string(15) ""
» Blog » Fate of the Apt: przykładowe rasy i sztuczki
12-01-2023 21:58

Fate of the Apt: przykładowe rasy i sztuczki

W działach: rpg | Odsłony: 73

Fate of the Apt: przykładowe rasy i sztuczki

Wstęp

Poniżej macie przedstawione przykładowe rasy, aspekty, sztuczki i magiczne moce z książek, które można wybrać podczas tworzenia postaci. Oczywiście lista ta nie jest zamknięta. Dodatkowo fakt, że jest ktoś przedstawicielem danej rasy, nie oznacza, że musi wykupić wszystkie zdolności z danej listy. Lista będzie jeszcze aktualizowana. 

Rasy

Pojętni: 

Mrówiec:

Aspekt: Jestem Mrówcem, więc jestem silny i wytrzymały.

Sztuczki:

  • Komunikacja bez słów: Komunikuje się z innymi mrówcami z mojego miasta bez słów. Kiedy daje mi to jakąś przewagę, mogę dodać sobie +2 do wyniku testu. 
  • Ścianołaz: Potrafią chodzić po ścianach. 

Muszec: 

Aspekt: Jestem Muszcem, więc jestem mały i fenomenalnie latam,

Sztuczki: 

  • Latanie: Posiadam skrzydła, więc mogę latać. 
  • Ścianołaz: Potrafią chodzić po ścianach. 
  • Wyczucie zagrożenia: Potrafię wyczuć nadchodzące zagrożenie. Kiedy rzucam na Spostrzegawczość, aby wyczuć zagrożenie, otrzymuje +2 do wyniku testu. 

Osowiec 

Aspekt: Jestem Osowcem, więc jestem dumny i waleczny.

Sztuczki:

  • Latanie
  • Żądło: Potrafię strzelać z dłoni ognistymi pociskami. Kiedy strzelam żądłem, otrzymuje +2 do strzelania.
  • Wypalanie: Potrafią wypalić ranę za pomocą żądła. Mogę za Punktu Losu rzucić na Strzelane, aby wyleczyć ranę.

Skorpioniec:

Aspekt: Jestem Skorpionowcem, więc groźnie wyglądam i przetrwam nawet w najtrudniejszych warunkach. 

Sztuczki:

  • Szpony: skorpiony rodzą się ze szponami, które sprawiają, że otrzymujesz +2 do walki wręcz

Żukowiec:

Aspekt: Jestem Żukowcem, więc jestem masywny i wytrzymały. 

Sztuczki:

  • Latanie
  • Odporność na trucizny: Jestem niewrażliwy na wszelkie trucizny. 
  • Widzenie w ciemności: Dobrze widzę w ciemności. Kiedy daje mi to jakąś przewagę, otrzymuje +2 do wyniku testu. 

Niepojętni: 

Ciemiec 

Aspekt: Jestem Ciemcem, więc znam większość tajemnic dawnej wiedzy, lecz jestem dyskretny. 

Sztuczki:

  • Latanie
  • Widzenie w ciemności
  • Hipnoza: Wydaj Punkt Losu i rzuć na Prowokacje przeciwko Woli celu, aby wydać mu jakiś pojedynczy rozkaz. 

Modliszkowiec 

Aspekt: Jestem Modliszkowcem, więc świetnie walczę i jestem honorowy. 

Sztuczki:

  • Kamuflaż – świetnie wtapiasz się w otoczenie. Kiedy skradasz się, otrzymujesz +2 do wyniku testu. 
  • Latanie 
  • Widzenie w ciemności

Pająkowiec 

Aspekt: Jestem Pająkowcem, więc jestem podstępny i świetnie manipuluje innymi. 

