» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Blibdoolpoolp

Blibdoolpoolp

Blibdoolpoolp
Matka Morza, Bicz Biczów
Pośrednie bóstwo
Symbol: głowa homara lub czarna perła
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Wody - Mroczne Głębiny
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, mrok, szaleństwo, zemsta
Wyznawcy: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, abolethy
Charakter kleru: NZ, CZ, PZ
Domeny: woda, zło, zniszczenie
Ulubiona broń: szczypcowy drąg

Blibdoolpoolp jest starożytnym bóstwem kuo-toa - rasy wypartej między innymi przez ludzi i elfy ze swych najwcześniejszych miejsc zamieszkania, czyli z mórz, oceanów i ich okolic. Jest ona również jedynym ocalałym bóstwem panteonu tej rasy. Teraz jej lud żyje tylko w Podmroku, walcząc z drowami, łupieżcami umysłu i innymi niebezpiecznymi mieszkańcami tej krainy. Mimo, że kuo-toa byli podobno w zamierzchłych czasach jedną z najpotężniejszych ras multiwersum, ich potęga zmalała i skurczyła się tak, że teraz już niemal nikt się z nimi nie liczy. Ich patronka stoczyła się w szaleństwo i paranoję. Konsekwentnie odrzuca od siebie fakt tego, że kuo-toa już dawno stracili swoją dawną potęgę, a ponadto panicznie boi się ujawnienia sekretów jej rasy.

Blibdoolpoolp jest boginią wypaczoną przez gniew. Nienawidzi ona ludzi i większości ras inteligentnych (szczególnie elfów) za wyparcie kuo-toa z ich domów, jak również bóstw drowów i łupieżców umysłu, jako konkurencji do niewielkiej przestrzeni życiowej, jaka została jej rasie. Blibdoolpoolp nie czuje specjalnej wrogości do morskich ras, prócz morskich elfów, gdyż nie odegrały one głównej roli w wyginięciu powierzchniowych kuo-toa. Do tej jątrzącej się nienawiści dochodzi wątpliwa stabilność mentalna Matki Morza. Blibdoolpoolp może i nie jest całkiem szalona, lecz jest bardzo nieprzewidywalna, irracjonalna i skłonna do dzikich huśtawek nastroju. Obszar, który zajmuje ona w Planie żywiołu wody jest mętny i aż wiruje od emanacji jej emocji. Sprawia to, że jej domena jest łatwa do rozpoznania dla kogoś, kto się w niej znajdzie. Kraina Blibdoolpoolp znajduje się w jednym z tych niewielu miejsc Planu żywiołu wody, które mają dno - tam również gnieżdżą się jej najbliźsi poddani. Bicz Biczów otacza się olbrzymimi homarami, rakami i innymi prymitywnymi skorupiakami, które prawie wcale nie zmieniały swej formy od eonów.

W tych rzadkich chwilach, kiedy Blibdoolpoolp ukazuje się swoim wyznawcom, przybiera ona niezmiennie formę olbrzymiej, nagiej, ludzkiej kobiety z głową homara, pokrywami skrzelowymi na barkach oraz chitynowymi szczypcami zamiast przedramion. W większości przypadków Matka Morza ukazuje jednak swoje błogosławieństwo na mniej spektakularne sposoby - głównie poprzez zmianę koloru dużych, poświęconych czarnych pereł, które jej kapłani trzymają w świątyniach. Znakiem łaski może być też niezwykła aktywność olbrzymich homarów rezydujących w tych przybytkach.

Historia/związki: Blibdoolpoolp zalicza do swoich wrogów wszystkich, którzy według niej chcą posiąść starożytne sekrety jej rasy. W mniemaniu Matki Morza nie może ona nikomu zaufać w tej kwestii. Z tego powodu narobiła ona sobie wielu wrogów, a żaden bóg nie może nazwać się jej sprzymierzeńcem bądź zwierzchnikiem.

