string(15) ""
» Blog » Cyberpunk 2020: Jimmy's Juice
09-12-2012 23:44

Cyberpunk 2020: Jimmy's Juice

W działach: Cyberpunk 2020 | Odsłony: 82

Cyberpunk 2020: Jimmy's Juice

Wstępniak

Poniżej scenariusz filmowej sesji Cyberpunka 2020, który miałem przyjemność prowadzić na tegorocznym Falkonie w ramach NERDa. Życzę miłej lektury.

 

„Jimmy’s Juice”

 

Gatunek: Dramat akcji w estetyce Cyberpunka

Czas: 3 godziny

 

Konflikt. Sokowirówka.

Jest krótko po Wojnie w Ameryce Południowej. Porucznik Jack „Buba” Molotov (Mariusz) staje przed sądem za domniemany handel bronią, głównie za sprawą swojego, zastraszonego podkomendnego z 2 plutonu kompanii C „Charlie”, szeregowego Kenny’ego Kinnarda. Sprawą niesłusznie oskarżonego, zajmuje się niezależna dziennikarka Sevilla Ledothier (Daria), niegdyś pracująca dla skorumpowanego, medialnego koncernu Virtual Voice. Pomaga jej netrunner Brian „Virgin” Glass (Percy). W międzyczasie, do wielkiej trasy koncertowej przygotowuje się gwiazda elektrycznych skrzypiec Jimmy Silverfang (Kenji).  

 

Sceny utrzymane w zróżnicowanej kolorystyce, jasne, ciepłe barwy dominujące w przedstawieniu bogatej, bezpiecznej dzielnicy korporacyjnej, ciemne przy wizualizacjach brudnych, niebezpiecznych miejsc.

 

Napisy Początkowe…

 

Napis na Czarnym Tle

 

„… I don’t like juice, Jimmy’s juice…”.

- Słowa piosenki Silverfanga

 

0. Czołówka. Przerwa na reklamy.

Otwarcie przedstawia sztuczną do granic możliwości reklamę soku, w której kiepski aktor z wystudiowaną dykcją zachwala niesamowite walory smakowe prezentowanego napoju. Na ekranie pojawia się mżawienie…

 

1. Prolog. Retrospekcja. Bombowych wspomnień żar.

Scenografia

Lato, panorama metropolii, ogrom miasta, ul świateł, pojazdy powietrzne przemykające pomiędzy wieżowcami niczym pszczoły, mrowie samochodów na zatłoczonych ulicach, kolorowe reklamy natarczywie zachęcające do zakupów, ludzie na wielopoziomowych chodnikach zjednoczeni z technologią, kontrasty pomiędzy dzielnicami administracyjną i korporacyjna, a Slumsami, po pojedynczych ujęciach efekt przewijania dla podkreślenia upływającego czasu, przeniesienie akcji, zakład karny, biała cela pilnie strzeżonego więźnia, elektroniczny system zabezpieczeń, człowiek w pomarańczowym stroju ze skutymi rękoma i nogami siedzący na pryczy, zasadniczy i nieugięty strażnik Hos Johnson w idealnie wypastowanych butach, gaszący kilkoma punktowymi ruchami papierosa, o metalowy pręt z zasuwanej kraty, spadający w zwolnionym czasie żar, widok uruchamiający wspomnienia z boju, a wraz z nimi obrazy przypominające głównie o zarzutach napalmu, śmierci i całej wojennej traumie. 