Sztuczki:

  • Widzenie w ciemności
  • Ścianołaz
  • Sieć: Potrafię wytwarzać nitki pajęczyny między swoimi palcami. Mogę wykupić umiejętność Rzemiosło i rzucając na nią, jestem w stanie wytwarzać proste przedmioty z sieci.  
  • Szpikulce: Posiadam wysuwane z kłykci kościane szpikulce. Kiedy atakuje nimi znienacka, mogę rzucić na Oszustwo lub Ukrywanie. 
  • Jad (Wymaga Szpikulce): Po udanym ataku kościanymi szpikulcami za wydanie Punktu Losu możesz nałożyć na przeciwnika darmowy aspekt Zatruty. 

Ważkowiec 

Aspekt: Jestem Ważcem, więc jestem zwinny i fenomenalnie latam

Sztuczki:

  • Wysuwane pazury z kłykci: tak jak Szpikulce. 

Magia:

Jasnowidz: Kiedy w wyniku rzutu jasnowidzenie (Mistycyzm) otrzymałem Okazje, za wydanie punktu losu mogę zmienić ją w Aspekt. 

Manipuli: Potrafią przybrać twarz dowolnej osoby. Aby użyć tej mocy należy wydać Punkt Losu i rzucić na Oszustwo, aby stworzyć odpowiedni aspekt z darmowym wywołaniem. 

Idealna kopia (Wymaga Manipuli): Po przemianie za wydanie kolejnego Punktu Losu i udany test na Oszustwo (ST 4) zyskuje na scenę jedną wybraną sztuczkę charakterystyczną dla przedstawicieli danej rasy. 

Nekromanta: Widzę duchy i mogę z nimi komunikować się. 

Wywoływanie duchów (Wymaga Nekromanta): Mogę rzucić na Prowokacje, aby przywołać wybranego ducha.  

Wyczucie aury: Potrafię wyczuwać ludzką aurę, więc otrzymuje +2 do rzutów na Empatię i jestem w stanie wyczuć Manipuli 

Projekcja astralna: Rzucając na Mistycyzm, jestem w stanie wysłać swoją dusz w wybrane miejsce. Wymaga wydania Punktu Losu.  

Wykradnięcie wspomnień: Po wydaniu Punktu Losu jestem w stanie rzucić na Empatie i wykraść wspomnienia osoby, którą dotykam.

Inne:

Aspekty: 

  • Jestem Mieszańcem, więc łącze zalety różnych ras, choć jestem przez nie pogardzany. 

Sztuczki:

  • Pelargik – jestem w stanie komunikować się z innymi pelargikami na dowolne odległości. 

W następnym wpisie będzie coś o bitwach. Byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Kaworu92
   
Ocena:
0
Hm... Nazwy aspektów jakieś takie... Mało estetyczne? XD :)
12-01-2023 23:24
Wolfang
   
Ocena:
0
Dlaczego?
13-01-2023 04:51
Kaworu92
   
Ocena:
0
Hm... Zbyt długie? Np: wystarczyloby "silny i wytrzymały" ew. "silny i wytrzymały Mrówiec". Takie długie znania, zaczynające się od "Jestem X, więc" (a) są zbyt długie (bo) ciągle się powtarzają. Serio, aspekty w Fate Core pod względem językowym wyglądały inaczej, porównaj sobie :)
13-01-2023 13:19
Wolfang
   
Ocena:
0

Chciałem, by aspekty były tworzone według pewnego schematu 

18-01-2023 18:43
Kaworu92
   
Ocena:
0

Hm... no okej, ale w Fate ogólnie tak nie jest, to raz, a dwa, znacznie ważniejsze, są zbyt długie? :-P Serio aspekty w podręcznikach do Fate były znacznie krótsze i jakieś takie bardziej... w punkt? :-P ;-)

Ale zrobisz, co uznasz za stosowne, to Twój system ;-)

18-01-2023 20:21
Wolfang
   
Ocena:
0

Przemyśle to jeszcze, ale dzięki za radę 

18-01-2023 20:27
Kaworu92
   
Ocena:
0

;-)

18-01-2023 20:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.