Powiada się, że jako pradawne bóstwo, Blibdoolpoolp zna głębokie, magiczne sekrety, które są częścią fundamentów wszechświata. A w każdym razie, tak jej się wydaje. Owe tajemnice Blibdoolpoolp trzyma tylko dla siebie. Jako, że unika ona kontaktów z innymi bóstwami i z nikim nie dzieli się swoją wiedzą, nie wiadomo, ile z tych plotek jest prawdą.

Dogmat: Spraw, by twa rasa okryła się jeszcze większą chwałą i by zgniatała maluczkich, którzy staną jej na drodze. Wyrywaj sekrety swoim wrogom i nie ufaj pozornym sprzymierzeńcom. Sam dąż do odkrycia największych tajemnic i licz przy tym tylko na własną siłę. Niszcz swoich wrogów na chwałę Morskiej Matki i dąż do tego, by potęga kuo-toa przyćmiewała blaskiem wszystkie inne, niewarte splunięcia rasy.

Kler i świątynie: Kapłani Blibdoolpoolp (nazywani biczami) pełnią najważniejszą rolę w społeczeństwie kuo-toa. Doglądają wzrastania młodych przedstawicieli rasy i odprawiają odpowiednie rytuały podczas sezonu rozrodczego. Nie pełnią oni żadnej specjalnej roli w sztuce czy rzemiośle, ale są odpowiedzialni za wytwarzanie unikalnej, gumowatej substancji, którą kuo-toa pokrywają swoje tarcze przed bitwą. Są oni również sędziami oraz ustami swej nacji w stosunku do innych ras.

Świątynne kompleksy poświęcone Matce Morza są przeważnie bardzo rozbudowane i dobrze ukryte. Kapłani z różnych społeczności kuo-toa zazwyczaj współpracują z sobą tylko po to, by utrzymywać i bronić tych świątyń.

Niektórzy kapłani (zwykle około 30 %, w zależności od społeczności), są kapłanami-złodziejami. Tylko oni mogą osiągnąć poziom wyższy niż 10. w klasie kapłana. Każdy kapłan, który chce osiągnąć poziom wyższy niż 8., musi posiadać biegłość w posługiwaniu się zakończonym szczypcami kosturem.

Fanatyzm kapłanów Blibdoolpoolp sprawia, że nie tolerują oni kleryków żadnej innej religii. W miarę możliwości chwytają ich i poświęcą swojej bogini, by pomścić jej upadek. Niektóre plemiona zdegenerowanych ludzi również czczą Blibdoolpoolp. Krążą plotki, że w ich żyłach płynie krew kuo-toa i że sami kuo-toa byli niegdyś niegodziwym odłamem ludzkiej rasy, który za swe przewiny został ukarany zesłaniem w morskie czeluście.

Aby pomodlić się o czary, każdy bicz musi odprawić w zbiorniku wodnym specjalny rytuał oczyszczenia. Inną ważną ceremonią jest poświęcanie bogini klejnotów, pereł oraz żywych istot (w tym ludzi, elfów itp.), które odbywa się na powierzchni Faerunu, gdy księżyc wchodzi w swą pierwszą fazę.

Klerycy Blibdoolpoolp zwykle okrywają swoje ciała sieciami rybackimi (przygotowanymi tak, by mogły być użyte w walce) oraz perłami, zaś ich głowy zdobią wykonane z muszli hełmy.

