» Wieści » Ed Greenwood przedstawia

Ed Greenwood przedstawia


Ed Greenwood przedstawia
Na stronie EN World pojawił się wywiad, w którym Mike Mearls zapowiada nowy podręcznik do D&D. Jego tytuł nie jest jeszcze pewny. Wiadomo jednak, że ukaże się on w czwartym kwartale bieżącego roku i będzie zawierał niepublikowane dotychczas notatki Eda Greenwooda na temat jego autorskiej kampanii i świata Zapomnianych Krain.
Źródło: Seminar Transcript - EN World
Tagi: D&D Next | Ed Greenwood | Forgotten Realms


Czytaj również

Komentarze


Beamhit
   
Ocena:
+1
Przykro mi to napisać, ale jest tutaj pewna nieścisłość.

Nikt nie zapowiada do DnD Next / 5 ed nowego podręcznika. Zresztą stoi tam pogrubione: "This seminar does NOT cover products for the next D&D iteration."

I przy okazji, może i nie jest tytuł pewny, ale na 90% będzie to "Elminster's Forgotten Realms" (tak jak podano w linku). Parę dni temu został ten produkt już wypatrzony przez fanów na Amazonie:

http://www.amazon.com/Greenwood-Presents-Elminsters-Forgotten-Realms/dp/0786960345/ref=sr_1_1?s=b ooks&ie=UTF8&qid=1327342310&sr=1-1
29-01-2012 19:06
Radnon
   
Ocena:
0
Na Amazonie pojawiają się czasem robocze tytuły, ale dzięki za linka.

Natomiast co do edycji to masz rację, rzeczywiście nie jest to na pewno podręcznik do przyszłej wersji D&D. Treść newsa poprawiona.
29-01-2012 23:26
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Często poprawiacie (lub znikają) teksty redaktor Moszczyńskiej?
To już chyba trzeci, na który zwróciłem uwagę w tym miesiącu.
30-01-2012 00:33
Kamulec
   
Ocena:
0
Pani Moszczyńska nie jest i nie była redaktorem działu D&D (o ile zestawieniu w którym figurują nieaktywni od 3-4 lat graficy można ufać).

Ciekaw jestem, jak kształtuje się przy decydowaniu o świecie układ sił Ed - reszta autorów - reszta WotC. Wątpię jednak, by miał dużo do powiedzenia w sprawach kluczowych.
30-01-2012 03:44
Zireael
   
Ocena:
0
Zigzak: Jeszcze nie jestem redaktor, jestem tylko współpracownikiem...

EDIT: Notki i artykuły idą przez korektę/redakcję, z którą zawsze jest problem (za mało chętnych).

Za błędy przepraszam, ale życzyłabym sobie bez takich wycieczek osobistych.
30-01-2012 09:42
Vukodlak
   
Ocena:
0
Jak nie lubię D&D, tak bym z chęcią ten podręcznik przeczytał.


Daliby już pokój z czepianiem się Zireael.
30-01-2012 10:58
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciri, sorki. Po prostu dużo różnych poprawek się pojawia, które korygują czytelnicy i Radnon poprawia je już po publikacji.
Taka podwójna robota trochę.
30-01-2012 11:11
Radnon
   
Ocena:
+2
@ Kamulec
Greenwood ma całkiem spory wpływ na kształt FR (jego wypowiedzi na temat świata uznawane są za kanon, prawa do marki wracają do niego jeśli przez rok nie pojawi się żaden produkt do tego settingu), ale jak sam wielokrotnie mówił nie jest pracownikiem WotC i nie podejmuje decyzji odnośnie kształtu linii wydawniczej. Zapewne jako weteran branży oraz twórca Krain pełni też nieformalną rolę doradczą. Inna rzecz, że zależy to zapewne od tego kto aktualnie za FR odpowiada.

