» Magia [SP] » Nekromancja » Cienista laleczka (Cza/Zak 9, Kap 9)

Cienista laleczka (Cza/Zak 9, Kap 9)

Cienista laleczka
Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 9, Kap 9
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 minuta
Zasięg: Patrz opis
Cel: Jedno żywe stworzenie
Czas trwania: 1 dzień/poziom
Rzut obronny: Patrz opis
Odporność na czary: Nie

To potężne zaklęcie ma dwa warianty: słabszy i silniejszy. Aby czarujący mógł rzucić zaklęcie w wariancie słabszym, musi zobaczyć ofiarę conajmniej raz. Aby czar miał silniejsze działanie (w którym zawiera się również słabszy wariant), rzucający musi dysponować jakąś niewielką częścią organiczną pochodzącą od celu (np. kawałek paznokcia, kępka włosów lub sierści itp.)

W chwili rzucania zaklęcia czarujący tka z cieni małą, quasi-materialną laleczkę (najczęściej o humanoidalnym kształcie), przedstawiającą symbolicznie ofiarę czaru. Ta od tej chwili jest magicznie związana ze splecioną z cieni laleczką. Gotowa laleczka jest się na tyle materialna, że można bez przeszkód nosić ją w kieszeni, plecaku itp. Ofiara czaru musi znajdować się na tym samym planie, co mag rzucający zaklęcie.

Jeżeli rzucający wybrał wariant słabszy, laleczka ma następujące własciwości. Każda z właściwości może być zastosowana najwyżej raz dziennie.

  • Przeniesienie zaklęcia: na laleczkę można rzucić dowolne zaklęcie poziomów 1-3, ale tylko takie, którego celem może być pojedyncza istota (czary obszarowe, np. Kula Ognia, nie skutkują żadnym efektem na ofierze Cienistej laleczki). Rzucony czar zostaje natychmiast przeniesiony na ofiarę, która jest związana z cienistą laleczką, o ile ta wciąż znajduje się na tym samym planie, co symbolizująca ją kukiełka. Ofierze przysługują jednak wszystkie normalne rzuty obronne, wynikające z przenoszonego zaklęcia.
  • Igły paraliżu: czarujący może wbić w dowolną kończynę laleczki jedną cienistą igłę, powodując w ten sposób u odpowiadającej jej części ciała ofiary paraliż. Ofierze nie przysługuje rzut obronny przeciwko tej właściwości, a unieruchomienie trwa do czasu zakończenia zaklęcia, usunięcia igły, lub śmierci podmiotu czaru. Kary wynikające z paraliżu zgodne są z tymi opisanymi na stronie 66 Podręcznika Mistrza Podziemi, w części poświęconej obrażeniom zadawnym określonym częściom ciała.
Jeżeli rzucający wybrał silniejszy wariant, laleczka ma właściwości wariantu słabszego oraz następujące. Każda z właściwości może być zastosowana najwyżej raz dziennie.

  • Większe przeniesienie zaklęcia: działa jak Przeniesienie zaklęcia, z tą różnicą, że na kukiełkę może zostać rzucone zaklęcie z poziomów 1-6.
  • Igła śmierci: wbicie cienistej igły w serce laleczki skutkuje rzuceniem na ofiarę zaklęcia Palec Śmierci, traktowanego tak, jakby było ono czarem 9. poziomu.
Laleczka istnieje 1 dzień/poziom czarującego, jednak w każdej chwili może zostać zniszczona przez wystawienie jej na działanie silnego światła słonecznego (także w postaci zaklęcia Światło słoneczne).
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~krzak

Użytkownik niezarejestrowany
    woodoo
Ocena:
0
Genialny czar nie ma co
06-02-2005 14:05
~Szymon B.

Użytkownik niezarejestrowany
    Brawo!!!
Ocena:
0
Czar jest bardzo dobry (idealny jeśli często atakuje cię ten sam Boss, a ty go nie możesz pokonać).
20-02-2005 14:02
rincewind bpm
   
Ocena:
0
strasznie pakerne- ale to w końcu czar 9 poziomu... przydatne dla skrytobujców...
21-02-2005 17:21
~aramil

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
bardzo fajny czar ale ja jestem raczej postacią dobrą i nie pasuje mi tego czaru uzywać. dla postaci złych wręcz idealny
01-03-2005 13:23
~Szczygieł

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hmmm... cóz mam rzec... ten czar jest super i gdy by nie fakt iż jest dobrą istotą kto wie ile cienistych laleczek nosił bym w plecaku... więcej takich spellów....
31-03-2005 16:11
~Jacek Dobrzyniecki

