string(15) ""
» Blog » DND
17-03-2013 12:42

DND

W działach: Scenariusze. | Odsłony: 18

DND
Hej
Nazywam się młody i chciałbym abyście mi pomogli. Sprawa jest taka, że chcem wciągnąć kumpli do świat DND, i potrzebuje scenariusza i czegoś ala wytłumaczenia i mechaniki w prosty sposób, tak w paru zdaniach żeby zrozumieli. Będę wdzięczny jeśli mi pomożecie.
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Kamulec
   
Ocena:
+1
Młody:*
    Orginalność
Ocena:
0
Chciałbym abyście to w zrobil gotowy scenariusz i jeszcze napisali jak im wytłumaczyć. Ale doceniam twoją pomoc Kamulec.
17-03-2013 13:08
dreamwalker
   
Ocena:
+4
A może jeszcze mamy poprowadzić za Ciebie, co?
I zasad ortografii też przestrzegać za Ciebie?

Albo inaczej...

Proponuję stopniowe wprowadzanie do systemu, nie pokazuj im od razu całej mechaniki, niech zaczną prostymi postaciami, niech nauczą się schematu:
k20 + bonusy vs. skala trudności
(+dwa słowa o obrażeniach i inicjatywie w walce)
i tyle.
Po pierwsze: nikt nie zapamięta całej mechaniki po pierwszej sesji
Po drugie: mechaniki D&D nie opiszesz krótko. Składa się ze zbyt wielu zasad i ich przypadków szczególnych, aby się dało.

W kwestii scenariusza - nie ma co się porywać na wielką oryginalność i niewiadomo co. Skoro to ich pierwsza sesja, to pojedź standardem. Możesz na przykład wykorzystać Bezsłoneczną Cytadelę (oficjalny dodatek) albo jedną z prostszych przygód publikowanych tutaj w dziale D&D (link: http://dnd.polter.pl/Przygody-i-lokacje-a200).

Ogólnie rzecz biorąc, ludzie biorą się za prowadzenie bo chcą sami tworzyć scenariusze, kreować światy i prowadzić graczy przez fajne przygody. Dlatego nie wiem, skąd pomysł, że wszystko dostaniesz podane na tacy? Jesteśmy w stanie Ci pomóc i doradzić, ale ty się uczysz :)
17-03-2013 15:08
Młody:*
    Dzięki
Ocena:
0
Sil myślę, że z tym zaczne :D
17-03-2013 15:12
jakkubus
   
Ocena:
0
Jeśli koniecznie chcesz im poprowadzić D&D to może zacznij od Microlite d20.
17-03-2013 18:55
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
Zacznij grać w klimatyczne RPG ambitne jak Warhammer a nie jakieś planszówki dla otyłych hamerykanów którzty pojęcia o szermierce czy broni planej wczesnej nie mają.


Pozdroxy.
17-03-2013 19:43
jakkubus
   
Ocena:
+5
A koledzy ile lat mają? Jeśli też 13 lub mniej to radzę dać sobie spokój z dedekami. Powinniście zagrać w RPG adresowane do 13-latków czyli np. Warhammera, najlepiej storytellowo (pokażcie swą pogardę dla matematyki), lub WoDa (jeżeli jesteście emo). Do D&D wróćcie jak podrośniecie.
17-03-2013 20:46
Młody:*
   
Ocena:
0
Jak na ich wiek to nie są tempi. Myślę, że podołają wyzawniu jakim jest śiwat D&D.
17-03-2013 21:50
jakkubus
   
Ocena:
0
Tu nie chodzi o "tempość". Po prostu "śiwat" D&D jest za mało mhroczny dla 13-latków.

EDIT: A tak właściwie dlaczego zakładasz, że 13-latkowie są tępi tempi?

EDIT do EDITA:
@repek
Poprawiono. ;)
17-03-2013 22:23
Aesandill
   
Ocena:
+2
@ jakkubus

O bogowie, kolega już dorósł do swojszego RPG i pogardy dla inszych?
Jak chcecie utworzyć flejma, to przynajmniej jakoś ciekawie...

A poza tym...
"Tolkien nie używał kości a tworzył świetne światy!"
17-03-2013 22:42
Kamulec
   
Ocena:
+7
Tolkien wymyślił RPG, k20 i poemat heroiczny.
17-03-2013 23:56
Repek
   
Ocena:
+3
@jakkubus
EDIT: A tak właściwie dlaczego zakładasz, że 13-latkowie są tępi?

Nie "tępi", tylko "tempi". To znaczna różnica [no offence]. :)
18-03-2013 04:07
Młody:*
   
Ocena:
0
Dla nich nie musi być D&D mroczny. Oni po prostu mają się dobrze bawić. Świat gry jest różnie odbierany przez ludzi. Dla nich może być wystraczająco mroczny by się dobrze bawić do jakiegoś stopnia. A nawet jeśli nie będę odbierali go tak ja ty są dzisz no to trudno, jeszcze raz mówie oni mają się dobrze baiwć.
18-03-2013 09:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.