» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Arvoreen

Arvoreen


wersja do druku

Arvoreen
Obrońca, Ostrożny Miecz
Pośrednie bóstwo niziołków
Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze
Plan ojczysty: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek
Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni
Charakter kleru: PD, PN, ND
Domeny: dobro, niziołki, ochrona, planowanie, prawo, wojna
Ulubiona broń: Serce Egidy (krótki miecz)

Arvoreen (AR-wo-rin) jest bóstwem, które trudno na pierwszy rzut oka skojarzyć z rasą niziołków. Mężny Obrońca jest nikim innym jak bogiem wojny i walki, a oba te aspekty nie są zbyt często kojarzone z Niskim Ludem.

Zawsze czujny i ostrożny, obserwuje swych wyznawców, dbając, by nic złego im się nie przydarzyło. Opracowuje plany jak najlepszej obrony w czasie wojen, dba o wyszkolenie niziołczych armii i przygotowuje niziołków do odparcia każdego ataku. Złośliwcy mówią jednak, że jest aż nadto opiekuńczy i zapobiegliwy.

Mimo olbrzymiej mocy, jest dość łagodnym bóstwem. Stroni od brutalności i zawsze usiłuje uniknąć walki, próbując wyjaśnić przeciwnikowi, jakie błędy tkwią w jego działaniu, a następnie stara się przekonać go do swych racji. Jeśli jednak te metody zawiodą, nie waha się przystąpić do zmagania, walcząc zaciekle do ostatka.

W porównaniu z resztą panteonu, Arvoreen jest mniej beztroski i radosny, a jego poważna postawa przypomina braciom, że wolność i bezpieczeństwo, którymi obecnie się cieszą, są efektem ciężkich walk i niezwykle łatwo mogą ponownie je utracić. Najczęściej spotykanymi wyznawcami Obrońcy są wojownicy oraz wojownicy-wieloklasowcy, kładący większy nacisk na bojową część ich profesji.

Każdy wojownik, niezależnie od swojej rasy, walczący w obronie niziołczej rasy, może liczyć na otrzymanie w zamian pomniejszego magicznego przedmiotu, będącego wyrazem wdzięczności Obrońcy.

Historia/Związki: Arvoreen pozostaje w dobrych stosunkach z większością dobrych oraz neutralnych bóstw, zwłaszcza tych z panteonów gnomiego, elfiego, krasnoludzkiego oraz ludzkiego. Spośród własnego panteonu największą przyjaźnią darzy Yondallę, Cyrrollalee oraz Urogolana, choć trzeba przyznać, że z całym panteonem wiążą go dość mocne więzi. Nawet Brandobaris, będący niemalże przeciwieństwem spokojnego i poważnego bóstwa, może liczyć na jego szacunek i zrozumienie. Za największych wrogów uznaje bóstwa goblinoidów, orków i koboldów, a także gnomiego Urdlena, który jest w zasadzie wrogiem dla każdej Mocy. Również Bane, bóstwa Furii oraz Talona nie są przez niego akceptowani, a każde ich działanie jest odbierane przez niego jak prawdopodobne zagrożenie dla całej społeczności niziołków, żyjących pośród ludzi.

Dogmat: Utrzymuj nory w bezpieczeństwie, zawsze bądź gotów na atak. Przygotuj się do obrony, niczego nie pozostawiaj przypadkowi. Zduś niebezpieczeństwo, nim zyska szansę, by unieść głowę. Poszukuj sprzymierzeńców, nie zważaj na ich odmienność. Ci którzy niosą pomoc przeciwko wzajemnemu wrogowi są przyjaciółmi i należy im się szacunek oraz zaufanie. Kradzież czegokolwiek innym niziołkom lub sojusznikom nie może być tolerowana, nie urąga jednak honorowi ten, kto grabi swych wrogów, zwłaszcza jeśli może mu to pomóc w walce.

