Bohaterskie dylematy
W działach: Granie, Mistrzowanie | Odsłony: 14Przyznaję, rzadko miewam okazję grać, a nie mistrzować. Kiedy jednak tak się zdarzy, to lubię tworzyć ciekawych bohaterów (jakby się zastanowić to zarówno BG i BN). Niekoniecznie zjawiskowych, ekscentrycznych, wyróżniających się, niebanalnych etc. Po prostu, ciekawych, z jakimś klimatem, może twistem. Nie żeby od razu byli skomplikowanym wyzwaniem do odgrywania, ale przynajmniej satysfakcjonujących w tym względzie.
I tu pojawia się problem. Duży.
Co zrobić, jeśli mamy pomysł/znamy sposób/wiemy jak/itp. poradzić sobie z ciężką sytuację w grze- mamy zastój fabularny albo BG są w jakiejś nieciekawej pozycji, chcielibyśmy zrobić coś odjazdowego, takie rzeczy (zwłąszcza zastój fabularny, zastój akcji jest istotny)
ALE
nasze rozwiązanie jest kompletnie nie w klimacie naszej postaci, nie pasuje do niej zupełnie?
Wybrać to co uratuje sytuację, pchnie akcję do przodu ale nie wpisze się w konwencję postaci czy lepiej zrobić coś bardziej pasującego? (czyli często nie zrobić nic, pojęczeć trochę "eee...")
Na przykład, wpadłem na pomysł co powiedzieś strażnikom lasu by pozwolili nam przejechać dalej. Ale moja postać to dość małomówny, niezbyt charyzmatyczny i nie budzący zaufania typek, do którego generalnie nie pasowałaby duża i elokwentna tyrada.
Może to zły przykład, kurcze jest pierwsza trzydzieści i piszę chaotycznie, ale generalnie chodzi mi o sytuacje które wymusiłyby działanie postaci w sprzeczności z jej założeniami.
Ciekawi mnie jak Wy sobie z nimi radzicie? I jak podchodzicie do nich jako MG? (wszak wiele systemów premiuje odgrywanie postaci zgodnie z jej założeniami)
(celowo pomijam tu kwestię innych graczy i ich BG, bo przecież można pomysł podrzucić komuś innemu- skupmy się stricte na naszych własnych bohaterach)