D&D: Tygrysi pazur
W działach: D&D, broń | Odsłony: 178Tygrysi pazur (bagh nakh). Daleki indyjski kuzyn kastetów, wykorzystywany przez skrytobójców, złodziei, ale także… władców i kobiety.
Aktualizacja 01.06.2021
Urumi. Dawno temu na Półwyspie Indyjskim miecz spotkał bicz i owocem tego związku była broń o niezwykle gibkim ostrzu (lub ostrzach). Niewprawny szermierz mógł w najlepszym przypadku narobić nią tylko hałasu. Urumi stanowiło większe zagrożenie dla niego samego niż jego oponentów. Jednak wyszkolony wojownik jednym ciosem był w stanie powalić kilku przeciwników. No chyba, że mieli na sobie ciężki pancerz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W każdym razie urumi nie nadaje się na prezent na Dzień Dziecka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aktualizacja 09.06.2021
Katar. Do niedawna byłem przekonany, że Katar to broń wywodząca się z Bliskiego Wschodu. Bynajmniej nie z powodu Altaira z Assasain's Creed, lecz pewnego azjatyckiego państwa ze stolicą w Doha. Niemniej tak naprawdę katar wywodzi się z południowych Indii.
Katar pojawił się w ekwipunku poszukiwaczy przygód do D&D 3e i 4e. Niestety w D&D 5e katar zniknął ze zbrojowni. Postanowiłem to zmienić ( ͡° ͜ʖ ͡°)