» Blog » Baza Polskich Autorek (nie mylić z autorkami)
27-04-2013 14:44

Baza Polskich Autorek (nie mylić z autorkami)

Odsłony: 16

Baza Polskich Autorek (nie mylić z autorkami)

Jakiś czas temu szukałem po internetach jakiejś bazy polskich gier autorskich wypuszczonych w internety w formie różnych PDFów i tym podobnych.

Nie znalazłem. Jeśli jest, to bardzo dobrze ukryta przed googlami. Jedyne co znalazłem to to:

http://rpg.polter.pl/Systemy-autorskie-a559

 i 

http://gobas.wieza.org/

 

ale oba są niekompletne i rzadko, jesli w ogóle, aktualizowane.

 

Pomyślałem więc, żeby stworzyc własną bazę z linkami do blogów i stron przechowujących darmowe, autorskie projekty RPG polskich autorów.

Dla wygody, żeby nie trzeba było skakac po kilkudziesięciu stronach i szukac.

Często jest przecież tak, że trafiamy na informację o jakiejś grze, ale po przeczytaniu kasujemy, by nie zaśmiecac dysku. Po roku przypominamy sobie o niej, i nie możemy znaleźc - kto to napisał? Na jakiej stronie to widziałem? I szukanie szukanie szukanie.

Dlatego chciałbym z waszą pomocą stworzyc taką bazę i aktualizowac ją na bieżąco.

 

Jeśli macie jakieś linki do stron, na których są gotowe PDFy do ściągnięcia z grami (nie do stron, gdzie ktoś pisze swój projekt w kawałkach, lub nie publikuje ich w zamkniętej formie do ściągnięcia), to podrzuccie je na stronę Baza Polskich Autorek na blogu Zigzakiem przez RPG.

 

Tam też możecie znaleźc  pierwsze efekty moich polowań na dzikie autorki.

 

Wrzucajcie linki, najlepiej od razu tam. 

 

Pozdrawiam. 

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Tyldodymomen
   
Ocena:
0
cytując Klasyka : "Prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy".
27-04-2013 22:52
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Etcposzukiwaczu, święte słowa.
27-04-2013 23:19
Zuhar
   
Ocena:
+2
Takie listy istniały (sam jedną prowadziłem) i straciły sens po rozwoju Google'a i innych wyszukiwarek. Za rok ulegnie dezaktualizacji o ile nie będziesz jej sam uzupełniał i pilnował, a potem zostanie skazowana, zapomniana lub coś w tym stylu.

Moim zdaniem strata czasu, szczególnie że dostrzegam syndrom "Wolę zrobić samemu niż pomóc innym, bo chwała mniejsza."
27-04-2013 23:49
Salantor
   
Ocena:
+3
Jakoś ci inni nie proszą o pomoc, ergo dlaczego mieliby ją otrzymać? Widać sobie radzą.
28-04-2013 00:03
Z Enterprise
   
Ocena:
+3
Jak już wspomniałem wyżej - google niewiele pokazują konkretów, gdy wpiszesz "rpg gra autorska" i podobne terminy. Jasne, jak wpiszę konkretny tytuł, to coś wyskoczy, ale w miarę aktualnej, ogólnej listy nie ma.

Nie wiem skąd takie wrażenie, że "zrobię sam, bo..."?
Zrobię, bo nie ma, a to co jest, jest stare i nieaktualne. Jak ktoś z Gobasa czy Poltera będzie chciał zaktualizować swoje dane w tym zakresie, to będzie miał ułatwioną sprawę.

Edit: Dobra, wydłubałem z odmętów pamięci kilka innych gier, teraz lista ma 20 tytułów. Mało...
28-04-2013 00:08
Kamulec
   
Ocena:
+2
@Zuhar
Wyszukiwarka Google nie wyświetli Ci listy systemów autorskich. Zestawienia i katalogi są przydatne.
28-04-2013 01:36
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Na razie wrzucam to, co udało mi się wygrzebać poza dotychczas dostępnymi bazami, co znalazłem na forach i co sobie przypomniałem. Jeśli macie jakieś pomysły co jeszcze, najlepiej z konkretnymi linkami, to dajcie znać.
28-04-2013 09:56
dzemeuksis
   
Ocena:
+2
Ja bym to zgromadził te wszystkie autorki na Google Drive w jakiejś sensownej, mówiącej strukturze katalogów i udostępnił główny folder (z ograniczonymi uprawnieniami).
28-04-2013 09:59
Thronaar
   
Ocena:
+2
Parę prac Nibykonkursowych znalazło się na tej liście. Ogólny bilans to ponad 100 prac.

Na dysku mam ponad 130 autorek (nie licząc nibykonkursu), więc liście trochę brakuje.

Problem z aktualną listą jest często znikanie stron ze źródłem, gdzie można pobrać taką grę.

28-04-2013 10:08
Z Enterprise
   
Ocena:
+1
@dzemeuksis - to jest jakiś pomysł, jeśli masz czas, to proszę, zmontuj coś takiego z danych, które zbieram i innych baz. Ale w sumie Gobas ma coś takiego - większość autorek które mają jakąś formę "fizyczną" (czyli PDF, a nie wikia) można pobrać od razu na miejscu tam. Tylko że ma sporo dziur

Thronaar - jak mówię, to są "łatwe cele" i takie rzeczy zostawiam na koniec. Na razie śledzę i tropię to, co jest poza Bagnem/Gobasem/Wieżą. Jeśli masz jakieś konkretne linki, to podrzuć. I z chęcią bym zobaczył listę tych twoich 130 autorek, chocby tyle, to bym po nazwach szukał.

