Autor: Dragonian
Przypisy: Kkeldorn
Akki Avalanchers - R
Creature - Goblin
Sacrifice a land: Akki Avalanchers get +2/+0 until end of turn. Play this ability only once each turn.
1/1
Jest to pierwszoturowy drop z umiejętnością, której użyjesz 1-2 razy na grę, ponieważ zwykle nie chcesz poświęcać landów, a poza tym stworek jest 1/1, więc szybko ginie. Zapychacz.
Akki Coalflinger - 1RR
Creature - Goblin Shaman
First Strike
R,T: Attacking creatures gain first strike until end of turn.
2/2
Bardzo grywalny stworek. Sam ma first strike, więc jest dobrym blokerem i atakerem. Potrafi również bardzo pomóc przy stagnacji, gdyż danie atakującym first strike często może przesądzić o tym, czyje stwory przeżyją. Grać, nie gadać.
Akki Lavarunner - 3R
Creature - Goblin Warrior
Haste
When Akki Lavarunner deals damage to an opponent, flip it.
1/1
/flip/
Tok-Tok, Volcano Born
Legendary Creature - Goblin Shaman
Protection from red
If a red source would deal damage to a player, it deals that much damage plus 1 to that player instead.
2/2
Za 4 many 1/1? Z minimalną szansą na flipnięcie a i wtedy niewiele lepszy. Nie grałbym nim.
Akki Rockspeaker - 1R
Creature - Goblin Shaman
When Akki Rockspeaker comes into play add R to your mana pool.
1/1
Za 2 1/1 to nie jest najlepsza wymiana, a często z tą dodatkową maną i tak nic nie zrobimy. Jeśli jesteś zdesperowany, możesz to włożyć.
Akki Underminer - 3R
Creature - Goblin Rogue Shaman
Whenever Akki Underminer deals combat damage to a player, that player sacrifices a permanent.
1/1
Kolejny czerwony stwór za 4 many 1/1. Umiejętność prawdopodobnie nigdy się nie przyd,a więc wkładanie go jest dużym błędem.
Battle-Mad Ronin - 1R
Creature - Human Samurai
Bushido 2
~this~ attacks each turn if able.
1/1
Grywalny. Co prawda za 2 many ma 1/1, ale gdy się go blokuje, rośnie do 3/3. Dużą wadą jest fakt, że musi zawsze atakować, jednak w początkowej fazie rozgrywki jest bardzo dobry. Czasem się nie mieści ale rzadko.
Ben-Ben, Akki Hermit - 2RR
Legendary Creature - Goblin Shaman
T: Ben-Ben, Akki Hermit does damage to target attacking creature equal to the number of untapped mountains you control.
1/1
Często gamebraker, mimo że łatwy do zabicia. Gdy czerwony jest podstawowym kolorem, zabija prawie wszystkie stwory przeciwnika, a zawsze uderza przynajmniej za 2. Grać, nie gadać.
Blind With Anger - 3R
Instant - Arcane
Untap target nonlegendary creature and gain control of it until end of turn.
That creature gains haste until end of turn.
Może się bardzo przydać, bo pozbawi przeciwnika bardzo potrzebnego blokera, a na dodatek my nim zaatakujemy, ale nie daje możliwości przejęcia najlepszych stworów. Raczej grałbym tym w talii.
Blood Rites - 3RR
Enchantment
1R, sacrifice a creature: Blood Rites deals 2 damage to target creature or player.
Uważam, że w limited karta jest naprawdę dobra. Mimo dużego kosztu, jest to swoisty gamebraker, ponieważ pozwala zabić przeciwnika. Włożyłbym to do talii gdybym miał.
Brothers Yamazaki - 2R
Legendary Creature - Human Samurai
Bushido 1
If there are exactly two permanents named Brothers Yamazaki in play the "Legend Rule" does not apply to them.
Each other creature named Brothers Yamazaki gets +2/+2 and haste.
2/1
Jeśli masz 2 braci, to tak, lecz jeśli jednego, raczej nie. Gdy masz jednego, możesz go użyć jako zapychacza, ponieważ za 3 many 2/1 (3/2 przy bloku) nie jest aż tak złe
Brutal Deceiver - 2R
Creature - Spirit
1: Look at the top card of your library.
2: Reveal the top card of your library, if it's a land card, Brutal Deceiver gets +1/+0 and gains first strike until end of turn. Play this ability only once each turn.
2/2
Za 3 many 2/2 to w czerwonym nieźle. Jego umiejętność pozwala mu przeżyć dużą część walk. Włożyłbym go bez wahania.