Kler i świątynie: Arvoreen nie jest zbyt popularny wśród zwykłych niziołków, a jego kapłani uznawani są za równie poważnych i naburmuszonych co krasnoludy. Pomimo tego, Obrońca i jego kler są szanowani, a to głównie ze względu na rolę, jaką odgrywają w trakcie obrony niziołczych osad i społeczności. Świątynie Arvoreena są zazwyczaj małymi ufortyfikowanymi budynkami, częściowo wznoszącymi się ponad, a częściowo leżącymi pod poziomem ziemi. Można znaleźć je wszędzie tam, gdzie napotkać można liczną grupę Niskiego Ludu. Oprócz zadań kościelnych, świątynie służą również za zbrojownie, sale ćwiczeń dla miejscowych oddziałów milicji, a także, w razie wojny, za twierdze, w których schronienie może znaleźć każdy niziołek. Każdy święty przybytek otoczony jest labiryntem niskich przejść i salek, dostosowanych do wzrostu gnomów i niziołków, sprawiając, że w czasie oblężeń stają się one bardzo trudne do zdobycia. Wewnątrz, oprócz pokaźnej ilości różnego rodzaju broni, znaleźć można spore ilości pożywienia, pozwalające broniącym się niziołkom na przetrwanie nawet długiego oblężenia.

Duchowieństwo Arvoreena składa się wyłącznie z niziołków, przy czym najliczniejsi są lekkostopi, dwukrotnie przewyższający liczebnością waleczniaków i zjawomyślnych. Mężczyzn jest nieco więcej niż kobiet, jednak w żaden sposób nie wpływa to na podział najwyższych stanowisk. Stosunki pomiędzy poszczególnymi członkami kleru są bardzo dobre, niezależnie od miejsc zajmowanych przez nich w kościelnej hierarchii. Wyspecjalizowani kapłani Obrońcy znani są jako Prawdziwe Miecze. Niemal połowa duchownych posiada poziomy w tej klasie, resztę stanowią wojownicy lub wieloklasowcy z poziomami w klasie wojownika.

Większość kapłanów Arvoreena nosi srebrne hełmy, dobrze komponujące się z kolczugami przykrytymi ciemnoniebieskimi płaszczami z wyszytymi symbolami tego boga. Również srebrne medaliony noszone na szyjach uważane są za święte symbole. W czasie podróży kapłani przywdziewają najlepsze zbroje jakimi dysponują, choć wiele zależy od charakteru i celu podróży. W czasie pokoju najpopularniejszą zbroją noszoną przez kler są kolczugi. Każdy kapłan przechodzi również trening walki różnymi typami oręża. Najpopularniejszymi broniami są krótkie miecze i łuki, a także proce.

W kolejności od najniższego do najwyższego rangą, w kościele Ostrożnego Miecza są używane następujące tytuły: Noszący tarczę (nowicjusze w wierze), Marszałkowie Arvoreena (pełnoprawni członkowie duchowieństwa), Strażnik, Opiekun, Obrońca, Protektor, Sędzia, Szeryf, Marszałek oraz Wysoki Marszałek.

Kapłani Arvoreena są opiekunami oraz obrońcami wszystkich społeczności niziołków. Całe dnie spędzają na konstruowaniu, naprawianiu i ulepszaniu wszelkiego rodzaju barier, systemów ostrzegania oraz pułapek. Regularnie uczestniczą w patrolach, w czasie których poszukują najmniejszych nawet oznak zbliżającego się niebezpieczeństwa. Wielu kapłanów organizuje lokalne oddziały milicji i odpowiada za szkolenie takowych, rozdaje broń i naucza walki oraz taktyki obronnej (a także sprawnej ucieczki na wypadek odwrotu) wszystkich tych, którzy tylko tego zapragną. Wiele przedmiotów magicznych, które w czasie wędrówek po Faerunie trafia w ręce Marszałków, przekazywana jest później biednym niziołczym społecznościom.