Zdaję sobie sprawę z tego, że taka baza z czasem się zdezaktualizuje, jasne. Ale póki co, może trochę osób się zainteresuje.
28-04-2013 10:27
Thronaar
   
Ocena:
+1
Lista jest może fajną rzeczą, ale tak naprawdę nic nie mówi, to jak lista chorób, nijak nie pomoże lekarzowi. Gdy w liście będzie 200 linków, to potencjalny gracz, który chciałby znaleźć coś dla siebie, zrezygnuje z powodu zatrzęsienia tytułów. Może być tylko przyjazne dla moli (takich jak ja ;] ).

Formą dostępną jest coś w stylu wiki z tagami, czym chce być GOBAS, lecz przeważnie jest aktualizowany tylko przez autorów, którzy dodają tylko swoje prace.

Nibykonkurs ma swoją stronę aktualizowaną do ostatniej edycji (bo przeważnie tylko przed nową chce mi się ją aktualizować), więc rzeczywiście to prosty cel. ;]

Najbardziej aktualną "listą" jest to coś: http://chomikuj.pl/polonusx
28-04-2013 11:20
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Lista, jesli znajdzie się czas i środki, może zostac rozbudowana o opisy, katalogi itd. Na razie trzeba ją najpierw zebrac. Dzięki za linkę.
28-04-2013 11:27
Thronaar
   
Ocena:
0
Najlepiej było by rozbódować o system oceniania. ;]
28-04-2013 15:26
Kamulec
   
Ocena:
0
@Thronaar
Nibykonkurs raczej nie tworzy gier do grania (byle jak, nieraz wątpliwe, czy to RPG) i ma sporo martwych linków, a na Gobasie autorki może są, ale i tak się nie znajdzie interesującej przez brak sensownego uporządkowania.
28-04-2013 15:49
von Mansfeld
   
Ocena:
0
Ja bym zaczął od robienia ciekawszych autorek niż kolejne wykastrowane wersje D&D 3rd i d20, Warhammera obu pierwszych edycji, tudzież wykastrowanej Neuroshimy, WoDa i FATE. Gier, które nic nie wnoszą, nie proponują nowego pomysłu na rozgrywkę, nie posiadają mechanizmów oraz elementów struktury realizujących to, do czego gra została zaprojektowana. Gier, które są spamem i chałturą w temacie "aby kostka nie przeszkadzała w literaturze od MG, tylko podstawowe rzuty + walka".
28-04-2013 15:51
Aesandill
   
Ocena:
+6
@vM
Gotów był bym Ci przyznać częściowo racje (co do często marnej jakosci systemów autorskich) gdyby nie pewna sprawa.

Zadziwia mnie Twoja wiara w systemy które ktoś wydał. Jak by sam fakt pojawienia się drukiem dodawał systemowi jakiś magicznej prawdziwości, skuteczności i sensowności.

Nie ma znaczenia ze takie neuro (jak podają jego Autorzy) zostało wymyślone w jedną noc, taki młotek pierdycyjny działa jak działa a dedek krzaczy się i dązy ku nieskończoności.

Ważne że są wydrukowane. Aleluja! Magia papieru.


"aby kostka nie przeszkadzała w literaturze od MG, tylko podstawowe rzuty + walka".\

To zdanie mnie definitywnie kładzie na łopatki. To jakaś trauma czy co?
Kazdy autor systemu autorskiego to z zasady niespełniony grafoman i zboczony klymaciarz!

---
Bałem sie że dziś będzie nudny dzień na Polteru. Dzięki
Pozdrawiam
28-04-2013 16:26
Z Enterprise
   
Ocena:
+6
Ja bym zaczął od robienia ciekawszych autorek

Zacznij. Masz komputer, pisać umiesz. Rób ciekawsze autorki.
28-04-2013 16:36
Aesandill
   
Ocena:
+1
Tak apropo

Chałtura to praca odwalona przez artyste dla pieniędzy.

Myśle że pod chałture podchodzi wiecej gier wydawanych niz autorskich.
28-04-2013 16:58
von Mansfeld
   
Ocena:
+1
Co do wydanych gier, to również uważam, że wiele erpegów mainstreamowych to również chałtury, co autorki - "walka + proste rzuty". Przytoczone przeze mnie erpegi to tylko punkt odniesienia - zgodzę się, że w zasadzie Neuroshima, WoD i częściowo druga edycja WFRP to także wspomniane przeze mnie fuszerki.
28-04-2013 17:09
Aesandill
   
Ocena:
0
Ciężko się zgodzić z Twoją definicją fuszerki, ale ok. Zgadzam się, wiele wydanych gier jest marnych, Jak i wiele autorskich, Potencjalnie wydana gierka przechodzi przez gęstrze sito niż RPG autorskie. Nie definiuje jednak to gry autorskiej jako słabej.
28-04-2013 17:14

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.