string(15) ""
» Blog » Exalted - alternatywna mechanika
22-01-2015 20:23

Exalted - alternatywna mechanika

Odsłony: 429

Hej Mam ochotę kiedyś poprowadzić Exalted na forum, ale nie za bardzo podoba mi się oryginalna mechanika.

Po pierwsze nie nadaje się do gry na forum.

Po drugie, zasady Esencji sprawiają, że jesteśmy herosami póki mamy bateryjki.

Po trzecie, walka społeczna jest długa.

Po czwarte, wszyscy są straszliwie wytrzymali

Po piąte': masa innych głupot

Jako mechanikę bym wybrał Mutants and Masteminds, ale chciałbym kilku rad na temat konwersji.

Komentarze


Araven
   
Ocena:
0

Jakąś opcją jest  Almanach Superbohaterów na Savage Worlds  dla dokonania ew. konwersji Exalted, o ile Autor bloga myśli o tym poważnie. 

Wybrany przez slanna system Mutants and Masteminds z tego co w nim czytałem wydaje się być jednak, najlepszym wyborem do zrobienia konwersji.

22-01-2015 21:36
zegarmistrz
   
Ocena:
+1

Ad2: należy wykorzystać Stunty. Stunty sprawiają, że Esencja nigdy się nie kończy.

Ad 4: Widać, że nikt nie zakombił dobrze. Generalnie dobre połączenie mechaniczne i zabijasz każdego pierwszym ciosem z sześćdziesięciu. No niestety w tym systemie liczy się tylko Perfect Defence.

Z resztą zarzutów się zgadzam. Ja osobiście prowadziłem Exalted w necie polegając głównie na storytellingu.

22-01-2015 21:51
   
Ocena:
+1

Wywaliłem notki dzieciarni i odpowiedz aravena

Zegar: o stuntach nie myślałem. A perfekt jest właśnie tym problemem  z wytrzymałością.

23-01-2015 15:20
Araven
   
Ocena:
0

Podjąłeś już jakąś decyzję w sensie czy podstawą konwersji będzie Mutants and Masteminds ?. 

Największy problem wg mnie to dopasowanie "rodzajów superbohaterów" z Exalted do poziomów mocy  z Mutants and Masteminds, by nie przesadzić w żadną ze stron.

Ja bym się trzymał też systemu punktowego z Mutants and Masteminds i grał w Exalted na nim z samego Exalted biorąc kosmologię, historię i ew. część Mocy jeśli nie mają odpowiedników w Mutants and Masteminds.

23-01-2015 15:32
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Jakieś uzasadnienie kolego Araven? Jakiś merytoryczny argument który uzasadnia że na forum lepsze jest ciężki mechaniczne twór na D20 ? Gracze są tam ejszcze bardziej nieśmiertelni niż na domyślnej puli.

23-01-2015 16:58
Araven
   
Ocena:
0

Merytoryczne argumenty kolego Tyldodymomen są w podręczniku Mutants and Masteminds jakieś 233 strony tychże argumentów tam jest.:) Jest to moim zdaniem dużo lepsze, niż oryginalne zasady Exalted. Autor Mutants and Masteminds mimo, że to d20 zrobił to całkiem sensownie i jest to podręcznik dla superbohaterów z dużą ilością supermocy rozpisanych mechanicznie i z takim D&D ma jednak niewiele wspólnego. A pytanie było do Autora notki, chyba Ci umknęło? 

Czyli  mimo, że to d20 to jest zdecydowanie lepsze od zasad oryginalnych Exalted. Tzw. mniejsze zło. Starczy ? I kto jak nie superbohaterowie ma być odporny na zadawane ciosy ?

23-01-2015 17:10
zegarmistrz
   
Ocena:
+2

Znaczy się: Exalted 2ed jest mechaniką niestety raczej ciężką i do tego dość powolną.

Walka społeczna działa tak mądrze, że w zasadzie w chwili, gdy ktoś otworzy do drużyny usta wypadałoby mu obciąć głowę.

Przeliczanie rzutów jest potwornie męczące. W szczególności, kiedy zaczynają się combosy w których jeden z graczy wykonuje 50 ataków, z których każdy rzuca 30 kostkami na trafienie i zadaje 60 kostek obrażeń. (i to nie są liczby z sufitu).

Przewaga ataku nad obroną jest tak wielka, że albo dysponujesz Perfect Deffence, albo zostajesz natychmiast zabity. Inne typy obrony w 99% przypadków są za słabe (bo przeciwnik wykonuje tyle ataków i są tak silne, że i tak któryś trafi i zabije na miejscu).

Powyższe prowadzi do tego, że walka trwa tak długo, jak długo jest esencja na Perfekcyjne Obrony. Gdy ta się skończy: postać ginie. W walce oprócz Esencji liczy się jeszcze tylko Willpower, który jest taką Esencją razy 5.

Mechanika Stuntów sprawia jednak, że Esencja nie kończy się prawie nigdy.

Sposób liczenia inicjatywy, a dokładnie Tyknięcia jest tak diabelnie niewygodny, że umieszczony został w grze chyba z czystej złośliwości. Choć oczywiście nie jest nawet w połowie tak uciążliwy, jak spam kontratakowy.

23-01-2015 17:21
   
Ocena:
+1

To mechanika do prywatnego użytku

Araven... nie rozumiem twojej odpowiedzi, to ma być chyba prosta konwersja :)

23-01-2015 17:26
Araven
   
Ocena:
0

To jaka to ma być konwersja to wiesz Ty, założyłem, że chcesz robić pełną konwersję.

Ja bym robił postacie z Exalted wg pełnych zasad Mutants and Masteminds i co najwyżej bym dorzucił niektóre Moce z Exalted jakich w Mutants and Masteminds nie ma, plus oczywiście świat. Exalted mam po polsku, a po szybkim przejrzeniu Mutants and Masteminds uważam, że spokojnie można by na nim grać w Exalted. Maksymalnie 10 poziom Mocy bym dał dla Graczy na start.

23-01-2015 17:46
Kaworu92
   
Ocena:
0

Grzegorzu :D :D :D :D :D 

Myślę, że M&M jest DOSKONAŁĄ mechaniką dla Exalteda. Gdzieś w internecie (niestety, nie pamiętam gdzie) był nawet raport z sesji prowadzonej w Exaltedzie na tej mechanice i jeśli wierzyć autorom, grało się wyśmienicie. 

Oczywiście, parę elementów (jak choćby różnice między istniejącymi sztukami walki w Exaltedzie) podczas takiej konwersji zostaje zatracone, ale ogólnie nie jest to zła idea ;-)

23-01-2015 19:18
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Grzegorzu ? ostatnio byliście na "grzesiu " :P

23-01-2015 20:37
Kaworu92
   
Ocena:
0

Bo lubię nazywać Grzegorza "Grzesiem" :D :D :D 

Ale jak to robię to Grzesiek się gniewa, więc od niedawna staram się go nazywać "Grzegorzem" :P :P :P

23-01-2015 22:53
   
Ocena:
0

Pytam w sumie

Jsk rozłożyć podział punktów i ich ilość by pwl

Zegarmistrz: z twoich słów wynika,  że to najgorsza mechanikka jaką widziałem

30-01-2015 14:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.