16-01-2012 17:16
Dzikie Pomysły: Talia Inicjatywy
W działach: Dzikie Pomysły, Plane przedstawia, RPG, SWEPL | Odsłony: 6
Witajcie!
Aes umieścił na swoim blogu Przewagi, które mają załatwić nie podobającą się mu losowość inicjatywy w SWEPlu. Mi też nie do końca się ona podoba, więc wpadłem na taki plagiacik z Wolsunga:
Każdy gracz na początku sesji dostaje tyle kart do ręki, ile ma kostki Zręczności: 1 przy k4, 2 przy k6 itp., powyżej k12 jedną kartę za każde +2. W walce każdy może zastępować kartę, którą otrzymał, swoją własną. Grupy Blotek dostają tylko jedną kartę i to tylko przy Zr k8 albo wyższej, żeby karty nie "staniały" za bardzo i żeby MG nie musiał trzymać mnóstwa osobnych kupek. Jego Figury dostają je normalnie.
Opanowany i Wyjątkowo Opanowany dają odpowiednio jedną i dwie karty więcej (wybiera się najlepsze i odrzuca nadmiarowe), a Szybki/Błyskawiczny Refleks pozwalają wymienić dociągnięte karty odpowiednio niskiej wartości. To drugie jest chyba fajniejsze, zwłaszcza przy wysokiej Zr, ale z drugiej strony Opanowany lepiej działa w zwykłym systemie.
Oczywiście, skoro gracze tak czy siak dostają co rundę karty, ww. atuty zachowują też swoje normalne działanie.
Ostrzegam, to za 1. razem raczej nie zadziała szybko. No, może z wyjątkiem drużyn ze stażem wolsungowym.
Aes umieścił na swoim blogu Przewagi, które mają załatwić nie podobającą się mu losowość inicjatywy w SWEPlu. Mi też nie do końca się ona podoba, więc wpadłem na taki plagiacik z Wolsunga:
Każdy gracz na początku sesji dostaje tyle kart do ręki, ile ma kostki Zręczności: 1 przy k4, 2 przy k6 itp., powyżej k12 jedną kartę za każde +2. W walce każdy może zastępować kartę, którą otrzymał, swoją własną. Grupy Blotek dostają tylko jedną kartę i to tylko przy Zr k8 albo wyższej, żeby karty nie "staniały" za bardzo i żeby MG nie musiał trzymać mnóstwa osobnych kupek. Jego Figury dostają je normalnie.
Opanowany i Wyjątkowo Opanowany dają odpowiednio jedną i dwie karty więcej (wybiera się najlepsze i odrzuca nadmiarowe), a Szybki/Błyskawiczny Refleks pozwalają wymienić dociągnięte karty odpowiednio niskiej wartości. To drugie jest chyba fajniejsze, zwłaszcza przy wysokiej Zr, ale z drugiej strony Opanowany lepiej działa w zwykłym systemie.
Oczywiście, skoro gracze tak czy siak dostają co rundę karty, ww. atuty zachowują też swoje normalne działanie.
Ostrzegam, to za 1. razem raczej nie zadziała szybko. No, może z wyjątkiem drużyn ze stażem wolsungowym.