» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Dymiak (SW: 12) (3 ed.)

Dymiak (SW: 12) (3 ed.)

Duży żywiołak (powietrza)
Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała)
KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny)
Ataki: pochłonięcie +15
Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6
Front/Zasięg: 3 m na 1,5 m/3 m
Specjalne ataki: pochłonięcie, przejście, zabójcza chmura
Specjalne cechy: odporność na elektryczność, dźwięk, kwas, ogień i zimno 5, podatność na rozwiewanie, pyłowa postać, redukcja obrażeń 15/+1, żywiołak
Rzuty obronne: Wytrw +4, Ref +15, Wola +4
Atrybuty: S -, Zr 18, Bd 12, Int 16, Rzt 12, Cha 8
Umiejętności: Ciche poruszanie +8, Nasłuchiwanie +1, Ukrywanie +13, Zauważanie +4
Atuty: Poprawiona inicjatywa, Błyskawiczny refleks, Uniki

Klimat/teren: góry w klimacie umiarkowanym lub ciepłym, podziemia, bagna
Występowanie: pojedynczo lub para
Skala Wyzwania: 12
Skarb: brak
Charakter: zwykle neutralny zły
Rozwój: 11-14 KW (duży), 15-20 (wielki)

Dymiaki to bezkształtne stwory przypominające obłoki pary lub dymu, z których mogą się uformować. Najczęściej są zbudowane z trujących gazów, toteż spotyka się je w miejscach wydobywania się takich oparów. Dymiaka znacznie łatwiej spotkać w podziemiach bądź jaskiniach, a rzadziej na otwartych przestrzeniach. Spowodowane jest to ich wrażliwością na wiatr na nich wiejący.
Nieliczni, którzy spotkali na swej drodze owe stworzenia, uważają je za nietrafiony eksperyment magów, bądź za nie całkiem zwyczajny wybryk natury. Jeszcze inni mówią, że to istoty pochodzące z innych planów. Nikt nie wie o nich na tyle dużo, by mieć pewność co do ich pochodzenia. One same także nie są skłonne zdradzać swoich sekretów. Z nieścisłych informacji zebranych przez przyrodników można wywnioskować, że stwory te dostarczają sobie energii pochłaniając opary gazowe unoszące się w powietrzu. Bez źródła gazu w pobliżu, istoty te z pewnością po pewnym czasie by wyginęły.
Dymiaki z natury są złymi stworzeniami i najczęściej nie wahają się atakować nawet sporych grup podróżników. Nie robią tego z żadnych naturalnych potrzeb zdobycia pokarmu. Jest to spowodowane ich kaprysami - uznają to za formę zabawy, nie zważając przy tym na to, czy druga strona rzeczywiście chce się "bawić".
Dymiaki żyją najczęściej pojedynczo. Są typami samotników i wcale im to nie przeszkadza, a wręcz jest im pomocne. Dymiaki z natury są stworzeniami porywczymi i zaborczymi. Są bardzo chytre i pazerne, dlatego nie dopuszczają na "swój" teren – czyli najczęściej ten teren, który są w stanie odwiedzać nie oddalając się zbytnio od źródeł oparów – konkurencji. A niewątpliwą konkurencją dla dymiaka są inne dymiaki. Mimo to jeden taki stwór w żaden sposób nie może pokonać drugiego, dlatego ich konflikty, gdy następują, są bezowocne i bezcelowe. Z tego powodu dymiaki starają się nie wchodzić sobie w drogę i nie ingerują w sprawy swoich pobratymców.
Stwory te potrafią w znacznym stopniu posługiwać się językiem powietrznym, poza tym rozumieją też język ziemny.

