» Dla graczy » Klasy prestiżowe » Arcynekromanta (3 ed.)

Arcynekromanta (3 ed.)


wersja do druku

Kwintesencja nekromancji

Redakcja: Piotr 'Rebound' Brewczyński
Ilustracje: Marcin 'Luger' Koziełło

Często zdarza się, że kiedy mag pozna już podstawy Sztuki, porzuca klasyczne czarodziejstwo na rzecz potężniejszych, bardziej specjalistycznych ścieżek magii. Nekromanci owych nowych dróg opracowali chyba najwięcej. Ci, którym nie odpowiadają plugawe rytuały panów szarosinych, ani bliski kontakt z mrocznymi bóstwami, jaki mają prawdziwi nekromanci, często zostają arcynekromantami.
Arcynekromanci nie tylko specjalizują się w magii śmierci i manipulacji energią negatywną, ale rozwijają również zaklęcia leczące i inne czary oparte się na energii pozytywnej. Większość z tych nekromantów jest neutralna – są oni pragmatykami, którzy wykorzystują swoje moce do tego, do czego akurat uważają za słuszne. Nieliczni dobrzy arcynekromanci wykorzystują głównie czary manipulujące energią pozytywną, do których normalnie nie mieliby dostępu; źli natomiast doceniają potęgę zabójczych zaklęć. Wszyscy jednak są dumni, sprytni i dobrze obyci.
Dzięki swoim mocom, arcynekromanci przestają obawiać się śmierci, przez co czasem zyskują opinie szaleńców... Do czasu, aż ich potęga sprawia, iż stają się prawie nieśmiertelni. To ich zdolności leczenia i wpływania na nieumarłych oraz fakt, że większość z nich nie wyznaje żadnych bóstw sprawiło, że nie cieszą się sympatią kapłanów. Prawdziwi nekromanci i panowie szarosinych również nie przepadają za arcynekromantami i robią wszystko, żeby usunąć ich ze swoich stref wpływów.
Kość Wytrzymałości: k4.


Tabela 1-1: Arcynekromanta
Poziom
Bazowa premia do ataku
------- Rzut obronny na -------
Specjalne Czary dziennie
Wytrwałość
Refleks
Wolę
1
+0
+0
+0
+2
Specjalizacja w Życiu i Śmierci
Obecna klasa +1
2
+1
+0
+0
+3
Potęga Nekromancji +1
Obecna klasa +1
3
+1
+1
+1
+3
Odegnanie lub skarcenie nieumarłego
Obecna klasa +1
4
+2
+1
+1
+4
Potęga Nekromancji +2
Obecna klasa +1
5
+2
+1
+1
+4
Wykrycie Nekromancji
Obecna klasa +1
6
+3
+2
+2
+5
Potęga Nekromancji +3
Obecna klasa +1
7
+3
+2
+2
+5
Sekret śmierci
Obecna klasa +1
8
+4
+2
+2
+6
Potęga Nekromancji +4
Obecna klasa +1
9
+4
+3
+3
+6
Poznanie śmierci
Obecna klasa +1
10
+5
+3
+3
+7
Rytuał Kamienia Życia, Potęga Nekromancji +5
Obecna klasa +1


Wymagania

Oto wymania, które postać musi spełnić, aby zostać arcynekromantą.
Atuty: Zogniskowanie czaru (Nekromancja), jeden dowolny atut metamagiczny.
Leczenie: Ranga 4.
Wiedza (tajemna): Ranga 8.
Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń co najmniej 3. poziomu.
Specjalne: Mag musi być specjalistą w szkole Nekromancji.

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe arcynekromanty (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Dyplomacja (Cha), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Wiedza (wszystkie dziedziny, ujmowane oddzielnie) (Int), Wróżenie (Int). Opisy tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu.

