» Blog » Dyskryminacja mężczyzn
04-07-2013 00:33

Dyskryminacja mężczyzn

W działach: dyskryminacja, społeczeństo | Odsłony: 2406

Obiecywana długo notka, tym razem dotycząca dyskryminacji mężczyzn. Piszę o tym, ponieważ zjawisko jest powszechne, a mało który mężczyzna sam ten temat poruszy.

Nie będę tu walczyć o niczyje prawa, przedstawiać prawd objawionych ani nikogo oskarżać. Chcę tylko zwrócić uwagę na problem, który być może jest problematyczny dla części z was.

Istnieje oczywiście duże prawdopodobieństwo, że nigdy nie zetknęliście się z tym zjawiskiem/nie wywarło ono na was żadnego wpływu ponieważ nie wymusza na was konkretnego sposobu życia.

Niemniej, pomówmy o rzeczach oczywistych, bo skoro kobiety mogą mówić o swoim równouprawnieniu, dlaczego nie pokazać tego też z drugiej strony.

 

Dużo mówi się, szczególnie w środowiskach feministycznych, o dyskryminacji kobiet, walce o realne równouprawnienie. Niewiele zaś słychać głosów o nietolerancji wobec mężczyzn i dyskryminacji jakiej doświadczają każdego dnia, jawnie i oficjalnie, nie mogąc nawet się przed nią bronić.

 

Równouprawnienie zakłada równe prawa dla obu stron, a tymczasem faktycznie skupia się ono głównie o podwyższeniu praw kobiet do poziomu praw mężczyzn, zostawiając jednak kobietom otwartą furtkę na wszystkie żeńskie sprawy, do których mężczyźni nie mają dostępu. Społeczeństwo bywa bezlitosne, w wymaganiach jakie stawia mężczyznom. Oczekuje się od nich, że będą twardzi i "męscy", będą stanowili podporę rodziny i jej żywiciela. Z drugiej strony oczekuje się, że będziecie delikatni i wrażliwi, zrozumiecie każdą aluzję rzuconą przez kobiety, będziecie ostrożnie i spokojnie zajmować się dziećmi. Do roli mężczyzny-wojownika-łowcy dorzucono rolę opiekuna-słuchacza-adoratora-wymieniać można długo.

 

Pozwolę sobie podać kilka przykładów na które zwróciłam uwagę, lub które mi pokazano. Niektóre z nich nie są duże ani istotne dla większości z was, ale inne są bardzo istotne. Lecz każda z tych rzeczy jest objawem dyskryminacji:

 

  •  Dwie kobiety idące za rękę ulicą nie wzbudzają emocji. Są traktowane jak koleżanki albo siostry. Dwóch mężczyzn w takiej samej sytuacji zostanie natychmiastowo posądzonych, o homoseksualizm 
  •  Kobiety wywalczyły prawo noszenia spodni czy męskich butów, mężczyzna nie ma społecznego przyzwolenia na noszenie spódnic, sukienek czy szpilek (o ilości krojów butów wyłącznie dla kobiet pisać chyba nie trzeba) 
  •  Dostęp do kosmetyków jest dużo większy dla kobiet niż mężczyzn, przy czym mężczyźnie nie wypada się malować. Bardzo mało jest specyfików przeznaczonych do męskiego makijażu. Artykuł na temat przykładowych specyfików tego typu: Puder dla brutala - WPROST
  • Mężczyzna dbający o swój wygląd, depilujący włosy z rąk, pach, nóg czy miejsc intymnych, malujący się lub chodzący na solarium, uznawany jest za nienormalnego i niemęskiego
  • "Chłopaki nie płaczą". Bez względu na to jak wiele kobiet przekonuje, że to nie ma znaczenia, dalej panuje przekonanie, że mężczyźnie nie wypada okazywać wrażliwości - traktowane jest to jako oznaka słabości
  • Mężczyzna musi być silny i twardy. Nie wypada mu się bać ani uciekać
  • Mężczyzna musi być szarmancki wobec kobiety - otwierać jej drzwi, ustępować miejsca, nieść zakupy, wnosić lodówkę do domu. Nieważne czy ma na to siły, czy jest drobnej postury.
  • Dużo mniej mężczyzn niż kobiet po rozwodzie dostaje prawa do opieki nad dzieckiem
  • Mężczyzna ma dużo mniejsze szanse na dostanie pracy w kobiecych zawodach, zwłaszcza w dziedzinach opieki nad dziećmi
  • Dużo częściej posądzani są o molestowanie. Kobieta klepiąca po pośladkach mężczyznę nie ma z tego powodu żadnych konsekwencji.
  • Mężczyznom nie wypada przyznać się, gdy zostaną pobici lub zgwałceni (dotyczy agresorów obu płci)
Dziedzin życia, których dotyczy dyskryminacja mężczyzn jest mnóstwo. Spotykana często w życiu codziennym sytuacja - kobiety zakładają bluzki z dużymi dekoltami po czym mają pretensję, że mężczyźni im się przyglądają. Gdy kobieta mówi, że faceci to świnie, uważane jest to za normalne, gdy mężczyzna powie "kobiety do garów" zostaje nazwany seksistą.
 
