Dziesięć przykazań paladyna Torma
W działach: d&d, d20, rpg, sesja, paladyn | Odsłony: 288Niejednokrotnie słyszałem głosy, że paladyn jest niegrywalny, że kodeks jest bezsensowny, utrudnia itd. Jako, że dzisiaj szykuje mi się gra paladynem Torma, przedstawiam wspomniany kodeks na zaprzeczenie tych słów. W końcu co to innego, jak motywacja do działań dobrej istoty zapisana w formie dziesięciu punktów?
Kodeks Padadyna Torma:
1. Dobrego prawa należy przestrzegać. Błędne prawo należy zmieniać, służąc radą. Tyranię należy zwalczać.
2. Bądź czujny i rozsądny; pamiętaj, co działo się z Kościołem przed Czasami Kłopotów; nie dopuść, aby powtórzyło się to ponownie - zarówno w Kościele, jak i wśród innych dobrych wyznań.
3. Szanuj i wspieraj inne dobre religie w ich działaniach, zwłaszcza wyznania Tyra i Ilmatera.
4. Bądź bezwzględnym wrogiem i prześladowcą wyznawców Cyrika i Bane'a. Nie pozwól im na knowania i chroń ludzi od ich zgubnego wpływu.
5. W miarę swych możliwości lecz rany Splotu, usuwając obszary dzikiej magii.
6. Paladyni nie czują strachu, zatem nie bój się zginąć w słusznej sprawie. Pamiętaj jednak, że dać się zabić nie osiągnąwszy nic jest głupotą.
7. Bądź lojalny względem przyjaciół; bądź bezlitosny dla zdrajców. Nieś szybką i bolesną śmierć wrogom Torma.
8. Obserwuj i śledź wszystkie oznaki zepsucia. Nie dopuść do ich rozkwitu. Odnajdź centrum zła, nawet jeśli miałoby to oznaczać ukrycie swej tożsamości.
9. Nie możesz wymagać od innych poświęcenia dla Dobra. Jeśli stoisz przed wyborem - poświęcić niewinne życie lub swoją misję - zawsze wybierz poświęcenie misji.
10. Bądź zawsze wierny Tormowi, rodzinie, panu i wszystkim dobrym istotom.