» Magic: the Gathering » Strategia » Analiza Limited - Niebieski w Champions of Kamigawa

Analiza Limited - Niebieski w Champions of Kamigawa


wersja do druku

Witam

Rozbudowany prolog wydaje mi się zbędny, więc tylko kilka słów tytułem wstępu. Niebieski kolor, wbrew opiniom wielu graczy, ma w limited Kamigawy duży potencjał. Decyduje o tym szereg gro flierów (w tym cała plejada commonowych), którzy w defensywnym formacie są szczególnie ważni z uwagi na zdolność do przełamywania impasu. Największym problemem niebieskiego czarodzieja jest brak szybkich, naziemnych misiów (2/2 for 2). Oznacza to, że takich właśnie stworów musimy szukać w drugim, ewentualnie trzecim kolorze składającym się na naszą talię, aby uniknąć błyskawicznych porażek wywołanych nadmierną stratą tempa.
P.s. Pisząc ten artykuł miałem na uwadze głównie sealed deck, ale inteligentny czytelnik nie powinien mieć problemów z odniesieniem moich opinii do drafta.


Aura of Dominion - UU
Enchant Creature
1, Tap an untapped creature you control: Untap enchanted creature.

Beznadzieja. Bez wdawania się w szczegóły.


Azami, Lady of Scrolls - 2UUU
Legendary Creature - Human Wizard
Tap an untapped Wizard you control: Draw a card.
0/2

W całym secie jest mniej niż 10 grywalnych wizardów, a 5 mana za Archivistę to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej.


Callous Deceiver - 2U
Creature - Spirit
1: Look at the top card of your library.
2: Reveal the top card of your library. If it is a land, Callous Deceiver gets +1/+0 and flying until end of turn. Play this ability only once each turn.
1/3

Jeśli poszukujesz dwudziestej trzeciej karty do talii, to masz kandydata. W hierarchii Deceiverów umieściłbym go na 4 miejscu (jedynie przed białym).


Consuming Vortex - 1U
Instant - Arcane
Return target creature to its owner's hand.
Splice onto Arcane 3U

Pierwszy bounce na naszej liście. Coś na kształt Echoing Truth z czasów Darksteela. Z uwagi na koszt nie należy nastawiać się na częste splisowanie, aczkolwiek i bez tego karta jest zdecydowanie warta gry.


Counsel of the Soratami - 2U
Sorcery
Draw two cards.

Kolejna analogia do limited MDF nasuwa się sama. Counsel jest porównywalny do Thoughtcasta. W sealed decku mieścił mi się do maina w 80-90 % przypadków.


Cut the Tethers - 2UU
Sorcery
For each Spirit, return it to its owners hand unless that player pays 3.

Moim zdaniem działanie jednak zbyt sytuacyjne, a karta sama w sobie nie jest warta tego, aby konstruować pod nią talię.


Dampen Thought - 1U
Instant - Arcane
Target player puts the top four cards of his or her library into the graveyard.
Splice onto Arcane: 1U

Nie wiem jak Wam, ale mi nie dane było przewinąć przeciwnika w limited. Każdego rywala, który zdecyduje się spróbować tego na mnie, wyjątkowo serdecznie pozdrawiam.


Eerie Procession - 2U
Sorcery - Arcane
Search your library for an Arcane card and put that card into your hand.
Then shuffle your library.

Jak już mieliście okazję się przekonać, lubię porównania do pewnego zabawnego bloku, ale tym razem was rozczaruję, bo to zdecydowanie nie jest Fabricate. Może to zmieni się po wejściu kolejnych setów, ale na razie (z uwagi na brak breakowych arcanów) Procesja to w najlepszym wypadku kopia removalu.


Eye of Nowhere - UU
Sorcery - Arcane
Return target permanent to its owner's hand.

Sorcerowy bounce z podwójną niebieską maną w koszcie. Nawet nie zapychacz.


Field of Reality - 2U
Enchant Creature
Enchanted creature can't be blocked by spirits.
1U: Return Field of Reality to it's owners hand.

Zdecydowanie nie mogę się przekonać do tej karty. Niby każde evasion ability się przydaje, ale to nie jest to samo, co protekcja Riftwalkera. Mówiąc krótko: niekoniecznie.


Floating Dream Zubera - 1U
Creature - Zubera Spirit
When Floating Dream Zubera is put into a graveyard from play, draw a card for each Zubera put into a graveyard this turn.

Druga pod względem grywalności Zubera. Pozwala nam spowolnić nieco szybki napór przeciwnika bez groźby card disadventage. Użyteczna z uwagi na niedobór grywalnych, niebieskich stworów w 2 mana slocie.


Gifts Ungiven - 3U
Instant
Search your library for four cards with different names and reveal them.
Target opponent chooses two of those cards. Put the chosen cards into your graveyard and the rest into your hand. Then shuffle your library.

Raczej ciężko mieć w talii aż 4 karty warte tutorowania a zarazem straty 2 z nich. Przy 3 smokach i Meloku pewnie bym się skusił, w innym wypadku raczej nie bardzo.


Graceful Adept - 2U
Creature - Human Wizard
You have no maximum hand size.
1/3

Słaby stwór z nic nie dającą zdolnością. Tłumaczyć dalej?