Crushing Pain - 1R
Instant - Arcane
Crushing Pain deals 6 damage to target creature that was dealt damage this turn.
Nie grałbym tym, mimo że czasem mogłoby pomóc zabić jakiegoś kafara. Jest dużo lepszych kart.
Desperate Ritual - 1R
Instant - Arcane
Add RRR to your mana pool.
Splice onto Arcane: 1R
Nie kombinujcie bo i tak nic z tym nie wymyślicie.
Devouring Rage - 4R
Instant - Arcane
As an additional cost to play Devouring Rage, you may sacrifice any number of spirits. Target creature gets +3/+0 until end of turn and an additional +3/+0 for each spirit sacrificed in this way.
Karta raczej niegrywalna. Co prawda potrafi wygrać grę, ale jest za droga i wymaga poświęcenia zbyt dużej ilości stworów, aby była grywalna.
Earthshaker - 4RR
Creature - Spirit
Whenever you play a spirit or arcane spell, ~this~ deals 2 damage to each creature without flying.
4/5
Trudno powiedzieć. Jeszcze ani razu nie zmieścił mi się do talii. Wydaje mi się, że może być przydatny w czerwono niebieskim z dużą ilością Soratamich. Prosiłbym o Wasze opinie na temat tego stworka.
Kkeld: Za 4RR czyli dość dużo masz 4/5 z abilitkiem bardzo przydatnym, który nazwałbym gamebreakerowatym - qmplowi wygrał pre
Ember-Fist Zubera - 1R
Creature - Zubera Spirit
When Ember-Fist Zubera is put into a graveyard from play, Ember-Fist Zubera deals damage to target creature or player equal to the number of Zuberas put into a graveyard from play this turn.
1/2
Trzecia zubera w mojej opinii. Grywalna, ponieważ potrafi zabić dodatkowego stwora lub dobić jakiegoś większego blokowanego przez innego naszego potworka; ewentualnie można strzelić w gracza. Zawsze mi się mieściła do talii.
Frostwielder - 2RR
Creature - Human Shaman
T: Frostwielder deals 1 damage to target creature or player. If a creature dealt damage by Frostwielder this turn would be put into a graveyard, remove it from the game instead.
1/2
Pinger. Dobry ale nie bardzo dobry. Grałbym nim bez wahania.
Glacial Ray - 1R
Instant - Arcane
Glacial Ray deals 2 damage to target creature or player.
Splice onto Arcane 1R
Tak, tak i jeszcze raz tak. Arcanów jest kilka dość grywalnych, a Glacial Ray splicowany jest wspaniały. Nawet zagrany sam z siebie jest dość dobry.
Godo, Bandit Warlord - 5R
Legendary Creature - Human Barbarian
When Godo, Bandit Warlord comes into play, you may search your library for an Equipment card and put it into play. If you do, shuffle your library.
Whenever Godo attacks for the first time each turn, untap it and all Samurai you control. After this phase, you get an additional combat phase.
3/3
Gdy grasz czerwono białym, na 100% masz dużo samurajów. Gdy grasz czerwono czarnym, masz ich trochę. W tych dwóch przypadkach grałbym nim na pewno. Dodatkowo jeśli mamy jakiś dobry equipment, to Godo zawsze go wyszuka. Zależy od budowy talii.
Hanabi Blast - 1RR
Instant
Hanabi Blast deals 2 damage to target creature or player. Return Hanabi Blast to its owner's hand then discard a card at random.
Za 3 mana 2 obrażenia to nie wiele jednak w późniejszej części gry gdy trzymamy na ręce landy to Hanabi Blast potrafi być prawdziwym gamebrakerem. Trzeba mieć tylko trochę szczęścia. Grałbym nim.
Hearth Kami - 1R
Creature - Spirit
X, Sacrifice Hearth Kami: Destroy target artifact with converted mana cost X.
2/1
Za 2 many 2/1 to dość dobrze umiejętność czasami przydaje się do zniszczenia przeciwnikowi jakiegoś equipmenta. Grałbym tym.
Honden of Infinite Rage - 2R
Legendary Enchantement - Shrine
At the beginning of your upkeep, Honden of infinite Rage deals damage to target creature or player equal to the number of Shrines you control.
Świątynia potrafi sprawić przeciwnikowi spore kłopoty. Zabija wszystkie stworki X/1. Można również strzelać w przeciwnika. Jest stosunkowo tania w manie. Jestem na tak.
Initiate of Blood - 3R
Creature - Ogre Shaman
T: Initiate of Blood deals 1 damage to target creature that has already been damaged this turn. If that creature is put into a graveyard this turn, flip Initiate of Blood.
