» Wieści » Dodatkowe postacie do Broken Chains

Dodatkowe postacie do Broken Chains

|

Dodatkowe postacie do Broken Chains
Choć do Dnia Darmowych Gier Fabularnych zostało jeszcze trochę czasu, na stronie wydawnictwa Fantasy Flight Games pojawiło się uzupełnienie przygody przeznaczonej do systemu Black Crusade. Do scenariusza Broken Chains, który ma być udostępniony w jego ramach, zostaną dołączone dwie dodatkowe postacie, w które mogą wcielić się gracze.

Black Crusade to czwarty system RPG osadzony w realiach Warhammera 40.000. Gracze wcielają się w nim w sługi Chaosu - od zwykłych kultystów, przez spaczonych psykerów aż po potężnych Kosmicznych Marines Chaosu.
Źródło: Fantasy Flight Games
Tagi: Black Crusade | Fantasy Flight Games | Warhammer 40.000 | Broken Chains


Czytaj również

Komentarze


AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
I - inaczej niż się spodziewałem - jest Kosmicznych Marines Chaosu. Niestety patrząc na te dwie postacie ciężko nie zastanawiać się, jak będzie wyglądać kwestia zbalansowania poszczególnych bohaterów.
15-06-2011 07:05
Vukodlak
   
Ocena:
+5
Ale dlaczego miałaby w ogóle być? Przecież balansowanie na siłę Chaos Space Marines i jakiś kultystów byłoby bezcelowe. Albo gracze przyjmą do wiadomości, że CSM w drużynie są bardziej wykoksani od nich, albo będą grali jednolitymi bohaterami.
15-06-2011 10:32
whitlow
   
Ocena:
0
@Adam- Niekoniecznie ta laska byłaby słabsza od space marine khorna. W jej charakterystyce jest podane, że miałaby psy rating 4, czyli w dark heresy miałaby już prawdopodobnie 2-3 z najpotężniejszych mocy, jeśli w black crusade będzie podobnie nie mówiłbym o niezbalansowaniu tych dwóch postaci. A może być nawet mocniejsza, bo w końcu nie dyga się
jak imperialni psionicy

Inna sprawa z przygodą wprowadzającą, gdzie siłą rzeczy mamy okrojoną mechanikę, w związku z czym Pan o wysublimowanej taktyce
krojenia wszystkiego toporkami będzie silniejszy niż psioniczka, której z braku miejsca dali jakąś
nędzną protezę jej mocy.
15-06-2011 11:28
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0
@ Vukodlak

Nie chodzi o to, by wszystkie postacie dostępne w systemie były tak samo potężne. W pełnej wersji systemu widziałbym to tak, że niektóre postacie mają poziom zwykłego ludka, inne - Kosmicznego Marines Chaosu, ale niezależnie od tego, jaki poziom gracze i MG sobie przyjmą, jest jakiś równoważny wybór.

We wprowadzającej przygodzie, gdzie mamy wybór mocno ograniczony i postacie przygotowane odgórnie powinny być zbalansowane - w tej chwili coś mi się widzi, że na dzień dobry trzy czwarte graczy będzie chciało grać Khornitą.
15-06-2011 12:49
Vukodlak
   
Ocena:
+1
Adamie, sadzę że problem jest drugorzędny. Drużyna złożona z kultystów i Kosmicznych Marines to raczej chybiony pomysł (chyba, że kultysta jest potężnym psionikiem, heretekiem itp.). Po prostu kultyści dla KMC to mięso armatnie i niewiele warta hołota. Większość drużyn będzie grała komandami CSM lub bandami kultystów. Przynajmniej ja tak to widzę, bo absolutnie nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek mechanizmu, który wprowadzałby balans między zwykłym trepem i nadczłowiekiem (i to jeszcze wzmocnionym "darami" Chaosu), jednocześnie oddając realia świata.
15-06-2011 15:09
Malaggar
   
Ocena:
+1
@Vuko: A nawet, jak będą chcieli zagrać CSM + banda jego pachołków-kultystów, to nie widzę przeszkód, o ile ekipa zdaje sobie sprawę, że jeden z nich będzie miał silniejszą mechanicznie postać (ale np. inni mogą mieć znajomosci, dostęp do różnych rzeczy itp.)
15-06-2011 15:17
~Raziel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Równowaga mechaniczna to głupota, mnie osobiście bardzo by denerwował fakt że kiedy ja gram postludzkim, genetycznie zmodyfikowanym superżołnierzem z tysiącami lat doświadczenia wojennego a inny gracz zwykłym ludzkim kultystą-wojownikiem i osiąga podobne rezultaty jak ja.
15-06-2011 15:23
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+1
@ Malaggar - jeżeli będą chcieli. Jako że przygoda daje gotowe postacie bez wielkiego pola manewru, sytuacja jest raczej z gatunku będą musieli. A na więziennej barce ciężko o dostęp do czegokolwiek. Zresztą - nawet pomimo tego, że khornita wyraźnie ma zaznaczone, że startowo nie ma wypasionego pancerza i toporów, to w rozpisce ten ekwipunek się znajduje - czyli w trakcie przygody pewnie się do niego dostanie. Porównując to z wyposażeniem psykerki dysproporcja tylko się powiększa.

@ Raziel - równowaga mechaniczna to nie głupota, bo nie musi oznaczać "każdy inny, wszyscy równi co do milimetra". Jeśli z jednej strony obok zwykłego kultysty będzie podobny mu potęgą niesankcjonowany psyker, a obok Kosmicznego Marine Chaosu - spaczony psyker klasy Alfa czy inny wypasiony heretech, to nie widzę problemu.
15-06-2011 16:43

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.