Guardian of Solitude - 1U
Creature - Spirit
Whenever you play a Spirit or Arcane spell, target creature gets flying
until end of turn.
1/2

W moim odczuciu coś w okolicach zapychacza, choć przyznam, że tej karty w akcji jeszcze nie widziałem. Pewien potencjał zdaje się posiadać, bo zagrywanie spirita/arcana raz na jedną/dwie tury nie stanowi wielkiego problemu. Prosiłbym o Wasze opinie.


Hinder - 1UU
Instant
Counter target spell. If that spell is countered this way, put that spell on the top or on the bottom of its owner's library insead of his or her graveyard.

Nie kocham go z dwóch powodów. Po pierwsze: double U w koszcie, co problematyczne jest szczególnie w sealed denku, gdzie ciężko zamknąć się w 2 kolorach. Po drugie: niełatwo w limited zostawiać manę na kontrę, a zadanie utrudnia dodatkowo fakt, że najlepsze niebieskie stwory kosztują w granicach 3-5 oczek many (patrz Rodzina Soratami). Nie mniej jednak w middle/late gamie Hinder potrafi czasem odwrócić losy meczu, co oznacza, że karta do czegoś się tam nadaje.


Hisoka's Defiance - 1U
Instant
Counter target spirit or arcane spell.

Pokażesz mi swojego smoka?


Hisoka's Guard - 1U
Creature - Human Wizard
You may choose not to untap Hisoka's Guard during your untap step.
1U, T: As long as Hisoka's Guard remains tapped, another target creature
you control can't be the target of spells or abilities.
1/1

Dość użyteczny, choć spowalniający. Od biedy da radę nim grać, lecz przy silnym stuffie zrezygnowałbym z niego bez żalu.


Hisoka, Minamo Sensei - 2UU
Legendary Creature - Wizard
2U, Discard a card: Counter target spell if it has the same converted mana cost as the discarded card.
1/3

Losowy, nigdy nie da card adventage, nie ma nic wspólnego z grą kontrolną. Unikajcie tego pana dzieci.


Honden of Seeing Winds - 4U
Legendary Enchantment - Shrine
At the beginning of your upkeep, draw a card for each Shrine your control.

O ile gra innymi Shrinami jest raczej dość radykalnym posunięciem to niebieskie Sanktuarium polecam zdecydowanie jako, że jest dostatecznie dobre samo w sobie. Dodatkowa karta co turę nie jest ponoć zła, a jedynym popularnym removalem (na dodatek chodzącym), którego się obawiamy, jest wredne Kami.


Jushi Apprentice - 1U
Creature - Human Wizard
2U, T: Draw a card. If you have nine or more cards in hand, flip Jushi Apprentice.
/flip/
Tomaya the Revealer Legendary Creature - Human Wizard
3UU, T: Target player draws X cards, where X is the number of cards in your hand.
P/T: 2/3
1/2

Początkowo traktowałem Apprentica jak piąte koło u wozu, ale playtesting przekonał mnie, że ten pan również ma swoje zastosowanie. Jedyną sytuacją, w której okazuje się bezużyteczny, jest szybki beatdown (którejkolwiek ze stron), kiedy zmuszeni jesteśmy przeznaczyć całe nasze zasoby many na ustawienie defensywy, względnie węsząc szansę na błyskawiczne zwycięstwo rzucamy się do ataku. W innych przypadkach albo szybko wyrywa removal, albo z każdą turą powiększa naszą przewagę.
Jeszcze adnotacja dla mniej doświadczonych graczy - Nie nastawiajcie się na to, że on się odwróci. I bez tego się nadaje.


Kami of Twisted Reflection - 1UU
Creature - Spirit
Sacrifice Kami of Twisted Reflection: Return target creature you control to its owner's hand.
2/2

Proszę państwa oto miś. Jak już pisałem we wstępie, Grizzly Bear'y jakoś nie rozmnożyły się w wersji niebieskiej, zaś Kami of the Twisted Reflection to taki typowy substytut dla poczciwego niedźwiadka. Wyższy koszt many rekompensować ma zdolność, chroniąca większych kolegów przed niespodziewanym zgonem. W sumie nic imponującego, ale jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.


Keiga, the TideStar - 5U
Legendary Creature - Dragon Spirit
Flying
When Keiga, the TideStar is put into graveyard from play, gain control of target creature.
5/5

Tym samym mamy pierwszą niebieską bombę. Wszystkie smoki są dobre z oczywistych względów, a dodatkową zaletą Keigi jest pojedyncza kolorowa mana w koszcie (wyjątek wśród smoków), co umożliwia jej splashowanie w 99% przypadków.


Lifted by Clouds - 2U
Instant - Arcane
Target creature gains flying until end of turn.
Splice onto Arcane: 1U

Strata slota. Nawet fakt, że jest arcanem, tudzież niski koszt splica do mnie nie przemawia.


Meloku the Clouded Mirror - 4U
Legendary Creature - Moonfolk Wizard
Flying
1, Return a land you control to owners hand: Put a 1/1 blue Illusion creature token with flying into play.
2/4

Gamebreaker?! To chyba odpowiednie słowo. Kumpel z drużyny stwierdził, że można wskazać pewne podobieństwo do Pentavusa - "jak się z nim odtapujesz to już nie przegrasz". Oczywiście jest to uogólnienie, ale trzeba przyznać, że trafione. Karta niezwykle uniwersalna, zdolna w pojedynkę wygrać grę, ekstremalnie łatwa do splashowania. Otworzenie Meloku w sealed decku praktycznie zawsze definiuje wybór U jako jednego z kolorów talii.