Kościół Arvoreena obchodzi dwa główne święta. Pierwsze jest czysto okazyjne. Przed każdą ważną bitwą, kapłani Obrońcy zbierają wiernych, bez znaczenia, czy robią to w świątyni, czy przed zwykłymi kapliczkami, wznosząc modły do swego bóstwa, prosząc je o błogosławieństwo. Po krótkiej modlitwie, wszyscy wojownicy kładą na ołtarzach jedną ze swych broni, a następnie zaczynają śpiewać Bitewny Hymn Opiekunów - świętą pieśń kościoła Arvoreena. Każda poświęcona w ten sposób broń przez kolejne 24 godziny otrzymuje uświęcona premię +1 do testów ataku oraz obrażeń.

Najważniejszym świętem jest jednak Ceremonia Pamięci. Odbywa się ona w czasie Festiwalu Księżyca. W trakcie ceremonii, wyznawcy Obrońcy zbierają się w świątyniach, a także na polach bitew, na których poległo wielu niziołków, i oddają cześć tym wszystkim przedstawicielom Niskiego Ludu, którzy oddali życie w obronie swych braci. Mówi się, że duża część niziołków spotyka tamtego dnia duchy swych bliskich zmarłych, pragnących podziękować za modlitwy.

Najświętszym miejscem kultu Arvoreena jest Cytadela Powtórnie Wzniesionego Sztandaru. Znajduje się ona ziemiach niegdysiejszego królestwa Meiritn, położonego na ziemiach wschodniego Amnu, u brzegu jeziora Esmel. Powstałe przeszło tysiąc lat temu niziołcze królestwo przez długi czas było celem nienawistnych, bezmyślnych ataków i nawet bohaterska postawa jego mieszkańców nie zapobiegła jego upadkowi w roku 527 Rachuby Dolin. Jednakże w roku 1367 Wysoki Marszałek Brenth Stoutshield, jedna z najbardziej wpływowych osób w kościele Arvoreena, marzący o ponownym stworzeniu niziołczego królestwa na Ziemiach Intryg, wzniósł Cytadelę, która stała się głównym ośrodkiem kultu Obrońcy w Amnie. Po znacznym ufortyfikowaniu swych nowych ziem i rozbudowaniu samej Cytadeli, Brenth zawiązał sojusz z miasteczkiem Hillfort. Już w 1370 roku czekało na nich pierwsze poważne wyzwanie - walka z armią ogrzych magów z Imperium Sythillijskiego - z którego jednak wyszli zwycięsko.

Jedynym znanym zakonem sponsorowanym przez kościół Obrońcy są Piechurzy Arvoreena. Organizacja ta, powstała przed piętnastoma laty, skupia wokół siebie niziołczych paladynów oraz kilku gnomów. Ich pierwszymi zadaniami było utrzymanie porządku na ziemiach Purpurowych Wzgórz w czasie Tethyrskiego Bezkrólewia. Pod dowództwem Estemela Talltankarda (PD niziołek lekkostopy mężczyzna paladyn 6 [Arvoreena]/wojownik 3) grupa przekształciła się w zakon odpowiedzialny za utrzymywanie pokoju i walkę z potworami na całych Purpurowych Marchiach. Ich główna siedziba mieści się niedaleko Barrowmorn. Grupa liczy ponad stu członków i cieszy się znacznym szacunkiem ludzkich mieszkańców Marchii.

