Strój Świętego Mikołaja
Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon.
Pod niegroźnym wyglądem, strój ten skrywa przerażającą klątwą. Ten, kto założy na go siebie, popada w okropne szaleństwo. Od tej pory stara się dostać do najbliższego miasta, by tam krążyć po ulicach i z obłąkańczym uśmiechem wykrzykiwać "Ho, ho, ho!". Poza tym nieszczęśnik wydaje wszystkie pieniądze (swoje i towarzyszy z drużyny) na zabawki dla dzieci i jedzenie, które następnie rozdaje przygodnie spotkanym przychodniom (w tym szczególnie dzieciom i biedakom) z iście diabelską szybkością.
Strój zdjęty może zostać tylko po rzuceniu na niego czaru Zdjęcie klątwy.
Poziom czarującego: 10; Wymagania: Stworzenie cudownego przedmiotu, Obłęd; Cena rynkowa: 16.000 SZ.
Worek Świętego Mikołaja
Ten mniejszy artefakt to nic innego, jak wielka Pojemna torba, do której jednak nie można nic włożyć (przedmiot zostaje natychmiast wypchnięty na zewnątrz). Zamiast tego każdy, kto włoży do niej rękę i będzie chciał coś z niej wyciągnąć, wyjmie przedmiot, o którym zawsze marzył, do tego starannie zapakowany w kolorowy papier i ozdobiony czerwoną kokardą. Istnieją jednak pewne ograniczenia w wyjmowaniu przedmiotów:
- Tylko jeden przedmiot na jedną osobę na rok. Potem postać, która już coś wyjęła, otrzymywać będzie małe bryłki węgla lub giętkie gałązki, które można zastosować w charakterze rózgi;
- Waga wyjmowanego przedmiotu nie może przekroczyć 750 kg (pozostaje problem, jak wyjąć z worka coś, co waży chociażby 200 kg);
- Objętość wyjmowanego przedmiotu nie może przekroczyć 7 metrów sześciennych;
- Umagicznienie wyjmowanej broni może wynosić najwyżej +3;
- Wyciągnąć można najwyżej przeciętne cudowne przedmioty.
Próba wyciągnięcia przedmiotu przekraczającego wyżej wymienione ograniczenia owocuje usłyszeniem z głębi worka tajemniczego, potężnego głosu mówiącego: "Byłeś niegrzeczny w tym roku!". Po tych słowach z worka wyskakuje Miotła Samobijka (ożywiona miotła, patrz: Księga Potworów, str. 124), która atakuje tego, kto złamał zasady.
Poziom czarującego: 20; Waga: 1 kg.