Myojin of Seeing Winds - 7UUU
Legendary Creature - Spirit
Myojin of Seeing Winds comes into play with a divinity counter on it if you played it from your hand.
Myojin of Seeing Winds is indestructible as long as it has a divinity counter on it.
Remove a divinity counter from Myojin of Seeing Winds: Draw a card for each permanent you control.
3/3

Stwór za 10 many powinien mieć zdolność w stylu: "You win the game", a i tak bardzo wątpię, czy zdecydowałbym się skorzystać z jego usług. Za Myojina serdecznie dziękuję.


Mystic Restraints - 2UU
Enchant Creature
You may play Mystic Restraints whenever you could play an Instant.
When Mystic Restraints comes into play, tap enchanted creature. Enchanted creature does not untap during its controller's untap step.

Mamy prawdziwy niebieski removal. Jeśli jestem w tym kolorze, gram bez wahania każdą ilością. Doskonale wyłącza smoki, tudzież inne kafary i denerwujące miśki ze zdolnościami, które mają w koszcie tapnięcie (vide Nocny Kwiatek).


Part the Veil - 3U
Instant - Arcane
Return all creatures you control to their owner's hand

Nie


Peer Through Depths - 1U
Instant - Arcane
Look at the top 5 cards of your library. You may reveal an instant or sorcery card among them and put it in your hand. Put the remaining cards on the bottom of your library in any order.

Tak, tylko nie w tym bloku. Z założenia PTD nie jest zły, ale problem polega na tym, że w Kamigawie wszystko rozbija się o stwory, których będziemy chcieli włożyć do talii 14-16. Do tego dochodzi 17 landów, czasem jakieś enchantmenty, tudzież artefakty i raptem okazuje się, że w talii mamy 5 czy 6 instantów i sorcerów. Na dodatek tych łamiących grę jest w całym secie jak na lekarstwo, więc ja raczej unikam gry tym ustrojstwem z uwagi na ograniczone pole manewru.


Petals of Insight - 4U
Sorcery - Arcane
Look at the top 3 cards of your library. You may put those cards on the bottom of your library in any order. If you do, return Petals of Insight to owners hand. Otherwise, draw 3 cards.

Odstrasza nieco wysoki koszt. Ponadto po wysupłaniu tych pięciu oczek many nie zawsze będziesz mógł sobie pozwolić na wybrzydzanie. Z drugiej strony advantage, który przynosi ta karta jest spory (wiem, co mówię, bo mimo wszystko grałem nią często). Jeśli tylko nie mamy talii zbytnio przepakowanej drogimi czarami, to Petals jest niegłupim wyborem.


Psychic Puppetry - 1U
Instant - Arcane
Tap or untap target permanent.
Splice onto arcane: U

Zbyt mizerny efekt = strata slota.


Reach Through Mists - U
Instant - Arcane
Draw a card.

Bardzo przyzwoity zagęszczacz talii, jako tani arcane czasem umożliwi nam splicowanie. Dużo większy potencjał zdaje się mieć w drafcie, gdzie przy odpwiedniej strategii pickowania urasta do rangi karty bardzo grywalnej.


Reweave - 5U
Instant - Arcane
Target permanent's controller sacrifices it. That player reveals cards from the top of his or her library until he or she reveals a card that shares a type with the sacrificed permanent. The player then puts that card into play, then shuffles his or her library.

Jeśli już koniecznie chcecie się pobawić, to zainwestujcie lepiej w klocki lego.


River Kaijin - 2U
Creature - Spirit
1/4

Ściana dla wszelakich mutacji grizzly barów, nic więcej.


Sift Through Sands - 1UU
Instant - Arcane
Draw two cards, then discard a card. If you played a card named Peer Through Depths and a card named Reach Through Mists this turn, you may search your library for a card named The Unspeakable, put it into play, and then shuffle your library.

Jako dociągarka jest słaby. Za to jeśli macie wszystkie elementy comba to hmm... (dobra, zartowalem)


Sire of the Storm - 4UU
Creature - Spirit
Flying
Whenever you play a spirit or arcane spell, you may draw a card.
3/3

Bardzo solidny latacz ze zdolnością, która dokupuje nam kartę średnio raz na dwie tury. 6 many to dużo, lecz na szczęście większość grywalnych niebieskich wojaków jest 2-3 many tańsza, co oznacza, że na pojedyncze kafary możemy sobie śmiało pozwolić.


Soratami Cloudskater - 1U
Creature - Moonfolk Rogue
Flying
2, Return a land you control to its owner hand: Draw a card, then discard a card.
1/1

Kolejny kandydat do uzupełnienie talii (w sumie bardziej ponętny od Deceivera). Jedyny niebieski latacz w tym slocie. Jego zdolność jest użyteczna w middle i late gamie.


Soratami Mirror-guard - 3U
Creature - Moonfolk Wizard
Flying
2, Return a land you control to owner's hand: Target creature with power 2 or less is unblockable this turn.
3/1

Jeden z najlepszych commonowych lataczy w całym secie. Szybki, agresywny. Nie dość, że sam posiada kluczowe w ChoK evasion ability, to jeszcze, w dość przystępnym koszcie, pomaga kolegom obejść obronę przeciwnika. Im więcej takich tym lepiej.


Soratami Mirror-mage - 3U
Creature - Moonfolk Wizard
Flying
3, Return three lands you control to their owners hand: Return target creature to its owner's hand.
2/1

Kolejny z klanu Soratami. Gorszy od poprzednika, ale wciąż bardzo grywalny. Mimo, że koszt zdolności jest wysoki, czasem stanowi ona klucz do zwycięstwa, jako że nierzadko jedyną przeszkodą dla naszej bandy jest pojedynczy latacz przeciwnika.


