» Wieści » Charaktery w D&D po nowemu

Charaktery w D&D po nowemu

|

Charaktery w D&D po nowemu

Serwis ENWorld opublikował transkrypcję odpowiedzi, których Jeremy Crawford udzielił na pytania dotyczące charakterów w piątej edycji Dungeons & Dragons i sposobu ich traktowania w przyszłych produktach przeznaczonych do systemu.

Główny projektant zasad D&D podkreślił, że w obecnej wersji systemu charakter, choć wciąż obecny, traktowany jest przede wszystkim jako element tła fabularnego, który ma pomóc graczom i Mistrzom Podziemi w tworzeniu i odgrywaniu postaci czy potworów. Jego znaczenie mechaniczne jest znacznie mniejsze niż w poprzednich edycjach i ogranicza się przede wszystkim do kilku czarów i magicznych przedmiotów. W D&D 5E nie ma także konkretnych reguł zmiany charakteru.

Jeremy Crawford podkreślił również, że domyślne charaktery przypisane pewnym istotom w bestiariuszy (takim jak demony czy anioły) czy klasom powinny być postrzegane jako sugestie dla prowadzącego i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zmienić je na potrzeby rozgrywki.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Jednocześnie autor zapewnił, że w przyszłych publikacjach firma planuje zmienić nieco sposób opisywania charakterów i większość kwestii im poświęconych kierować przede wszystkim do Mistrza Podziemi.

Warto wspomnieć, że powyższe wyjaśnienia to już druga w ostatnim czasie tego rodzaju sytuacja – w zeszłym miesiącu wydawnictwo wydało obszerne oświadczenie na temat inkluzywności Lochów i Smoków.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: ENWorld
Tagi: D&D | D&D 5E | Dungeons & Dragons | enworld | Wizards of the Coast


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.