Właściwości klasowe

Biegłość w broni i pancerzu: Arcynekromanta nie otrzymuje biegłości w żadnej broni i w żadnym pancerzu.
Rzucanie czarów: Co każdy poziom w tej klasie prestiżowej arcynekromanta zyskuje zaklęcia, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy rzucających czary, której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę prestiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie (nowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów oraz punkty wytrzymałości – oczywiście inne niż wynikające z klasy prestiżowej – i tak dalej), z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został arcynekromantą, musi zdecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom".
Specjalizacja w Życiu i Śmierci: Już na 1. poziomie arcynekromanta poświęca się znacznie magii życia i śmierci, zarzucając w dużym stopniu studia nad innymi szkołami czarów wtajemniczeń. Musi on poświęcić 1 szkołę czarów w dodatku do tej, której nie może używać jako czarodziej specjalista. Wybiera ją korzystając z zasad opisanych na stronie 32 Podręcznika Gracza. Arcynekromanta nie może zrezygnować ze szkoły, która już jest dla niego zakazana.
Arcynekromancie wolno używać zakazanych czarów, które poznał zanim jeszcze został członkiem tej klasy, a także przedmiotów, których aktywowanie kończy lub uruchamia zaklęcie z nowo wybranej zakazanej szkoły.
Dzięki takiemu poświęceniu arcynekromanta może uczyć się zaklęć, do których normalnie nie miałby dostępu - premiowa lista czarów arcynekromanty znajduje się dalej.
Potęga Nekromancji (zw): Na 2. poziomie arcynekromanta może dodać wartość podaną przy zdolności do ST rzutów obronnych oraz testów poziomu czarującego przy przełamywaniu odporności na czary w przypadku zaklęć ze szkoły Nekromancji. Zdolność ta kumuluje się z innymi premiami, uzyskanymi w odmienny sposób, a wpływającymi na zaklęcia ze szkoły Nekromancji.
Wykrycie Nekromancji (zc): Dzięki swoim studiom nad Nekromancją, począwszy od 3. poziomu w tej klasie prestiżowej, arcynekromanta może na życzenie wykrywać Nekromancję. Jest to zdolność czaropodobna, która duplikuje efekty czaru Wykrycie nieumarłego. Ponadto wykrywa ona magię jak czar Wykrycie magii z ograniczeniem do czarów ze szkoły Nekromancji.
Odegnanie lub skarcenie nieumarłego: Gdy arcynekromanta osiągnie 5. poziom w tej klasie prestiżowej, zyskuje nadnaturalną zdolność odganiania (lub karcenia - zależnie od swojej woli) nieumarłych. Może jej używać tyle razy dziennie, ile wynosi jego premia z Charyzmy +3. Arcynekromanta odgania lub karci nieumarłych tak, jakby robił to kapłan o poziomie równym poziomowi arcynekromanty w tej klasie prestiżowej.
Sekret śmierci (zw): Na 7. poziomie arcynekromanta, dzięki swojej bliskości z magią życia i śmierci, przestaje odczuwać strach (zwykły i magiczny).
Poznanie śmierci (zn): Począwszy od 9. poziomu tej klasy prestiżowej, arcynekromanta zyskuje odporność na wszystkie śmiercionośne czary i śmiertelne efekty zaklęć tak, jakby znajdował się cały czas pod działaniem zaklęcia Odpędzenie śmierci.
Rytuał Kamienia Życia: Arcynekromanta 10. poziomu może raz na rok wykonać rytuał działający analogicznie do czaru Ukrycie życia (patrz: Księga i Krew, str. 95); z tą różnicą, że energia życiowa jest kumulowana nie w części ciała, a w krysztale (wartym minimalnie 12,500 SZ) i jedynie na rok. Tworząc kamień, arcynekromanta musi wydać dodatkowo 500 PD, tak, jakby tworzył przedmiot magiczny.

Premiowane czary arcynekromanty:

Oto lista premiowanych czarów arcynekromanty:
1 - Niewidzialność dla nieumarłych, Obserwacja śmierci.
2 - Ostatnie tchnienie, Leczenie/Zadawanie lekkich ran, Usunięcie paraliżu, Mniejsze odnowienie.
3 - Ochrona przed negatywną energią, Leczenie/Zadawanie średnich ran, Rozmawianie ze zmarłymi, Usunięcie choroby, Usunięcie ślepoty/głuchoty, Ożywienie nieumarłego*.
4 - Odpędzenie śmierci, Neutralizacja trucizny, Trucizna, Leczenie/Zadawanie poważnych ran.
5 - Krąg leczniczy, Krąg zagłady, Przywołanie z martwych, Zabicie żywego, Leczenie/Zadawanie krytycznych ran.
6 - Krzywda, Stworzenie nieumarłego, Uzdrowienie.
7 - Regeneracja, Wskrzeszenie, Większe odnowienie, Zniszczenie.
8 - Stworzenie większego nieumarłego.
9 - Prawdziwe wskrzeszenie.
*zastępuje standardowe Ożywienie nieumarłego z 5 poziomu listy czarów czarodzieja i zaklinacza.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~adon

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ciekawa klasa prestiżowa oby tak dalej.P.S miejmy nadzieje że będą jeszcze jakieś ciekawe prestiżówki dla istot parających sie magią :D:D:D
15-12-2004 20:56
~Ja

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Could be.
15-12-2004 21:26
~Zed Kraken

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja bym nie powiedział że dobre charaktery nadają się na nekromantów. Neutralni przejdą... A źli są do tego idealni :)
15-12-2004 21:58
~Zed Kraken

Użytkownik niezarejestrowany
    portret
Ocena:
0
powinniście do każdej tworzonej klasy prestiżowej dodawać i portrety.
15-12-2004 22:59
~Hastaf

Użytkownik niezarejestrowany
    Pretty cool huh?
Ocena:
0
Lubie takie mroki :D Świetna klasa. W końcu można sie wyszaleć w artystyczny sposób... tylko to k4 do wytrzymałości...
15-12-2004 23:05
~Warlock

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
nieźle, nieźle naprawde nieźle
16-12-2004 15:54
~izzi