Arvoreen
Paladyn 20/Kapłan 10/Wojownik 10
Mały przybysz
Boska ranga: 13
Kostki Wytrzymałości: 20k8+240 (przybysz) plus 20k10+240 (Pal) plus 10k8+120 (Kap) plus 10k10+120 (Wjk) (1260 pw)
Inicjatywa: +11 (+7 Zr, +4 doskonalsza inicjatywa)
Prędkość: 15 m
KP: 74 (+1 rozmiar, +2 Zr, +10 kolczuga, +13 boski, +26 naturalny, +12 odbicie)
Atak: Serce Egidy +74 wręcz (1k6+23/18-20) lub czary +63 dotykowy wręcz lub +59 dotykowy na dystans
Całkowity atak: Serce Egidy +74/+69/+64/+59 wręcz (1k6+23/18-20) lub czary +63 dotykowy wręcz lub +59 dotykowy na dystans
Przestrzeń/Zasięg: 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: Moce domenowe, odpędzanie nieumarłych 13/dzień, wybitne boskie zdolności, zdolności czaropodobne.
Specjalne cechy: Potężniejsza teleportacja na życzenie, cechy rasowe niziołków, aura odwagi, boska aura (240 m, ST 35), boskie królestwo (1,5 kilometra na Planach Zewnętrznych, 240 m na Planie Materialnym), boskie niepodatności, boskie zdrowie, boska łaska, komunikacja na odległość 9,5 kilometra, nakładanie rąk, OC 45, odporność na ogień 18, RO 25/epicka, rozumienie, mówienie i czytanie we wszystkich językach oraz przemawianie bezpośrednio do wszystkich istot w promieniu 9,5 kilometra, specjalny wierzchowiec, spontaniczne rzucanie, ugodzenie zła, usunięcie choroby 6/dzień, wykrycie zła, zamiana planów na życzenie.
Rzuty obronne: Wytr +70, Ref +64, Wola +66
Atrybuty: S 35, Zr 24, Bd 35, Int 24, Rzt 29, Cha 35
Umiejętności: Blefowanie +60, Czarostwo +55, Dyplomacja +65, Jeździectwo +55, Koncentracja +65, Leczenie +57, Nasłuchiwanie +59, Pływanie +48, Postępowanie ze zwierzętami +60, Przeszukiwanie +55, Rzemiosło (wykuwanie zbroi) +55, Rzemiosło (wykuwanie broni) +55, Skakanie +53, Spostrzegawczość +59, Sztuka przetrwania +57, Wiedza (historia) +60, Wiedza (tajemna) +55, Wiedza (religia) +60, Wspinaczka +53, Wyczucie pobudek +62, Wyzwalanie się +48, Zastraszanie +60, Zawód (generał) +62, Zbieranie informacji +65.
Atuty: Boska potęga, Boska tarcza, Boskie oczyszczenie, Czar zasięgowy, Czujność, Dodatkowe odpędzanie, Dodatkowe ugodzenie, Doskonalsza bycza szarża, Doskonalsza inicjatywa, Doskonalsze rozbrajanie, Doskonalsze trafienie krytyczne (krótki miecz), Doskonalsze wyszkolenie w walce, Doskonalszy atak tarczą, Potężniejsze przenikanie czarem, Potężny atak, Rozszczepienie, Rzucanie w walce, Skupienie na broni (krótki miecz), Specjalizacja w broni (krótki miecz), Ślepowidzenie, Walka na oślep, Warzenie mikstur, Wielkie rozszczepienie, Wyszkolenie w walce, Wyświęcenie czaru, Zapisanie zwoju, Zmysł walki.

