Erpegowa Kurtyna #1
W działach: Różne | Odsłony: 9Witajcie! Jak tam na Polterze, za Erpegową Kurtyną? :-) O tak, erpegową kurtyną. Wszelkie skojarzenia do żelaznej kurtyny mile widziane. Bo widzicie, siedzicie sobie na Polterze i umyka wam wiele ciekawych treści erpegowych spoza Poltera. W tym te z Allgemeine Festung.
„Miesięcznik” Erpegowa Kurtyna, numer pierwszy:
Sekcja Teoria RPG prezentuje:
Mechanika w RPG to nie tylko turlactwo – W końcu zebrałem argumenty do jednej kupy mówiące, dlaczego te wszelkie sterotypy o „niewoli turlactwa” są bzdurne. Można się z argumentami zgadzać i nie zgadzać, za to potem nie zwalajcie na mechanikę winy za to, że sami popsuliście sobie sesję klimaceniem.
I'll tell you a story – Jest to tekst na temat faktycznego znaczenia słowa „storytelling”. Podałem w nim swoje możliwe interpretacje pod kątem RPG, jednak nadal tekst jakby zadaje pytanie „Jak wygląda storytelling w RPG?”.
Sekcja Przydatnik prezentuje:
Kompaktowośc świata w RPG – Prosta koncepcja na temat, dlaczego zamiast silić się na ogrom naszego settingu, nie lepiej dosłownie zmniejszyć go i nadziać go masą ciekawostek?
Sekcja Actual Play prezentuje:
Wolsung Goldendragon – Relacja z pierwszych dwóch sesji w Wolsunga, w kampanii obejmującej przgody „tajnych” agentów od Ligi Narodów, którzy z powodu nadzwyczajnych światowych pokojów mają wybrac się do Morgowii i tamże działać.
Sekcja Opinia prezentuje:
Problem interfejsu w RPG – Dlaczego w erpegu podnosimy sobie i tak wysoki „próg wejścia”, poprzez redukowanie ledwie istniejącego interfejsu do osoby MG, a także zbiór problemów na jakie napotyka początkujący chcący wejść w erpegi.
Ponadto, pojawiły się wydania „AF poleca”:
Chcesz wyjść zza Erpegowej Kurtyny? Znajdź wyjście na Allgemeine Festung, albo na Facebooku lub choćby przeglądając Blogi RPG.