» Bohaterowie Niezależni » Bohaterowie Krain » Duingan i Foigan

Duingan i Foigan


wersja do druku

Nie do końca typowe krasnoludy

Redakcja: Marek 'Planetourist' Golonka

Duingan Skrwawiona Broda Duingan Skrwawiona Broda był dzieckiem zrodzonym za sprawą niesamowitego wydarzenia, jakim było Błogosławieństwo Gromu. Miał on beztroskie dzieciństwo. Wraz z bliźniaczym bratem spędzał je na zabawach, harcach i naukach w Wielkiej Rozpadlinie. Hansen, ich ojciec wierzył, że gdy jego synowie dorosną, przejmą po nim interes, jakim była prężnie rozwijająca się gildia najemników. Duingan wraz z swym bratem Foiganem byli bardzo mądrzy jak na swój młody wiek. Szybko ujawniła się drzemiąca w nich moc magii. Foigan poświęcił sporo czasu na naukę czarodziejskich formuł, Duingan zaś nie musiał tego robić. Moc magii tkwiła w nim samym i potrafił władać nią bez żmudnych nauk, studiów i przesiadywania nad księgami. Hansen mocno się przejął widząc, iż jeden z jego potomków nie pracuje nad sobą. Obawiał się iż wpłynie to na przyszłość Duingana. Duingan z wiekiem stawał się coraz bardziej pewny siebie. Jego moc rosła mimo, że przestał praktycznie pobierać nauki kontroli nad Splotem. Foigan nie był zgorszony takim obrotem spraw - cieszył się iż jego brat panuje nad swoimi mocami. Hansen jednak nieustannie dawał potomkowi do zrozumienia, że nie toleruje jego lenistwa i przesiadywania bezczynnie w domu. W końcu rozzłoszczony Duingan spakował któregoś dnia swe rzeczy i, niczym zbuntowany młodzieniec, opuścił rodzinny dom. Nie wiedzieć czemu jego celem stał się Podmrok. Nie miał wielkich planów - właściwie nie miał planów w ogóle. Długa i trudna wędrówka korytarzami Podmroku doprowadziła w końcu wycieńczonego krasnoluda na skraj omdlenia – ale i do opuszczonej posiadłości wykutej w skale. Czarownik wypędził z domostwa liczne gnieżdżące się tam kreatury i ostatecznie uznał te miejsce za swój dom nazywając go posiadłością Dain. W odmętach licznych ksiąg brodacz doszukał się pewnej pozycji, traktującej o magii Cienistego Splotu. Zaintrygowała ona Duingana. Dostrzegł w niej swoją szansę na szybkie i skuteczne wzmocnienie mocy. Krasnolud przeczytał wszystkie księgi dotyczące interesującego go tematu. Począł czcić Shar i zaczął korzystać z Splotu, który bogini oferowała. Podczas swoich badań krasnolud strasznie zgorzkniał. Choć nie był głupi, jego umysł staczał się w szaleństwo. Brodacz mimo młodego wieku mówił do siebie i powoływał do życia dziwaczne kreatury, z którymi spędzał czas. Począł też badać Podmrok, czując się dość pewnie z mocami, które zapewniało mu korzystanie z Cienistego Splotu. Któregoś dnia natrafił on na drowiego czarodzieja, z którym stoczył ciężki bój. Ostatecznie pokonał go i odebrał mu dwa niezwykłe przedmioty. Pierwszym z nich były karwasze przeznaczone dla czarowników, które spowijały właściciela ochronną aurą. Drugim przedmiotem była niezwykła maska, która nieustannie ocieka krwią. Duingan zakochał się w niej i nawet przyjął przydomek, nawiązujący do przedmiotu - 'Skrwawiona Broda' była oczywistym następstwem noszenia maski. Szaleństwo, w które popadał krasnolud rosło z każdym dniem, podobnie jak jego wiedza o magii Cienistego Splotu. Któregoś dnia czarownik spacerując jednym z wielu podziemnych korytarzy natrafił na roztrzaskaną i zgrabioną karawanę. Odnalazł w niej kilka klatek z ptakami z powierzchni, w tym żywego jeszcze kruka, którym zaopiekował się i za sprawą rytuału przemienił w swego chowańca. Mrok zdawał się być idealnym kompanem długich godzin spędzanych nad badaniami Cienistego Splotu. Kruk wiele rozumiał i był niezwykle inteligentny. Duingan kompletnie zapomniał o życiu z młodych lat, które zostawił w zasiedlonej przez krasnoludy Wielkiej Rozpadlinie. Oni jednak nie zapomnieli. Duingan utożsamia się z wiarą w Shar w każdy możliwy sposób, również w stylu ubierania. Jego czarne jak grafit szaty przeważnie posiadają emblematy związane z boginią ciemności. Tylko dla ozdoby na szatach znaleźć można elementy w kolorze krwistej czerwieni lub złota. Duingan odrzucił rasowe stereotypy długiej brody na rzecz elegancji i schludności. Gdy broda jest za długa, zwyczajnie ją przycina. Jego elegancki, szeroki pas z skóry wywerna ma wiele kieszonek i oczek na różdżki i eliksiry. Jego twarz wyraża szaleństwo, które go opętało. Dziwny, przenikliwy wzrok krasnoluda, nie potrafi ustać w jednym miejscu, przez co brodacz sprawia wrażenie roztrzepanego. Jego szaleństwo objawia się najpełniej podczas samotnie spędzanych godzin w bibliotece, gdy mówi sam do siebie, ogarnięty mrokiem komnaty.
