» Blog » Clockwork - mechanika na jednej karcie postaci
06-12-2014 15:24

Clockwork - mechanika na jednej karcie postaci

Odsłony: 366

Clockwork - mechanika na jednej karcie postaci

Witam

Chciałbym wam przedstawić Clockwork - mechanikę na jednej karcie postaci. Bazuje ona na liczbie 12 - wszystko jest wytłumaczone w dwunastu punktach a postacie budujemy za pomocą dwunastu punktów rozwoju. Za pomocą Clockwork można również zbudować państwa, królestwa, organizacje, potwory, magiczne przedmioty... i tak dalej. Całość potrzebuje jedynie dwóch kostek k6.

Mechanika została napisana przez Jagmina, który prowadzi m.in blog Tekronicum oraz bazę kart postaci Kartmistrz.

Kartę Clockwork można pobrać TUTAJ.

1
Notka polecana przez: teoretyczneale
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Tyldodymomen
   
Ocena:
+2

Oue, kolejna mechanika w której porażka to zakamuflowane zwycięstwo. To już lepiej grać w FATE 3.0 na mechanice Age of Arthur.

06-12-2014 15:32
teoretyczneale
   
Ocena:
+1

Dzieki wielkie to wszystko czego pragne takie RPG nad Wisla sie robi!

06-12-2014 15:44
Gawk
   
Ocena:
+1

Punkt XI owej mechaniki wyklucza użyteczność wszystkich pozostałych.

Oczywiście bez niego cała mechanika też byłaby bezużyteczna, ale pomyślałem, że nigdy dość rozsądnej i słusznej krytyki.

Jakakolwiek mechanika w której jesteś kim chcesz, robisz co chcesz i grasz jak chcesz, to jest symulacja mechaniki. Nieudolna.

06-12-2014 19:57
gacoperz
   
Ocena:
0

O czym jest Ta gra? W jaki sposób to realizuje?

06-12-2014 21:41
Gawk
   
Ocena:
+1

O tym, że te mechanika pozwala ci wymyślić dowolną grę.

06-12-2014 22:16
gacoperz
   
Ocena:
0

To dobrze. Nie wiedziałem, że potrzebuję gry by wymyślić grę.

06-12-2014 22:23
Gawk
   
Ocena:
0

Potrzebujesz mechaniki by wiedzieć, że jej nie potrzebujesz.

06-12-2014 22:27
Tyldodymomen
   
Ocena:
+2

To trochę jak trądzik, granie w warhammera i fascynacja światem kroku. Każdy musi przejść przez etap bycia dezajnerem .

06-12-2014 22:34
Noobirus
   
Ocena:
0

O czym jest Ta gra? W jaki sposób to realizuje?

W razie pytań to Tekronicum. Nie moje, Jagmin chyba tutaj nie ma konta.

07-12-2014 11:55
gacoperz
   
Ocena:
0

No ale skoro polecasz/promujesz/rozgłaszasz, to stajesz się niejako adwokatem produktu. :P

07-12-2014 12:34
Gawk
   
Ocena:
0

Adwokaci dobrze zarabiają.

07-12-2014 13:03
Adeptus
   
Ocena:
+3

Czas na Żenujący Żart Adeptusa.

Mechanika Dwójkowa.

Wszystko jest wytłumaczone w dwóch punktach, a w czasie gry rzucasz monetami, które mają dwie strony. Do grania nie jest potrzebna wielka karta postaci, wystarcza Dwójkowa Karta o wymiarach 2 cm na 2 cm.

1. Tworząc postać na Dwójkowej Karcie zapisujesz dwie rzeczy - imię postaci i Ilość Monet, Którymi Chcę Rzucać. Jedno i drugie możesz określić dowolnie.

2. Jeśli chcesz cokolwiek zrobić, rzuć monetami - tyloma ile wybrałeś sobie przy tworzeniu postaci - aby odnieść sukces, wystarczy, że na jednej monecie wypadnie reszka.

Mechanika Jedynkowa

Wszystko jest wytłumaczone w jednym punkcie, a do gry potrzebna jest tylko jedna rzecz - ty. Nawet MG i inni gracze są zbędni.

1. Wymyśl sobie postać. Powiedz, co chcesz, żeby zrobiła. Zadecyduj, czy jej się udało.Powtarzaj do do momentu, aż zadecydujesz, że wygrałeś.

 

 

08-12-2014 18:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.