Walka

Dymiaki są samotnikami i nie lubią towarzystwa. Często za swój uznają cały znany im teren i nie wahają się go bronić. Najczęściej wykorzystują swą pyłową formę do bezpiecznego ukrycia się przed wrogiem we wszelkiego rodzaju wgłębieniach, aby następnie z zaskoczenia zaatakować i pochłonąć go swą gazową postacią.
Pochłonięcie (zn): Dymiak, jeśli zatrzymał się na polu zajmowanym przez inna postać, może ją pochłonąć - należy to traktować jako atak z premią +15, zadający 5k6 obrażeń przeciwnikowi objętemu oparami. Jednocześnie, atakowany wdychający wydzieliny dymiaka musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość (ST 14) przeciwko zatruciu. Początkowe obrażenia w wyniku niepowodzenia powodują tymczasową utratę 1k6 punktów Siły i 1k6 punktów Budowy. Nieudany rzut przeciw drugorzędnym obrażeniom powoduje tymczasową utratą kolejnych 1k6 punktów Siły i 1k6 punktów Budowy, w tym jeden z utraconych punktów Budowy jest tracony trwale (permanentnie wysączone atrybuty można odzyskać za pomocą odpowiednich zaklęć, takich jak Większe odnowienie). Rzut przeciwko zatruciu należy wykonywać w każdej rundzie, w której postać wdycha opary dymiaka. Postać pochłonięta przez dymiaka zyskuje 1/2 osłony przeciwko postaciom stojących poza dymiakiem i odwrotnie.
Przejście (zn): Dymiak może też spróbować przejść w linii prostej odległość równą lub mniejszą od swej szybkości. Wszystkie postacie na linii przejścia dymiaka muszą wykonać rzut obronny na Refleks (ST 7 + KW dymiaka). Jeśli nieudany - otrzymują 3k6 punktów obrażeń. Jeśli dymiak zatrzyma się na polu zajmowanym przez jakąś postać, może użyć przeciw tej postaci pochłonięcia. Przejście prowokuje okazyjne ataki ze strony wszystkich mijanych przeciwników.
Zabójcza chmura (zc): Raz dziennie dymiak może rozproszyć się w powietrzu tworząc chmurę mgły. Jej działanie jest analogiczne do efektu czaru Zabójcza chmura rzuconego przez zaklinacza o poziomie równym KW dymiaka. Dymiak w formie Zabójczej chmury nie może atakować w inny sposób, a żadne fizyczne ataki nie wywierają na niego większego wpływu, niż wywierałyby na efekt zaklęcia Zabójczej chmury.
Podatność na rozwiewanie: Rozwianie dymiaka jest najprostszą metoda pozbycia się go, dlatego wszelkie czary, których działanie oparte jest na wietrze (np. Podmuch wiatru, Ściana wiatru itp.), skierowane na niego są bardzo skuteczne. Zaatakowany takim czarem dymiak musi wykonać rzut obronny na Wytrwałość podany w opisie czaru lub o wysokości 10 + poziom czaru + modyfikator z głównego atrybutu czarującego. Niepowodzenie oznacza rozwianie się dymiaka i jego pokonanie. Pokonany w ten sposób dymiak nie jest jednak martwy i po upływie 1k4 + 1 dni zbiera się z powrotem, odzyskując wszystkie stracone pw itp.
Pyłowa postać (zn): Dzięki swej nienaturalnej formie - obłoku dymu i pyłu - dymiak może zostać zraniony tylko za pomocą magii, bądź bronią z umagicznieniem +1 i mocniejszym. Poza tym wszelkie fizyczne ataki wymierzone w dymiaka mają tylko 50 % szans na powodzenie. Ponadto istoty znajdujące się za dymiakiem są przez niego przesłaniane i otrzymują pełne ukrycie względem postaci po przeciwnej stronie. Dzięki pyłowej postaci dymiak lata z prędkością 15 m. W pozostałych aspektach zdolność ta działa analogicznie do zaklęcia Stan lotny. Dymiak utrzymuje pyłową postać przez cały czas – jest to jego naturalna forma.
Żywiołak: Niepodatność na trucizny, uśpienie, paraliż i otumanienie. Odporność na trafienia krytyczne.

