Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 9, Kap 9
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 minuta
Zasięg: Patrz opis
Cel: Jedno żywe stworzenie
Czas trwania: 1 dzień/poziom
Rzut obronny: Patrz opis
Odporność na czary: Nie
To potężne zaklęcie ma dwa warianty: słabszy i silniejszy. Aby czarujący mógł rzucić zaklęcie w wariancie słabszym, musi zobaczyć ofiarę conajmniej raz. Aby czar miał silniejsze działanie (w którym zawiera się również słabszy wariant), rzucający musi dysponować jakąś niewielką częścią organiczną pochodzącą od celu (np. kawałek paznokcia, kępka włosów lub sierści itp.)
W chwili rzucania zaklęcia czarujący tka z cieni małą, quasi-materialną laleczkę (najczęściej o humanoidalnym kształcie), przedstawiającą symbolicznie ofiarę czaru. Ta od tej chwili jest magicznie związana ze splecioną z cieni laleczką. Gotowa laleczka jest się na tyle materialna, że można bez przeszkód nosić ją w kieszeni, plecaku itp. Ofiara czaru musi znajdować się na tym samym planie, co mag rzucający zaklęcie.
Jeżeli rzucający wybrał wariant słabszy, laleczka ma następujące własciwości. Każda z właściwości może być zastosowana najwyżej raz dziennie.
- Przeniesienie zaklęcia: na laleczkę można rzucić dowolne zaklęcie poziomów 1-3, ale tylko takie, którego celem może być pojedyncza istota (czary obszarowe, np. Kula Ognia, nie skutkują żadnym efektem na ofierze Cienistej laleczki). Rzucony czar zostaje natychmiast przeniesiony na ofiarę, która jest związana z cienistą laleczką, o ile ta wciąż znajduje się na tym samym planie, co symbolizująca ją kukiełka. Ofierze przysługują jednak wszystkie normalne rzuty obronne, wynikające z przenoszonego zaklęcia.
- Igły paraliżu: czarujący może wbić w dowolną kończynę laleczki jedną cienistą igłę, powodując w ten sposób u odpowiadającej jej części ciała ofiary paraliż. Ofierze nie przysługuje rzut obronny przeciwko tej właściwości, a unieruchomienie trwa do czasu zakończenia zaklęcia, usunięcia igły, lub śmierci podmiotu czaru. Kary wynikające z paraliżu zgodne są z tymi opisanymi na stronie 66 Podręcznika Mistrza Podziemi, w części poświęconej obrażeniom zadawnym określonym częściom ciała.
- Większe przeniesienie zaklęcia: działa jak Przeniesienie zaklęcia, z tą różnicą, że na kukiełkę może zostać rzucone zaklęcie z poziomów 1-6.
- Igła śmierci: wbicie cienistej igły w serce laleczki skutkuje rzuceniem na ofiarę zaklęcia Palec Śmierci, traktowanego tak, jakby było ono czarem 9. poziomu.