» Blog » Dziki szkic
26-12-2014 15:55

Dziki szkic

W działach: RPG, western, mechanika | Odsłony: 210

Dziki szkic
Notka jest rozwinięciem wpisu na temat planowanego jednostrzału na Dzikim Zachodzie. Nazwanie tej rozpiski mechaniką to trochę za dużo. Całość to na razie opis działania broni. Dojdzie do tego zapewne rzut procentowy na "umiejętności". Prochu nie wymyśliliśmy, ale powinno spisać się dobrze. Myślałem o wykorzystaniu kostek z gry karcianej "Bang", czy też zawad związanych z charakterem. Chyba jednak nie ma co za bardzo komplikować mechaniki skoro to tylko rama do sprawiedliwej gry. Swoją drogą wcześniej popełniłem niewybaczalny błąd i nie wspomniałem tytułu sesji,a brzmi on tak: "Morti ballerini, tesoro e tradimento".

 

Założenia

Są takie, że nie bawimy się w dedekowe liczenie metrów jakie postać może przebiec - ruch i akcje dodatkowe będą na oko (sokole). Bohaterowie graczy będą mieć 20 HP i 15 KP choć korzystając z osłony postacie będą miały większa szansę na uniknięcie trafienia (zapewne najpierw rzut % a potem dopiero atak na KP). Średnia przeciwników to 6 HP i 10 KP,  będzie ze 3 wzmocnionych bossów. Trzeba jednak nadmienić, że jeżeli ktoś dostanie dynamitem, czy serią z gatlinga to ginie automatycznie.

Poszczególne postacie

Snajper

  • Bazowa premia do ataku:+3
  • przeładowanie broni jako akcja całorundowa
  • strzał: 2k4+przy dłuższym celowaniu premia z "ukradka" wynosząca +2k6
  • krytyk: 20x3
  • zasięg:duży
  • Derringer na nadgarstku jako broń zapasowa: premia +1, obrażenia 1k4 - dwa naboje.
  • umiejka- otwieranie zamków

 

Szybkostrzelny Meksykanin

  • BA:+1/+1/+1
  • przeładowanie rewolwerów (schofieldy) jako akcja darmowa
  • 3 strzały po 1k4
  • kryt:19-20 x2
  • zasięg: mały
  • maczeta 2k4, kryt 18-20, BA+3
  • umiejka- medyk (póki co brak rozwiązania mechanicznego, ale pewnie będzie leczył 1k4 na ranę)

 

Spokojny Szeryf

  • BA: +2/+2
  • przeładowanie rewolweru - cząstkowe
  • 2 strzały po 1k4
  • krytyk 18-20x3
  • zasięg:mały
  • dynamit jako broń dodatkowa - zapewne rzut %. Zdrajca snajper chce biedaczka wyeliminować jego własnym dynamitem więc nie wiadomo, czy zdąży się nim pobawić)
  • umiejka - ekspert od dynamitu i substancji wybuchowych

 

Bezszelestny Indianin

  • BA:+1/+1 (ale może zrobimy +2/+1)
  • przeładowanie cząstkowe
  • 2 strzały po 1k6 +"ukradek" 1k4 tak samo jak snajper. Dodatkowo każde trafienie strzałą powoduje krwawienie 1/runda
  • kryt:19-20 x2
  • zasięg:duży
  • noże do rzucania i dźgania jako broń dodatkowa - mały zasięg. 1k4 + 1k6 "ukradka". Przy czym podrzynanie gardła to będzie test sporny  na %
  • umiejka: tropienie, skradanie, skalpowanie

 

Postacie zapasowe, czyli oficer Jenkins, Sancho oraz dzieciak będą miały siły mniej więcej na poziomie przeciętnych przeciwników, jednakowoż Jenkins będzie trochę lepszy, ale za to kulejący (i na rauszu). Jeżeli ktoś zginie Jenkinsem to przejmie Sancho, a przy strasznym pechu możliwe, że taki Szeryf nie powącha gry. Mam nadzieję jednak, że każdy z nich sobie trochę pożyje i powystrzela trochę bandytów.

