Czaszka Nypida
Postrach Jerris, Niszczyciel Nawi, Zguba Dragnar - to tylko kilka przydomków jakie zdobył sobie nieżyjący już Horror zwany Nypidem. Był potężny. Temu nikt nie zaprzeczy. W czasach Pogromu spustoszył kaer Nawi oraz Dragnar, atakował także Jerris, ale największym jego osiągnięciem była rzeź w Janrol. Legendy mówią, że Horror zniszczył częściowo osłony kaeru i opętał kilku mieszkańców. Ci przyprowadzali Nypidowi kolejnych służących. Gdy magowie Janrolu zauważyli w jakim stopniu zniszczono bariery było zbyt późno. Horror miał w swoim władaniu wielu Dawców Imion. Opętani zabijali dniami i nocami. Walki trwały długo i zażarcie acz wynik był z góry przesądzony... Wszyscy zginęli.
Ponadto Nypid próbował przedostać się do kaeru Jerris, lecz nie podołał magicznym barierom tegoż miasta. Wprawdzie używał swej umiejętności wpływania na umysły lecz było to szybko zauważane. Opętani przez niego Dawcy Imion dopuszczali się krwawych czynów, terroryzowali mieszkańców ale nie dysponowali wystarczającą siłą by powtórzyć wydarzenia z Janrol.
Pogrom dobiegł końca. Mężni adepci wyszli z ukrycia by odzyskać utracony świat i mścić się na swych gnębicielach. Zbyt wielu Dawców Imion zginęło "z rąk" Nypida. Miał wielu wrogów. Nie traktował ich jednak poważnie. Uważał, że jest wystarczająco potężny by pokonać ich wszystkich. Cóż, przez kilka lat radził sobie z adeptami bez najmniejszych problemów. W zwycięstwie pomagały mu umiejętności hipnozy oraz wywoływania u siebie furii, która została nazwana, przez bliżej mi nie znanego maga, berserkiem.
Jednak trafiła kosa na kamień... Nypid został zaatakowany przez grupę adeptów prowadzonych przez sławnego i cenionego ksenomantę Woodaema. Bohaterowie po długiej i zażartej walce uśmiercili Horrora. Woodaem, jak na bohatera (ekscentryka i ksenomantę) przystało, obciął potworowi łeb i zabrał ze sobą.
Po kilku miesiącach Woodaem odkrył magiczne właściwości czaszki Nypida. Przy pomocy znajomego zbrojmistrza stworzył hełm, który zawierał fragmenty czaszki Horrora... Kilka miesięcy później Woodaem zaginął...
Od Tamtej pory nikt nie słyszał o Czaszce Nypida.
Statystyki
Maksymalna liczba wątków: 3
Obrona magiczna: 12
Czaszka Nypida jest bogato zdobionym hełmem. Oko przykuwają liczne symbole (niewiadomego pochodzenia i znaczenia), złote motywy akantów oraz fragmenty zdobienia wyglądające na kawałki kości dawno nieżyjącej istoty. Hełm ten może przyodziać człowiek, elf lub ork.
Czaszka Nypida nie emituje magii, więc może wydawać się zwykłym przedmiotem. Nic bardziej mylnego. Noszona latami przez jedną osobę ujawnia swe zdolności. Nie zdarzyła się jeszcze sytuacja by ktokolwiek odkrył w pełni naturę tego hełmu. Dlaczego? Cóż, nie wiem. O Czaszce Nypida słyszałem tylko w legendach...
Poz. I Koszt: 300
Tajnik: Bohater musi wiedzieć, iż jest w posiadaniu Czaszki Nydipa
Efekt: Postać może wprowadzić się w stan berserku na 3 rundy. W tym czasie postać staje się częściowo niepoczytalna. W momencie utraty kontroli postać jest zdana na dobrą wolę MG (a raczej kompani pechowego berserkera). W czasie trwania szału bohater staje się silniejszy (SF +2), niepodatny na czary mamiące umysł, żywotniejszy (Ż +2).
Poz. II Koszt: 500
Tajnik: Postać musi poznać osobę, która unicestwiła Nypida.
Efekt: Bohater otrzymuje zdolność kontrololi nad sobą w stanie berserku.
Poz. III Koszt: 3000
Tajnik: Postać musi poznać miejsce, w którym poległ Nypid.
Efekt: Bohater uzyskuje talent Hipnoza na 4 poz. (jeżeli już go posiadał dodaje się +4 poziomy).
Poz. IV Koszt: 6000
Czyn: Postać musi udać się do kaeru Nawi i tam w miejscu, w którym potężny Nypid padł, poświęcić trochę własnej krwi.
Efekt: Bohater jest w stanie narzucać własną wolę istotom, których stopień Percepcji jest niższy niż jego. Za każdą zdominowaną w ten sposób istotę należy przyznać graczowi (oczywiście potajemnie) k6 pkt. Choroby. Gdy ich liczba zbliży się do ŻYW x 3 postać zaczyna chorować. Początkowe objawy choroby to mdłości, wymioty, utrata przytomności.
Kolejnym stadium jest wysoka gorączka, niemożność wykonywania testów zdrowienia. Wszystko kończy się pełnym obłędem i dążeniem postaci do samobójstwa.