To nie jest równouprawnienie. Nie jest i nie będzie.
 
 
 

 

Komentarze


Rag
   
Ocena:
0
Akurat ta cześć mi nie przeszkadza - jak chcą to niech sobie paradują nie tylko z cyckami na wierzchu - ale jest wiele nagrań z ich hmm - demonstracji. Zobacz jak agresywnie to robią. Dodatkowo charakteryzowanie się na osoby poparzone kwasem, wrzaski i wyzwiska to jest dla mnie tak samo huligański wybryk jak ustawki kiboli.

Teoretycznie jak zobaczysz faceta bez koszulki na ulicy to masz pełne prawo zadzwonić na policję\straż miejską a oni obowiązek interweniować.

Pozdrawiam
Rag
05-07-2013 13:24
Agrafka
   
Ocena:
0
Senthe co innego pół gołe baby, a co innego gdy dodatkowo charakteryzują się na ofiary oblania kwasem. Zobacz jak to wygląda a później się zastanów czy pokazałabyś to dziecku
05-07-2013 13:32
Rag
   
Ocena:
+1
Bleh, przez [url] się nie da.

http://wyborcza.pl/duzy_kadr/56,13 1104,11306728,Kolejna_akcja,,3.html


Nie ma co, dzieciaki będą się świetnie bawić oglądając coś takiego :)

Pozdrawiam
Rag
05-07-2013 13:38
dzemeuksis
   
Ocena:
+2
Nie ma co, dzieciaki będą się świetnie bawić oglądając coś takiego :)

Gdzie na tym zdjęciu są jakieś dzieciaki? Jakoś podejrzewam, że żadnych w bliskości grożącej traumą zwyczajnie nie było, bo nikt normalny nie pcha się z dzieckiem w centrum wydarzeń tego typu (i nie z powodu gołego cyca, tylko dlatego, że można oberwać).
05-07-2013 13:48
Don Czeslavio
   
Ocena:
+2
Trochę z innej beczki:

Gdy kobieta chce spotkać się ze swoimi koleżankami mówi do swojego mężczyzny: Idę na spotkanie z koleżankami.
Gdy mężczyzna chce spotkać się ze swoimi kumplami mówi do swojej kobiety: Czy mamy jakieś plany bo chciałbym spotkać się z kumlpami?

W wersji rozszerzonej: Współczesny mężczyzna powinien być partnerem dla swej dziewczyny a nie samodzielnie "zarządzać" związkiem, powinien zawsze starać się poznać jej opinię na dany temat przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji, dlatego zawsze we wszystkim powinien się "konsultować" żeby nie powiedzieć iż powinien wynegocjować "zgodę" u swej partnerki.
Współczesna kobieta powinna być całkowicie niezależna w swych decyzjach, podejmować je samodzielnie, bez oglądania się na swego faceta.

Facet wszystko konsultujący ze swoją kobietą jest dojrzałym i świadomym partnerem. Kobieta konsultująca wszystko ze swoim facetem jest od niego słabsza, zależna, podporządkowana, ubezwłasnowolniona.

Jak dla mnie jest spojrzenie na zwiąki już absolutnie powszechne i uznawane za oczywiste dla osób w wieku 40 i mniej lat.

Czy to jakaś straszna dyskryminacja? Nie. Ale tak z boku to trochę kuriozalne i komiczne.
05-07-2013 14:06
42017

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3

Co do femenu świecącego takimi sobie biustami.

Ubieramy się przyzwoicie, zachowujemy kulturalnie i nie śmierdzimy, bo szanujemy innych użytkowników przestrzeni publicznych. W swoim domu, na swojej ziemi można świecić czym się chce.
05-07-2013 14:15
Scobin
   
Ocena:
+2
@Deathly Hallow

Poddaję się. Twój ostatni komentarz zawiera cały szereg tez, których nie da się ani obalić, ani uzasadnić (np. "każdy polityk i biznesmen w Polsce jest rządzony przez dwie, czasem trzy, kobiety jednocześnie w sposib de facto absolutny"). Nie umiem rozmawiać w taki sposób, mam na to chyba za niski poziom. :-(