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Całkiem fajne chyba będe musiał tym zagrać. Dzięki!
16-12-2004 16:09
SpeLLbReaKeR
    :)
Ocena:
0
Według mnie powinno sie zmienic na k8 wytrzymalosci tylko ze wtedy postac stawalaby sie nieumarlym - brak modyfikatora z budowy ale tak woogule to SUPER.
16-12-2004 16:14
~Inkkub

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie sądzisz, że dodanie tak potężnych czarów jak leczenie dla czarodzieja może spowodować zachwianie równowagą gry??:> Leczenie i potężne czary czarodzieja u jednej postaci... Ale za to nie ma minusów. Moim skromnym zdaniem klasa prestiżowa troszkę za mocna.
16-12-2004 20:19
~ARTHAS

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
całkiem nieźle, lecz nekromanta to nekromanta, a nie dobroduszny pan ciemności:)
16-12-2004 21:03
Marael
    :-)
Ocena:
0
Cieszę się że się podoba :-).
Co do stawania się nieumarłym -> trochę bez sensu. Arcynekromanta rządzi energiami negatywną... i pozytywną. Nieumarłym ta ostatnia szkodzi zamiast pomagać :-) więc na co im ona?
Poza tym, zdolności „Poznanie śmierci” i „Rytuał Kamienia Życia”, dają dużo więcej niż przemiana w nieumarłego ;-)

Co do zachwiania równowagi gry: minusy są :-) -> Poszerzona specjalizacja; mag ogranicza sobie w ten sposób listę czarów czarodzieja. Poza tym, czary leczące są na poziomie o jeden wyższym, niż były by u kapłana. No i ten ostatni ma spontaniczne rzucanie czarów leczniczych. Ank nie :-)

~ARTHAS
nekromanta, to mag specjalizujący się w manipulacji energią negatywną, a tu również pozytywną. Wybór miedzy dobrem i złem, jest już zależny od konkretnej postaci. IMHO, Arcynekromanta najlepiej pasuje do charakteru neutralnego :-)

16-12-2004 21:27
~Yanush

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A ja tam twierdzę że najleprzym nekromantą i tak jest zły kapłan/czarodziej. Ale ogólnie pomysł niezły. Byle tak dalej.
17-12-2004 15:26
~Demoon

Użytkownik niezarejestrowany
    Good
Ocena:
0
B. fajne, chyba sobie tym zagram.
:) :) :)
17-12-2004 17:30
Arthas15

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Słuchaj klasa całkiem spoko lecz nazwa zupełnie do niej niepasuje. Dla mnie arcynekromanta jest to nekromanta wyjątkowo dobry i lepszy od swych kolegów bez przydomka "arcy", ale cóż może to tylko mi sie tak wydaje. Ale pomysł całkiem spoko, tak dalej!
17-12-2004 20:11
Marael
    Arthas15
Ocena:
0
A czy nie jest lepszy? :>
Ank vs zwykły nekromanta => Rozwój czarów taki sam, więc mogą konkurować, do tego Ank ma poszerzoną listę czarów i inne moce, przez co jest lepszy.
Ank vs Pan szarosinych => Pan szarosinych ma ten minus, że awansuje w czarach co drugi poziom. Ank pod tym względem znacznie go wyprzedza.
Ank vs Prawdziwy nekromanta => Jak wyżej, nie ma nawet co konkurować, bo jest dwuklasowcem :P

Poza tym, nekromanta specjalizuje się w nekromancji. Arcynekromanta, poszerza jeszcze tą specjalizację. IMHO nazwa jest oki :P
17-12-2004 22:00
SpeLLbReaKeR
    :)
Ocena:
0
Dzieki ze mi to dokladnie wyjasniles. Teraz zmienie troche podejscie do nekromantów. Patrzac teraz na ta klase wydaje mi sie SPoKo :). Zrób wiecej takich klas jak ta a bedzie good.
Proponuje Summonera :) - goscia który przyzywa stworki i ma super chowanca :).
18-12-2004 15:20
~Gyvenbleid

Użytkownik niezarejestrowany
    Nieźle
Ocena:
0
Niezła klasa dla mojego czarodzieja przyda sie skopanie tyłka kumplom. :)
18-12-2004 20:34
~Necromancer

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Bardzo dobrze zrobiona klasa bardzo mi ona zaimponowała.... naprawde jest warta żeby spróbować nią zagrać ...
18-12-2004 21:55
Wojteq
   
Ocena:
0
Ganialna. Nekromancja to jest to a przy takich prestiżówkach zacznie naprawdę rządzić. Jeszcze tylko odpowiedni atut i drużynowy mag może wraz z paladynem wspomóc kapłana w akcie odegnania... Ach ta moc!!
20-12-2004 00:52
~Molot

Użytkownik niezarejestrowany
    Nie za mocne?...
Ocena:
0
Patrząc jako gracz - miło
Patrząc jako MG - mam spore wątpliwości, czy pozwoliłbym tym grać

Na koniec: czy wymaganie " Mag musi być specjalistą w szkole Nekromancji." oznacza, że tylko maga to wymaganie dotyczy, czy też że tyklo mag może wystartować w tej PrC? Chcę wierzyć, że to pierwsze...
21-12-2004 14:13

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.