Soratami Rainshaper - 2U
Creature - Moonfolk Wizard
Flying
3, Return a land you control to its owner's hand: Target creature you control can't be the target of spells or abilities until end of turn.
2/1

Grać, nie gadać.


Soratami Savant - 2UU
Creature - Moonfolk Wizard
Flying
3, return a land you control to its owners hand: counter target spell unless its controller pays 3.
2/2

Oto kolejny stwór zasługujący na status małej bombki. Leżąc na stole, przy wolnej manie po naszej stronie, doskonale paraliżuje przeciwnika.


Soratami Seer - 4U
Creature - Moonfolk Wizard
Flying
4, Return two lands you control to their ownders hand: Discard your hand, then draw that many cards.
Their mirrors show two worlds: that which is and that which should be.
2/3

Stworek dość drogi jak na swoje parametry. Na szczęście w znacznym stopniu jest to równoważone zdolnością, która z założenia pomaga nam przełamać pata i rozstrzygnąć grę na naszą korzyść. Mimo, że teoria nie zawsze znajduje potwierdzenie w praktyce (dobranie 3-5 kart kosztuje nas stratę 2 landów i turę bezczynności), to Soratami Seer i tak wyróżnia się na tle reszty plebsu i godzien jest gry.


Squelch - 1U
Instant
Counter target activated ability. (Mana abilities can't be targeted.)
Draw a card.

Możliwa do gry po SB, jeśli przeciwnik posiada wiele kart pokroju Kumano, Soratami, Kabuto Moth, Kiku. Nie przepadam za tym słowem, ale pasuje jak ulał: sytuacyjna.


Student of Elements - 1U
Creature - Human Wizard
When Student of Elements has flying, flip it.
1/1 ----Flip----
Tobita, Master of Winds Legendary Creature - Human Wizard
Creatures you control have flying
3/3

Stworek 1/1 za dwa many i w 99% przypadków nic więcej.


Swirl the Mists - 2UU
Enchantment
As Swirl the Mists comes into play, choose a color word. All instances of color words on spells and permanents become the chosen color word.

Wujek Dobra Rada coś wam dzisiaj zasugeruje: proszę, nie kombinujcie.


Teller of Tales - 3UU
Creature -- Spirit
Flying
Whenever you play a Spirit or Arcane spell, tap or untap target creature.
3/3

Duży latacz wart gry. Jego zdolność służy najczęściej do wyłączania potencjalnych blokerów, ewentualnie odtapowywania kafarów po walce. Nie wymyślę już nic oryginalnego, bo mój zapał powoli słabnie.


The Unspeakable - 6UUU
Legendary Creature - Spirit
Flying, Trample
Whenever The Unspeakable deals combat damage to a player, you may return target Arcane spell from your graveyard to your hand.
6/7

Fajny stworek, jeśli ktoś chce… kombo wykręcić. Wydaje mi się jednak, że skompletowanie kart do komba w rozsądnych ilościach (2-3 szt każdej karty) może nastręczać pewne trudności. Patrzcie: dobra rada na dziś.


Thoughtbind - 2U
Instant
Counter target spell with converted mana cost 4 or less.

Najgorsza z kontr wydrukowanych w ChoK. Nic dodać nic ująć.


Time Stop - 4UU
Instant
End the turn. (Remove all spells and abilities on the stack from the game, including this card. The player whose turn it is discards down to his or her maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end.)

Tu pojawia się problem. Długo dyskutowałem z kolegami z drużyny i zdania były delikatnie mówiąc podzielone. Pojawiały się jakieś dziwne porównania, teorie, sugestie, ale ostatecznie każdy pozostał przy swoim stanowisku. Moje było takie, że idąc w niebieski jestem skłonny włożyć Time Stop do talii ale bez wielkiego entuzjazmu. Podczas testingu potencjalna wszechstronność Zatrzymania Czasu jakoś mi się nie objawiła. W 40% procentach przypadków używałem tej karty jako 6-manowego Counterspella (sic!), w 10% jako preventu combat damagu (co najczęściej tylko odwlekało w czasie mój zgon) w 50% przypadków nie używałem karty wcale. Niestety tylko raz hipotetyczna bomba wygrała mi grę ściągając ze stosu zdolność Kiku. Mówiąc wprost, jestem otwarty na sugestie i chętnie posłucham o Waszych doświadczeniach. (względem tej karty oczywiście)


Uyo, Silent Prophet - 4UU
Legendary Creature - Moonfolk Wizard
Flying
2, Return two lands you control to their owners hand: Place a copy of target sorcery or instant spell on the stack.
4/4

4UU to niemało w tak szybkim formacie, ale piękne ciałko, latanie i użyteczna zdolność sprawiają, że karta ta może naprawdę dużo zmienić na polu walki. Dodatkowo, jeśli przeciwnik pozwoli ci się odtapować po zagraniu Uyo, to dwa razy pomyśli (a jeśli nie to jeszcze lepiej), zanim zagra następnego Rend Flesha, Yamabushi's Flama, Glacial Reya.


Wandering Ones - U
Creature - Spirit
1/1

Jeśli chcecie się dowiedzieć, co one robią, to przeczytajcie sobie flavor. Bodajże po raz pierwszy na karcie znajduje się tak precyzyjna, a zarazem treściwa ocena jej działania.