Statystyki Duingana Mężczyzna złoty krasnolud zaklinacz 6 / adept cienia 5: SW 11; średni humanoid; KW 6k4+12 plus 5k4+10; pw 46; Init +1; Szyb 6m; KP 16 (dotyk 16, nieprzygotowany 15); atak wręcz +6 (1k6+1 /x2 kostur); SA czary, tarcza cieni, SC krasnoludzkie cechy rasowe, przywołanie chowańca, widzenie w ciemności, widzenie w słabym świetle, obrona cieni +1; Char CN; MRO Wytrw +5, Ref +4, Wola +8; S 12, Zr 13, Bd 14, Int 14, Rzt 9, Cha 18. Umiejętności i atuty: Blefowanie +18, Czarostwo +16, Koncentracja +16, Wiedza (tajemna) +16; Bliźnię Grzmotu, Magia cienistego splotu, Nieustępliwa magia, Podstępna magia, Wzmocnienie czaru, Wyciszenie czaru, Zgubna magia. Czary zaklinacza: (6/7/7/7/7/4 bazowa ST = 14 + poziom czaru, 15 + poziom czaru dla iluzji, nekromancji i zaklinań) 0: dotyk zmęczenia, zranienie nieumarłego, otumanienie, odporność, odczytanie magii, wykrycie magii, wybuch kwasu, mistyczny znak, wyciszenie odrzwii, perkusja,plugawe oblicze, konserwacja organu; 1: sieć cieni, deszcz kolorów, dotyk chłodu, identyfikacja, zbroja maga, wywołanie strachu; 2:lustrzane odbicie, fałszywe życie, kwasowa strzała melfa, nawała cieni, szpony mroku, zbroja śmierci; 3: unieruchomienie osoby, zaawansowany obraz, dotyk wampira, nieumarła pochodnia, Przyzwanie potwora III; 4: tęczowy wzór, strach, zadanie słabsze, przyzwanie potwora IV; 5: symbol bólu, zabójcza chmura. Ważniejszy ekwipunek: maska krwi, amulet naturalnego pancerza +2, karwasze pancerza +3, płaszcz charyzmy +2. Chowaniec: kruk imieniem Mrok; pw 23, KP 16; Atak +2 wręcz (1k3-3 szpony), Int 8.
Foigan z klanu Burninson Foigan z klanu Burninson był drugim z bliźniaczych synów Hansena. Jego talent do magii pojawił się mniej więcej w tym samym czasie, co u brata, lecz czarowanie nie przychodziło mu tak łatwo. Foigan musiał sporo czasu spędzać nad nauką z ksiąg i woluminów. Dzięki wytrwałości i niezłomności wiele się nauczył i posiadł sporą wiedzę na różnorakie tematy. Gdy opanował do perfekcji czarodziejskie sztuczki i prostsze zaklęcia, został odwiedzony przez krasnoludzkiego kapłana o imieniu Ruga. Kleryk namawiał Foigana by wraz z bratem wstąpili w szeregi kleru, wchodząc na rzadko wybieraną ścieżkę Teurgów – osób potrafiących łączyć moc objawienia i wtajemniczeń. Duingan odrzucił propozycję, coraz bardziej buntując się przeciwko ojcu, Foigan zaś zgodził się, przenosząc się z domu rodzinnego do świątyni Laduguera. Być może to wpłynęło na zniknięcie Duingana, którego już nikt nie rozumiał. Foigan przyjął święcenia i stał się akolitą, a po kilku latach łączenia nauk w szkole magii i świątyni także Teurgiem. Krasnolud wciąż zamartwiał się odejściem brata. Chciał go odnaleźć, lecz nie wiedział jak szukać. W końcu odkrył, że potrafi wyczuć, gdzie jego bliźniak się znajduje. Krasnolud zaczął uczyć się magii poznania, by za sprawą wieszczących zaklęć odnaleźć Duingana. Udało mu się, lecz zrozumiał, że brat oszalał i sprowadzenie go z powrotem do domu będzie jeżeli nie niemożliwe, to niezwykle trudne do wykonania. Nie zniechęciło go to. Lata nauk sprawiły, iż Foigan stał się wytrwały w tym, co robił. Za priorytet obrał sobie odnalezienie sposobu na odszukanie i sprowadzenie do rodzinnego domu bliźniaka. Foigan poświęcił sporo czasu na nauki magii opanowania umysłu, gdyż podejrzewał, że bez jej pomocy Duingan nie wróci z nim. Sporo czasu poświęcił też na modły i przygotował spory wachlarz zaklęć, które według niego powinny pomóc w osiągnięciu celu. W między czasie, wykonując kilka drobnych zadań dla swej świątyni, Foigan nabrał doświadczenia, oraz zdobył kilka przydatnych mu na co dzień przedmiotów magicznych. Kapłan ma świadomość tego, iż jego brat może otoczyć się przywróconymi do życia umrzykami, toteż sam szkoli się w sprowadzaniu z innych planów służebnych istot. Brodacz jest niemal gotowy na samotną wędrówkę w poszukiwaniu bliźniaka, lecz zanim ruszy w drogę pragnie jeszcze zdobyć kilka różdżek oraz eliksirów, które pomogą mu w ewentualnej pacyfikacji Duingana. Foigan przypomina wyglądem typowego krasnoluda – tyle, że jest czarodziejem. Wyznawca Ladugera nosi jasne szaty, najczęściej błękitno-białe lub kremowe. Jego magiczny płaszcz w kolorze jasnego błękitu sprawia, iż Foigan jest bardziej odporny i zwinny. Mimo, iż korzysta z magicznych mocy, potrafi się obronić na inne sposoby. Widać to po buzdyganie i kuszy, które nosi przy pasie, choć zdecydowanie rzadko z nich korzysta. Foigan jest opanowany i spokojny, co widać po jego twarzy. Bardzo dba o brodę, którą najczęściej można zobaczyć, spiętą w dwa warkocze, dumnie spoczywające na szacie.