Boskie niewrażliwości: Niepodatność na obniżenie wartości atrybutu, wysączenie atrybutu, kwas, zimno, efekty śmierci, choroby, dezintegrację, elektryczność, wysączenie energii, efekty wpływające na umysł, paraliż, truciznę, uśpienie, otumanienie, transmutację, uwięzienie i wygnanie.
Wybitne boskie zdolności: Awatar, Boski paladyn, Boska specjalizacja w broni (krótki miecz), Boskie błogosławieństwo, Boskie krasomówstwo, Boskie skupienie na broni (krótki miecz), Dodatkowa domena (planowanie), Odnowienie, Potęga prawdy, Przekształcanie postaci, Przekształcanie rozmiaru, Wyzwolenie energii, Zlecenie misji, Zmysł bitewny, Znajomość sekretów, Zwiększenie istoty.
Moce domenowe: Rzuca zaklęcia dobra i prawa na poziomie rzucającego czary o 1 wyższym; 13/dzień dar opieki.
Zdolności czaropodobne: Arvoreen używa tych zdolności jak czarujący 23. poziomu (24. dla czarów dobra i prawa). ST rzutów obronnych wynosi 35 + poziom czaru. Wszystkie zaklęcia domenowe (dobro, niziołki, ochrona, prawo, wojna).
Czary kapłana/dzień: 6/8/8/7/7/5; bazowy ST =22 + poziom czaru.
Czary paladyna/dzień: 6/6/6/6; bazowy ST = 22 + poziom czaru.
Wyposażenie: Arvoreen dzierży Serce Egidy - krótki miecz świętości, ochrony i olśniewającej energii + 5. Nosi także kolczugę skutecznej obrony +5. Bardzo często używa również drugiego miecza, Szerszenia, będącego krótkim mieczem świętości i tańca +4.

Inne boskie moce
Arvoreen to pośrednie bóstwo, dlatego automatycznie uzyskuje 20 w każdym teście jaki wykonuje. Traktuje również wynik 1 w testach trafienia oraz rzutach obronnych normalnie - nie jako automatyczną porażkę. Jest nieśmiertelny.
Zmysły: Arvoreen widzi, słyszy i wyczuwa na odległość 19,5 kilometra. W ramach akcji standardowej może postrzegać wszystko w zasięgu 19,5 kilometra od swoich wyznawców, świętych miejsc, przedmiotów lub każdego miejsca, w którym jego imię lub tytuł zostały wypowiedziane w ciągu ostatniej godziny. W ten sposób może kontrolować nie więcej niż 5 miejsc na raz. Ma także prawo zablokować zdolność wyczuwania innych bóstw o randze równej lub niższej w dwóch odległych miejscach na raz na nie więcej niż 13 godzin.
Zmysł dziedziny: Arvoreen wyczuwa każde zdarzenie dotyczące patronowanych przez niego dziedzinom.
Akcje automatyczne: Arvoreen może wykorzystywać Dyplomacja, Leczenie, Rzemiosło, Wiedza (historia) oraz Zawód (generał) w akcji darmowej, jeśli ST zadania wynosi 25 lub mniej. Ma prawo do 10 takich darmowych akcji w każdej rundzie.
Tworzenie przedmiotów magicznych: Arvoreen może stworzyć dowolną magiczną broń lub rzecz która ma związek z niziołkami, którego cena rynkowa nie przekracza 200.000 sz.

Awatarowie
Arvoreen w miarę regularnie odwiedza Faerun. Jego wizyty najczęściej mają miejsce wtedy, gdy liczna społeczność niziołów zmaga się z potężnym przeciwnikiem. Często osobiście patroluje okolice największych skupisk niziołków przekazując im swą wiedzę, radząc, co uczynić, by zwiększyć swe bezpieczeństwo. Jego awatar wygląda niczym młody, dobrze zbudowany niziołek, mający na sobie lśniącą kolczugę oraz lekkie, nie krepujące ruchów ubranie. Niemal zawsze ma ze sobą dwa bliźniacze krótkie miecze, rzadziej jeden z nich zastępowany jest tarczą.

Arvoreen posiada jedną ulubiona manifestację. Objawia się jako obłok niebieskiego ognia, zazwyczaj otaczając określona osobę, przedmiot lub cały obiekt. Po krótkiej chwili obłok rozmywa się, a wszystkie znajdujące się w nim osoby w następnej rundzie podlegają działaniu czaru przyśpieszenie lub powiększenie osoby. Każda broń znajdująca się w obłoku otrzymuje na następną rundę premię z usprawnienia +4. Z kolei każdy obiekt będący źródłem wodnym staje się magicznym lustrem, obdarzonym mocą wieszczenia oraz ostrzegania o niebezpieczeństwach grożących okolicznym społecznościom niziołków. Niekiedy Arvoreen ukazuje się również pod postacią glifu strzeżenia lub symbolu beznadziejności, umiejscowionego na przedmiocie lub portalu, który ma być strzeżony.