Blibdoolpoolp
Łotrzyk 15/Kapłan 25
Średni przybysz (woda, zły)
Boska ranga: 13
Kości Wytrzymałości: 20k8+160 (przybysz) plus 15k6+120 (Łtr) plus 25k8+200 (Kpł) (930 pw)
Inicjatywa: +14 (+10 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Prędkość: 15 m, pływanie 30 m
KP: 70 (+10 Zr, +13 boski, +26 naturalny, +11 odbicie)
Ataki: Plugawy drąg ze szczypcami uderzenia i wyładowania +5 +67/+57/+47/+42 wręcz albo czary: +61 dotykowy wręcz lub +63 dotykowy na dystans
Obrażenia: Plugawy drąg ze szczypcami uderzenia i wyładowania +5 1k10+17+1k6 od elektryczności/19-20 albo od zaklęcia
Przestrzeń/Zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: odegnanie lub karcenie nieumarłego 14/dzień, moce domenowe, ukradkowy atak +8k6, wybitne boskie zdolności, wyniszczający atak, zdolności czaropodobne.
Specjalne cechy: Bezbłędna teleportacja na życzenie, boska aura (390 m, ST 34), boskie niepodatności, boże królestwo (15 km Plan Zewnętrzny, 390 m Plan Materialny), bystry wzrok, komunikacja na odległość 19,5 km, lepkość, OC 45, odporność na ogień 23, RO 48/+4, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach oraz przemawianie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 19,5 kilometra, nieświadomy unik (+2 przeciwko pułapkom), oślizgłość, spontaniczne czarowanie (zaklęcia objawień), ślepota w świetle, uchylanie, Zamiana planów na życzenie.
Rzuty obronne: Wytrw +51, Ref +53, Wola +46
Atrybuty: S 26, Zr 30, Bd 26, Int 36, Rzt 42, Cha 32
Umiejętności*: Blefowanie +69, Ciche poruszanie +63, Czarostwo +81, Dyplomacja +80, Koncentracja +66, Nasłuchiwanie +66, Odcyfrowywanie zapisów +71, Otwieranie zamków +48, Przebieranie +44, Przeszukiwanie +65, Równowaga +63, Skakanie +31, Ukrywanie +53, Unieszkodliwianie mechanizmów +56, Upadanie +66, Wiedza (historia) +79, Wiedza (natura) +79, Wiedza (plany) +79, Wiedza (religia) +79, Wiedza (tajemna) +79, Wspinaczka +31, Wyczucie pobudek +64, Wyzwalanie się +73, Zastraszanie +54, Zauważanie +70, Zbieranie informacji +59
*Zawsze uzyskuje 20 przy testach umiejętności
Atuty: Czujność, Maksymalizacja czaru, Podniesienie czaru, Poprawiona inicjatywa, Poszerzenie czaru, Potężniejszy czar, Przenikanie czaru, Przyspieszenie czaru, Ruchliwość, Stworzenie cudownej rzeczy, Stworzenie laski, Szybkie pływanie, Szybkie wyciąganie broni, Unieruchomienie czaru, Uniki, Walka na ślepo, Wydłużenie czaru, Wykucie pierścienia, Wyspecjalizowanie w walce, Wzmocnienie czaru, Zogniskowanie broni (drąg ze szczypcami).

Boskie niepodatności: Niepodatność na obniżenie wartości atrybutu, wysączenie atrybutu, kwas, zimno, efekty śmierci, choroby, dezintegrację, elektryczność, wysączenie energii, efekty wpływające na umysł, paraliż, truciznę, Uśpienie, otumanienie, transmutację, uwięzienie i wygnanie.
Wybitne boskie zdolności: Automatyczna metamagia (wyciszone zaklęcia kapłańskie), Boska tarcza (9/dzień, zatrzymuje 130 punktów obrażeń), Boski promień (14/dzień, do 21 km, 24k12 obrażeń), Boskie czarowanie, Boskie szaleństwo (unikatowa wybitna boska zdolność), Boskie władanie wodą, Energetyczna burza (energia negatywna), Kontrolowanie stworzeń (wodne humanoidy), Natychmiastowe kontrczarowanie, Przekształcenie rozmiaru, Przywołanie istot (złe wodne istoty), Znajomość sekretów, Zmiana rzeczywistości.
Boskie szaleństwo: Blibdoolpoolp posiada moc doprowadzania do szaleństwa samym spojrzeniem (akcja darmowa). Jej efekt jest analogiczny do permanentnie działającego czaru Obłęd, z tym że ofiara nie ma prawa do rzutu obronnego.
Moce domenowe: Rzuca czary zła na poziomie czarującego +1, 14 razy/dzień odegnanie lub niszczenie istot ognia albo karcenie lub kontrolowanie istot wody, 1/dzień wykonuje jeden atak z premią +4 do testu ataku i +25 do obrażeń.
Zdolności czaropodobne: Blibdoolpoolp używa tych zdolności jak czarujący 23. poziomu, za wyjątkiem czarów zła, które rzuca, jakby była na 24. poziomie. ST rzutów obronnych wynosi 36 + poziom czaru. Wszystkie zaklęcia domenowe (woda, zło, zniszczenie).
Zaklęcia kapłana/dzień: 6/11/11/10/10/10/9/8/8/8; bazowy ST = 36 + poziom czaru.
Wyposażenie: Blibdoolpoolp nosi przy sobie wyłącznie swoją broń - Plugawy drąg ze szczypcami uderzenia i wyładowania +5.