@ zigzak
Tak jak pisała Zireael brakuje osób do moderowania newsów i czasem przejdą jakieś drobne pomyłki (tak jak w tym wypadku to określenie edycji). Jako człowiek odpowiedzialny za dział D&D staram się w takiej sytuacji je poprawiać.
30-01-2012 12:05
    @ Randon
Ocena:
0
A z działu Po sąsiedzku nie ma komu moderować? Albo RPG 0?
30-01-2012 13:40
KFC
   
Ocena:
+2
kosteczko zgłoś się na ochotnika - już widzę, te newsy :P
30-01-2012 15:49
Kamulec
   
Ocena:
+1
@Radnon
Podejrzewam, że wpływ ma, ale na szczegóły. Chyba, że WotC nie wpływa zbyt na treść jego powieści, w takim wypadku mógłby nimi zmieniać rzeczy istotne - w to jednak wątpię, zważywszy na zmiany z 4ed. Z drugiej strony ciężko ocenić, czy Greenwood ma pomysły dobre, czy głupie, bo znane nam ZK to świat stworzony do wymyślonej przez kogoś innego gry, w większości rozwijany przez inne osoby. Na pewno jednak ma talent pisania podręczników, Volo Guide to są znacznie lepszym wsparciem dla MG, niż dodatki do 3ed.
30-01-2012 16:23
Radnon
   
Ocena:
+4
@ Kamulec
Akurat na tematykę powieści Greenwood ma wpływ niewielki, bo po prostu pisze o tym o czym każe mu WotC (a wcześniej TSR) i stąd choćby tyle książek o Elminsterze a ani jednej o Mircie.

Rzeczywiście większość "dużych" wydarzeń nie wyszła od niego (Cienisty Splot to, o ile pamiętam, Baker, Plaga Czarów to dziecko Cordella, Czas Niepokojów wymyśliło TSR) i miał na nie wpływ znikomy. Za to sam Greenwood musiał często po nich "sprzątać". Dobrze to widać na przykładzie Plagi Czarów gdzie dopiero ostatnie książki o Elminsterze jako tako to całe wydarzenie dopasowują do klimatu FR. Zresztą odnoszę wrażenie, że Greenwood był raczej zwolennikiem "statycznego" settingu, który nie jest co chwila zmieniany przez kolejną serię ksiązek, podręcznik albo grę komputerową.

Zgadzam się z Tobą, że teksty Greenwooda są bardzo inspirujące dla MG (seria Volo's Guide to modelowy przykład), choć ja osobiście lubię również jego powieści. W ogóle pokuszę się o stwierdzenie, że Ed jest "mistrzem szczegółu", który doskonale potrafi oddać miejsca i wydarzenia o lokalnej skali. Co jest tak naprawdę najbardziej pomocne, bo wiele przygód i kampanii ma właśnie taki klimat.

Co do pomysłów. Zasadnicza część FR to Greenwood. Owszem wielu autorów do tego świata dokładało coś od siebie, ale jednak podstawowe założenia i znany nam klimat wyszły od Eda. Dobrze to widać, kiedy porówna się pierwszy FRCS (najbliższy domowej wizji) i FRCS 3E - mimo zmian czuć, że jest to cały czas ten sam świat. Dopiero 4. edycja wprowadziła tu liczne zmiany i z tego oryginalnego klimatu stosunkowo niewiele już zostało.

@ 1k10
To nie jest pytanie do mnie :). Nie mam wpływu na to jak działają inne działy Poltera.
30-01-2012 18:43
Fungus
   
Ocena:
+1
Wywiad, naprawdę takie tłumaczenie? Przy linku do "seminar transcript"?

A co do tytułów i Amazona, to w samym "wywiadzie" mamy:
"Next we have Elminster's Forgotten Realms in Quarter 4. We basically went to Ed and said hey, why don't you take all your campaign notes, all the information you've been putting together for your FR campaign and lets compile it into a book."

Chociaż podejrzewam że apostrofa jednak nie będzie :]
31-01-2012 11:29

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.