Wydarzenia

Powracają niechronologicznie przez mgłę: twarze, głosy i zdarzenia. Pada deszcz. Jego krople łączą się ze swoimi siostrami na ziemi, spływając obficie po liściach prosto do wilgotnej gleby. Mokną ludzie i sprzęt, w tym fajki. Molotov wraz ze swoim plutonem przemierza kolumbijską dżunglę. Dwóch szperaczy poruszających się na przedzie odnajduje kopaną pułapkę, w dole jeży się od ostrych badyli nasmarowanych fekaliami. Łącznościowiec, kapral Tony Blaim przesyła krótki meldunek do sztabu. Porucznik oznacza miejsce na mapie. Po długim marszu w błocie, oddział dociera do obozu „Crazy Hole” pułkownika Joe Birda. Kilkadziesiąt minut później, na miejscu jest także konwój zaopatrzeniowy, dla potrzeb przemieszczenia którego, jednostka dokonywała rozpoznania. Molotov jest świadkiem, jak podwładni Birda katują więzionych Latynosów. Porucznik zwraca uwagę na tutejsze praktyki, kilka miesięcy później wraca do kraju, gdzie już po zakończeniu działań, stawiane są mu zarzuty sprzedaży broni wrogowi. Sprawa staje się głośna. Za żołnierzem wstawia się jeden ze znanych muzyków, Silverfang, lecz jego głos pozostaje niesłyszany.

 

2. Zawiązanie akcji. Co wysoki sąd o tym sądzi?

Scenografia

Sala sądowa, Molotov umieszczony w specjalnie zabezpieczonej klatce, opowieść żołnierza, przestrzeń wypełniona dziennikarzami oczekującymi na informacje, jak hieny na łatwo zdobytą padlinę, błyskające flesze, oskarżony tym razem tylko na celowniku kamer i aparatów, momentami obraz pokazywany przez pryzmat obiektywów.

Wydarzenia

Rozprawa przebiega spokojnie, do czasu, kiedy dochodzi do zamieszania przed gmachem. Jimmy Silverfang wraz z ludźmi spontanicznie zbierającymi się w dzielnicy administracyjnej, rozpoczyna protest, podrywając tłumy, jak na każdym ze swoich koncertów. Posiedzenie zostaje przesunięte. Wyznaczana jest kaucja w wysokości stu tysięcy eurodolców. Decyzja sprawia, że oskarżyciel posiłkowy z Ministerstwa Obrony, karierowicz Howard Green z zaczesaną łysiną, w charakterystycznych, okrągłych okularkach ze złotymi oprawkami, zaczyna obficie gotować się w swoim, szykownym garniturku za kilka patoli. Sevilla zdaje sobie sprawę, że człowiek ten posiada silne związki z korporacją Super Juice, której dziwnie zależy na szybkim zakończeniu tej sprawy. Nie wie jednak, jaka jest faktyczna przyczyna takiego rozwoju sytuacji. Dziennikarka obiecuje pomóc Bubie.

 

3. Rozwój akcji. Niewidzialna ręka netrunneringu.

Scenografia

Zaciemnione pomieszczenie w opuszczonej ruderze, wypełnione najnowszym sprzętem umożliwiającym sprawne korzystanie z Sieci, kłęby kabli wijące się po gołej, betonowej podłodze, papieros spalany w tempie wczytującego się paska postępu, człowiek w lenonkach korzystający z zaawansowanego technologicznie komputera.

Wydarzenia

Virgin od dłuższego czasu śledzi sprawę sądzonego żołnierza. Rozprawę obserwuje korzystając z zamontowanych na sali kamer. Po decyzji o konieczności wpłacenia kaucji, podjętej przez sędziego, włamuje się na korporacyjne konta, wyprowadzając z nich niezauważalne sumy pieniędzy. Następnie, maskuje swoje działania, przerzucając je do innych kosztów. Netrunnerowi udaje się również dotrzeć do dysku osobistego komputera przekupnego sędziego Trevora Roya Wooda, na którym znajduje wykasowany akord zatytułowany imieniem Joe Bird.

 

4. Punkt kulminacyjny. Zmartwiona fanka.

Scenografia

Night City. Miejsce akcji będzie się zmieniać. Ulica przed więzieniem, sklep z syntetycznym żarciem prowadzony przez chińczyka Peia, pokoje w Hotelu Gold.