2/2
----Flip----
Goka the Unjust
Legendary Creature - Ogre shaman
T: Goka the Unjust deals 4 damage to target creature that has already been damaged this turn.
4/4
Sflipowanie go jest pewnym problemem, jednak jeśli już się to uda, to jest gamebrakerem. Grałbym nim.
Kami of Fire's Roar - 3R
Creature - Spirit
Whenever you play a Spirit or Arcane spell, target creature can't block this turn.
2/3
Zatrzymuje wszystkie odmiany grizzly bearsow. Dodatkowo potrafi w znaczącym stopniu ułatwić zabicie przeciwnika. Murowany kandydat do talii.
Kkeld: Bo ja wiem? Trochę drogi jak na koszt, ale rzeczywiście grę może nam wygrać.
Kiki-Jiki, Mirror Breaker - 2RRR
Legendary Creature - Goblin Shaman
Haste
[T]: Put a creature token into play that's a copy of target nonlegendary creature you control. That creature token has haste. Sacrifice it at end of turn.
2/2
Prawdopodobnie znalazłby miejsce w talii. Ponieważ często robi wymianę 1 karta za 0 ewentualnie kopiujesz kartę mającą ability sacrifice: do something.
Kumano's Pupils - 4R
Creature -- Human Shaman
If a creature dealt damage by Kumano's Pupils this turn would be put into a graveyard, remove it from the game instead.
3/3
Raczej nie. 3/3 za 5 many bez żadnych evasion ability to nie jest dobra wymiana. Jeśli nie macie co włożyć, to ewentualnie można go spróbować.
Kumano, Master Yamabushi - 3RR
Legendary Creature - Human Shaman
1R: Kumano, Master Yamabushi deals 1 damage to target creature or player.
If a creature dealt damage by Kumano this turn would be put into a graveyard, remove it from the game instead.
4/4
Jakieś pytania? Nie słyszę. Tak myślałem. Niewłożenie tego do talii, to jeden z największych błędów, jakie można zrobić w tym formacie.
Lava Spike - R
Sorcery - Arcane
Lava Spike deals 3 damage to target player.
Zawsze tym gram. 3 obrażenia za 1 many to dobra wymiana. Dodatkowo za tą kartą przemawia fakt, że jest arcane, więc można na nią splicować.
Mana Seism - 1R
Sorcery
Sacrifice any number of land. Add 1 to your mana pool for each land sacrificed this way.
Z tym również nie kombinujcie, bo w limited nie nadaje się do niczego (w constructed pewnie też).
Mindblaze - 5R
Sorcery
Name a non-land card and choose a number greater than 0.
Target player reveals his or her library. If that library contains exactly the chosen number of the named card, Mindblaze deals 8 damage to that player. Then that player shuffles his or her library.
Hmmm. Jeśli wiemy, jaką kartę przeciwnik ma w talii, to może się przydać. Ja bym tego nie wkładał, mimo że 8 obrażeń to dużo.
Myojin of Infinite Rage - 7RRR
Legendary Creature - Spirit
Myojin of Infinite Rage comes into play with a divinity counter on it if you played it from your hand.
Myojin of Infinite Rage is indestructible as long as it has a divinity counter on it.
Remove a divinity counter from Myojin of Infinite Rage: Destroy all lands.
7/4
Co prawda 7/4 to całkiem sporo ale 10 many też. Myślę, że nie włożyłbym go do talii, chyba że miałbym bardzo dużo kart wyszukujących landy.
Ore Gorger - 3RR
Creature - Spirit
Whenever you play a Spirit or Arcane spell, you may destroy target non-basic land.
3/1
Nie. Mało nonbasic landów a stwór za 5 3/1 to słaba wymiana.
Pain Kami - 2R
Creature - Spirit
XR, sacrifice Pain Kami: Pain Kami deals X damage to target creature.
2/2
Bardzo dobry stwór. Najczęściej powoduje wymianę 2 za 1 albo zabija przeciwnikowi jakiegoś kafara.
Ronin Houndmaster - 2R
Creature - Human Samurai
Haste
Bushido 1
2/2
Za 3 mana 2/2 Haste to już dobrze. Dodatkowe bushido 1 robi z niego bardzo dobrego stwora.
Ryusei, the Falling Star - 5R
Legendary Creature - Dragon Spirit
Flying
When Ryusei, the Falling Star is put into a graveyard from play, it deals 5 damage to each creature without flying.
