» Blog » Coperniconowa autorka
03-10-2012 19:26

Coperniconowa autorka

W działach: RPG, konkurs, MM | Odsłony: 5

Copernicon zorganizował konkurs na system autorski. Wraz z Master-Mindem udało się stworzyć dwie pracę, z czego jedną zwycięską - Wyspę. Udało mi się też zaprezentować swój pomysł na system i spisać go wraz z Master-Mindowym gronem - Sekundę za późno. Wszytkie są dostępne na forum Coperniconu.

Miłej lektury, jak ktoś nie może się patrzeć na polterowe wpisy, to może też przeczytać tutaj.

Komentarze


Ifryt
    @Włodi
Ocena:
+1
Podoba mi się forma "Feniksa 1945" - prosta mechanika plus szkic przygody (no i całkiem w porządku ilustracje). Sam pomysł z Warszawą jako jedyną enklawą ludzkości w postapokaliptycznym świecie też jest fajny. I konieczność współpracy różnych nacji, w tym niedawnych wrogów.

Byłoby nieźle, jakbyś uszczegółowił zamieszczony pomysł na przygodę - jakieś specyficzne wyzwania, wskazówki i pomoc w przedostaniu się do serca wroga. Teraz to w dużej mierze same dekoracje do strzelania się z piekielnymi żołnierzami.

Mechanika jest ok, ale nie ma w niej tak naprawdę niczego, co by przemawiało za jej użyciem zamiast którejś uniwersalnej (np. FATE czy Savage Worlds). Cele dodatkowe są pewnym krokiem w tę stronę, ale jest ich za mało i są zbyt ogólne (no i nie jest wprost powiedziane, że każdy z 3 celów powinien być innego poziomu - czy w ogóle tak jest?) Wprowadzone karty jako losowe bonusy nie są dla mnie wystarczająco interesujące - to po prostu dodatkowe losowanie, jaką kostkę się dorzuci do testu.
04-10-2012 13:44
Wlodi
   
Ocena:
0
@Ifryt

Dzięki serdeczne, że poświęciłeś chwilę na napisanie opinii o Feniksie.
Miło usłyszeć słowa pozytywne o settingu.
Natomiast zgadzam się i faktycznie będę musiał bardziej zastanowić się nad przygodą. Nie mając odpowiednio dużej ilości słów mogłem jedynie stworzyć sam zarys. Domyślam się, że przygoda powinna podkreślać charakter rozgrywki, a zarazem pokazywać w jaki sposób działa w założeniu mechanika.

Spodziewałem się, że właśnie część mechaniki nie do końca może być dopracowana. Pomyślę nad lepszym rozróżnieniem celów i ew. nakreśleniem ich (może jakieś tabele w których wybiera się pierwszy cel, a kolejne trzeba nakreślić pochodnymi?).

System jest mocno losowy, ale skłaniający się na wspomaganie bardziej graczy niż BN'ów. Tym samym uznałem karty, jako jakieś rozwiązanie dodatkowe. Również gracze mogą dodawać sobie wspólnie karty, co pozwoli na heroiczne akcje BG. Jeżeli chodzi o karty, to w grze używa się jedynie kart od 10+. Karty 2-9 są pominięte (a może warto rozwinąć je?). Pojawił się też pomysł, aby kolor kart miał znaczenie - np. kolor czerwony - mniejszy bonus, ale brak negatywnych efektów, kolor czarny - większy bonus, ale np. przyciąganie złych mocy. :)

Dobrze, już kończę, bo nie chcę zaśmiecać Szponer bloga własnymi sprawami. :)!
04-10-2012 14:01
Kot
   
Ocena:
+3
@Earl: Herbatę.
04-10-2012 15:12
Szponer
   
Ocena:
0
@Wlodi: gratuluje nagrody dodatkowej. Czytając Twoja prace, mechanika wydawała mi sie zbyt przekombinowana jak na system, który miałby byc w broszurce konwentowej. Byc może muszę sie bardziej wgryzc. Ja pozwoliłam sobie podpatrzec 'Wyspe' i ograniczyć liczbę kostek do minimum.
04-10-2012 16:07

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.