» » FAQ- Mechanika walki

FAQ- Mechanika walki

1) Szkoła szermiercza - Gord: "Gordyjczyk deklaruje Akcję Obronną przeciwko atakowi przeciwnika. Jeżeli Akcja jest skuteczna może zadeklarować, że jednak się nie broni..." Czy tą Akcją Obronną może być również Odskok? Nie, akcją obronną musi być jedna z zasłon lub unik 2) Szkoła szermiercza - Matra: "Atakujący Matrankę by zmniejszyć Dystans na Bliski..." Oznacza to, że Matranki walczą na Dalekim i stosują Wypad, czy może zamiast dystans Bliski powinno być Zwarcie? W podręczniku jest błąd powinno być "Atakujący Matrankę by przejść do zwarcia..." 3) Cynazyjski szermierz - czy nowo obliczony Fechtunek używa się tylko do Akcji z grupy Rapier, czy do pozostałych również (Ruch, Miecz, Zwarcie)? Jeżeli gracz wykupił biegłość cynazyjski szermierz to na ogół posiada niską budowę, a więc za broń bitewną i tak będą minusy. No i obrażenia są o poziom niższe ze względu na biegłość, co zasadniczo powoduje, że używanie broni bitewnej mija się z celem. MG może pójść "z duchem realizmu i zabronić". Ale wydaje mi się, że sytuacja będzie na tyle rzadka, że można pozwolić na taki trick. 4) Zasłona peleryną - "Jeżeli akcja obronna się uda przeciwnik traci 2PP". To prawidłowy opis, czy też powinno być tam, że 2PP dostaje obrońca? Faktycznie jaśniej byłoby napisane, że obrońca dostaje. 5) Walka z lewakiem - dodatkową kość można użyć tylko przy akcjach obronnych z grupy Rapier? Nie, można użyć jej we wszystkich akcjach obronnych. 6) Wypad można stosować tylko na dystansie Dalekim, czy zarówno na Bliskim i Dalekim? Wypad można stosować zarówno na dystansie dalekim jak i bliskim. 7) Cięcie zwykłe toporem (broń ciężka) zadaje ranę lekką czy ciężką? Cięcie zwykłe zadaje ranne lekką. 8) Rana śmiertelna - zdanie testu Wytrwałości powoduje tylko karę -6 i nie potrzeba natychmiastowej pomocy medyka, czy też jak w Neuroshimy od razu jest agonia? Potrzebna jest interwencja medyka, różnica jest taka, że postać gracza pozostaje przytomna. 9) Jak przedstawia się sytuacja gdy dwoje walczących znajduje się w zwarciu a trzeci próbuje pomagać jednemu z nich z dystansu bliskiego. Walka w Zwarciu a Wielu przeciwników. Jeśli jeden walczących w przewadze znajduje się w zwarciu
  • Tylko on może bronić się przed atakami działającymi w zwarciu
  • Jego kolega ma +2 do wszystkich ataków (nie do kości)
  • Jego kolega może wejść do zwarcia w dowolnej chwili bez akcji, ani żadnych kar. Może to uczynić jako reakcję na atak samotnego.
  • Jeśli samotny wykona udane odrzucenie, Może zrezygnować z PP aby odrzucony przeciwnik nie mógł wykorzystywać swoich kości do końca tury. Jeśli do końca tury ktokolwiek go zaatakuje, może się bronić lecz do wszystkich kości ma -2 (np. samotny zużył 1 kość na odrzucenie, 2 kością wyeliminował drugiego przeciwnika a 3 chciałby atakować odrzuconego).
Do obrony przed atakami rapierem walczący w zwarciu używa wciąż akcji szermierczej Obrona w Zwarciu. 10) Czy pistolety i muszkiety Waszym zdaniem nie zadają stanowczo za słabych obrażeń w porównaniu z bronią białą. Jest to zabieg celowy czy niedopatrzenie mechaniczne? . Pistolety zadają Lekkie Obrażenia i jest to wynik dwóch czynników:
  • pistolety w tamtych czasach to w większości wypadków były mniej lub bardziej zawodne maszynki, które robiły wiele huku, dymu i czasem mogły faktycznie urwać nogę, a czasem prychnąć niesilnej niż wiatrówka. Uznaliśmy, że większość pistoletów w Mon jest jeszcze słaba, niezbyt mordercza, bardziej groźna z wyglądu niż faktycznie.
  • Monastyr to gra płaszcza i szpady, zdecydowaliśmy się na to, by pistolety były słabe, by obciąć syndrom munchikizmu, gdyby były silne, bohaterowie strzelaliby do wrogów, zamiast walczyć na szpady, a gra zmieniłaby się w western. Nie opłacałoby się walczyć na szpady, skoro można by zdjąć przeciwnika po prostu strzelając do niego. Dlatego jest to zabieg celowy, który sprawia, że pistolety są elementem gry, ale nie na tyle kuszącym, by dochodziło do przejawów cyberpunka w Monastyrze. To gra o szermierzach, nie strzelcach - dlatego osłabiliśmy rangę pistoletów.
Jako regułę dodatkową sugerujemy wprowadzenie zasady opcjonalnej, dzięki której każda jedynka wyrzucona w teście strzelania zwiększa obrażenia o jeden poziom. Oddaje to, że raz na jakiś czas pistolet faktycznie może być niemiły. 11) Nie rozumiem do końca Szkoły Szermierczej Bardańczyków: "Mogą strzelać w walce z modyfikatorem +2 (a nie, jak normalnie +4)". W Regułach Walki nie mogę znaleźć o jakim mowa modyfikatorze. W podręczniku jest błąd. W rozdziale Strzelanie powinna znaleźć się informacja, że osoba walcząca w zwarciu, wykonująca akcję Atak, by strzelić z pistoletu otrzymuje PT4.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.