» Wieści » D&D 4E: Więcej informacji o serii Essentials [aktualizacja - 9 sierpnia]

D&D 4E: Więcej informacji o serii Essentials [aktualizacja - 9 sierpnia]

|

D&D 4E: Więcej informacji o serii Essentials [aktualizacja - 9 sierpnia]
Premiera pierwszych dodatków z serii Essential już za miesiąc. Pomimo faktu, iż nie będzie to nowa edycja D&D, zmiany będą jednak dość istotne. Twórcy 4E dają nam bowiem do dyspozycji nowe wersje ikonicznych klas i ras, które będą kompatybilne z materiałami z poprzednich podręczników. Na internetowej stronie wydawnictwa Wizards of the Coast znaleźć można obecnie kilka zapowiedzi dotyczących nowych odsłon klas postaci: Więcej informacji o elementach nowych klas można znaleźć również na blogu jednego z pracowników WotC. Dodatkowo ujawniono trochę więcej informacji o atutach, mocach i magicznych przedmiotach w serii Essentials. Co wieadomo o serii Essentials:
  • seria Essential nie zastąpi poprzednich podręczników - PHB, DMG, MM;
  • w podręcznikach nie znajdziemy nowych atutów (natomiast możemy się pewnie spodziewać przedruku najważniejszych pozycji);
  • atuty zostaną podzielone na kategorie, aby móc łatwiej znaleźć to czego się szuka, dodatkowo znikną wymagania związane z poziomem postaci - koniec paragon i epic feats;
  • atut Melee Training umożliwia wybranie innego atrybutu jako podstawowego przy wykonywaniu ataków, zapewniać on będzie całkowitą premię do ataku z danego atrybutu, ale tylko połowę premii do obrażeń;
  • w podręczniku Monster Vault znajdą się nowe odmiany ikonicznych potworów (75%) oraz przedruki ze starszych pozycji (25%);
  • niektóre moce zostaną uaktualnione - osłabione lub wzmocnione, by oddać zmiany, które zaszły w ED&D, np.: Lightning Bolt otrzyma słowo kluczowe wywołanie oraz będzie zadawał 1/2 obrażeń w przypadku nietrafienia;
  • większość mocy czarodzieja będzie posiadać efekt, gdy atak się nie powiedzie - 1/2 obrażeń lub przesunięcie wroga itp.
  • ED&D podejmie prace rozpoczęte w DMG2 i poświęci więcej uwagi Próbom Umiejętności;
  • wprowadzony zostanie nowy system dystrybucji skarbów - w tym losowanie magicznych przedmiotów;
  • przedmioty magiczne zostaną podzielone na trzy kategorie: common, uncommon oraz rare. Tylko przedmioty typu common będą mogły zostać zakupione lub stworzone przez graczy;
  • implementy nie będą przypisane do danej klasy, będą posiadały premię z biegłości podobnie jak broń;
  • rasy w serii Essentials będą zawierały możliwość wyboru premii do atrybutu podobnie jak w PHB3;
  • człowiek będzie posiadał wybór pomiędzy dodatkową mocą at-will oraz mocą heroic effort;
  • ogłuszenie (stun) oraz oszołomienie (daze) będą używane dużo rzadziej niż do tej pory - twórcy i projektanci zdają sobie sprawę jak kłopotliwe są te stany;
  • Mike Mearls odpowiedzialny będzie za nadanie nowym pozycjom wydawniczym większej głębi - WotC będzie unikać podręczników wypełnionych jedynie opcjami mechanicznymi.
Zainteresowane osoby mogą posłuchać pierwszej części seminarium poświęconego procesowi projektowania nowych pozycji, a także panelu o nowościach wydawniczych dla Zapominanych Krain. Seriws The Tome Show udostępnił dwa nowy podcast przedstawiający zapis z seminarium poświęconego nowościom wydawniczym do 4E. Pierwsza i druga część podcastu dostępna jest na stronie serwisu.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: D&D 4E | ED&D | Wizards of the Coast | Zapowiedzi wydawnicze


Czytaj również

Komentarze


Bajer
   
Ocena:
+4
Losowe skarby? Podział na magię powszechną, dostępną dla graczy i to co może dać tylko MG. Czyżby twórcy 4E naprawdę słuchali uwag graczy?
08-08-2010 13:26
Pahvlo
   
Ocena:
0
Widać czasem zdarza się im... ;)

Mnie ciekawi, co zaproponują w związku z próbami umiejętności i jak duża będzie książka-errata do podstawowych podręczników jak wyjdzie ED&D (szczególnie, że chcą zmodyfikować moce starciowe, by zadawały obrażenia przy pudle).
09-08-2010 00:17
Bajer
   
Ocena:
+3
Im więcej czytam o Essentials, tym większe się we mnie budzi przekonanie, że errata będzie wielkości dwóch solidnych podręczników ;)

---
Pojawił się nowy artykuł mówiący o magicznych przedmiotach, implementach, atutach i mocach.

Implementy będą posiadać premię z biegłości jak bronie. Nie będzie więcej ograniczenia przez klasę do pewnej grupy implementów. Teraz każdy weźmie to co mu odpowiada. Ciekawe :)

Pogrupują także atuty, a co najważniejsze znika ograniczenie atutów ze względu na etap gry. Koniec z atutami na paragonie - teraz można wziąć je wcześniej, o ile spełni się wymagania. Przykład to atuty dające +2 do FOR, REF, WILL. Wg mnie dobry ruch.
09-08-2010 10:46
Planetourist
   
Ocena:
0
Magia powszechna i wyjątkowa to fajny pomysł... ale dlaczego gracze optowali za losowymi skarbami? Wydaje mi się, że wersja z podstawki, w której MG miał wplatać w przygodę te skarby, które przydadzą się graczom, jest rozsądniejsza niż losowanie.
15-08-2010 15:10

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.