Bolesny Cierń
Urodził się w puszczańskiej posiadłości swojej rodziny - potężnej, bogatej i poważanej, zarówno wśród Garou jak i ludzi. Od dziecka wiedział, że będzie wilkołakiem i to nie byle jakim. Nie poszedł do szkoły, zamiast tego dostał szkołę w domu. Jego ojciec i starszy brat dostali wyraźne przykazanie jak i czego uczyć młodego, lecz już znanego, szamana Władców Cienia.
Zadanie wymagało, aby w obcym mieście znalazł wilkołaka, który
zaprzedał się Żmijowi, lecz wciąż udawał wiernego Gai, zabił go i przywiózł
jego fetysze ze sobą do Caernu. A wszystko to bez wiedzy Garou z owego miasta.
Tylko na Zgromadzeniu Cieni Bolesny Cierń wyjawił, że musiał zabić jeszcze dwóch
innych, którzy, nie znając prawdy, próbowali mu przeszkodzić. W nagrodę, pozwolono
mu zachować klaive, który należał do zabitego.
Ta nagroda była kolejną próbą jego plemienia, gdyż wielu innych patrzyło na
Cliatha noszącego tę świętą broń z zazdrością i oburzeniem. W wielu pojedynkach
młody wilkołak udowodnił, że posiadł wysoką biegłość w sztuce klaivascar i jest
godzien by nosić tę, jak i każdą inną broń.
Bolesny Cierń został najpierw skierowany do stada wieloplemiennego,
jako szpieg Głosu Przeznaczenia, starszego Władców Cieni. Była to jednak pomyłka,
został szybko odrzucony przez stado. Okazało się również, że ma problemy z subordynacją,
jego stosunki ze starszym, nie układały się najlepiej. Przez kilka lat Bolesny
Cierń pozostawał Garou pierwszej rangi, gdyż jako samotny wilk, nie dostawał
wielu zadań. Wykorzystywał ten czas, by uczyć się u Muśnięcia Piołunu i hodować
w sobie coraz większą gorycz. W końcu starsza, widząc, jakie ma problemy z aklimatyzacją
w Caernie, zaproponowała mu wstąpienie do sekty znanej tylko pośród Władców
Cieni - Przynoszących Światło. To spodobało się ambitnemu młodemu Garou i wkrótce
po zdobyciu potrzebnej wiedzy zniknął na 10 lat.
Którejś nocy wrócił, wszedł na środek Caernu trzymając w rękach dwie ludzkie
głowy i zakrwawiony klaive. Spokojnym, chrapliwym głosem rzekł: "Siedem kilometrów
stąd obozują trzy stada Tancerzy Czarnej Spirali, w sumie 16 sztuk. Oto głowy
strażników, których wystawili, kto idzie ze mną?".
Po powrocie z udanej rzezi został przez Przywódcę Caernu awansowany na Fosterna. Dopiero na Zgromadzeniu Cieni, opowiedział, jak podszywając się za Tancerza dołączył do ich stada. Opowiedział o wiedzy, którą im wykradł i o wielkiej spirali, którą musiał wyryć klaivem na swoich plecach, by być wiarygodnym. Pewnych rzeczy nie powiedział nikomu. Nie powiedział, że plemię Tancerzy Czarnej Spirali pociągało go na swój sposób, że przebywanie z nimi sprawiało mu przyjemność. Nie powiedział też, że pozwolił ocalić życie wilkołakowi Żmija, z którym się zaprzyjaźnił. Po tej historii dostał imię. Miało symbolizować, że jest cierniem w ciele Żmija, który będzie go kosztować wiele bólu. Dalsze życie Bolesnego Ciernia wyglądało podobnie - pojawiał się w różnych miejscach przynosząc wieści o lokalizacji Uli, miejscu przebywania groźnych przeciwników, czy ważnych fabrykach Pentexu. Rzadko kto miał okazję widzieć go w walce, ale często przynosił trofea. Nauczył się korzystać z wielu rytuałów bękartów Żmija, używa też własnoręcznie zrobionego fetysza, w który zaklęta jest zmora (Oko Strachu).
Jest znanym wojownikiem także wśród Tancerzy Czarnej Spirali - nadał sobie imię Ihatail Widzący Wszystko - spryt i inteligencja pozwoliły mu zachować zaufanie tych, których wielokrotnie zdradzał.