Użytkownik niezarejestrowany
    Pytanie
Ocena:
0
Przypuśćmy, że X został poddany działaniu Igły Paraliżu. X zginął i został wskrzeszony. Igła nadal jest wbita w jego laleczkę. Czy X nadal jest sparaliżowany?
06-04-2005 17:25
~Infernus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
bardzo fajny czar
08-04-2005 09:13
~Daevorn

Użytkownik niezarejestrowany
    Odpowiedź
Ocena:
0
Celem laleczki może być "jedno ŻYWE stworzenie".. tak wiec laleczka po śmierci podmiotu czaru się 'rozpływa' alboco.... tym samym po wskrzeszeniu igła nie może być wbita w laleczkę.
08-04-2005 18:08
~Daevorn

Użytkownik niezarejestrowany
    hm
Ocena:
0
Poza tym pytanie do ogółu: jesli przypuśćmy mam sobie takie 4 zęby czerwonego smoka i używam na nim cienistej laleczki raz po raz, dzień po dniu (max 4 razy bo mam 4 zęby = 4 laleczki na smoka) to efekty się kumulują? Paraliż jednocześnie w oba skrzydła (co by latać nie mógł), i np. obie przednie łapy (szorować będzie bidula łbem po glebie). Czy to nie jest przegięcie? Czy to wogole możliwe? Prosiłbym o odpowiedź..
08-04-2005 18:18
~Domko

Użytkownik niezarejestrowany
    dobre :)
Ocena:
0
Dobry czar. Gdyby moja postać była magiem i dostała go w swoje łapy, to by z pewnoscią wykorzystywała przy każdej okazji, np. na osoby, które robiłyby coś nie po mojej myśli. :D
11-04-2005 20:40
~flyvader (nieszczęśliwy MG)

Użytkownik niezarejestrowany
    Dobre, ale nie zawsze.
Ocena:
0
Powiem szczerze. Gdyby moja drużyna (banda szantażystów :( ) dostała w swoje niecne łapska taki czar, to wówczas wzbogaciła by się w niewyobrażalnie szybkim czasie poprzez: terroryzowanie pracodawców, magicznych sklepów i sprzedawców broni oraz wszelkich karczm. Ten komentarz wyżej to od jednego z moich graczy.
11-04-2005 20:48
~jamnior_mistrz

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Lekkie przegięcie. Może jednak osłabić czar (nawet wycie banshee nie jest tak potężne).
23-04-2005 11:58
~Inmemorial

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mily czar :] strasznie trzym klimat magii Voo-Doo, podobna rzeczy byla w grze "Blood".
24-04-2005 12:02
JanF
   
Ocena:
0
Moim zdaniem to świetny czar Tylko może jednak trochę za potężny
14-05-2005 21:11
Wojnar
   
Ocena:
0
Fajny czar ale moim zdaniem za bardzo wypasiony. Wiesz co... dodałbyś tu może komponent jakiś duzo wart albo utrate punktow doświadczenia, bo takie czary to zwykle w jakichs pracowniach w idealnych warunkach sa rzucane wiec to by pasowalo i sprawiloby ze ten czar nie bylby naduzyany co byloby bardzo grozne dla rownowagi gry. Mysle ze 1000 PD i 1000 sz za jedna laleczke jest akurat
09-06-2005 11:26
~Ojciec chrzestny

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
fajny czar ale jednak troche nieprzydatny w walce bo wyciągnięcie lalki nie wystawiając jej na światło słoneczne trochę trwa a można przecierz podejść i żucić wycie banshe
21-06-2005 22:32
~Varmus

Użytkownik niezarejestrowany
    to: Ojciec chrzestny
Ocena:
0
Niby tak, ale takich laleczek to się raczej używa do uprzykrzania życia na odległość...

IMO bardzo fajny czar, ale musi być koszt w PD i/lub złocie.
02-07-2005 21:13
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Przynamniej wymyślono coś oryginalnego jak to zaklęcie
13-08-2005 14:32
~doomEL

Użytkownik niezarejestrowany
    ...
Ocena:
0
dobre... nie przepakowane, ani nic... mocny czar, ale to wkoncu 9 level!
22-08-2005 10:02
~xxx

Użytkownik niezarejestrowany
    laleczka
Ocena:
0
jestem nękany każdego dnia tą laleczką przez opentaną sekutnicę. Jak przed tym się uchronić? proszę odpowiedźcie mi na mojego e-maila
27-08-2005 20:58

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.