» Projekty » Konkursy » Burzliwy konkurs na scenariusz

Burzliwy konkurs na scenariusz


wersja do druku

Burzliwy konkurs na scenariusz
"Z waszą pomocą – o zwiewni mistrzowie –
Zaćmiłem słońce w południe, wezwałem
Wichry wzburzone i pchnąłem do wojny
Zielone morze z lazurowym niebem;
W straszny pioruna świst tchnąłem płomienie
I dąb Jowisza potężny rozdarłem
Jego pociskiem; sosnę i cedr wyrwałem
Wraz z korzeniami: na mój rozkaz groby
Budziły śpiących, wyjść im rozkazując,
Otwarte moją wszechpotężną Sztuką."


Burza, William Shakespeare


Rozstrzygnięcie Burzliwego Konkursu



Nadszedł czas na rozstrzygnięcie Burzliwego Konkursu - zorganizowanego przez dział Warhammera serwisu Poltergeist – i przyznanie należnych zwycięzcom nagród, które ufundowało Wydawnictwo Copernicus Corporation.

Zacznijmy jednak od krótkiego podsumowania. W konkursie wzięło udział dwanaście prac. Ilość tekstów nadesłanych do redakcji bardzo pozytywnie zaskoczyła oceniających. Za to duże zaangażowanie chcielibyśmy z tego miejsca podziękować wszystkim autorom. Choć przyznajemy, że uczestnicy trzymali nas w niepewności praktycznie do ostatniego dnia, kiedy to napłynęła do redakcji zdecydowana większość tekstów.

"Nie spodziewałam się aż takiego odzewu na nasz apel o nadsyłanie prac. Ale to wspaniale, że jest tylu śmiałków gotowych poddać swoje dzieła ocenie i sięgnąć po wygraną. Szczerze powiedziawszy, na tydzień przed konkursem nadesłanych do redakcji prac było tak mało, iż obawiałam się, że całe przedsięwzięcie spali na panewce. Na szczęście, mój pesymizm rzadko kiedy ma swoje odbicie w rzeczywistości" - Viriel

W skład sześcioosobowego jury weszło pięciu członków naszej redakcji: Piotr 'Ce2ar' Stachurski, Daniel 'Karp' Karpiński, Jakub 'Paskud' Redys, Karolina 'Viriel' Bujnowska i Grzegorz 'Zgreg' Gacek oraz nasz stały współpracownik, Tyhagara. Ocenialiśmy przygody pod kątem oryginalności pomysłów, zgodności z 2 ed. Warhammera, formy tekstu – w tym stylu i poprawności językowej.

"Wiedziałem, że pisanie scenariuszy jest trudne, ten konkurs pokazał mi, że ich ocenianie również nie należy do łatwych..." – zgreg.

Prace konkursowe prezentowały bardzo zróżnicowany poziom i podejście autorów do tematu. Bardzo szybko wyszła na jaw największa bolączka większości nadesłanych tekstów – poprawność językowa.

"Konkurs mimo wszystko uważam za udany, przede wszystkim ze względu na duże zainteresowanie i aż dwanaście nadesłanych prac" - Tyhagara

Czasami dziwiło nas, że autor, który tak rzetelnie podchodzi do tematu, tak udanie snuje opowieść i włożył w nią tyle pracy, nie zadał sobie trudu, aby zrobić jakąkolwiek korektę. W efekcie tego w ścisłej czołówce konkursu nie znalazły się prace, które z jednej strony były bardzo ciekawe a z drugiej strony, zbytnio przepełnione błędami.

"W ten sposób do pierwszej trójki nie wszedł jeden z moich faworytów, przygoda ‘Burza i upór’, autorstwa Michała Sołtysiaka" – karp

W kilku przypadkach, autorzy postawili na narrację i nastrój opowieści, nawet kosztem zgodności ze światem, co także miało swoje konsekwencje podczas oceniania. Skoro już mowa o opowieści, uczciwie trzeba przyznać, że niektóre teksty skupiały się na przekazaniu historii, w których nie za wiele miejsca pozostawiano na działania graczy.

"Praktycznie każdy z nadesłanych scenariuszy zawierał jakiś ciekawy pomysł, za co twórcom należą się duże brawa. Niestety, w większości przygód gracze traktowani są przedmiotowo. Jednak aby nie kończyć tak ponuro, muszę przyznać, że jestem zadowolony z konkursu. Autorzy nadesłanych scenariuszy, jeśli trochę popracują nad swoim warsztatem, na pewno stworzą jeszcze wspaniałe dzieła" – Ce2ar

Zasady punktacji były proste, każdy z członków jury przyznawał trzy punkty dla pracy jego zdaniem najlepszej, dwa dla drugiej, a jeden punkt za trzecie miejsce. Z możliwych do przyznania trzydziestu sześciu punktów, aż trzydzieści dwa przypadły na trzy pierwsze prace. Może się przez to wydawać, że jury miało bardzo podobne gusta, tak jednak nie było. Toczyliśmy zażarte dyskusje przy każdym z tekstów, uparcie doszukując się ich mocnych i słabych stron, w efekcie czego, nikt z nas nie ocenił prac identycznie.

"Scenariusze, które wzięły udział w konkursie zaskoczyły mnie swoją różnorodnością. Od bliskich opowiadaniom utworów do eksperymentalnych form przypominających pewnymi rozwiązaniami gry dedukcyjne - twórcy zaprezentowali szerokie spektrum stylów prowadzenia i podejść do rozgrywki. Wobec takiego stanu rzeczy podczas oceniania koniecznością okazało się szukanie kompromisu między tym, co odpowiada osobistym preferencjom, a zgodnością scenariusza z regulaminem. Niestety, sporym wyzwaniem dla wielu autorów było wpasowanie swoich pomysłów w ramy świata i mechaniki Warhammera. Autor zwycięskiego tekstu dopilnował tych warunków i spełnił oczekiwania, jakie postawiono przed uczestnikami. Nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować wygranej" – paskud.


