» Blog » Chłodne Ziemie 2
25-02-2010 13:18

Chłodne Ziemie 2

W działach: Neverwinter Nights 2 | Odsłony: 46

Chłodne Ziemie 2
Od grudnia Wielosferowy serwer NWN2 jest w naprawie. Po przeszło roku działania pojawiło się wiele nowości, możliwości i konkurencji. Na tyle, by na jakiś czas zamknąć się w warsztacie i dopieścić mod. Szczególnie, że w ostatnim czasie ilość graczy dość znacząco wzrosła i jest o kogo walczyć. Stąd też kilka notek wypada mi poświęcić (szczególnie jako osobie odpowiedzialnej za fabularną stronę projektu), powstającemu dziełu.

Na początek kilka założeń. Po pierwsze świat ma być low magic. Ciężko będzie spotkać potężne artefakty, stale odporności praktycznie nie będą istniały, nowe zaklęcia, szczególnie te wysokiego kręgu zdobyć będzie można jedynie od innych magów. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest wzrost znaczenia wszelkich czaromiotów, jako głównego źródła osłonek, bustów, umagicznionych przedmiotów itp. Drugim efektem takiej decyzji, jest nie wchodzenie w "wyścig zbrojeń" między spawnem a graczami. Gracze przeładowani magicznymi przedmiotami nie mają żadnego wyzwania w ubijaniu potworków, więc trzeba podkręcić potworki. To zaś powoduje że są one trudne dla graczy, którzy już jakiś czas są na serwerze, a dla osób nowych całkiem nie do przeskoczenia. Co oczywiście tych nowych zniechęca do gry.

Kolejne założenia dotyczą ogólnie doświadczenia i tempa jego zdobywania. Gra ma być przyjemna, a niewielka jest przyjemność dla przeciętnego gracza, gdy biega przez kilka miesięcy z 2 poziomem, gdyż co uzbiera trochę xpeków, to w głupi sposób ginie. Dlatego, przyjmujemy kilka zasad:
1. Doświadczenie każdego zabitego stworka (nie jednego w rundzie).
2. Będzie ochrona poziomów 1-7 (nie można stracić poziomu w wyniku śmierci).
3. Zmniejszona zostanie strata doświadczenia za śmierć.
Do tego jeszcze dochodzi też kwestia powstrzymania zbyt szybkiego nabijania lvl epickich i podchodzących pod epickie. Tutaj na razie trwają praca, wiadomo jednak, że postacie powyżej 20 poziomu nie będą otrzymywać doświadczenia za słabsze potwory.

Serwer będzie nastawiony na odgrywanie, ale bez autorek. Ma być lekki i przyjazny graczom ale mimo to trzymający klimat. Służyć temu ma odpowiednio zorganizowany system autoexpa oraz ograniczenie pewnych mniej klimatycznych/trudnych w odegraniu klas. By nimi grać, trzeba wpierw wykazać się wiedza o nich i umiejętnością odegrania. Zniknie też w znacznym stopniu aspek rywalizacji między Vaasą (hordy zielonoskórych) a Damarą i jej klasycznymi herosami, bowiem Zielonych nie będzie. Pojawią się za to nowe zagrożenia, o których póki co pisać nie będę.

Ważną funkcję będą miały organizacje. Nie tylko będą miały wpływ na politykę w Dolinie Krwawnika, w której toczy się akcja, ale też mają znaczenie ekonomiczne. Postacie, które nie widzą się w roli rzemieślników mogą zacząć zarabiać jako najemnicy, łowcy głów, nauczyciele magii, kupcy, strażnicy miejscy itp. Co ciekawe, ekonomia owych organizacji zostanie w dużym stopniu urealniona, to znaczy im więcej kupcy zarobią sprzedając produktów, tym więcej będą mieć do podzielenia zysków. Im więcej magowie będą uczyć młodych adeptów, tym większe będą mieć pensje. Dość klarowny będzie awans w ramach organizacji, co jest o tyle istotne, że przywódcy ich zasiadają w Radzie Baronii, która stanowi ważny organ miejscowej władzy.

Na koniec zaś testowy, bo oparty jeszcze na screenach z poprzedniej wersji moda filmik dający lekką podpowiedź o owych nowych zagrożeniach:
http://www.youtube.com/watch?v=ULnWi4YAFU4
3
Notka polecana przez: bunio, Darkhan, Fingrin
Poleć innym tę notkę

Komentarze


~Max

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
5Ff33745n4 F0C14, ale adresu strony brak.

http://wrc.webd.pl/

Zapraszamy.
25-02-2010 13:29

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.