string(15) ""
» Blog » D&D 3.3 — zbiór zmian do 3. edycji Dungeons & Dragons
26-09-2013 23:56

D&D 3.3 — zbiór zmian do 3. edycji Dungeons & Dragons

W działach: Dungeons & Dragons, DnD 3.3, Lawina | Odsłony: 418

D&D 3.3 — zbiór zmian do 3. edycji Dungeons & Dragons

Na Lawinie opublikowałem D&D 3.3 – modyfikację zasad do edycji 3.0, która odwołuje się również do wydanych w Polsce dodatków do 3.5. Jakkolwiek nie powstała z myślą o edycji 3.5, dla grających w nią fragmenty tego zbioru zmian mogą okazać się użyteczne. W założeniu D&D 3.3 koryguje 3.0, bierze co dobre z 3.5 i wprowadza dodatkowe poprawki, aczkolwiek robi to tylko w zakresie objętym modyfikacjami, a i w jego obrębie zmiany nie są totalne — część elementów została zachowana, gdyż ich zmiana niosłaby zbyt daleko idące konsekwencje.

Szczegóły w odnośniku.

1
Notka polecana przez: Tyldodymomen
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Napisałbyś czym to się różni od 3,5  ; najlepiej w punktach bo przebijanie się przez przepisane z drobnymi zmianami srd jest męczące

27-09-2013 17:08
Kamulec
   
Ocena:
0

(poprawiłem odnośnik do pliku .odt)

Różni się od 3.5 tym, że to jest 3.0 z daleko idącymi modyfikacjami, czyli bardzo wieloma rzeczami. Rozumiem, że pytasz z perspektywy osoby grającej w 3.5. Nie mając jakichkolwiek podręczników do 3.0 można skorzystać tylko w mocno ograniczonym zakresie, ale spróbuję przeanalizować pod tym kątem. Przyznaję, że często sam nie pamiętam dokładnie, skąd które zasady są, bo tworzyłem niektóre fragment zbyt dawno. Na pewno jeżeli chce się zmienić konkretny atut lub zaklęcie, nie zaszkodzi sprawdzić, czy w 3.3 jest to jakoś rozwiązane.

Mechanika ogólna

Nic przydatnego poza mizerykordią (opisaną też w KŚ).

Umiejętności

Słabo to pamiętam. Na pewno zmieniona jest finta w walce i synergie wiedzy miejscowej (lokalnej).

Atuty

Garść nowych. Zdecydowana większość zmian w atutach z podręczników do 3.5, w tym zmiany w atutach regionalnych (te w większości wzmacniające). Część zmian w atutach z 3.0 może odnieść do ich odpowiedników z 3.5 (czar natury -> czar naturalny).

Lista zaklęć

Tutaj ciężko wyliczać. Część nowych zaklęć i przesunięć na listach jest za 3.5, ale to nie reguła. Najbardziej godne uwagi mogą okazać się zmiany odnoszące się do listy z PGpF, w tym zmiany w szkołach magii (czasem opis szkoły mówi jedno, a przypisana w podręczniku szkoła drugie).

Opisy zaklęć

Nowe zaklęcia. Większość zmian w czarach z listy w PGpF i część zmian w zaklęciach z PG lub oznaczonych jako nowe, a pochodzących z SRD np. czarne macki, dezintegracja, geas/poszukiwanie (zadanie/misja), identyfikacja, implozja, krasomówstwo, mniejsze planarne wiązanie (słabsze planarne spętanie),  polimorfowanie siebie, polimorfia i zmiana kształtu (-ów). Jest tego więcej, często są to zmiany małe objętościowo, ale istotne dla działania czaru. Z tego co pamiętam symbole dałem jak było w SRD (zaznaczam, bo sporo tam tekstu), zmiany w wezwaniach potworów to miks 3.0 i 3.5, więc zbędne.

Potwory

Sekcja Walka w ogólnym opisie rojów. Ma ona też znaczenie przy zaklęciach roje wzywających.

27-09-2013 19:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.