Wydarzenia

Jimmy budzi się w swoim pokoju. Dał czadu na wczorajszym koncercie. Alkohol i narkotyki zrobiły jednak swoje. Gdy bierze procha na ból głowy i popija go wódą, dostrzega smugę krwi na podłodze wiodącą do łazienki. W wannie, znajduje się ciało potwornie zmasakrowanej, młodej dziewczyny. Chwilę później, dzwoni telefon. Głos ze słuchawki uprzejmie informuje go, że będzie zmuszony do zareklamowania ICH najnowszego produktu, jeśli jest zainteresowany, ma wsiąść do limuzyny przed budynkiem, prowadzonej przez łysego człowieka. Gwiazdor ma dziesięć minut na podjęcie właściwej decyzji. Wie, że obiekt został już obstawiony przez korporacyjnych drabów ze słuchawkami w uszach. Przez telefon pomaga mu Sevilla, która świadomie napuszcza dziennikarzy na hotel, dla uzyskania chwilowego zamieszania. W tym samym czasie, na miejscu pojawia się Jack z płytą, na której obiecał azjatyckiemu przyjacielowi podpis Jimmy’ego. Obaj uciekają przez zsyp na pościel. W ucieczce pomaga im Virgin, maskując obraz na kamerach oraz zamieniając numery pokojów. W efekcie, łysy korp trafia do lokalu męża zdradzającego żonę, zamiast do pokoju szantażowanego Rockmana. Dzięki dziennikarce, obaj mężczyźni opuszczają zagrożone miejsce w jednym kawałku.  

 

5. Rozwiązanie akcji. Pościg ulicami Nocnego Miasta.

Scenografia

Mieszkanie kontaktowe w podłej dzielnicy, namierzeni wrogowie korporacji Super Juice, neony miasta migające w szybach wozów, ryk przeciąganych samochodowych silników.

Wydarzenia

Virgin zostaje zlokalizowany podczas próby namierzenia Birda. Korporacja wysyła swoich zbirów, aby schwytali lub zabili ludzi, którzy napsuli im tyle krwi. Podczas pościgu dochodzi do wymiany ognia z pistoletów maszynowych. W wyniku ostrzału, łysol traci panowanie nad kierownicą, uderzając łbem o szybę. Auto wbija się w narożnik jednego z przyulicznych budynków. Jucha miesza się z potłuczonym szkłem, tworząc czerwone kryształki, walające się w kabinie, na masce, chodniku i samej drodze. Od przodu pojazdu, widać białą chmurę i słychać dźwięk uwalniającej się pary, który wkrótce jest uzupełniany przez odgłos obuwia szybko zbliżających się osób, miażdżącego drobne kawałeczki szyby. Protagoniści wyciągają cyngla, jego markowe buty szurają po asfalcie, później wrzucają go do bagażnika. Drugim z rannych zajmują się miejscowe ćpunki w kolorowych, lampkowanych kurtkach, pobici chwilę wcześniej dla zdobycia informacji przez wspomnianych goryli. Bohaterom udaje się zmienić samochód w warsztacie Siergieja, jednego z baronów miejscowego środowiska przestępczego, dobrze znanego Sevilli, ze względu na dawny, acz pamiętny i żarliwy romans.

 

6. Finał. Żywot człowieka korporacyjnego.

Scenografia

Sezonowy dom muzyka Gregory’ego „Reda” Mighta na prowincji, będącego przyjacielem Jimmy’ego z zespołu, spartański wystrój wnętrz, przesłuchanie schwytanego Solosa.

