string(15) ""
» Blog » Czy mechanika wpływa na jakość fabuły?
21-02-2014 06:13

Czy mechanika wpływa na jakość fabuły?

W działach: Mechanicznie | Odsłony: 560

Przez Poltera przewinęła się jakiś czas temu dyskusja (niejedna zresztą) na temat różnic między mainstreamowymi erpegami a indie. Jako jeden z elementów, odróżniających np. D&D od AW padło nastawienie na współtworzenie historii, istnienie mechanicznych narzędzi pomocnych przy budowaniu fabuły wspólnie, przy stole. Gdzieś w komentarzach pojawił się też temat story games.

Z indykami nie mam wiele doświadczenia (prócz przeczytania k3+1 systemów i zagrania może w k3-1), ale sam temat bardzo mnie zaciekawił – zwłaszcza kwestia tego czy wykorzystanie mechanizmów w indie pozwala na opowiedzenie ciekawszej historii, niż w mainstreamowych RPG. Poszperałem trochę po blogosferze w poszukiwaniu relacji z takich sesji, ale nic konkretnego nie znalazłem. W APkach, które przeczytałem nie znalazłem nic konkretnego.

Czy ktoś z Was ma/widział/zna strony, gdzie można poznać konkretne przykłady sesji, na których powstała fajniejsza (ciekawsza, bardziej rozbudowana, itd.) fabuła, niż w mainstreamowych RPG – właśnie dzięki tym specyficznym mechanizmom zaszytym w systemie?

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Anioł Gniewu
   
Ocena:
+1

Czy interpunkcja lub ortografia wpływa na jakość fabuły książki?   Czy nakręcenie filmu w 3d lub 2d wpływa na jakość jego fabuly?

na jakość fabuły wpływa wyobraźnia osoby która ja tworzy, tak jak na jakość sesji wpływa zachowanie wszystkich uczestników. I żadne sztuczki, gadżety, muzyka,  karty XYZ, kostki z cyframi lub piktogramami, zasady, tabele nie zastąpią obdarzonego wyobraźnia, elokwentnego , charyzmatycznego MG i zgranej ekipy graczy. Jesli ten czynnik zawodzi, żadna mechanika nie pomoże. Bo jak mawia przysłowie "z gowna bata nie ukrecisz." 

21-02-2014 14:09
earl
   
Ocena:
+1

Ortografia wpływa na jakość fabuły, przynajmniej dla mnie, bo nagromadzenie ortografów zniechęca mnie do czytania. Pokazuje to zresztą lekceważący stosunek autora do czytelników.

21-02-2014 14:28
Beamhit
   
Ocena:
+2
(IMO) Elokwencja i charyzma MG to taka interpunkcja dla sesji RPG. Wpływa na odbiór sesji, nie na fabułę.
21-02-2014 14:37
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Beamhit - wyobraźnia twórcy jest kluczowa dla fabuły

Earl - zatem jesteś zwolennikiem przerostu formy nad treścią. Nie osadza sie książki po okładce. Dobór czcionki lub tło tez moze przeszkadzać w czytaniu, co nijak ma do fabuły.

21-02-2014 14:44
Beamhit
   
Ocena:
0
@AG
Tego akurat nie neguję nigdzie ;)
21-02-2014 15:02
Enc
   
Ocena:
+1
@Petra: Wielkie dzięki za zestawienie. Zajrzę pewnie do DitV jak wyjdzie po polsku, AW też chyba mogę zaryzykować.

Odnośnie mainstreamu/ indie to dla mnie jedyna możliwość na zadanie celowo ogólnego pytania. Podać tytułów nie mogę bo właśnie o nie pytam. :)

Zwróć też uwagę, że nie wartościuję tylko pytam o przykłady "ciekawych" fabuł.
21-02-2014 16:56
Kamulec
   
Ocena:
0

@Petra

S/Lay w/Me: frazy do wyboru są wystarczająco ewokatywne

ewokacyjne

22-02-2014 03:10

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.