Osobowość:
Bolesny Cierń jest niezwykle wyniosłym i dumnym Garou. Nie uznaje niczyjej wyższości,
choć gdy musi, potrafi się z tym kryć. Dla słabszych, bądź od niego zależnych,
jest tak szorstki i chamski, jak tylko może sobie pozwolić. Bezlitosny, wręcz
okrutny, lubi bawić się swymi ofiarami. Ma zimną krew, nigdy nie wpada w panikę,
nigdy nie popełnia błędów. Od tego wszak zależy jego życie. Jest świetnym aktorem
i kłamcą - cechy nieodzowne u kogoś, kto żyje w dwóch społeczeństwach i przed
oboma musi coś ukrywać. Żyjąc wśród Tancerzy nauczył się pogardzać słabszymi
i wiele problemów załatwiać siłą. Przywykł do tego, by nie puszczać niczego
płazem, bo to oznaka słabości i zabijać za najmniejszą obrazę, jeśli tylko można.
Zdarzyło mu się zabić kilku Garou, którzy mogli zagrozić jego podwójnej grze,
ale nikt o tym nie wie. Wśród Tancerzy udaje chorego na paranoję, co w jego
przypadku nie jest trudne, choć wciąż wydaje mu się, że to tylko gra. Bolesny
Cierń nie jest sługą ani Gai, ani Żmija, choć zdarza mu się za jednego i drugiego
podawać. Służy temu, który wysłał kruka, aby z nim pomówić, który obiecał mu
nagrodę, jeśli go nie zawiedzie. A tego Cierń nie ma zamiaru robić.
Wygląd:
Szczupły, dosyć wysoki mężczyzna w wieku trzydziestu kilku lat. Ma gęste, czarne,
kręcone włosy, ciemne podkrążone oczy i bardzo bladą skórę. Na twarzy i rękach
widać liczne drobne blizny, a nos był ewidentnie złamany - to pamiątki treningów
z lat dziecięcych.
Nosi ciemne nie rzucające się w oczy ubranie. Na boku, zawsze wisi wyeksponowany
klaive. W formie Crinos ma ciemnoszare futro i płaszcz. W lupsie i hispo nie
daje się oglądać Garou, gdyż jego plecy pokrywa wielki glif Tancerzy Czarnej
Spirali.
Rasa: Homid
Patronat: Theurg
Plemię: Władca Cieni
Ranga: 3
Atrybuty: Siła 3, Zręczność (Kocia Gracja) 4, Wytrzymałość 3, Oddziaływanie (Kłamstwa)5, Charyzma 3, Wygląd 2, Percepcja (Emocje) 5, Inteligencja (Kłamstwa) 5, Spryt (Kłamstwa)5
Talenty: Bójka 4, Czujność (Paranoja) 5, Empatia 2, Ekspresja 3, Przebiegłość (Kłamstwa)5, Pierwotne Instynkty 2, Uniki 4, Wysportowanie 1, Zastraszanie 4,
Umiejętności: Akrobatyka 1, , Autorytet 3, Broń palna 1, Klaive dueling 4, Krycie się (Brak światła) 4, Poskramianie Zwierząt 2, Sztuka przetrwania 2, Tortury 3, Walka Wręcz 3,Występy Publiczne (Aktorstwo) 5, Warzenie Trucizn 3,
Wiedza: Nauka 2, Obrzędy (Mistyczne) 5, Polityka 1, Śledztwo 3, Wiedza o Żmiju (Tancerze Czarnej Spirali) 4, Okultyzm 3, Lingwistyka 3, Zagadki 3
Pozycja : Kontakty 3, Krewni 1, Czystość Rasy 3, Fetysze:
Klaive, Oko
Strachu,
Szał: 3
Gnoza: 7
Siła Woli: 9
Dary: Perswazja, Zapach Człowieka, Mowa duchów, Wyczucie Żmija, Zew Żmija,
Zdobywanie Przewagi (Seazing the Edge), Aura Pewności, Fatal Flaw, Resisit Toxin
Ogłuszenie Piorunem, Rozkazywanie Duchom, Zmrożenie Wzrokiem, Ludzie
Gadają, Oczyszczenie Zapachu (Purify Scent), Czysta Tożsamość (Pure
Identity), Głos Rozsądku(Cold Voice of Reason) Sight from Beyond, Exorcism,
Pulse of the Invisible, Direct the Storm,
Obrzędy: Zna wszystkie mistyczne Caern i Accord.