string(15) ""
» Blog » Clarke, magia i RPG
27-05-2012 12:21

Clarke, magia i RPG

Odsłony: 20

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Proste. I masz rację Krzemieniu. Tak samo jak mieli ją ludzie w renesansie, gdy pukali sie w czoło gdy ktos wspominał o lataniu.
"Ot, głupek, ba, heretyk, ktory bajdurzy o lataniu. Gdyby Bóg chciał by czlowiek latał, dałby mu skrzydła." do tego chcesz sprowadzic tą dyskusję?
Zwroc uwagę na cytat na zdjęciu w tej notce.
I powiem ci cos jeszcze - technologia ktorą ci opisalem przy granatach strunowych juz istnieje. Struny fortepianowe, nanomery, materialy termokurczliwe i "inteligentne", granat i serwomotorki do rozwijania linek.
Wiec nawet twoje bajdurzenie" o moim "bajdurzeniu" jest tylko tym, bajdurzeniem. Nie masz argumentów, podpierasz się dogmatami sprzed 500 lat. Jak widac, dzis czlowiek potrafi latać. Mylili sie twoi poprzednicy. Przyszlo ci do glowy, ze i ty sie mylisz?

Edit: O, widze ze ci zaplusikowalo dwoch o rownie ciasnych i skanalizowanych poglądach. No i wszystko jasne.
28-05-2012 10:50
Krzemień
   
Ocena:
+2
No tak, w przeciwieństwie do Ciebie nie mam dostępu do dogmatów z przyszłości. Niestety nie jestem aż tak zaawansowany.
28-05-2012 10:51
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Alez ja tez ich nie mam! Zakladam i ekstrapoluję to co się stalo do tej pory i przekladam na przyszlosc. Czy robię to błędnie? Byc może. Ale w takim razie QED.
28-05-2012 10:56
Krzemień
   
Ocena:
+2
Na poprzedniej stronie mój twórczy komentarz o twojej ciasnocie umysłowej zaplusowało 9 osób o ciasnych i skanalizowanych poglądach, dosraj też im.
28-05-2012 10:59
37965

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+6
@Krzemień
zigzak ma doktorat z wyobraźni, ergo autorytet, by decydować, kto ma ciasne oraz skanalizowane poglądy. Przyjmij to jak mężczyzna.
28-05-2012 11:01
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Krzemień, @ paralaktyczny
widze że rzeczowe argumenty się już skończyły, zaczynają się emocje. Ja już panom podziękuję i łaskawie poczekam, aż wrócicie z konkretami. Na razie jest frustracja albo "wiem, ale nie powiem", wychodzi na to samo. Pozdrawiam was obu serdecznie.
28-05-2012 11:07
Krzemień
   
Ocena:
+2
No tak, bo to my zaczęliśmy cisnąć jak frustrat innym, że kogoś plusują. Idziemy sobie my niedobrzy.
28-05-2012 11:11
37965

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
@zigzak
Wypraszam sobie. W ogóle nie przedstawiałem rzeczowych argumentów, ciężko zatem, by się skończyły. Od początku zbyt mnie to bawi, by zepsuć dyskusję.

Również pozdrawiam Cię serdecznie, ale niepotrzebnie się spinasz. Wrzuć na luz, rozkoszuj się pięknym majowym dniem. Polecam przejście się do parku, ja przynajmniej zamierzam.
28-05-2012 11:13
Nuriel
   
Ocena:
+4
Alez ja tez ich nie mam! Zakladam i ekstrapoluję to co się stalo do tej pory i przekladam na przyszlosc. Czy robię to błędnie? Byc może. Ale w takim razie QED.

Czyli uzasadniasz swoje fantasy technobełkotem. No proszę Cie. Teleportacja naukowa może istnieć gdyż jest szansa, że być może naukowcy odkryją jakieś właściwości materii które na nią pozwalają, ale jako zaklęcie to już głupotka dla leni i luddystów?

No dobrze, ale wciąż paradoks zostaje - rzucilem czar ktory uniemożliwia rzucenie tego czaru

Nie zostaje. Magia ma głeboko w rzyci ludzką zasadę niesprzeczności. Oczywiście jest to nieracjonalne, w odróżnieniu od 45-wiecznej technologii kazachstańskiej sztucznej inteligencji która dzięki zastosowaniu teorii superstrun i zaburzeń temporalnych na poziomie kwantowym pozwala na takie modelowanie tachionami dzięki którym możliwe jest uniknięcie paradoksów logicznych. Prawda? ;)
28-05-2012 11:15
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ech... To jak już wrocisz i sobie wszystko przemyślisz, śmiało wal tutaj i wrzuć wreszcie coś więcej niż "wiem, ale nie powiem". Nie chcesz chyba, zebym uznal, ze poza szczuciem nie masz do powiedzenia nic wiecej?
Edit
Nurielu, ale bez demagogii - ustosunkuj sie do calosci mojego "wywodu", a nie tylko jego latwej do podwazenia części, ktora jes tylko częscią skladową.
28-05-2012 11:18
37965