Wydarzenia

Cynglem korporacji okazuje się Mark Scars, który przez krótki czas służył z Molotovem podczas „Drugiej Wojny Narkotykowej”. Porucznik daje słowo żołnierza, że daruje mu życie, jeśli ten wyzna prawdę na temat brudnych spraw Super Juice. Solo opowiada o tym, że do procesu przeżył tylko Kinnard, ponieważ jako jedyny zgodził się na współpracę. Alan Stone, Tony Blaim, Robert Wizz oraz Second Jack musieli w tej sytuacji umrzeć tragicznie lub zaginąć w niewyjaśnionych okolicznościach. Całą sprawę nieszczęśliwie życiem przypłaciła także dziewczyna ostatniego z nich, Vicky, zajmująca się netrunneringiem, którą wzięto za sieciowego przeciwnika o nicku Virgin. Skruszony zabójca wspomina ponadto o Birdzie, który pacyfikował strajki robotników z przetwórni Super Juice w Ameryce Łacińskiej. Po wojnie, został ekspertem do spraw bezpieczeństwa w korporacji.

 

7. Epilog. Medialne trzęsienie ziemi.

Scenografia

Night City, miejsce akcji będzie się zmieniać, prowincjonalne miasteczko Santa Maria w Kolumbii.

Wydarzenia

Bohaterowie decydują się na ujawnienie zgromadzonej wiedzy. Chcąc pominąć oficjalny kanał dystrybucyjny jakim jest Virtual Voice, decydują się na samodzielne rozpowszechnienie wszystkich, pozyskanych rewelacji. Virgin przejmuje czasową kontrolę nad telebimami w mieście, za pomocą których pokazuje światu prawdziwą twarz Super Juice. Po sprawie, Sevilli i Bubie udaje się uzyskać ogromne odszkodowanie od koncernu. Jimmy ścina włosy, przywdziewa garnitur i zakłada stowarzyszenie walczące na rzecz osób poszkodowanych przez korporację. Jack odnajduje Birda w motelu w miasteczku Santa Maria. Wpada do jego pokoju, gdy ten składa koszulę i strzela mu prosto w serce ze słowami „to za chłopaków!”.

 

8. Zakończenie. Zepsuty aparat myślowy.

Mark siedzi na werandzie letniego domku nad pięknym, morskim brzegiem. Opowieść kończy naprzemienny montaż: Azjata Pei wkłada do odtwarzacza płytę podpisaną przez swojego, ulubionego artystę Silverfanga. W tle, słychać kawałek zatytułowany „Jimmy’s Juice”. Akcja przenosi się nad wybrzeże. Nadal słychać ten sam utwór. Scars popija Whiskey i spogląda na zdjęcie, następnie bierze ze stolika broń i strzela sobie w łeb. Jego krew znaczy jeden z drewnianych słupów podtrzymujących dach. Fotografia upada na ziemię. Następuje zbliżenie. Obraz przedstawia uśmiechniętych ludzi w mundurach: Alana Stonea, Tony’ego Blaima, Roberta Wizza, Second Jack’a, Molotova i Scarsa kąpiących się w kadzi z sokiem pomarańczowym podczas konfliktu południowoamerykańskiego…

 

Czarne Tło…

Latynoska Muzyka…

Napisy Końcowe…

 

Serdeczne podziękowania dla Darii, Kenji’ego, Mariusza i Percy’ego, bez których ten scenariusz nie powstałby w takim kształcie, a także dla mojej, starej ekipy: Hódego (Reporter John Kovalsky), Whitlowa (Rockman Jimmy „Aurelio” Fragles), Timona (Netrunner Oskar „Virgin”), Kudłatego (Porucznik Jeffrey „Dirty Django” Bowler), Czarnego (Kapral Eddy „Łodyga” Statham).

Komentarze


postapokaliptyk
   
Ocena:
+2
kurcze... jak mi brak starych dobrych czasów i sesji w cybera.
10-12-2012 08:56
Arkadiusz Rygiel
   
Ocena:
+1
Jakkolwiek ponowne nastanie starych, dobrych czasów można poddać w wątpliwość, tak powrót do sesji w Cybera jest nadal na wyciągnięcie ręki :-)
10-12-2012 21:47

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.