Awatar Arvoreena: Jak Arvoreen, ale boska ranga 6; Init +11, KP 60, Atak Serce Egidy +67/+62/+57/+52 wręcz lub czary: +56 dotykowy wręcz lub +52 dotykowy na dystans; SC Boska aura (180 m, ST 28), OC 38, odporność na ogień 11, RO 20/epicka; MRO Wytrw +63, Ref +57, Wola +59; wszystkie modyfikatory umiejętności zredukowane o 7.
Wybitne boskie zdolności: Boski paladyn, Boska specjalizacja w broni (krótki miecz), Boskie błogosławieństwo, Boskie skupienie na broni (krótki miecz), Przekształcanie postaci, Przekształcanie rozmiaru, Zmysł bitewny, Zwiększenie istoty.
Zdolności czaropodobne: Poziom czarującego 16 (17 dla czarów prawa i dobra), ST rzutu obronnego 28 + poziom czaru. Bez wybitnej boskiej zdolności Dodatkowa domena. Awatar Arvoreena nie ma dostępu do domeny planowanie.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Verghityax
   
Ocena:
0
Pamiętam, jak w BG II zrobili z niego boginię :P A w ogóle, to solidna robota :)
19-04-2007 00:42
rincewind bpm
   
Ocena:
0
Fajne, solidne, ciekawe i mówiące o czymś, czego nie wiedziałem :)

Brawo :)
19-04-2007 01:39
~Secundus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dlaczego planowanie znalazło się wśród domen posiadanych przez Arvoreen, w „Domenachi Panteonach” miała tylko 5: dobro, niziołki, ochrona, prawo i wojna.
19-04-2007 03:31
~domino3

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
dobre
19-04-2007 09:05
~ cvcf

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
nie udoskonalona inicjatywa tylko poprawiona inicjatywa
19-04-2007 13:25
~cvcf

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
tzn doskonalsza
19-04-2007 13:26
~sage of arabel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
W ed. 3.3 poprawiona inicjatywa została nazwana doskonalszą inicjatywą, więc w tekście jest dobrze :)

A sam tekst dobry, ciekawy, znacznie rozszerzający to co znaleźć można w 'WiP'.
19-04-2007 14:18
~jj cale

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Bardzo fajny tekst. Podobają mi się wszelkie możliwe premie z manifestacji oraz modlitwy przed bitwą :) W ogóle dużo przydatnych informacji tu można znaleźć

PS czy planujecie opisac inne bóstwa niziołków??
20-04-2007 12:55
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Tak, są już w przygotowaniu.
20-04-2007 13:23
Radgers
   
Ocena:
0
Ciekawy tekst dowiedziałem sie z niego czegoś nowego odnośnie niziołczej rasy którą szczerze powiedziawszy nigdy się nie interesowałem:P Czekamy na więcej artów oby tak dalej:)
25-04-2007 22:09
~Elfeadan

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"Marszałkowie (pełnoprawni członkowie duchowieństwa),(...) Marszałek oraz Wysoki Marszałek."
Hehe, błąd się wkradł ;)
28-04-2007 20:39
amnezjusz
   
Ocena:
0
"Marszałkowie (pełnoprawni członkowie duchowieństwa),(...) Marszałek oraz Wysoki Marszałek."
Hehe, błąd się wkradł ;)

Fakt ;) Pełnoprawni członkowie wiary to Marszałkowie Arvoreena (a nie sami Marszałkowie). Dzięki za zwrócenie uwagi.
29-04-2007 00:07
Crey
   
Ocena:
0
Bardzo dobry jest sam koncept- wykonanie jeszcze lepsze. Piątka na czysto;)
29-04-2007 14:29
~Deed

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hmm, zawsze sądziłam,że to bogini.
08-11-2007 08:49

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.