» Blog » D&D 5 - jak zacz
28-09-2014 15:50

D&D 5 - jak zacz

W działach: koty, psy, tylko psy, koty i psy | Odsłony: 672

D&D 5 - jak zacz

Ile tych podręczników jest konieczne do gry? W sensie, że pełne zasady dostaję i trochę Forgotten Realms. 

Podręcznik gracza + mistrza ziemipod + świat + stworki. Czy to jest minimum? 4 książki? (600 zeta na start, to jest dopiero low entry level :P)

Albo inaczej, co mi starczy na samiutki początek? I brak czego nie będzie mi na początku doskwierał? Biorę podręcznik gracza i już mogę sobie hulać?

Nigdy nie grałem w d&d i wszelkie jej odmiany...

Ale na komputerze grałem w Baldury itp. !

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Tyldodymomen
   
Ocena:
+1

Ale po co to, skoro jest warhammer ?

28-09-2014 15:52
Kamulec
   
Ocena:
+1

Opierając odpowiedź na doświadczeniach z 3. edycji, na Podręczniku Gracza możesz grać, o ile gotów jesteś wymyślić znaczną część zasad i materiału samemu. Teoretycznie możliwe, ale nie sądzę, by dało Ci to obraz gry, więc raczej nie warto próbować. Zakup opisu świata zależy od tego, czy chce Ci się wymyślać własny. Możesz też jednak posłużyć się pewnie światami do 3. edycji dokonując niezbędnych korekt tu i tam.

Poza tym rzuć okiem tutaj.

28-09-2014 17:47
Venomus
   
Ocena:
+1

Cough*SRD*Cough

28-09-2014 18:20
Królik
   
Ocena:
0

W teorii jeżeli masz dostęp do neta to wystarczy Basic Set dostępny za darmo. Opis FR znajdziesz na jego wikiach i to powinno wystarczyć. Jeżeli chcesz więcej od nowych dedeków to PHB i MM to mus. DMG jest opcjonalny według mnie, nawet pod względem magicznych przedmiotów i budowania spotkań, ponieważ te zasady pojawią się w pełnej (mniej więcej) krasie w Basic Set. Na razie nie widziałem nowych zapowiedzi, więc nie wiem co Czarodzieje szykują na następny rok.

Polecam zanim kupisz, sprawdzić w praktyce na darmowych materiałach czy ci to odpowiada.

28-09-2014 19:36
Kamulec
   
Ocena:
+1

Legalne materiały w sieci to miks różnych edycji. Moim zdaniem jednak Opis Świata należy kupić, jeżeli chce się w nim prowadzić. Inaczej lepiej stworzyć własny.

28-09-2014 20:02
ThimGrim
   
Ocena:
0

Jak coś, to raczej wolałbym standardowe Forgotten Realms niż samodzielne wymyślanie świata. Basic seta sobie ściągnąłem i chyba od tego zacznę. Dzięki.

28-09-2014 20:23
Got
   
Ocena:
0

Jak się grało w Baldury itd. to i z jedną ręką można prowadzić w Faerunie. Podręcznik z opisem świata to imho coś co może poczekać. Podstawka + księga potworów i styknie na początek.

29-09-2014 14:11
Nadiv
   
Ocena:
0

Moim zdaniem Player's Handbook (lub darmowy Basic Set) w zupełności wystarcza na początek- nieco później dobrze jest też dokupić Monaster Manual. Co do opisu świata - na Twoim miejscu kupiłbym "Zapomniane Krainy - Opis Świata": polskie tłumaczenie Forgotten Realms do D&D 3e. Jest to książka zawierająca w 95% opis świata, którą można wykorzystać w niemalże dowolnej edycji/mechanice. Jest bardzo fajnie wydana i można ją spokojnie kupić do 50 zł na Allegro.

29-09-2014 14:53
Kamulec
   
Ocena:
0

Jest to książka zawierająca w 95% opis świata

20% to mechanika 3. edycji, czyli zostaje 80%.

29-09-2014 15:53
Nadiv
   
Ocena:
0

20% to mechanika 3. edycji, czyli zostaje 80%.

Tak czy siak, w dalszym ciągu sporo :)

29-09-2014 16:13
TO~
   
Ocena:
0

Rąbnął się o 15 %! Na stos normalnie, nie? <facepalm>

29-09-2014 22:56

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.