Bystry wzrok: Blibdoolpoolp potrafi bez trudu dostrzec niewidzialne, eteryczne i astralne istoty bądź obiekty, chyba że pozostają one w całkowitym bezruchu.
Lepkość: Każdemu przeciwnikowi, który nie trafi Blibdoolpoolp w walce wręcz musi powieść się rzut obronny na Refleks (ST 14). Nieudany oznacza, że oręż wymyka się z rąk atakującego i przykleja do ciała bogini. Istoty używające w walce broni naturalnej automatycznie wchodzą w zwarcie, jeśli się przykleją.
Oślizgłość: Blibdoolpoolp nie może zostać uwięziona w sieci (także magicznej) lub przez podobne formy ograniczenia ruchu.
Ślepota w świetle: Wystawiona na jasne światło (w rodzaju światła dziennego lub efektu zaklęcia Światło dnia), Blibdoolpoolp zostaje oślepiona przez jedną rundę oraz otrzymuje karę -1 do wszystkich testów ataku, rzutów obronnych i testów umiejętności.

Inne boskie moce
Blidboolpoolp to pośrednie bóstwo, zatem automatycznie uzyskuje 20 w każdym teście, który wykonuje. Wyrzucenie 1 w testach trafienia lub rzucie obronnym traktuje normalnie - nie jak automatyczną porażkę. Jest nieśmiertelna.
Zmysły: Blibdoolpoolp widzi, słyszy czuje i wyczuwa na odległość 19,5 kilometra. W ramach akcji standardowej może postrzegać wszystko w zasięgu 19,5 kilometra od swoich wyznawców, świętych miejsc, przedmiotów lub każdego miejsca, w którym jej imię lub tytuł zostały wypowiedziane w ciągu ostatniej godziny. W ten sposób może kontrolować nie więcej niż 10 miejsc na raz. Ma także prawo zablokować zdolność wyczuwania innych bóstw o randze równej lub niższej w dwóch odległych miejscach na raz na nie więcej niż 13 godzin.
Zmysł dziedziny: Blibdoolpoolp wyczuwa każde zdarzenie dotyczące przedstawicieli rasy kuo-toa w chwili, gdy to następuje, a także 13 dekadni po nim. Ponadto zawsze czuje, czy którejś z jej dzieci nie pragnie zemsty lub nie stacza się w otchłań szaleństwa.
Akcje automatyczne: Blibdoolpoolp może wykorzystywać Blefowanie, Czarostwo, Dyplomację i Wyczucie pobudek się w akcji darmowej, jeśli ST zadania wynosi 25 lub mniej. Ma prawo do 10 takich darmowych akcji w każdej rundzie.
Tworzenie przedmiotów magicznych: Blibdoolpoolp może stworzyć dowolny magiczny przedmiot związany z mrokiem, wodą lub szaleństwem, którego cena rynkowa nie przekracza 200.000 sz.