5/5
Smok jak smok - gamebraker, dodatkowo łatwo splashowalny. Jednak w porównaniu z innymi smokami jest najbardziej sytuacyjny, ponieważ jeśli masz przewagę i Ryusei, a przeciwnik go zabije, sytuacja może się bardzo szybko odwrócić. Z drugiej strony, Ty możesz zrobić to samo.
Zdecydowanie bym nim grał.
Shimatsu the Bloodcloaked - 3R
Legendary Creature - Spirit Demon
As Shimatsu the Bloodcloaked comes into play, sacrifice any number of permanents. Shimatsu the Bloodcloaked comes into play with that many +1/+1 counters on it.
0/0
Nie miałem tej karty ani razu. Na pewno w late game ma duży potencjał. Do przemyślenia. Ja bym nim raczej nie grał.
Sideswipe - 1R
Instant
You may change any targets of target arcane spell.
Na pewno nie włożyłbym tego do maina. Może, jeśli przeciwnik ma dużo arcanów, sajdowałbym to na niego.
Sokenzan Bruiser - 4R
Creature - Ogre Warrior
Mountainwalk
3/3
Za 5 3/3 z evasion ability. Często przeciwnicy grają czerwonym. Zasadniczo powinien mieścić się do talii.
Soul of Magma - 3RR
Creature - Spirit
Whenever you play a Spirit or Arcane spell, Soul of Magma deals 1 damage to target creature.
2/2
Za drogi mimo dość dobrego ability. Nigdy mi się nie zmieścił do talii.
Soulblast - 3RRR
Instant
As an additional cost to play Soulblast, sacrifice all creatures you control. Soulblast deals damage equal to the total power of those creatures to target creature or player.
Myślę że bym tym zagrał ponieważ zagrane przy stagnacji powoduje najczęściej autowina dla Ciebie.
Kkeld: Moim zdaniem nie, ponieważ Champions of Kamigawa jest formatem, gdzie sytuacji, w których mógłbyś tym od razu zabić, będzie bardzo niewiele.
Stone Rain - 2R
Sorcery
Destroy target land.
Niszczenie landów w limited to zły pomysł.
Strange Inversion - 1R
Instant - Arcane
Switch target creature's power/toughness until end of turn.
Splice onto Arcane: 1R
Nie sądzę, żeby ta umiejętność miała przydać się choć raz. Omijać z daleka.
Through the Breach - 4R
Instant - Arcane
Put a creature card from your hand into play. That creature has haste. Sacrifice it at end of turn.
Splice onto Arcane: 2RR
Zdecydowanie lepiej tego stwora jest zagrać normalnie. Jestem na nie.
Tide of War - 4RR
Enchantment
Whenever one or more creatures blocks, flip a coin. If you win the flip, the
defending player sacrifices all blocking creatures. Otherwise, the attacking
player sacrifices the blocked creatures.
Zdecydowanie nie. Nie bawcie się we flipowanie, to głupi pomysł.
Uncontrollable Anger - 2RR
Enchant Creature
You may play Uncontrollable Anger any time you could play an instant.
Enchanted creature gets +2/+2 and attacks each turn if able.
Jak większość enchantów zagrywanych z instanta, potrafi uratować naszego stwora. Raczej bym tym grał.
Unearthly Blizzard - 2R
Sorcery - Arcane
Up to three target creatures can't block this turn.
To nie jest dobry pomysł.
Unnatural Speed - R
Instant - Arcane
Target creature gains haste until end of turn.
To też nie jest dobra karta. Dawanie haste jednemu stworowi to za mało, nawet mimo tego, że jest to arcane.
Yamabushi's Flame - 2R
Instant
~this~ deals 3 damage to target creature or player. If the creature would be put into the graveyard this turn, remove it from the game instead.
Karta bardzo przydatna. Zabijasz/dobijasz stwora. Dodatkowo zabrania użycia Soulshifta, gdyż stwór idzie poza grę.
Yamabushi's Storm - 1R
Sorcery
Yamabushi's Storm deals 1 damage to each creature. If a creature dealt damage this way is put into a graveyard this turn, remove it from the game instead.
1 we wszystko to nie najlepsze rozwiązanie. Nie grajcie tym.
Zo-Zu the Punisher - 1RR
Legendary Creature - Goblin Warrior
Whenever a land comes into play, Zo-Zu the Punisher deals 2 damage to that land's controller.
2/2
Ciężko powiedzieć. Jeśli Twoja talia generuje szybki napór, to możesz włożyć, inaczej raczej nie ma sensu.
To już ostatnia karta. Mam nadzieję, że się Wam podobało i zapraszam do wspólnej polemiki nad paroma niewiadomymi oraz kartami, których opis zmienilibyście.