statystyki Foigana Mężczyzna złoty krasnolud czarodziej 3/ kapłan 3 / teurg 6 Ladugera: SW 12; średni humanoid; KW 3k4+6 plus 3k8+6 plus 6k4+12; pw 56; Init +1; Szyb 6m; KP 15 (dotyk 15, nieprzygotowany 14); atak wręcz +7/+2 (1k8+1 /x2 buzdygan +1), lub na dystans +7 (1k8 /x3 kusza lekka); SA czary, odegnanie nieumarłego; SC krasnoludzkie cechy rasowe, Przywołanie chowańca, Zapisanie zwoju; Char PN; MRO Wytrw +10, Ref +6, Wola +13; S 11, Zr 12, Bd 14, Int 19, Rzt 15, Cha 9. Umiejętności i atuty: Czarostwo +17, Dyplomacja +12, Koncentracja +15, Leczenie +13, Odcyfrowywanie zapisków +14, Wiedza (religia) +17, Wiedza (tajemna) +17, Wiedza (historia) +17, Wiedza (plany) +17; Bliźnię Grzmotu, Czarowanie w walce, Unieruchomienie czaru, Skupienie na czarze (Poznanie) Skuteczniejsze przyzwanie. Czary czarodzieja: 4/5/5/4/3/1 (bazowa ST czarów czarodzieja Foigana = 14 + poziom czaru) 0: odczytanie magii, wykrycie magii, wiadomość, promień mrozu 1: tarcza, identyfikacja, zbroja maga, magiczny pocisk, płonące dłonie 2: lustrzane odbicie, lewitacja, spryt lisa, kwasowa strzała Melfa, płonąca sfera 3: zatrzymanie nieumarłego, unieruchomienie osoby, jasnosłyszenie/jasnowidzenie, kula ognista 4: kamienna skóra,lodowa nawałnica, szpiegowanie 5: zdominowanie osoby. Czary kapłana: 6/5/5/3/2/1 (bazowa ST czarów kapłańskich Foigana = 12 + poziom czaru) 0: cnota, oczyszczenie jedzenia i wody, naprawa, odporność,przewodnictwo, wykrycie magii 1: boska łaska, ochrona przed złem, sanktuarium, tarcza wiary, zagłada 2: cisza, mądrość sowy, unieruchomienie osoby, wspomożenie, zachwyt 3: piekące światło, przyzwanie potwora III, wyczyszczenie niewidzialności, ochrona przed energią (ogień) 4: planarny sojusznik słabszy, przyzwanie potwora IV 5: ogniste uderzenie Domeny: Magia, Ochrona Ważniejszy ekwipunek: Pierścień ochrony +4, Różdżka przyzwania potwora III (4 ładunki), Płaszcz odporności +2. Foigan ma przy sobie również 3 eliksiry leczenia średnich ran, oraz 5 eliksirów leczenia lekkich ran.
Pomysły na przygody:
  • Młoda i niedoświadczona kapłanka Shar miewa wizje, w których widzi szalonego krasnoluda z zakrwawioną twarzą, na którego z mrocznego nieboskłonu spogląda zadowolona bogini. Kapłanka postanawia odnaleźć krasnoluda uważając, iż jest on ważnym elementem w wielkim planie Shar.
  • Grupa drowich zwiadowców z okolic Wielkiej Rozpadliny natrafiła na starą budowlę w jednym z korytarzy. Kilkuosobowy oddział został rozbity przez silną magię, której mroczne elfy nie mogły się przeciwstawić. Z całej grupy ocalała tylko dwójka elfów.
  • Księga Macki cienia opowiada o szalonej istocie, która tak bardzo zagłębi się w tajniki mrocznej magii, że zostanie wyniesiona nad śmiertelne istoty za sprawą swego oddania i dążenia do władzy.
  • Krasnoludzki czarodziej z Wielkiej Rozpadliny poszukuje grupę ochotników, którzy w odmętach korytarzy Podmroku odnajdą "spowitą w ciemności posiadłość". Brodacz ostrze, iż to trudne zadanie, jednak ma zamiar sporo za jego wykonanie zapłacić.
  • Pewien Mistrz Wiedzy z Thay poszukuje artefaktu, który według jego informacji znajduje się w posiadaniu krasnoludzkiego szaleńca mieszkającego głęboko pod ziemią. Znaczący dla misji może okazać się bliźniaczy brat szaleńca.
  • Plotki głoszą, że krasnoludzki mistrz gildii najemników stracił niemal cały dobytek na poszukiwania zaginionego syna.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wszystko fajnie, tylko pomysły na przygody jakieś słabe. Szkoda że przez miesiąc dostaliśmy samą mechanikę, zamiast np. porad jak
wykorzystać atuty rasy
27-09-2010 08:51
Brilchan
    Bardzo ciekawe postacie
Ocena:
+3
Mimo że oparte o stary jak świat schemat dobry i zły bliźniak to i tak wydaje mi się ciekawe :D A pomysły na przygodę nie są aż takie złe jak się komuś nie podoba to niech samemu wmyśli lepsze