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Prowokujący tekst.
28-05-2012 11:25
Nuriel
   
Ocena:
+2
Ale w momencie w którym podważyłem ową część, upadła cała reszta. Jeśli nie ma konieczności i potrzeby stosowania logiki w odniesieniu do magii, to wskazywane przez Ciebie problemy stają się bezprzedmiotowe. Magia może mieć oczywiście ograniczenia - ale nie muszą one (moim zdaniem wręcz nie mogą) być związane z prawami logicznymi.

28-05-2012 11:29
Wiron
   
Ocena:
+2
Natomiast w tych mniej rozsądnych (i często bardziej popularnych) światach „SF z magią”, nikt nie kwestionuje czym ona jest, skąd się wzięła, jak działa - dlatego właśnie, że jest magią.

A może dla tego że tradycyjne badania nie przynszą skutków? Może żeby badać magię potrzeba magii? Magia jest, działa według jakiś zasad ale oderwanych od wszystkiego innego co znamy. Edit: Więc zostawia się magom co "magiczne" a naukowcom co naukowe.


Tak samo jak mieli ją ludzie w renesansie, gdy pukali sie w czoło gdy ktos wspominał o lataniu.

Co nie znaczy że mit o Ikarze jest w 100% trafny naukowo i podchodzenie do niego sceptycznie jest oznaką ciasnych i skanalizowanych poglądów

28-05-2012 11:30
DeathlyHallow
   
Ocena:
+1
moja drużyna nie ma racji w kwestii zasady niesprzeczności, opamiętajcie się bo zigzak zarobi punkty!!!
28-05-2012 11:35
37965

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Uuu, psujesz Wironie. Argumentowanie w ramach własnej ignorancji ignorancją ludzi sprzed kilku stuleci było tak ładne.
28-05-2012 11:37
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Wiron - co do ikara, masz rację. Dlatego tez staram sie nie przedstawiac konkretnych rozwiazan technicznych, tylko ideę - idea latania pozostala ta sama, niezlaeznie czy zajmowal sie nią Dedal, Leonardo czy bracia Wright. Metodą prob i błędow doszlilsmy do tego w koncu.
28-05-2012 11:39
Nuriel
   
Ocena:
0
moja drużyna nie ma racji w kwestii zasady niesprzeczności, opamiętajcie się bo zigzak zarobi punkty!!!

No, wreszcie jakaś odmiana :) Z czego wynika ta straszna konieczność zachowania zasad logicznych przy korzystaniu z magii? ;)
28-05-2012 11:39
katholhoo
   
Ocena:
+2
@Krzemień
"Jeśli napiszę, że maszyna działa bo w środku są super zaawansowane genetycznie zasobniki z których wykluwają się miniaturowe krasnoludki, które rozmażają się przez podział poprzeczny to to nadal nie jest technologia tylko bajdurzenie."
Pieprzysz teraz nie gorzej niż zigzak wymądrzający się na temat broni. Jeśli mamy tworzyć science-fiction tylko z istniejącymi technologiami, to nie będzie w tym żadnego fiction.

Czy wy tak właściwie wiecie, na jaki temat się kłócicie btw?

@Nurriel
Bo magia ma swoje zasady, których się trzyma? Wszystko rządzi się pewną logiką, nie zawsze ją rozumiemy. Nawet zigzak.
28-05-2012 11:46
Wiron
   
Ocena:
+5
Czy wy tak właściwie wiecie, na jaki temat się kłócicie btw?

Jak nie wiadomo o co to pewnie o realizm.
28-05-2012 11:48
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nurielu - wiec powtorze jeszcze raz konkluzję, do ktorej sie nie odniosles, pomimo ze byla na twoich warunkach:
Do tego - omijajac paradoks przyczynowosci - jesli rzucilem ten czar i on zadziałał, a ja mimo to jestem w stanie rzucac dalej czary, to znaczy znów, ze nie zadzialal tak jak sobie zażyczyłem - przyczynowosc nie następuje, co samo w sobie ma bardzo powazne konsekwencje, ale okazuje sie ze system ogranicza się sam. I znow dochodzimy do bariery - nawet pomimo przelamania paradoksu i przyczynowosci.
do tego się ustosunkuj. Uznajemy ze czar działa, jest rozwiazany "jakos" problem paradoksu i przyczynowosci. Pytanie pozostaje - czy wciąż twierdzimy, ze magia nie ma granic?
28-05-2012 11:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.