» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory » Brzytwotrawa (SW: -)

Brzytwotrawa (SW: -)


wersja do druku

Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne

Autor:

Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją przetrwać, a jednocześnie na tyle wysokie, by wyzwolić z nich to, co najgorsze. Miejsca owe mogą występować właściwie wszędzie. Mogą to być punkty, w których zostały stoczone potężne pojedynki magiczne, polany, na których były odprawiane rytualne mordy i krwawe poświęcenia, jak i jakiekolwiek inne miejsca, w których przelano wiele niewinnej krwi...
Na pierwszy rzut oka - brzytwotrawa nie różni się właściwie niczym od swej niegroźnej odmiany. Jednak po baczniejszym przyjrzeniu się – na jaw wychodzą niepokojące szczegóły. Krawędzie każdego źdźbła są ostre jak niejeden miecz, a niejednokrotnie – dużo bardziej. Dodatkowo – kępy zabójczej rośliny mają niezdrowy ciemnozielony kolor, który powstałby, gdybyśmy do roślinnego soku dodali świeżej krwi. Kolor ów brzytwotrawa zawdzięcza właśnie temu życiodajnemu płynowi, który chłonie zamiast wody. Jak go zdobywa? To proste – przechodzące zwierzęta są ranione przez ostre źdźbła, a skapująca z ran krew wsiąka w glebę, żywiąc roślinę. Jeśli w pobliżu przez dłuższy czas nie będzie żywych organizmów, w których żyłach płynąłby ten czerwony płyn, brzytwotrawa po prostu uschnie.
Jak na złość – ową okropną roślinę upodobała sobie cała gama pasożytów i innych stworzeń, żerujących na otwartych ranach przechodzących stworzeń. Należy więc uważać, by oprócz paskudnych rozcięć, nie nabawić się jakiejś, nieraz jeszcze paskudniejszej, infekcji.
Na szczęście – trudno jest nie zauważyć polan ‘zasiedlonych’ przez brzytwotrawę. Obszary owe na ogół śmierdzą rozkładającą się krwią i aż roi się nad nimi od padlinożernych insektów. Nie zmienia to jednak faktu, że podczas karkołomnej ucieczki niewiele humanoidów zwraca uwagę na owe oczywiste znaki ostrzegawcze.

Walka

Brzytwotrawa jest nieruchoma, co jednak nie oznacza, że nie jest niebezpieczna. Wejście na obszar, gdzie rośnie owa roślina na ogół owocuje nieprzyjemnymi rozcięciami na poziomie od kostek do pasa lub wyżej (zależnie od rozmiarów źdźbeł). Dodatkowo – przyczajone w brzytwotrawie insekty tylko czekają na okazję, by przeniknąć do krwi, lub na ciało poranionej ofiary.
Aby przedostać się bezpiecznie przez polanę porośniętą przez brzytwotrawę, należy zdać pozytywnie test na Zręczność, którego ST zależy od rozmiarów rośliny. Obrażenia, jak również twardość i ilość punktów wytrzymałości trawy również zależą od jej wielkości. Test na Zręczność jest powtarzany w każdej rundzie, w której dana istota pozostaje na obszarze zarośniętym przez brzytwotrawę. To samo tyczy się oczywiście obrażeń.

 

Rozmiar ST testu na Zr Obrażenia Twardość Ilość PW
Mały 12 1k6 3 9
Średni 15 1k8 4 11

 


Choroba (Sp): Każdorazowe obrażenia od brzytwotrawy owocują ryzykiem zarażenia się jedną z paskudnych chorób, której roznosiciele bytują na liściach rośliny. Ilość infekcji, na które naraża się raniona postać, jest podana w poniższej tabelce.

 

Rozmiar Ilość Infekcji
Mały 1k3-1
Średni 1k4-1

 

Kiedy już ustalisz na ile chorób naraziła się postać, rzuć tyle razy k4, by zdefiniować każdy poszczególny rodzaj infekcji.

 

k4 Choroba
1 Plugawa gorączka**
2 Czerwony ból**
3 Dreszcze**
4 Oślizgła zagłada**

 


*Typ ‘Zagrożenie’ zaczerpnięty z podręcznika Creature Collection I i II, wydanego przez Sword & Sorcery Studios (www.swordsorcery.com).