I to by było na tyle.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~lechu2k

Użytkownik niezarejestrowany
    konkret
Ocena:
0
Artykul mi sie podoba, praktycznie wszystkie karty wydaja mi sie trafnie opisane. Jedynie Soratami Cloudskater wydaje mi sie czyms wiecej niz tylko \' uzupelniaczem\', jest swietny, w middle i late wymienia ci landa na karte, jest lataczem 1/1, jak masz enachnt crity G albo W jest swietny. Co do time stopa uwazam ze w SD mozliwe ze jest dobry (kumpel twierdzil ze bomba), tak w drafcie wydaje mi sie tragiczny i bezuzyteczny. Mialem go w taki jako jedna z tych najdrozszych kart (oprocz niej mialem tylko 3 drogie) a i tak mi sie nie sprawdzila. nigdy nie mialem czasu jej zagrac tak zeby zrobila cokolwiek co mogloby choc troche zmienic gre na moja korzysc. Tak wiec nie polecam... moze ktos inny sie wypowie, ja narazie odkrylem brak uzytecznosci w tej karcie, choc potencjal nadal pozostaje...
01-01-1970 01:00
~Kkeld

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Soratami Cloudskater - 1U
Creature - Moonfolk Rogue
Flying
2, Return a land you control to its owner hand: Draw a card, then discard a card.
1/1

Kolejny kandydat do uzupełnienie talii (w sumie bardziej ponętny od Deceivera). Jedyny niebieski latacz w tym slocie. Jego zdolność jest użyteczna w middle i late gamie.

Jedyny \"kwiatek\" Podobnie jak Leszek uważam, że karta jest bardzo dobra, a zdolność świetna zwłaszcza w late i mid jak napisałeś, ale i w early potrafi pomóc nieźle
01-01-1970 01:00
~dragonian

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Nie bede sie powtarzal ale rowniez uwazam ze jest on dobry. Pozatym Guardian Of Solitude sprawdzil mi sie w bardzo dzuym stopniu. Średnia dawania latania jakiemus fajnemu stworkowi to 2 razy na 3 tury:). Inaczej mowiac uwazam ze jest dobry. Pozatym jest niebieskim stworem za 2 many 1/2 to nie tak zle:D
01-01-1970 01:00
~tomi

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
a mi sie tam tamten artykuł bardziej podoął o białym ze wzgledów czysto rozrywkowych mamut pisze mało kontrowersyjnie i zbyt poprawnie i nawet jak czegoś nie wie to nie pisze ze to zapychacz no zero rozrywki mógł by zostać najmniej kontrowersyjnym magicowcem roku i nie ma zdjęć z foltynem i mieczem w zadku(artykuł spoko)
01-01-1970 01:00
~Mamut

Użytkownik niezarejestrowany
    errata
Ocena:
0
Dobra chyba rzeczywiscie nie docenialem Cloudskatera ...
Druga karta, ktora zasluguje jednak na wyzsza cenzurke to Petals of Insight. Moze nie podnieca mnie ona tak jak Nicka Eisela (splashowalby ja nawet jako jedyna niebieska karte) ale jesli idziemu w U to w sumie obowiazkowa pozycja.
A co do aspektu rozrywkowego to teammate nawet zarzucal mi, ze za bardzo sie na nim skupilem... Strach pomyslec jakbyscie sie nudzili gdybym pisal w 100% rzeczowo i powaznie :P
01-01-1970 01:00
~Kkeld

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Vader nie lubić kreatur emotów i decków (Wow wie o co chodzi :P) A sam artykuł faktycznie jeśli chodzi o styl pisania to ja lubię czytać coś przy czym można się też czasami pośmiać
01-01-1970 01:00
~Zet

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Nazwijcie mnie moze dziwnym, ale ja tam pare razy posmialem sie przy artykule :P Oczywiscie nie z tresci!
Tresc bardzo mi sie podobala. Dzieki!
01-01-1970 01:00
~Kkeld

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Dziwny! Muhaha :P
01-01-1970 01:00
~tomi

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
ej to chyba zedna różnica czy grasz Petals of Insight jako splasz czy nie ta karta jest late gameowa wiec grajac w kamigawie na sildzie (o tym pisze bo na to teraz jest sezon) cześciej bym chyba nawet ja splaszował niz grał w tali z dużą ilościa u bo niebieski grany w duzej ilości działa średnio chyba ze mamy petardzioszki w ilości 6-8 kart dobrze ale w tedy jet on potrzebny raczej do nadania tempa deckowi i constant card drowingu i wystawiwniu stworków i zecaniu niszczarek wiec majac inne z 3 late gameowe karty idość szybki mikser nie wkładał bym ale ja jest ty mały splesz 3-5kart albo Petals of Insight i niebiaski smok albo z dwie inne midle i late gmowe karty z niebieskiego to z chęcia (a nie muwie ze piszesz nudnie tylko ze nie jest tak śmieszny jak tamten ale przy najmniej coś sie działo)
01-01-1970 01:00
~GiZiO

Użytkownik niezarejestrowany
    hahaha
Ocena:
0
hahahaha jeszcze nikogo nie slyszalem kto by napisal : Mozecie mnie nazywac dziwnym :D muahaha ;d
01-01-1970 01:00
~:)

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Gizio: a moze ktos Ci mowil, ze jestes dziwny? :)
01-01-1970 01:00
~kikut

