się, że jest nim naprawdę Astos, po pokonaniu którego wojownicy uzyskują czarodziejską kulę. Oddają ją oni Wiedźmie Matoyi, która w zamian daje im lekarstwo na wyleczenie księcia. Według legendy, mieszkańcy Elfheim powinni dać Wojownikom Światła Mistyczny Klucz, który otwiera wiele zamkniętych komnat na świecie. W jednej z nich znajduje się materiał wybuchowy, który pozwala krasnoludom z zachodu dokończyć budowę tunelu i otworzyć wojownikom drogę morską na zachód.

Tam znajdują oni miasto Melmond - rolnicze miasto, w którym ziemia zgniła, przez co mieszkańcy cierpią i umierają. Wojownicy pokonują wampira, który powinien być przyczyną gnicia ziemi, jednak to nic nie pomogło. Okazało się, że prawdziwym powodem gnicia ziemi jest potwór, który zabrał moc Kryształu Ziemi. Jest to Lich, którego wojownicy pokonują i przywracają równowagę elementowi Ziemi. Następnie, w Wulkanie Gurug znajdują Marilith, która pilnuje mocy Kryształu Ognia. W podwodnym królestwie syren, Kraken ochrania moc Kryształu Wody. Po ich pokonaniu, wojownicy docierają do królestwa Lufenian - starożytnego ludu, który wynalazł sposób na tworzenie latających maszyn i stworzył Latające Zamki. W jednym z nich Tiamat pilnował mocy Kryształu Wiatru.

Po odzyskaniu mocy czterech kryształów okazuje się, że to nie koniec podróży wojowników. Lich, Marilith, Kraken i Tiamat wykorzystując Garlanda, tworzą z niego Chaos - nadludzką postać, która zostaje wysłana 2000 lat w przeszłość, gdzie ma za zadanie uwolnić moc czterech potworów i wysłać ich w przyszłość, tworząc paradoks czasowy. Wojownicy Światła udają się za Chaosem i pokonują go w przeszłości, jednak po powrocie do swoich czasów nic nie pamiętają. Nikt nic nie pamięta, ponieważ po pokonaniu oryginalnego przeciwnika, cała ta historia się nie wydarzyła.
Tagi: Final Fantasy I | Square Enix


Czytaj również

Marvel's Avengers
Psychofani są wśród nas
- recenzja
Shadow of the Tomb Raider
Assassin Croft
- recenzja
Murcielago #05
Koumori ponownie na tropie
- recenzja
Murcielago #04
Chiyo wkracza do akcji
- recenzja
Murcielago #03
Dość!
- recenzja
Murcielago #02
Brutalnościom nie ma końca
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.