**Wszystkie choroby opisane są w Podręczniku Mistrza Podziemi.


Komentarze


~Robert Doboszyński

Użytkownik niezarejestrowany
    Wypas
Ocena:
0
Bardzo mi sie podoba ,pomysłowe i dosyć oryginalne tak trzymaj
08-09-2003 16:13
~Seti

Użytkownik niezarejestrowany
    Dobre !!
Ocena:
0
Chociaż raz jakaś "zła" roślina nie próbuje uśpić/oplątać/potraktować zarodnikami (niepotrzebne skreślamy)...
10-09-2003 21:37
~nie twój interes

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
może i potwór jest fajny ale i troche za twardy jak na poczatek gry ruszcie głoą i odrazu przy opublikowaniu potwora dajcie zalecany poziom starcia
12-09-2003 15:43
~Żarówa

Użytkownik niezarejestrowany
    Spox
Ocena:
0
Moim zdaniem ta roślina jest dobra również na początek gry. W końcu ST uniknięcia jej nie jest aż tak wysokie.
12-09-2003 17:04
Rebound
    Uhm?
Ocena:
0
typ 'Zagrożenie' ma to do siebie, że nie ma określonego ST. Przykro mi :). Myślę jednak, że brzytwotrawę można zastosować w dowolnym przediale poziomowym.
16-09-2003 15:10
~Cmyntorz

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Cóż całkiem fajny pomysł. Zaden z moich graczy nie pomyśli nawet ze trawa ich zabije :) Bedzie śmierć-niespodzianka hłehłe
17-09-2003 16:15
~uki master

Użytkownik niezarejestrowany
    brzytwotrawa
Ocena:
0
cool pomysl, taki ktory zaskoczyc moze przypakowanych graczy...nawet nie pomysla ze trawa bywa zabojcza;-)
07-10-2003 09:43

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
hmmmm...
te choroby były upierdliwe
bo brak kapłana(quest w tundrze) w dużynie barbarzyńcy maga(nec)i mnicha....
07-11-2003 17:29
~Bartoch

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Troche śmiercionośna ta trawa ale może być
13-11-2003 10:57
~Glos

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wiecie, gdzies to juz widzialem. Zdaje sie ze autor przeniosl pomysl z innego systemu.
14-11-2003 20:06
~Voyteck

Użytkownik niezarejestrowany
    Niezłe!
Ocena:
0
Qrde! Teraz się okaże że roślinka wytłukła mi całą 7-poziomową drużynkę... Hail Kosiarken!
15-11-2003 10:20
~Laucion nailo

Użytkownik niezarejestrowany
    Całkiem,całkiem
Ocena:
0
Nigdy bym nie pomyslał, aby trawa czy xielsko mogło narobić takich szkód,ale mając dobrą kose, czy sierp zagrozenie nie jest takie duże
24-11-2003 11:59
~mil

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
dobre ale dla bardziej zaawansowanych graczy stanowią małe zagrorzenie
24-11-2003 14:04
~Michał "Yolen" Łuczak

Użytkownik niezarejestrowany
    Hmm...
Ocena:
0
Dość ciekawy pomysł aczkolwie lekko zalatuje mi to zielskiem z mordoru...
Kto by pomyślał, że takie coś może zabić. Zapewne ma też jakieś właściwości magiczne?
Moim zdaniem takie coś powinno zdecydowanie rosnąć na bagnach. Poza tym, brak możliwości poruszania może spowodować wymarcie tej rośliny. Mała wskazówka: rośliny mięsożerne przyciągają owady, a nie czekają, aż te same wpadną w ich łapska!!!
Ta roślina ma niewielkie szanse przetrwania, no chyba, że umie sie doskonale ukrywać pośrod innych traw.
01-12-2003 20:21
~Blue Knight

Użytkownik niezarejestrowany
    Faaajne
Ocena:
0
No, nawet niezły pomysł, tak trzymaj

tylko trochę to za mocne jak na pierwsze starcia
21-12-2003 09:24
~jopek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
mam team na 3 (2 osobowy) i wystarczyła im runda do wykoszenia jej...ale dobry pomysł
26-12-2003 20:10
Faust
    Fajne, bardzo fajne :):):)
Ocena:
0
Bardzo fajne :) gracze nawet nie beda sie spodziewali, ze trawa im cos moze zrobic :D
Szczegolnie podczas ucieczki przed jakims duzym potworkiem :]
23-01-2004 10:17
~Garet Galanodel

Użytkownik niezarejestrowany
    Fajna trawka
Ocena:
0
Gracze w życiu sie nie beda spodziewac ze trawa ich porani :D Niedlugo mamy garc to jak cos takiego ich potnie to beda niezle zdziwieni :D
05-02-2004 17:31
~Karol_Hellruner

Użytkownik niezarejestrowany
    super
Ocena:
0
to moze byc naprawde niezla pulapka, a szczegolnie takie pole:> po którym muszą isc gracze:D
11-02-2004 13:50
~Dwarf

Użytkownik niezarejestrowany
    Come to me!
Ocena:
0
Świetne jako zapora dla (intligentnych) postaci z tajnikami dziczy
11-02-2004 17:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.