Użytkownik niezarejestrowany
    co wy tacy wymagajacy
Ocena:
0
coraz gorzej. krytykojecie, krytykojecie a i tak nic z tego nie wynika. ponad polowa kart w blue wam sie nie podoba, a przecierz wizard sam przyznal, ze robi te gre juz tylko dla dzieci (O_O)
01-01-1970 01:00
~Ober

Użytkownik niezarejestrowany
    a ja jestem wymagający
Ocena:
0
Azami, Lady of Scrolls - mimo iż tej karty nie doceniasz to znalazła się w main decku Antoine Ruela, który zrobił finał GP Wiedeń. Gift of Ungiven jest lepszy od Counsel of the Soratami, Guardian of Solitude - moja opinia jest taka, że to bardzo grywalny spirit, \"Hisoka\'s Guard - Dość użyteczny, choć spowalniający\" - a według mnie i ludzi z którymi testuje jest całkowicie bezużyteczny, co do Meloku to mimo wysokich not uważam, że wciąż jest za nisko oceniony. Ta karta powinna być zbanowana w limited, nie definiuje koloru gdyż powinna być w każdym decku, taki splash jest warty każdej ceny. Mystic Restraints - jest removalem ale wcale nie takim pernamentnym, przecież nadal w formacie jest Kami of ancient Law czy Teller of Tales. Według jednego mądrego prosa i większości moich znajomych Petals of Insight powinien być w każdym decku. Time Stop ma zawsze miejsce w moim decku i jest bardzo mocny, jeszcze nigdy nie zawiódł moich oczekiwań.
Więcej nie chce mi się czytać, bo artykuł mnie po prostu męczy. Sposób wypowiadania się autora i jego pewność siebie jest po prostu śmieszna przy takiej ilości błędów jakie znalazły się w tekscie. A jak ktoś chce skomentować moją wypowiedź to proszę o nie pisanie, żebym napisał lepszy artukuł, bo takie odgryzanie się jest żałosne i nie ma związku z konstruktywnością owej dyskusji.
01-01-1970 01:00
~Mamut

Użytkownik niezarejestrowany
    zawsze do usług...
Ocena:
0
No nareszcie będzie ciekawiej :] Styl pisania mam taki a nie inny, wszystkim nie dogodzę. Nie wydaje mi się, że wypowiadam się tak jakbym pozjadał wszystkie rozumy bo gdyby tak było to do czego potrzebne byłyby mi Wasze opinie. Ober szanuję Cię jako dobrego gracza ale to Ty zachowujesz się tutaj jak arogancki król własnego podwórka :/ Czas na konstruktywne wnioski:

Azami nie jest złą kartą (mówiąc szczerze jest sporo lepsza niż mi się to wydawało kilkanaście dni temu) ale i tak zdecydowanie wolę niebieskiego Shrina. We wstępie napisałem, że analiza jest głównie pod kątem sealed decka gdzie Azami grałbym tylko bardzo mocno idąc w U. 3 niebieskiej many w koszcie to zdecydowanie niemało jak na format w którym ciężko zamknąć się w 2 kolorach.
Sorry ale jeśli Twoim zdaniem Mystic Restraints nie jest permanentnym removalem to w tym układzie należałoby przyjąć, że takowego nie ma w całym secie :/ Kami of the Ancient Law, Pain Kami etc możesz równie dobrze odpalić w odp na jakiegoś Rend Spitita/Glacial Reya; rozumiem, że blokując któregoś z tych kretów Restraintsami dajesz przeciwnikowi większe pole manewru ale fakt faktem po pysku od Kami możesz dostać zawsze. Zgodzę się, że Tellera (tudzież Sire of the Storm) lepiej pozbyć się raz na zawsze ale z drugiej strony ja tam wolę zaaresztować jakiegoś Smoka niż mordować bestię... I to nie tylko moje zdanie bo pewien mądry pros wyliczając przewagi Rend Flesha nad Rend Spiritem napisał: \"Who the hell wants to kill a dragon anyway?\"
Time Stop najzwyczajniej w świecie nie sprawdził mi się podczas rozpoznania ogniem i dlatego taką a nie inną opinię mam na temat tej karty. Prosiłem o Wasze opinie i dlatego jestem wdzięczny, że dorzuciłeś swoje 3 grosze.
Co do Giftów to dalej nie widzę przewagi tej karty nad mocno grywalnym Counselem więc byłbym szalenie zobowiązany gdybyś jakoś uargumentował swoją opinię. Nikt nie prosi Cie o pisanie całego artykułu, liczę tylko na krótką notkę na temat tej jednej, jedynej karty...
01-01-1970 01:00
~Mamut

Użytkownik niezarejestrowany
    oj, ciezko dzis mysle...
Ocena:
0
Sorry ale dopiero teraz skumalem, ze z Kami chodzilo Ci raczej o to ze mozna nim uwolnic kreta spod Restraintsow :/ To fakt ale i tak nie zmienia to mojego bardzo pochlebnego zdania o tej karcie :P
01-01-1970 01:00
~Ober

