Eiseńskie Zaszłości

Tłumaczenie Zaszłości z "Eisen"

Autor: Olek 'Drachu' Ryłko

Eiseńskie Zaszłości
Dziedzic Dracheneisen (tylko Eiseńczyk)

Już wkrótce możesz wejść w posiadanie dumy całego rodu – przedmiotu wykutego z mitycznego Dracheneisen. Może to być na przykład napierśnik, miecz, czy nawet pistolet. Skarb zdaje się być tuż tuż, niemal na wyciągnięcie ręki. Jesteś pierwszym w linii dziedziczenia i chwila, w której przyjdzie ci zaopiekować się cennym przedmiotem, z pewnością nie może być odległa. To tylko kwestia czasu nim obecny posiadacz dostrzeże twą szlachetną postawę i wręczy ci wyczekiwaną nagrodę.

Ilekroć sesja skupi się wokół twojego krewnego, obecnego powiernika skarbu, otrzymasz Punkty Doświadczenia wedle normalnych zasad dotyczących Zaszłości. Tak zdobytych punktów nie nie możesz jednak na razie wydać. Jednak, gdy zgromadzisz ilość punktów przekraczającą trzykrotny koszt przedmiotu z Dracheneisen – wedle tabeli z Przewodnika Gracza – otrzymasz swe dziedzictwo, lecz utracisz tę Zaszłość.


Kryzys Wiary

Dawniej byłeś gorliwym wyznawcą Theusa, lecz obecnie fundamenty twej wiary zaczynają niebezpiecznie trzeszczeć. Wojna o Krzyż odcisnęła na tobie swe piętno – widziałeś już zbyt wiele niepotrzebnej śmierci zadanej w boskim imieniu i nie wiesz co o tym myśleć. Od ciebie zależy, czy pewnego dnia powrócisz do stadka wiernych wyznawców, czy nigdy nie otrząśniesz się ze zwątpienia. Punktowa wartość tej zaszłości powinna odzwierciedlać dawną wagę religii w twym życiu oraz siłę gnębiących cię wątpliwości.


Opiekun Waisen

W Eisen na każdym kroku można spotkać Waisen – ludzi którzy wycierpieli tak wiele, że schronili się w bezpiecznym miejscu wewnątrz swego umysłu. Od tego czasu nie komunikują się ze światem zewnętrznym. Wojna odebrała im osobowość, pozostawiając jedynie puste spojrzenie i wątłe ciało. Podobny los spotkał bliską ci osobę, a teraz jesteś jedynym, który może o nią zadbać. Trudno przewidzieć zachowanie Waise – może w pewnym momencie ruszyć przed siebie, podążając w tylko sobie znanym kierunku, albo stanąć przed bezcennym malowidłem i zacząć spokojnie zdrapywać z niego farbę, cal po calu. Masz jednak nadzieję, że pewnego dnia będziesz w stanie odczynić zło wyrządzone podopiecznemu przez ludzi zabijających się wzajemnie w imię Theusa. Niemniej do tego czasu musisz pełnić rolę opiekuna.

Koszt tej Zaszłości zależy od tego, jak blisko jesteś z daną osobą związany i jak wysoki jest mur, którym odgrodziła się od rzeczywistości.


Osierocony

Wojna o Krzyż rozdzieliła wiele rodzin. Niejeden obywatel kraju został w ten sposób odcięty od swych korzeni. Aż do dziś napotkać można tułających się z miejsca na miejsce podróżników, starających się odnaleźć zaginionych krewnych lub chociaż poznać miejsce ich spoczynku. Podobny los stał się również twoim udziałem – nie wiesz co stało się z twoją rodziną, chociaż widzisz ich twarze niemal w każdym śnie. Nie spoczniesz jednak zanim nie poznasz prawdy.

Koszt tej zaszłości określa jak gęsta jest mgła tajemnicy spowijająca los twych najbliższych lub też jak bardzo rozrzucona po świecie zostali rozrzuceni.


Tekst przełożony z języka angielskiego za: Kevin Wilson, Eisen. Nations of Théah: Book Four, AEG 2000. Wszystkie prawa zastrzeżone.