Special thanks to Tebryn14 from Wizards.COMmunity Boards - Forgotten Realms board - for permission to translate and use his Blibdoolpoolp's stats.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~SoulCryer

Użytkownik niezarejestrowany
    Bogini
Ocena:
0
Cały, bardzo ciekawy, zarys psychologiczny tego starożytnego bóstwa, jego szaleństwo i nieprzywidywalność sprawia, że Blibdoolpoolp wyróżnia się na tle bogów i bogiń, opisanych trochę schematycznie w Zapomnianych Krainach. Na pewno warto uzupełnić panteon Krain o boginię z tego materiału...
30-09-2005 10:42
rincewind bpm
   
Ocena:
0
Jeszce jedne błąd: jest napisane "Sekolah widzi, słyszy i czuje"

Ogólnie tekst jest bardzo fajny, pezydatny- mowi nie tylko o bogini, ale i o kuo-toa. Super.
30-09-2005 14:10
Rebound
    Błędy...
Ocena:
0
... zostały już poprawione. Wynikły one oczywiście z faktu przenoszenia uniwersalnych partii opisu bóstw do opisu Blibdoolpoolp :). Dzięki za spostrzegawczość.
30-09-2005 15:12
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
    Rebound
Ocena:
0
Wszystko fajne ,ale dlaczego daliście jej energetyczną burze (negatywna energia) przecież nie posiada dziedziny nieumarli ani burza , gdyż dziedzina burza jest potrzebna do posiadania tej mocy. Z jakiej racji dałeś jej tą boską moc? Nie jest ani boginią śmierci ani nie posiada odpowiednich domen.
30-09-2005 15:25
Rebound
    Bzdura.
Ocena:
0
Zalecanymi elemantami dziedziny dla tej zdolności są burze i ogień. ZALECEANYMI, a nie wymaganymi. Blibdoolpoolp posiada tą zdolność, gdyż będąc boginią związaną zarówno z wodą, jak i z szaleństwem oraz złem, dobrze ona do niej pasuje.
Nastepnym razem proponuję dokładniej czytać podręczniki.
30-09-2005 16:08
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
    Rebound
Ocena:
0
Nie rozumiem cie zupełnie , Talos też ma szaleństwo i zło a jaką ma burze energetyczną : ogień ,zimno i elektryczność a Umberlee : zimno a też ma zło . Te bóstwa mają idealnie pasujące do nich burze a u tej bogini negatywna energia nie pasuje . I co ? To tak jakbym powiedział ,że Pelorowi pasuje zimno a nie ogień. Zero gustu , totalnie
30-09-2005 16:20
~Vitriol Plugawiciel

Użytkownik niezarejestrowany
    Rebound
Ocena:
0
Czemu Blibdoolpoolp ma ciągle 25 kapłana ,żadne bóstwo nie ma poziomów epickich, i widze kolejny błąd, skoro ma poziomy epickie to czemu nie ma atutów epickich?
02-10-2005 09:22
Rebound
    ...
Ocena:
0
Posłuchaj człowieku. To, że w podręczniku żadne bóstwo nie ma poziomów epickich NIE ZNACZY, że nie może ich mieć. Dwa - to, że ktokolwiek MA poziomy epickie NIE ZNACZY, że musi mieć atuty epickie. Jeśli dostrzegasz jakiś błąd, to POMYŚL zanim cokolwiek napiszesz, bo teraz głównie czepiasz się bez żadnego uzasadnienia - tak jak z burzą negatywnej energii (nie mam czasu tłumaczyć Ci, dlaczego negatywna energia i szaleństwo mają jednak ze sobą "trochę" wspólnego).
Ponadto - powyższe statystyki są tylko częściowo naszym wymysłem. Były one postowane po raz pierwszy na forum Wizardów przez doświadczonych użytkowników (można się tego domyślić z ostatniego akapitu opisu). Jeśli nie podobają Ci się jakieś rozwiązania, to po prostu zmień je na własne potrzeby, ale na miłość boską - nie krzycz, że wszystko jest źle tylko dlatego, że coś Ci się nie podoba. To po prostu kompletna bzdura!
02-10-2005 09:46
~Draq

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mam pytanie a mianowicie czy bogowie występujący w tym dziale są oficjalni??, i czy ich opisy są oficjalne
09-12-2005 14:15
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Tak. Statystyki powstawały co prawda dzięki ludziom z Forum WotC, jednak same opisy i informacje podawane na temat bóstw są oficjalne i pochodzą z różnych (głównie 2-edycyjnych) podręczników.
20-12-2006 18:53

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.