» Blog » Bitwa o Skałę - Stratoyager Battle Report
26-06-2015 22:28

Bitwa o Skałę - Stratoyager Battle Report

W działach: Stratoyager, NOVA 2230 | Odsłony: 244

Bitwa o Skałę - Stratoyager Battle Report

Kilka dni temu przeprowadziliśmy test najnowszej wersji zasad do Stratoyagera. Wszystko śmiga, oprócz paru rzeczy, które jeszcze musimy wyklepać (jak zwykle), ale ogólnie jesteśmy zadowoleni.

 

Dziś czas na przykładowy raport z testowej bitwy w ostatecznej wersji gry bitewnej Stratoyager. Bitwę ostatnio przeprowadziły ze sobą dział projektowy w składzie: Ciepły i dział produkcyjny w składzie: Zigzak. Ciepły objął dowodzenie nad siłami Floty Federacji Systemów, ja zaś wziąłem na siebie mieszaną formację, składającą się z jednostek Ptaszników i ich ludzkich sprzymierzeńców.

Celem bitwy było przetestowanie nowego zestawu zasad ruchu i inicjatywy, ale jak to zwykle bywa, wyskoczyło mnóstwo innych pomysłów, sugestii i rzeczy do rozważenia. Okazało się również, ale o tym za chwilę, że potężne maszyny Ptaszników nie były wcale takie potężne, i w trybie natychmiastowym zostały jeszcze wzmocnione (po grze).

Zasady samej bitwy były banalnie proste – zestrzelić jak najwięcej maszyn przeciwnika i nie dać się zabić. Jako jedyne urozmaicenie ustawiliśmy dwie asteroidy blisko centrum planszy gry. Grę rozegraliśmy na macie 120 x 120 cm, której layout zaprojektował Ciepły.

Do bitwy wystawiliśmy floty o łącznej wartości nieco poniżej 600 punktów każda, w następujących składach:

Ciepły/Federacja Systemów – Niebiescy:

1 x Vulture – ciężki szturmowy myśliwiec, niezbyt zwrotny i szybki, ale za to mocno opancerzony i uzbrojony po zęby w rakiety. Wisienką na torcie jest wieżyczka, pozwalająca na prowadzenie ostrzału 360. Słabą stroną maszyny są słabe tarcze w tylnym sektorze.

2x Phoenix – zwinne, szybkie myśliwce, posiadające zbalansowane uzbrojenie i opancerzenie. Zwykle widywane w formacjach weteranów, potrafią wykonywać całkiem zaawansowane ewolucje i wytrzymują nawet naprawdę ostre manewry. Niestety ze względu na zakłócenia sensorów dziobowych, tarcze przednie tych maszyn są nieco osłabione.

3x Guardian – małe, wielozadaniowe maszyny, powszechnie używane w FFS. Uzbrojone słabiej niż Phoenixy, są też nieco mniej zwrotne. W dużych grupach są niebezpieczne, ale ich wadą jest raczej licha konstrukcja szkieletu, który niezbyt dobrze znosi przeciążenia.

Zigzak/Ptasznicy+Rebelianci – Czerwoni

1x Class B – potężny myśliwiec Ptaszników, którego kombinacja osiągów, pancerza i uzbrojenia biją na głowę jakikolwiek myśliwiec FFS. Jednakże nie posiada on wyrzutni pocisków rakietowych, ani tarcz energetycznych. Niezwykle wytrzymały na uszkodzenia i przeciążenia, ma tylko jedną wadę – ma ślepy punkt na ogonie, co pozwala skutecznie go razić, pod warunkiem, że uda się mu wsiąść na ogon.

2x Class A – mniejsza wersja myśliwca Ptaszników, porównywalna do najlepszych maszyn FFS w osiągach, pancerzu i uzbrojeniu. Jak Class B, nie posiada wyrzutni rakiet oraz tarcz.

2x Blackbuck – Rebeliancka odpowiedź na Guardiana, poskładane ze złomu, zwykle ze starych wahadłowców i statków wyścigowych i rekreacyjnych. Blackbucki są jednak klasą samą w sobie, i słyną zarówno z niesamowitego przyspieszenia, jak i bardzo słabego podejścia do kwestii ciągu wstecznego czy skrętów. Ich uzbrojenie jest porównywalne, choć gorszej jakości do Guardiana. Ze względu na ogromny silnik ciągu głównego, mają słabszy pancerz na ogonie, który jednak kompensują wzmocnioną płytą dziobową.

Podsumowując, siły po obu stronach były warte po około 580 punktów, Ciepły miał 6 myśliwców, ja 5.

Jak się okazało w trakcie gry, po ostatnich przeróbkach Class A i Class B bardzo straciły na parametrach, co niestety nie pozostało bez wpływu na naszą rozgrywkę. Po grze zgodnie stwierdziliśmy, że trzeba dodać im jeszcze pancerza i wytrzymałości. ale spodziewaliśmy się takich niespodzianek, kwestia dokładnej kalibracji samych maszyn to dość czasochłonny i żmudny proces.

