» World of Warcraft TCG » Talie » Czerwona siła

Czerwona siła

Czerwona siła
Frakcja Horde w WoW TCG słynie ostatnio z tego, że posiada w formacie Core najpotężniejszych ally'ów. Oczywiście, Grumdak, Herald of the Hunt, Nasala Silvertree czy General Husam również są grywalnymi ally'ami, ale gdy przyjdzie do porównania ich do horde'owych odpowiedników, to czerwona frakcja okazuje się nie mieć sobie teraz równych. Grumdak jest silny jedynie w talii, w której bohaterem jest Hunter, Nasala świetnie współgra z Distraction Technique i Viewless Wings, a General Husam jest gigantem, gdy tylko aktywny jest flip Grglmrgla. W przypadku wielu czerwonych ally'ów takich jak Mazu'kon lub Garosh, Son of Grom, wystarczy, że pozwoli im się wejść do gry i już samo to wywołuje przynajmniej poczucie niepokoju u przeciwnych graczy. Ci, najczęściej spotykani na turniejowych stołach, przedstawiciele Horde, są grywalni sami z siebie i na tym polega ich siła. Nie potrzebują innych kart, by siać popłoch na karciankowym polu bitwy.

Oczywiście nie oznacza to, że Horde jest frakcją doskonałą. Mimo wielu cennych czerwonych kart, pozycja tej frakcji zostało mocno poturbowana przez talie oparte na Grglmrglach, które potrafią o wiele szybciej wykończyć przeciwnika, zanim uda się przejąć inicjatywę za pomocą Mazu'konów i Daedak the Graveborne'ów. Jeśli pragniemy oprzeć się w dzisiejszych czasach na czerwonej sile, musimy znaleźć sposób, by dotrwać do późniejszych tur, w których ta frakcja czuje się najlepiej. Zobaczmy jak tego dokonał Jeffrey Verwoerd, który dotarł aż do top8 tegorocznych Mistrzostw Świata oraz zdołał osiągnąć idealny wynik 5 zwycięstw w części Core tego turnieju. Oto talia, którą grał w Atlancie:


Hero: Gaxtro, Bilgewater Marksman

Allies:
4 Zip
3 Lordann the Bloodreaver
4 Hemet Nesingwary
4 Edwin VanCleef
4 Yertle
3 Daedak the Graveborne
2 Aggra
4 Vanessa VanCleef
4 Mazu'kon
3 Gnash
2 Lor'themar Theron, Regent Lord
2 Jaron, Herald of the Hunt

Abilities:
4 Concussive Barrage
4 Quick Trap
4 Obliterating Trap
4 Legacy of the Legion

Equipment:
3 Breathstone Infused Longbow

Locations:
2 Shadowfang Keep


Kontrolny Horde Hunter oparty na Gaxtro, Bilgewater Marksman jest jedną z tych talii, których spodziewałem się, że mogą osiągnąć dobry wynik w Atlancie pełnej hunterowych murloców (o, tu). Talia nie była jedną z dominujących sił Mistrzostw Świata WoW TCG 2012, ale jak to udowodnił Jeffrey Verwoerd, który w tym roku zdołał jeszcze wygrać DMF Madryt, taki rodzaj Huntera w odpowiednich rękach może być bronią przeciwko Grglmrglowi.

Istnieje wiele różnic między moim wstępnym spisem, który podałem w jednym z wcześniejszych artykułów, a tym, czym grał w Atlantcie Jeffrey Verwoerd i właśnie na tych różnicach warto się skupić.

Po pierwsze, przy odrobinie pomyślunku, momentalnie można zauważyć, że twórca talii pozostawił wiele miejsca w talii na walkę z taliami aggro, które w większości były reprezentowane w Atlancie przez Grglmrgla. Stąd brak jakichkolwiek kart niszczących karty ability czy equipment i brak jakichkolwiek questów. One w walce z Grglmrglem są zbędne, ponieważ najpopularniejsze wersje murlocowego Huntera nie posiadają ongoing ability ani equipmentu. Questy natomiast są na tyle drogie w wykonaniu, że zwyczajnie nie ma kiedy ich wykonać, by zarazem nie narazić się na odsłonięcie przed atakami wroga. By móc przeciwstawić się Grglmrglowi, potrzebne są przede wszystkim karty, które niszczą ally'ów i potrzeba ich wiele. Stąd duża ilość efektów zadających obrażenia lub niszczących przeciwnych sojuszników. Trapy w tego rodzaju talii są obowiązkowe. Autor spisu postanowił również dodać Concussive Barrage, który jest bardziej bezpieczniejszym wyjściem, niż np. Beast Mastery.