Użytkownik niezarejestrowany
    cd
Ocena:
0
Pernamentny removal = stwór w grobie, co z tego że nie może się ruszać jak nadal może używać zdolnośći i że restrainy nie do końca go trzymają. Nie zmienia to mojego zdania na temat tej świetnej karty, chodziło mi raczej o twój lekko błędny opis. Dzis grałem Azami, miałem ze 2 może wizardów więcej ale to nie oni a Teller of Tales napędzał mi drawing. To nie zmienia faktu, że Shrine\'a trudniej zdjąć. Lubie obie te karty na równi. W tej edycji bardziej cenię stwory od innych spelli ale Shrine ma tę przewagę że combuje się z innymi Hondenami. Co do zabijania Dragonów to na pre mój znajomy wygral ze 3 gry zabijając w kluczowym momencie czerwonego smoka przeciwnika ale to tylko taka dygresja. Gift - przewagą tej karty jest jej instantowość a poza tym masz kontrolę nad tym co dobierasz, nie koniecznie musisz szukać bomb, może ci zależeć na 2 landach (w kilku kolorach, z tap landami lub z legendary landami jest to do zrobienia bez problemu) możesz poszukać 4 stworów lub 4 removali itp. Po prostu nie dobierzesz czegos czego Ci nie potrzeba w danym momencie.
\"zachowujesz się tutaj jak arogancki król własnego podwórka\" - a tego nie do końca rozumiem, to odnośnie tego, że jako pierwszy ośmielam się skrytykować Twój artykuł zamiast pisać tak jak wszyscy poprzednicy, że jest git? Chyba o to chodzi aby rozruszać dyskusję na temat kart aby każdy dorzucił swoje za i przeciw czyniąc całą analizę obszerniejszą. A co do stylu to właśnie problem polega na tym, że posługujesz się masą pewników. Z góry zakładasz niektóre rzeczy, np. to, że nie da sie kogoś przerzucić w limited, co jest straszną pomyłką. Zdarzało się to naszym graczom nawet na ostatnim GP. Wczoraj w drafcie jeden pros grał deckiem opartym praktycznie na arcane\'ach, dampen through, life gainach itp. Takim pewnikiem jest też Twoja wypowiedź na mój temat. Z góry zakładasz arogancję tylko dlatego, że krytykuję a to było całkowicie niepotrzebne, bo takie zaczepki często powodują zejście tematu na boczny tor, zaniżenie poziomu całej rozmowy i często wywołują spiralę bzdurnych oskarżeń. Tak czy innaczej więcej się na ten temat nie wypowiem, bo to nie miejsce na takie głupoty. Powiedz mi jeszcze, co to za rozbudowany komentarz do Part the Vail? To może być dobra karta sidedeckowa do ratowania postaci, wyciągania ich spod enchantmentów takich jak Cage of Hands i Restrain itp. Nikt nie mówi, że to cudo ale takie opisy do mnie nie przemawiają. To samo dotyczy Thoughtbind, błędnie ocenionego moim zdaniem, a także paru innych kart. Przekonaj mnie co do tego, że się mylę a wyjdzie to na dobre nie tylko mi ale także innym czytelnikom.
01-01-1970 01:00
~Mamut

Użytkownik niezarejestrowany
    re
Ocena:
0
Ober napisałeś, że denerwuje Cię to, że posługuje się pewnikami. To fakt ale obawiam się, że pewne uogólnienia są konieczne bo inaczej cały art zajmowałby kilkanaście stron :/ Wszystko zależy od interpretacji. Opisując Dampen Thought\'a nie miałem na myśli tego, że przewinięcie przeciwnika jest niemożliwe w limited. Chodziło mi jedynie o to, że błędem jest konstruowanie decka pod tym kątem.
Co do zaczepek słownych to zgodzę się, że czas z tym skończyć bo nikt się niczego przez to nie nauczy. Nie zależało mi na tym, żeby Ci naubliżać. Chciałem po prostu udowodnić, że Twoje podejście do mojej osoby jest mocno nie fair. Odniosłem wrażenie, że tekst \"dalej nie chce mi się czytać bo całość i tak jest żałosna\" wklejasz do każdego swojego postu. Napisałeś, że popełniłem masę błędów a tak naprawdę podważyłeś raptem 2 lub 3 moje opinie na temat poszczególnych kart. W każdym razie sorry za ten epitet bo zapędziłem się troszkę za daleko no i oczywiscie za konstruktywna ktytyke jestem wdzieczny. Serio.
Co do merytorycznych wniosków to musicie poczekać do wieczora bo lecę grać drafta :P Jeśli dowiem się czegoś nowego podzielę się wrazeniami :]
01-01-1970 01:00
~Mamut

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
1. Dlaczego nie kocham Giftów? (o karcie myślę; inne prezenty przyjmuję z radością :P)
Po pierwsze koszt. Niby tylko o jedno oczko wyższy od grywalnego Counsela ale to właśnie w czwartym mana slocie znajduje się większość najlepszych niebieskich flierów. W early i middle gamie będziemy woleli wystawiać stwory i zagrywać removal, żeby ustabilizować sytuację na stole. Problem polega na tym, że Gifty są z każdym drawem słabsze bo maleje nam pole manewru. Po drugie Ober napisał np, że da radę tutorować po removal ale w praktyce często jest to niewykonalne. Pomijam sytuację gdy w decku nie będziemy mieć więcej niż 2-3 niszczenia kreatur ale nawet przy większej liczbie problem stanowi fakt, że wiele kart oferujących removal to zabawki w pewnym stopniu sytuacyjne (vide Rend Flesh, Rend Spirit, czerwone spalenia czy choćby świetny Hideus Laughter). Nawet średnio rozgarnięty opponent szybko zorientuje się co go najmniej w danym momencie boli. Owszem Gifty oferują nam pewną kontrolę nad dobieranymi kartami ale nie zgodzę się, że nigdy nie dociągniemy z nich czegoś bezużytecznego. Czasami najzwyczajniej w świecie będziemy zmuszeni a każdy klasyczny draw daję nam szansę na dobranie jedynej (ewentualnie jednej z dwóch, trzech) kart robiących nam w danym momencie grę.
I jeszcze żeby nie było wątpliwości, nie uważam Gifts Ungiven za jakąś tragiczną kartę. Dopuszczam nawet myśl o włożeniu jej w niektórych sytuacjach do decka :P Ale zdania nie zmieniłem i dalej bardziej cenię sobie Counsela.