Dwie Prawe Ręce, czyli największy przeciwnik będzie mieć zapewne miks umiejętności Meksykanina i Szeryfa. Drugi zły kowboj będzie pewnie bawił się shotgunem/obrzynem żeby była różnorodność :) Nie wiem jeszcze jak rozwiązać mechanicznie armatę (pewnie %) i gatlinga. Chcę wydrukować mapę miasteczka, gdzie będzie odbywać się historia i mam do wyboru bardziej skomplikowaną, gdzie jest więcej budynków oraz TO:

Nazwę da się przerobić w GIMP na coś bardziej oryginalnego :)

Co do samej sesji to jakoś specjalnych obaw przed improwizacją nie mam - w razie czego rzucę strzelaninę. Bardziej mnie martwi, czy zdrajca uciągnie swoją rolę - boję się, że będzie po prostu bezwzględny. On sam mówi, że pierwszą postać zabije na zimno, a wyrzuty sumienia pojawią się potem. Daję mu wolną rękę i zobaczymy jak będzie. Gdyby poszukał postacią na sesji to możliwy byłby i happy end. Graczowi tego za bardzo nie uświadomiłem (no bo jak żeby się zbyt łatwo nie domyślił) także raczej historia skończy się źle. Jeżeli zginie ostatni to Dwie Prawe Ręce zapewne nie omieszka mu wspomnieć o tym, że lekarstwo miał cały czas pod nosem u Chińczyków. A może hint, że lekarstwo które dostał przed fabułą sesji miało etykietę z egzotycznymi znaczkami? Słaba poszlaka, ale zawsze szansa na połączenie tego z Chinolami budującymi koleje i rezydującymi w mieście, gdzie robią opium. Swoją drogą wie ktoś, czy wtedy to było legalne?

1
Notka polecana przez: szariat
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Aramin.
   
Ocena:
0

Swoją drogą to niesamowite jakie problemy sobie człowiek generuje przez perfekcjonizm. Zanim zabrałem się do myślenia nad tą sesją to pomyślałem " kurczę, szukanie dobrej lokacji i poznanie realiów historycznych będzie męczące". Na szczęście zapytałem graczy, czy chcą mieć szczegóły odnośnie realiów. Oczywiście jeden odparł, że nie, a reszta nawet nie odpisała. Człowiek ciągle zapomina, że graczom chodzi głównie o akcję na sesji, a detale nie interesują nikogo.

26-12-2014 15:58
Kamulec
   
Ocena:
0

Swoją drogą wie ktoś, czy wtedy to było legalne?

Było.

26-12-2014 16:06
Aramin.
   
Ocena:
0

Dzięki. A tak z innej beczki: polecam . Nie słyszałem tej tracklisty w wielkich składankach na YT, a znajdują się tam naprawdę dobre utwory.

Właśnie sobie uświadomiłem, że nie opracowaliśmy mechaniki pojedynków. Kluczowa będzie inicjatywa, a przed trafieniem losujemy jaka część ciała zostanie uderzona. Strzały w pojedynkach będą jeszcze bardziej śmiertelne.

26-12-2014 16:11
KRed
   
Ocena:
+1

Jeszcze tylko stworzyć zasady bijatyki (pięści, okładanie kolbą, ogłuszanie), pościgu, może jakieś kwestie społeczno - psychologiczne (wpływanie, panika). Skoro jest gatling, to przydałby się chyba ogień zaporowy?

Pojedynki między graczami mogą wyjść całkiem zabawnie. Szansa, że Snajper trafi BG to 45%. Szansa, że Szeryf spudłuje oba strzały w BG to około 36%.

Wziąłbyś do tego Savage Worlds, choćby Jazdę próbną, zamiast rzeźbić z dedeka jakąś prowizorkę.

26-12-2014 19:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.