Widać też duży nacisk na wczesne tury. Poprzez wsadzenie do talii Zip i [/wow]Lordann the Bloodreaver[/wow], chciał mieć dodatkowe zagranie poza kartami ability, które będą w stanie zniszczyć przeciwne Jadefire Scouty i Gilblin Deathscroungery, które są kluczowe dla gracza, który pragnie szybko aktywować flip Grglmrgla. Z resztą nie tylko te ally'e są przydatne w wymianie ciosów z ally'ami przeciwnika. Jednym z najlepszych niszczycieli wrogich ally'ów jest również Mazu'kon, który umożliwia dokonania korzystnej dla gracza kontrolującego Mazu'kona wymiany 2 za 1 lub nawet 3 za 1. Efektywne wymienianie się kartami w środowisku o bardzo ograniczonym dociągu jest kluczowe w teraźniejszym metagame. Problem z Mazu'konem jest taki, że bez żadnej pomocy może on wejść dopiero w szóstej turze, a to czasem, jeśli weźmiemy pod uwagę jakie zagrożenia mogą czyhać na nas jeszcze przed 6 turą, może być już za późno. Jeśli tylko uda się zagrać tego trolla odrobinę wcześniej, to sytuacja może diametralnie się zmienić dla gracza, kierującego np. popularnym Grglmrglem.

Dzięki takim kartom jak Breathstone Infused Longbow czy Hemet Nesingwary, można realnie mysleć o zagraniu Mazu'kona już w czwartej turze. Tak wczesny Mazu'kon jest bardzo kłopotliwym problemem dla wielu aggro talii, ponieważ rzadko kiedy posiadają one karty takie jak Banish Soul, które łatwo są w stanie poradzić sobie z Mazu'konem.

Breathstone również działa na Gnasha lub Lor'themar'a, które dzięki przydatnym umiejętnościom na pewno będą warte zagrania te kilka tur wcześniej. Gnash jest w stanie zniszczyć całą armię murloców, gilblinów i satyrów. Natomiast przywódca krwawych elfów daje nam możliwość zagrania dodatkowych kart z talii przeciwnika. Po co marnować własne środki, skoro można czerpać korzyści z talii przeciwnika oraz zostawiać na wierzchu talii to, co w danym momencie będzie mu najmniej potrzebne.

Breathstone jako karta ekwipunku z pewnością nie jest łatwa do zneutralizowania dzięki braku dużej ilości kart niszczących ekwipunek. A jak obronić Hemeta, który jest ally'em? Jak obronić go przed atakiem np. Grumdak, Herald of the Hunt, który może go z łatwością zniszczyć? Otóż obrona tego ally'a jest o wiele łatwiejsza niż się to wydaje. Dzięki mocy Hemeta możemy nie tylko zagrać Mazu'kona lub Legacy of the Legion już w czwartej turze, ale również możemy obronić samego Hemeta przed ciosami innych ally'ów. Hemet sam daje dostęp do dwóch dodatkowych zasobów, które w turze przeciwnika możemy wykorzystać do zagrania Quick Trap lub Concussive Barrage, które są w stanie uniemożliwić pokonanie krasnoluda przez mniejszych ally'ów.


Podsumowując, bardzo podoba mi się to, jak twórca powyższego spisu wykorzystał zalety hunterowych trapów oraz kart odpowiadających za akcelerację pozostałych kart w talii. Warto samemu przetestować możliwości, jakie oferują takie karty jak Hemet Nesingwary w połączeniu z Mazu'konem lub Legacy of the Legion. Jedyne, z czym się nie zgadzam co do wyglądu spisu, to ilość Jaron, Herald of the Hunt, które szczególnie w walce z aggro taliami mogą zapewnić ogromną przewagę, a przecież w metagame pełnym ally'ów celów nie powinno zabraknąć.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.