Brawa dla autora
27-09-2010 09:11
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Chodzi mi o to że pasują raczej dla BN niż BG
27-09-2010 10:50
Vindreal
   
Ocena:
+2
Bo to są BNi, a nie gotowe postacie dla BG.
27-09-2010 21:51
Zireael
   
Ocena:
0
Brilchan napisał:
Mimo że oparte o stary jak świat schemat dobry i zły bliźniak to i tak wydaje mi się ciekawe :D A pomysły na przygodę nie są aż takie złe jak się komuś nie podoba to niech samemu wmyśli lepsze

Moim zdaniem to dwóch złych bliźniaków, a nie jeden dobry i jeden zły.
Autorowi można tylko pogratulować doskonałej pracy.
28-09-2010 10:53
Nefarius
   
Ocena:
0
Cóż, nie sposób się nie zgodzić z Zir, iż Foigan nie jest do końca krystalicznie czystą postacią. Ma swój cel i konsekwentnie do niego dąży. Po trupach nie będzie szedł, ale zrobi wiele by dojść do celu.

Dziękuję za wszystkie komentarze ;)
28-09-2010 11:55
~Kams83

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
BN mi się podobają ale mam jedno pytanie, które mnie nurtuje. Dlaczego krasnolud złoty wyznaje bóstwo Duergarów? Nie jest to wyjaśnione w historii a powinno. To tak jakby elf wyznawał Moradina:P
08-12-2010 19:06

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.