Komentarze


    :)
Ocena:
0
Nawet fajny potwór
21-03-2005 18:54
Var Kezeel
   
Ocena:
0
Czas najwyższy :)
21-03-2005 18:55
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
a może rysunek???
21-03-2005 20:20
~Henshin

Użytkownik niezarejestrowany
    Niezły
Ocena:
0
Niezły stworek, choć troche podobny do pseudożywiołaka dymu z Księgi Planów...
22-03-2005 12:58
Thornis Kyrgee
    Podobieństwo
Ocena:
0
Jeżeli chodzi o jakiekolwiek podobieństwa, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że są one czysto przypadkowe i niezamierzone. A ja w życiu nawet nie oglądałem "Księgi Planów"
:)
Ten "chory" pomysł zrodził się u mnie w głowie już dawno temu. Chciałem jak najlepiej wykorzystać tym samym możliwości czegoś, co składałoby się z "półmaterii", a tym samym stworzyć wreszcie jakiegoś zaskakującego stworka dla mojej drużynki.
Mam nadzieję, że się udało i się wam podoba :)
22-03-2005 13:17
~Jacek Dobrzyniecki

Użytkownik niezarejestrowany
    fajnie
Ocena:
0
Nareszcie jakiś nowy potwór!!
22-03-2005 16:08
Zed Kraken
   
Ocena:
0
a może rysunek???


Czego? Obłoku pary :P:P. Po za tym, potwór bardzo udany.
Good job
26-03-2005 16:16
Ciocia_Klozetowa
    Coraz bardziej mi sie tu podoba :)
Ocena:
0
SUUUUUPER stronka a potworek zresztą też :)) :* for all
27-03-2005 20:38
JanF
   
Ocena:
0
Spoko!!
29-03-2005 20:41
~

Użytkownik niezarejestrowany
    dymiak
Ocena:
0
taki sobie
06-04-2005 10:18
~Lekter

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mi się tam podoba,ciekawy,wiele umiejętności i fajna otoczka fabularna...spoko
12-04-2005 21:42
~Dymiak

Użytkownik niezarejestrowany
    Dymiak
Ocena:
0
Dymiak są super . Dymiaki ładnie śmierdzą .
16-05-2005 19:28
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
dymiak spoko jest
19-05-2005 13:15
~?

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
szkoda że nie ma rysunku:(





28-05-2005 20:42
Wojnar
    chyba go u siebie wykorzystam :D
Ocena:
0
fajny pomysł i naprawde fajny potworek tylko nazwa taka jakas... hm... smieszna ale moze byc pasuje do calosci. Ogolnie +
15-06-2005 13:03
~Ojciec Chrzestny

Użytkownik niezarejestrowany
    ok ale....
Ocena:
0
Ogulnie potwur na 5+ ale dał bym 6 jak byś zamieścił rysunek.
21-06-2005 22:24
~MiSiePodoba

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Za mało przerazliwy ten storek, ale wogule robota pierwsz klasa
28-06-2005 11:07
~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
    Ship!!Ship!!Ship!!
Ocena:
0
Niech to dunder świśnie jeśli mój mistrzu to zobaczy to będzie cięko...:(
07-07-2005 21:34
~wojownik 4 poz z 19 pw

Użytkownik niezarejestrowany
    udusił by mnie
Ocena:
0
kurka fajny oby nasz MP tego nie czytał
18-07-2005 15:44
Thornis Kyrgee
    Oo - schock
Ocena:
0
Jeju ! Nie sądziłem, że mój stworek spowoduje takie pozytywne wibracje. Jestem uszczęśliwiony :) i zaraz lece robić drugiego (na razie nie wiem jakiego ale sie wymysli)

A propo obrazka, to ja go wam nie narysuję, bo ostatnio na forum narzekano na moje zdolności plastyczne ;) A tak w ogóle, to nie sądzę, żeby udało się jakoś wiernie oddać Dymiaka. To taka chmura pyłu.

Nazwa może troche infantylna, ale pomyśl, że jak gracze ją usłyszą, to pewnie pomyślą o jakimś cieniasie i będa zaskoczeni :D
19-07-2005 19:27

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.