05-04-2013 21:56
Clanarchy 2.0 - czy to będzie jeszcze Klanarchia?
W działach: blog, rpg, przemyślenia | Odsłony: 384
Klanarchia to system, którego zawsze mi brakowało. Jest dla mnie idealny. Pewnie, że można się czepiać mechaniki (ale która jest bez wad?) albo stylu prowadzenia narracji (interludium, wprowadzenie, nastawienie na kampanie, scena Nadejścia Ciemności). Nie zmienia to faktu, że świat uważam za genialny, podobnie jak całą koncepcję.
Po prostu kocham Klanarchię.
Dlatego niezmiernie wkurza mnie postawa Furiatha, który do swego dzieła podchodzi lekceważąco czy też negatywnie. Może to tylko moje odczucie, może się czepiam. Jednak kiedy autor wytyka błędy w stworzonym przez siebie systemie w sposób mówiący, że nikt tak nie gra, podczas gdy ja tak gram - jest mi przykro. Bo pokochałam ten twór mimo jego wad. Mimo, że nie umiem poprowadzić w nim jednostrzałówki. Mimo, że ciężko jest zebrać drużynę do dłuższej kampanii. Uwielbiam pentagram i stoczone dzięki niemu epickie starcia. Lubię Soldatów za ich gruboskórność, Rytualistów za maski, Hanzytów za złote prawo. Nie przepadam tylko za Technoklanytami (cóż poradzę?).
Furiath tworzy Clanarchy 2.0
Tworzy niby drugą edycję Klanarchii. Jednak będzie to najprawdopodobniej jedynie wersja anglojęzyczna. Będzie inna mechanika i inny świat.
"Obecnie wałkujemy duże zmiany fabularne, a w dziedzinie mechaniki jest totalny kocioł, który jesteśmy w stanie ogarniania.
Jedna z przykładowych rzeczy - świat spolaryzowany na dwie duże siły - zamiast Unii Omamu mamy Unię Technoklanów bazującą na nauce, wiedzy i sprzecie (4 Gildie: Mechaniści ze swoimi technoidami i egzopancerzami), Skaryfiści z biomancją i implantami, Hanza z latającymi okrętami i zapleczem finansowym oraz Rytualiści z Technokatą i artefaktami). Głównym protagonistom jest Hurma, splugawieni czciciele natury na czele ze swoimi wiedźmami porozrzucani po setkach gniazd."
Furiath, forum Klanarchii, 02.04.2013
Co w takim razie zostanie z tego co mnie w tym systemie ujęło?
...
Grafiki?
Furiath wychodzi z założenia, że Technoklanyci są najfajniejszym elementem Klanarchii. Tak nie jest. Dla mnie mogło by ich nie być. Technomanci spoko, ale po co mi Technoklanyci? Żeby był element postapo? Bo to popularne?
Od roku tworzymy Interior. Czasem zastanawiam się "po co?"...
Oryginalny post i kilka komentarzy
Po prostu kocham Klanarchię.
Dlatego niezmiernie wkurza mnie postawa Furiatha, który do swego dzieła podchodzi lekceważąco czy też negatywnie. Może to tylko moje odczucie, może się czepiam. Jednak kiedy autor wytyka błędy w stworzonym przez siebie systemie w sposób mówiący, że nikt tak nie gra, podczas gdy ja tak gram - jest mi przykro. Bo pokochałam ten twór mimo jego wad. Mimo, że nie umiem poprowadzić w nim jednostrzałówki. Mimo, że ciężko jest zebrać drużynę do dłuższej kampanii. Uwielbiam pentagram i stoczone dzięki niemu epickie starcia. Lubię Soldatów za ich gruboskórność, Rytualistów za maski, Hanzytów za złote prawo. Nie przepadam tylko za Technoklanytami (cóż poradzę?).
Furiath tworzy Clanarchy 2.0
Tworzy niby drugą edycję Klanarchii. Jednak będzie to najprawdopodobniej jedynie wersja anglojęzyczna. Będzie inna mechanika i inny świat.
"Obecnie wałkujemy duże zmiany fabularne, a w dziedzinie mechaniki jest totalny kocioł, który jesteśmy w stanie ogarniania.
Jedna z przykładowych rzeczy - świat spolaryzowany na dwie duże siły - zamiast Unii Omamu mamy Unię Technoklanów bazującą na nauce, wiedzy i sprzecie (4 Gildie: Mechaniści ze swoimi technoidami i egzopancerzami), Skaryfiści z biomancją i implantami, Hanza z latającymi okrętami i zapleczem finansowym oraz Rytualiści z Technokatą i artefaktami). Głównym protagonistom jest Hurma, splugawieni czciciele natury na czele ze swoimi wiedźmami porozrzucani po setkach gniazd."
Furiath, forum Klanarchii, 02.04.2013
Co w takim razie zostanie z tego co mnie w tym systemie ujęło?
...
Grafiki?
Furiath wychodzi z założenia, że Technoklanyci są najfajniejszym elementem Klanarchii. Tak nie jest. Dla mnie mogło by ich nie być. Technomanci spoko, ale po co mi Technoklanyci? Żeby był element postapo? Bo to popularne?
Od roku tworzymy Interior. Czasem zastanawiam się "po co?"...
Oryginalny post i kilka komentarzy
15
Notka polecana przez: Aesandill, Andman, Eliash, Erpegion, etcposzukiwacz, E_elear , KFC, Klapaucjusz, Mroczny Pomiot, Nuriel, postapokaliptyk, Senthe, Siman, strateks, Thronaar
Poleć innym tę notkę