@Z

Przynajmniej udało nam się ustalić, że obaj nie mamy racji. To jest już droga do jakiegoś porozumienia. ;)
05-07-2013 15:26
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Czy ktoś zarejestrował wśród działaczek Femenu ŁADNE piersi?

edit:
Staszku, nie przejmuj się dogmatami DH. :)
05-07-2013 15:29
Senthe
   
Ocena:
0
@Rag
Tak, bardzo zabawne, już widzę straż miejską pałującą i skuwającą faceta bez koszulki. Mów mi jeszcze.
05-07-2013 15:48
42017

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Ta dzisiejsza młodzież.
Nic tylko by cyckami świecili.
05-07-2013 15:55
dzemeuksis
   
Ocena:
+3
@Z Enterprise

Dyskusja na ten temat jest trochę nie na miejscu a do tego bez sensu, bo "ładne" to pojęcie względne. W każdym razie działaczki Femenu to podzbiór kobiet - ani ładniejszych, ani brzydszych od reszty populacji, bo wygląd nie ma żadnego związku z przynależnością do tego zbioru.

Powtarzana przez Ciebie wielokrotnie (nie tylko tutaj) teza, jakoby feministki były brzydsze, to durny mit i biorąc pod uwagę Twoją inteligencję nie wierzę, że twierdzisz to na poważnie (znaczy się podejrzewam trollerkę).
05-07-2013 16:00
Rag
   
Ocena:
0
@Senthe
Co najmniej raz byłem świadkiem jak facet bez koszulki dostał mandat za obnażanie się w miejscu publicznym.

Zwykle jak kobieta np opala się topless w parku i ktoś to zgłosi to tez nie jest zakuwana tylko zostaje poproszona o ubranie isę i dostaje mandat.
05-07-2013 16:13
DeathlyHallow
   
Ocena:
0
o, teraz autentyczny cham i seksista, klasyczny prowincjonalny maczysta będzie montował koalicję ponad podziałami.

Scobin, sprawa jest na notkę nie na komentarz, bo dyskusje na tego rodzaju tematy oderwały się od pewnych zasadniczych podstaw już dawno temu a powrót do nich wymaga omówienia całej serii założeń.
05-07-2013 16:18
Z Enterprise
   
Ocena:
0
@dzeme - no chyba nie myślałeś, że ja serio pytam z tymi ładnymi gruczołami mlecznymi? :)
Nie no jasne, można by się pobawić przez pryzmat stereotypu i poszukać, ile kobiet "stereotypowo brzydkich" w procentowym stosunku do "stereotypowo ładnych" można znaleźć w szeregach aktywnych "stereotpowych feministek" i jak to się ma do ogólnej populacji kobiet.
Tylko w sumie - po co? Stereotyp to stereotyp, do trollowania wystarczy :)

Co zaś do ładności - w powszechnym stereotypowy ujęciu będzie pewnie chodziło o synonim wielkości.

@DH - widzisz, ze Scobinem można się nie zgadzać, można się przekomarzać, ale na poziomie i z kulturą. Szanuję jego poglądy, choć prawdopodobnie nie zgadzam się z większością z nich. Ale akurat z podsumowaniem twoich wypowiedzi się z nim kompletnie zgadzam.

Natomiast twoich nie muszę szanować, bo sam im dajesz świadectwo swoją osobą, że nie są warte szacunku.

05-07-2013 16:32
Scobin
   
Ocena:
0
@D.H.

Scobin, sprawa jest na notkę nie na komentarz

Dobra, na to chętnie się zgodzę [chociaż nie obiecuję, że jeśli napiszesz notkę, to ja skontruję ją własnym wpisem ;)]. I tym pokojowym akcentem? :-)
05-07-2013 17:11
Senthe
   
Ocena:
+3
@Z
Nie ma kobiet brzydkich, są tylko nieumalowane.
05-07-2013 17:35
Z Enterprise
   
Ocena:
+2
Stereotyp, Senthe.
05-07-2013 18:19
Rag
   
Ocena:
+2
Z tego co pamiętam to szło inaczej - nie ma brzydkich kobiet, są tylko czasem braki w dostawach wina :P

Pozdrawiam
Rag
05-07-2013 18:30
Senthe
   
Ocena:
0
@Z
Szczera prawda. Przynajmniej dla zdrowych kobiet w wieku poniżej lat 35. Panie z Femenu się do takowych zaliczają.
05-07-2013 19:06
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Zdrowych? No tak masz rację. Nie dla tych niedożywionych, albo niezdrowo otyłych, z zakłóconym metabolizmem i rozregulowaną gospodarką hormonalną i niską odpornością na infekcje skórne.
Zgadzam się w 100%.
05-07-2013 19:18

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.