A teraz najmilsza cześć podsumowania. Panie i Panowie, mam zaszczyt przedstawić zwycięzców Burzliwego Konkursu:

Miejsce pierwsze

"Czarne chmury nad Knallburgiem" – Andrzej ‘ShadEnc’ Stój

Nagrody: Królestwo Magii / Rycerze Graala / Dziedzictwo Sigmara - do wyboru, Karak Azgal, Piętno Chaosu, publikacja w dziale

Miejsce drugie

"Tabula rasa" – Pruchnicki Krystian

Nagrody: Rycerze Graala / Dziedzictwo Sigmara - do wyboru, Piętno Chaosu, publikacja w dziale

Miejsce trzecie

"Kuźnia piorunów" – Marcin 'narsilion' Cybulski

Nagrody: Rycerze Graala / Dziedzictwo Sigmara / Bestiariusz - do wyboru, publikacja w dziale

Ponadto jury zdecydowało się przyznac dodatkowe wyróżnienie, a sponsor konkursu, Wydawnictwo Copernicus Corporation, ufundował nagrodę dodatkową.

Wyróżnienie

"Burza i upór" - Michał 'Grabarz' Sołtysiak

Nagroda: dowolna nowelka z serii Czarnej Biblioteki do wyboru


Mamy nadzieję, że z większością autorów będziemy mieli okazję częściej spotykać się na łamach działu Warhammera serwisu Poltergeist. Nagrodzone prace będziemy co tydzień zamieszczać w naszym dziale, a już dziś zapraszamy to zapoznania się z wyróżnionym tekstem.


Jeszcze raz chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim autorom za nadesłane prace, a Wydawnictwu Copernicus Corporation za wsparcie konkursu cennymi nagrodami.




Zasady Burzliwego Konkursu


Dział Warhammer serwisu Poltergeist ma przyjemność ogłosić Burzliwy Konkursu na scenariusz do systemu Warhammer Fantasy Role Play 2 ed zawierający w sobie motyw burzy.

Wydawnictwo Copernicus Corporation objęło oficjalny patronat nad konkursem i ufundowało nagrody dla zwycięzców.

Burza... To nie tylko piękne i niebezpieczne zjawisko atmosferyczne. To zarówno potęga, dzikość i nieokiełznany żywioł, ale też motyw, który możecie wykorzystać wedle własnej pomysłowości i fantazji. Burza może być wszystkim – osią fabuły lub tłem wydarzeń, głównym wyzwaniem lub wsparciem dla Bohaterów. Jesteśmy pewni, że znajdziecie wiele sposobów na zaskakujące i niecodzienne wplecienie tego motywu w swoje scenariusze.


Nagrody Burzliwego Konkursu
Spośród nadesłanych prac jury wybierze trzy najlepsze, nagradzając ich autorów.

I miejsce:
Królestwo Magii / Rycerze Graala / Dziedzictwo Sigmara - do wyboru przez autora
Karak Azgal
Piętno Chaosu
publikacja w dziale wfrp.polter.pl

II Miejsce:
Rycerze Graala / Dziedzictwo Sigmara - do wyboru przez autora
Piętno Chaosu
publikacja w dziale wfrp.polter.pl

III miejsce:
Rycerze Graala / Dziedzictwo Sigmara / Bestiariusz - do wyboru przez autora
publikacja w dziale wfrp.polter.pl

Regulamin Burzliwego Konkursu:
  1. Konkurs jest organizowany przez dział Warhammera serwisu Poltergeist.
  2. Oficjalnym patronem i sponsorem konkursu jest wydawnictwo Copernicus Corporation
  3. Scenariusz
    1. Scenariusz musi być zgodny z 2edycją Warhammer Fantasy Role Play.
    2. Objętość scenariusza nie powinna przekraczać 25 tysięcy znaków (bez spacji).
    3. Każda praca powinna mieć dopisek BURZLIWY KONKURS NA SCENARIUSZ.
    4. Każda praca musi zawierać oświadczenie autora, iż jest wyłącznym autorem nadesłanego scenariusza.
    5. Nadesłane prace nie mogą być wcześniej nigdzie publikowane.
    6. Scenariusze będą oceniane pod względem: oryginalności fabuły, grywalności, poprawności językowej oraz zgodności z niniejszym regulaminem.
    7. Praca musi być przysłana na adres [email protected] w formie elektronicznej w jednym z wybranych formatów: .pdf, .rtf, .doc, .txt, .odt.
    8. Prace przyjmowane będą od 1.03. do 31.03.2007 roku, teksty wysłane po tym terminie nie wezmą udziału w konkursie.
    9. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 21.04.2007r. na stronie wfrp.polter.pl
    10. Praca zwycięska oraz wszystkie prace prezentujące odpowiednio wysoki poziom pojawią się na stronie serwisu wfrp.polter.pl (redakcja zastrzega sobie wyłączne prawo do publikacji).

  4. Autor
    1. Wysyłając pracę, autor jednocześnie akceptuje regulamin konkursu i wyraża zgodę na publikację pracy na łamach działu Warhammer serwisu Poltergeist.
    2. Autor wraz z pracą zobowiązany jest podać swoje dane: imię, nazwisko, ewentualnie Nick, e-mail, a także korespondencyjny adres zamieszkania.
    3. W konkursie nie mogą brać udziału osoby bezpośrednio związane z jego organizacją.

  5. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie konkursu.

Życzymy połamania piór!


Autorem grafiki jest Jakub 'paskud' Redys
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.