2. Part the Vail
Moja notka była dość lakoniczna więc może wyjaśnię kilka rzeczy. Osobiście nie widzę tej karty nawet jako opcji sideboardowej bo jest szalenie sytuacyjna i praktycznie nie da rady jej zagrać (z korzyścią) w late gamie. Myśl o wracaniu całej swojej hołoty przy zaawansowanym stallu nieco mnie przeraża. Niby można Part the Vail\'a używać jako combat tricku albo do wyciągania stworów spod enchantów ale jak już pisałem dotyczy to głównie wczesnej fazy gry a na dodatek koszt PtV nie zachęca bynajmniej do takich akcji. Nie wiem co by mnie bardziej przybiło: ujrzenie tego ustrojstwa na otwartej ręce czy dobranie w 15 turze impasu...

3. O kontrach słów kilka...
Zdecydowanie najwyżej cenię sobie Hisoka\'s Defianc\'a w czym dodatkowo utwierdził mnie ostatni draft. Owe zaklęcie (wiem jak to brzmi :P) ma niezwykle przyjemny koszt umożliwiający kontrowanie ważnych spelli nawet w early gamie. Brak szybkiego miśka nie jest już tak dokuczliwy kiedy jesteśmy w stanie skontrować drugoturowego naporowca przeciwnika (Kami of the Ancient Law np). A zresztą mniejsza o teorię. Dziś grając w drafcie jedną sztuką nie wpuściłem 3-turowego Kadoma\'s Reacha, czarnego Smoka i bodajże 2 losowych beatdownowych stworków.
Następny w mojej hierarchii jest Hinder. Koszt o niebo gorszy (tak właściwie to o U :P) ale jest twardą kontrą i znacznie przyjemniej czekać na bomby opponenta mając Hindera na łapce. Czasem zdarzy się jeszcze pogrążyć przeciwnika gdy ten przy naszej przewadze na stole zagrywa ostatnią kartę z ręki. Losowy spell ląduje na topie i good game soldier :]
A dlaczego Thoughtbinda widzę na dole tej listy? Może tym razem coś dodam (bo ująć to za wiele nie ujmę :P)... Wydaje mi się, że jego converted mana cost nie bardzo pasuje do działania. Thoughtbind mógłby robić to samo co H.Defiance (tyle, że lepiej!) we wczesnej fazie gry gdyby nie to, że różnica pomiędzy 1U a 2U jest dużo większa niż się na pozór wydaje. Zdaję sobie sprawę, że w obszarze działania tego cudeńka mieści się bardzo wiele spelli (w tym prawie cały removal) ale nic nie poradzę na to, że mam chroniczny wstręt do 3-manowych kontr z drawbackiem. No i poza osobistą antypatią o takiej a nie innej notce wystawionej Thoughtbindowi zadecydowały jeszcze moje obserwacje. Mimo wszystko jest to kolejna karta, którą czasem z braku lepszych opcji zdarzy mi się zagrać...
01-01-1970 01:00
~Ober

Użytkownik niezarejestrowany
    ...cc
Ocena:
0
Teraz każdy może sam wybrać jakie zalety i wady w wyżej wymianianych kartach im pasują i dobiorą je do odpowiedniej sytuacji. Bonusem naszych rozważań jest to, że na temat konkretnych kart wiemy coraz więcej i może to poruszy innych do wymiany swoich doświadczeń na temat kart tak aby o każdej było powiedziane jak najwięcej. Wiadomo, że jedna osoba mimo szczerych chęci nie jest w stanie ustrzec sie od błędów, bo magic jest zbyt rozbudowaną grą i ma zbyt wiele opcji. Na razie szkoda, że tak mało osób pała chęcią prowadzenia konstruktywnej dyskusji. Jeśli jednak taka by się rozkręciła to wtedy będzie to jeden z najlepszych artykułów jaki się na polterze pojawił. A tak jeszcze na koniec uzupełnię kwestię kontr - zaraz po Hisoka\'s Defiance ulokowałbym Time Stop. Mimo dużego kosztu ta karta zawsze ma zastosowanie.
01-01-1970 01:00
~Mamut

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Heh właściwie to trochę zabawne, że średnio 1 na 5 komentarzy mówi o samej grze. Wraz z końcem najeżdżania na siebie skończyły się tematy do dyskusji?!
Jestem mocno zainteresowany tym jaki kolor uznajecie za najlepiej uzupełniający się z niebieskim. Ja zdecydowanie stawiam na UB lub UR. UW na papierze wygląda świetnie ale po dwóch kompletnie nieudanych draftach, w których zdecydowałem się na taką właśnie opcję unikam tej kombinacji jak ognia. Osobna kwestia to łączenie niebieskiego z zielonym (czyli pytanie jak bardzo UG ssie w limited Kamigawy? :P). Podczas ostatniego rochestera na własnej skórze przetestował to teammate, który mając sporo bardzo bardzo sensownych kart w obu kolorach z trudem poszedł 1-2.
01-01-1970 01:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.