Po wybraniu myśliwców przyszedł czas na uzbrojenie ich. W Stratoyagerze każda maszyna posiada wskaźnik ładowności, który określa ile i jakich pocisków może wziąć na pokład. Po dobraniu sobie odpowiednich konfiguracji pocisków byliśmy gotowi do gry.

Ustawienie było standardowe, Ciepły po swojej (północnej)  stronie stołu, ja po swojej, południowej. Użyliśmy zakrytych kart Inicjatywy by określić kolejność wystawiania maszyn, następnie je obróciliśmy i porównaliśmy wartości. Pierwszy ruch wykonał Ciepły, ze względu na większą ilość maszyn na stole. Później już ustawialiśmy się naprzemiennie, zgodnie z priorytetem jaki nadaliśmy poszczególnym maszynom.

Wyglądało to mniej więcej tak...

A jak to wyglądało, poczytacie na stronie Stratoyagera, o TUTAJ

Zapraszam!

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

ivilboy
   
Ocena:
0

Na jakim etapie są prace nad grą? 60% macie ukończone czy może więcej?

28-06-2015 18:07
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

I tak pracują w kosmicznym tempie - NOVA RPG się robi dwudziesty rok ...

28-06-2015 18:22
Z Enterprise
   
Ocena:
+2

Gra jako byt jest już skończona koncepcyjnie. Mamy też już prototypy startowych myśliwców i wszystkich elementów gry, oraz przygotowaną produkcję figurek. 

Z tym co jest, grać się już da na 100%. Gra jest skończona merytorycznie, choć jeszcze trzeba ją przygotować do releasu.

Do napisania "na czysto" i złożenia została już tylko instrukcja, oraz projekt pudełka (to drugie pod warunkiem, że uda man się pozyskać jakiegoś inwestora by to pchnąć na sklepy).

Więc nie wiem, jak odpowiedzieć na twoje pytanie, ivilboyu - ile procent? 

28-06-2015 18:41
Forest.gwp
   
Ocena:
0

Mnie interesuje ile może w przybliżeniu kosztować i jak w ogóle będzie wyglądał zestaw startowy. Jako kolekcjoner chętnie się skuszę nawet jeśli nie znajdę ludzi do pogrania, chociaż problemu raczej być nie powinno.

28-06-2015 23:45
Z Enterprise
   
Ocena:
+1

Tutaj na razie ciężko coś powiedzieć - chcielibyśmy, by zestaw startowy, składający się z 6-8 maszyn i wszystkich potrzebnych do gry pomocy (instrukcji, kart maszyn w kilku konfiguracjach, żetonów) oscylował w cenie średniej planszówki (<200 zł), ale tutaj wszystko zależy od formuły finansowania jaką przyjmiemy i marż, jakie nam narzuci los.

29-06-2015 00:42
ivilboy
   
Ocena:
0

Odpowiedź jest wyczerpująca.Dziękuję.

29-06-2015 22:34
Z Enterprise
   
Ocena:
+1

Proszę bardzo. Właśnie siedzę i klepię słowniczek pojęć, żeby instrukcja "na czysto" była jednolita.

29-06-2015 22:48
Forest.gwp
   
Ocena:
+1

Na raporcie widzę 11 maszyn. Czy te teoretyczne 6-8 maszyn w pudełku z grą będą wystarczające do przeprowadzenia jakiejś bitwy? Czy to ma być na zasadzie zestawu startowego dla jednego gracza?

30-06-2015 02:06
Z Enterprise
   
Ocena:
+1
Bitwę można przeprowadzić już jeden na jeden, albo klucz na klucz. Starter w założeniu ma pokazać możliwości i nauczyć podstaw. 6-8 maszyn wystarczy na początek.
30-06-2015 11:48
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Nie centkuj Zigzak. Zadnych tam 6-8 tylko po prostu wrzuć do pudła 8. A najlepiej 10! Wiem (z dobrego zrodla) ze nie przeinwestujesz na paru stateczkach a pokazesz gest! ;) Po co ludzie mają proxować modele tanim badziewiem z pokrewnego systemu Silent Death? Swoja droga ladna mapka - przyda mi sie do sesji Rogue Tradera! :)

30-06-2015 13:56
etcposzukiwacz
   
Ocena:
0

To kiedy wielki turniej Stratoyagera o puchar Poltera?

30-06-2015 15:10
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Anioł - to samo źródło ci powie, że komercyjnie to wygląda ciutkę inaczej. :P
etc - O puchar Poltera? Najbliży turniej o ten zaszczytny Puchar planujemy na 30.02.2016.
30-06-2015 17:13
Anioł Gniewu
   
Ocena:
0

Centuś... ;)

30-06-2015 20:51
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Ano. W Poznaniu studiowałem :)
30-06-2015 21:10

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.